2018-05-12, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Men spelbolagen räknar väl just på sannolikhet? Och de har MFF som näst största favorit som mästare till c:a 3ggr pengarna...
https://www.braodds.com/fotboll-allsvenskan-vinnare

När vi nu kommit så här långt in på säsongen så är det väl snarare spelarnas bet som avgör oddset?
2018-05-12, 16:39
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
När vi nu kommit så här långt in på säsongen så är det väl snarare spelarnas bet som avgör oddset?
Ja det har du kanske rätt i...?
2018-05-12, 17:05
Medlem
Tim00Blooms avatar
Fundering: Tror ni svenska talanger som utomlands lyckas bättre om till exempel premier league klubben som köpte spelare låna tillbaka spelaren och till den svenska klubben likt NHL-klubbar tenderar att göra?
2018-05-12, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Fundering: Tror ni svenska talanger som utomlands lyckas bättre om till exempel premier league klubben som köpte spelare låna tillbaka spelaren och till den svenska klubben likt NHL-klubbar tenderar att göra?
Svenskabrister i ditt inlägg gör det något svårförstått.

Ett exempel på det jag tror du menar är Pontus Dahlberg, målvakt i Göteborg, som köptes av Watford i vintras men som nu är på lån till Göteborg.

Är din fråga om spelare utvecklas mer i allsvenskan än "på bänken" i en bättre liga? Svaret på frågan är antagligen väldigt mycket, det beror på individ och klubb. Många akademier i större klubbar kan nog erbjuda bättre träningsmöjligheter än allsvenska. Däremot ska man inte underskatta matchträning.

Är spelaren i Premier League, så finns det dock många ligor på enklare nivå innan man är tillbaka i allsvenskan. Det kan dock vara tryggt i Sverige, om man är uppvuxen här. Är trygghet bra för utveckling?

Vad tror du själv?
2018-05-12, 19:36
Medlem
Någon som minns vilket år det var TV4 som prövade fiaskokonceptet med intervjuer med målskytten direkt efter mål i svenska cupen? Är inte hundra på att det var varken TV4 eller i svenska cupen men har för mig det.

Minns hur komiskt det var när matchen väntade på att dras igång medan intervjun pågick men skulle vilja se någon av intervjuerna nu i efterhand.
2018-05-12, 19:58
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom

Jag tror i allra högsta grad att en framförallt ung spelare tjänar på att få stadig speltid snarare än spela juniormatcher och sitta bänk. Detta då den stora skillnaden mellan junior- och seniorfotboll är tempot och detta gäller hela världen. Oavsett hur bra RM/MCity etc är så är deras ungdomslag ungdomar med ungdomsmotstånd. Allsvenska lag hade tagit de alla dagar i veckan. Däremot kan ungdomarna individuellt vara helt superba tekniskt.

Jag tror att speltid i seniorfotboll är i särklass den viktigaste faktorn för att unga spelare ska utvecklas till storspelare.
2018-05-12, 20:02
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Någon som minns vilket år det var TV4 som prövade fiaskokonceptet med intervjuer med målskytten direkt efter mål i svenska cupen? Är inte hundra på att det var varken TV4 eller i svenska cupen men har för mig det.

Minns hur komiskt det var när matchen väntade på att dras igång medan intervjun pågick men skulle vilja se någon av intervjuerna nu i efterhand.

Helt efterblivet, tror det var 2006 för Kusi-Asare intervjuades. Tv4 var det iaf och Perlskog intervjuade.

Edit:

jag som är ute och seglar, 2007 var det: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article11070833.ab
Senast redigerad av Lurigfax 2018-05-12 kl. 20:05.
2018-05-12, 20:11
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Jag tror i allra högsta grad att en framförallt ung spelare tjänar på att få stadig speltid snarare än spela juniormatcher och sitta bänk. Detta då den stora skillnaden mellan junior- och seniorfotboll är tempot och detta gäller hela världen. Oavsett hur bra RM/MCity etc är så är deras ungdomslag ungdomar med ungdomsmotstånd. Allsvenska lag hade tagit de alla dagar i veckan. Däremot kan ungdomarna individuellt vara helt superba tekniskt.

Jag tror att speltid i seniorfotboll är i särklass den viktigaste faktorn för att unga spelare ska utvecklas till storspelare.
Beror på. Ser man ungdomsåren i en storklubbs akademi som att gå högskolan fast för fotbollsspelare och vid 19 års ålder komma tebax till allsvenskan är det nyttigt och utvecklande, Nils-Eric Johansson och Oscar Lewicki är väl två exempel från Bayerns akademi.
2018-05-12, 20:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var ännu värre, vi låg sist efter 11 omgångar. Då ska man också som du säger ha i tanken att det bara var 26 omgångar på den tiden.
Anledningen till den usla våren var givetvis den rejäla käftsmällen uttåget i CL:s kvart mot Bayern i Mars, tyngsta torsken (trots två raka oavgjorda) jag minns ordentligt då vi verkligen kunde vunnit hela CL den säsongen annars. Vi brukade inleda serien dåligt under Roger för att vi satsade på att ha toppform någon månad innan allsvenskan började för att vara som bäst när CL:s slutspel startade.

Nja, vi låg aldrig sist (även om jubileumsboken säger att vi låg sist efter 8 omgångar). Men däremot näst sist efter 9 omgångar och tredje sist efter 11 omgångar (men då hade vi spelat en match mindre vid båda tillfällena). Efter 11 fullspelade omgångar låg vi tia, 8 poäng efter serieledarna. Efter elfte respektive tolvte omgången försvann dessutom Stefan Rehn och Joachim Björklund.

/feldgrau
2018-05-12, 20:25
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Nu leder vi poängligan, skytteligan, publikligan samt självklart ligan.

Frågor på det?

Hur många säsonger har ni lyckats vara kvar i allsvenskan nu utan att ramla ner i superettan igen?
Är det två eller tom tre år? 😉😉

När du skriver på det viset bjuder du ju in till kommentarer.
Kunde inte låta bli helt enkelt🤣
2018-05-12, 20:28
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Så ingen Dahlin, Bachirou samt Safari imorgon. Jag tror fan att vi kommer förlora mot Trellehulla imorgon.

Jag hoppas Traustanson spelar i mitten och Svanberg tar kanten. Annars hade det varit kul att se Adrian få chansen från start istället för Bachirou.

Ja - kan också tycka att någon lärling eller nån som ligger precis utanför elvan ges chansen att
Visa upp sig. Kan inte bli sämre just nu...
2018-05-12, 21:47
Medlem
Snorkelbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Jag känner inte alls samma trygghet med Brorsson som jag gör med Lorentzon som en av de tre innerbackarna. Lorerntzons rutin och större vana av att hantera 1-mot-1-situationer (han har ju spelat ytterback rätt mycket) gör att han känns som bättre lämpad för den rollen och de fyra mål vi släppt in mot Dalkurd och Sirius har ju varit med Lorentzon skadad (Dalkurd) och utbytt efter känning (Sirius).

Tråkigt att höra om Dajje. Är det Ring eller Granlund som får hoppa in om han inte kan lira. Hoppas på den senare då jag inte anser Ring vara av allsvensk kaliber.

Ser verkligen fram emot matchen imorgon och hoppas vi tar gruvlig revansch från förra säsongen då vi var helt chanlösa hemma mot Bajen.

Enligt en föredetta sköllerstaspelare på kontoret ska båda vara "okej för spel"

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in