2018-05-12, 22:06
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Mest troligt så vilar man Dahlin och Bachirou denna match för att ha dem redo mot er. Man verkar ha känt sig pressade att få igång Bachirou så snabbt som möjligt vilket är förståeligt med tanke på hur det sett ut.

Med Safari så verkar det vara samma gamla mög som uppkommit igen så det ska bli intressant att se ifall Binaku kan bevisa ifall han är värd dessa 8 miljoner man köpte in honom för.

Dahlin och Bachirou vilar tyvärr inte.
De är skadade, inte med i truppen heller ens.
Ersättarna får gärna glänsa🤞
2018-05-13, 07:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nja, vi låg aldrig sist (även om jubileumsboken säger att vi låg sist efter 8 omgångar). Men däremot näst sist efter 9 omgångar och tredje sist efter 11 omgångar (men då hade vi spelat en match mindre vid båda tillfällena). Efter 11 fullspelade omgångar låg vi tia, 8 poäng efter serieledarna. Efter elfte respektive tolvte omgången försvann dessutom Stefan Rehn och Joachim Björklund.

/feldgrau

Jahapp, där ser man. Det där med 11 omgångar och sist har genom åren blivit till en "sanning" då.
Nedflyttningsplats/kval var det då iaf.

Åhh, Jocke Björklund denne försvarsgigant. Han minns jag bäst från Sparta Prag-matchen hemma på Gamla.

Nåväl, bortsett från nostalgin blir det en skön dag idag. Förhoppningsvis kan den krönas med en trea med och en skön fortsatt boost inför först en vilovecka och sedan en intensiv vecka med matcher mån-tors-sönd i form av Ellos borta, DIF hemma och Gif borta.
2018-05-13, 11:24
Avslutad
Om IFK vinner idag, som jag tror att vi gör. Så är det dags att ni börjar att ta IFK på allvar.
2018-05-13, 11:32
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Om IFK vinner idag, som jag tror att vi gör. Så är det dags att ni börjar att ta IFK på allvar.

Två IFK som möts. Menar du IFK Göteborg kan du skriva Blåvitt vilket vi mycket oftare kallas än IFK då Norrköping också finns.

Men sant, det IFK som vinner idag får nog anses vara med i matchen där uppe till viss del.
2018-05-13, 11:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Två IFK som möts. Menar du IFK Göteborg kan du skriva Blåvitt vilket vi mycket oftare kallas än IFK då Norrköping också finns.

Men sant, det IFK som vinner idag får nog anses vara med i matchen där uppe till viss del.

Menar såklart blåvitt, tror 99% av svenskarna syftar på IFK Göteborg när man säger IFK, mycket mycket större klubb på alla sätt. Men visst, de i Norrköping tror säkert man menar peking.

Om blåvitt vinner idag så är vi absolut med.
2018-05-13, 11:47
Avslutad
Vad har hänt med Safari som gick till MFF från Sirius? Var det han som var våldtäcksmannen? Han har ju helt försvunnit.
2018-05-13, 11:49
Medlem
Citat:
Vad har hänt med Safari som gick till MFF från Sirius? Var det han som var våldtäcksmannen? Han har ju helt försvunnit.
Que? Kingsley Sarfo och Behrang Safari är två helt olika spelare.
2018-05-13, 11:53
Medlem
paras0nics avatar
Citat:

Sarfo menar du väl, hans rättegång är igång i allra högsta grad, du kan läsa mer om den i hans tråd som ligger i forumsdelen ”Kändisskvaller”.
2018-05-13, 11:56
Medlem
Skön och stabil seger igår även om motståndet var klent. Dock viktigt att studsa tillbaka efter förlusten mot Bajen senast. Länge sedan man kände sig så positiv som giffare faktiskt
2018-05-13, 12:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Någon som minns vilket år det var TV4 som prövade fiaskokonceptet med intervjuer med målskytten direkt efter mål i svenska cupen? Är inte hundra på att det var varken TV4 eller i svenska cupen men har för mig det.

Minns hur komiskt det var när matchen väntade på att dras igång medan intervjun pågick men skulle vilja se någon av intervjuerna nu i efterhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Helt efterblivet, tror det var 2006 för Kusi-Asare intervjuades. Tv4 var det iaf och Perlskog intervjuade.

Edit:

jag som är ute och seglar, 2007 var det: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article11070833.ab

Hahahahaha, ja snacka om identitetskris där!!!

Var det året efter man körde en omgång på neutral plan (typ Sundsvall?) Påminde om fotbollscuper man hade som pojke där alla lagen spelade på samma plan
2018-05-13, 12:44
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Skön och stabil seger igår även om motståndet var klent. Dock viktigt att studsa tillbaka efter förlusten mot Bajen senast. Länge sedan man kände sig så positiv som giffare faktiskt

Imponerande minst sagt med alla era tapp! Ska ju verkligen inte glömmas bort att Naurin saknas och att den betydligt svajigare Eskelinen står istället.
2018-05-13, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Imponerande minst sagt med alla era tapp! Ska ju verkligen inte glömmas bort att Naurin saknas och att den betydligt svajigare Eskelinen står istället.
Jag vet inte om du är allvarlig eller inte men om det är någon som är svajig så är det Naurin. Han släppte in väldigt många billiga mål ifjol och jag tror han gjort sitt. Eskelinen hade inte sin bästa match mot er förra helgen men jag antar att du inte sett honom innan dess? Eskelinen kommer att bli riktigt bra när han fått några år på sig. Glöm inte att han bara är 21.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in