2018-05-12, 09:41
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opportunities
USP betyder?

Unique selling point.
2018-05-12, 09:44
Medlem
Opportunitiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Unique selling point.

Då stryker jag min gissning på ”utgångsposition”. Tack
2018-05-12, 12:14
Medlem
Spelbolagen ser fortfarande Malmö som näststörst favorit till guldet. Givetvis blir det inget guld med kung MP vid rodret och ju längre man har han kvar ju mindre chans har man att äta ikapp avståndet till topplagen.

Helvete vad taggad man är för morgondagens match. Tror det passar oss att Örebro inlett säsongen bra.
2018-05-12, 12:19
Medlem
Ursäktar dubbelinlägget men såg någon nyhet om att Bachirou, Safari och Dahlin missar Malmös match mot Trelleborg.

Är det troligt att man spelar mot Bajen?

De matcher jag sett med Malmö tycker jag Safari och Bachirou varit bland de bättre och målvakten är alltid målvakten.
2018-05-12, 12:27
Avslutad
Så ingen Dahlin, Bachirou samt Safari imorgon. Jag tror fan att vi kommer förlora mot Trellehulla imorgon.

Jag hoppas Traustanson spelar i mitten och Svanberg tar kanten. Annars hade det varit kul att se Adrian få chansen från start istället för Bachirou.
2018-05-12, 13:17
Medlem
nomadics avatar
Viktiga timmar som återstår nu för vår del innan morgondagens drabbning på Behrn. Vi har två nyckelspelare som det finns frågetecken kring i Lorentzson, som gick av i paus senast, och Björnquist som fick en smäll på knäet på dagens träning.

Vår tunna trupp skulle knappast klara av att bli av med hela högersidan i en sån här match...
2018-05-12, 13:29
Medlem
Hoppas Malmös "succévecka fortsätter med torsk i Trelleborg imorgon! Såg på supporterkulturen att deras arena fått påhälsning under natten!!!
2018-05-12, 13:39
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Viktiga timmar som återstår nu för vår del innan morgondagens drabbning på Behrn. Vi har två nyckelspelare som det finns frågetecken kring i Lorentzson, som gick av i paus senast, och Björnquist som fick en smäll på knäet på dagens träning.

Vår tunna trupp skulle knappast klara av att bli av med hela högersidan i en sån här match...

Jag känner inte alls samma trygghet med Brorsson som jag gör med Lorentzon som en av de tre innerbackarna. Lorerntzons rutin och större vana av att hantera 1-mot-1-situationer (han har ju spelat ytterback rätt mycket) gör att han känns som bättre lämpad för den rollen och de fyra mål vi släppt in mot Dalkurd och Sirius har ju varit med Lorentzon skadad (Dalkurd) och utbytt efter känning (Sirius).

Tråkigt att höra om Dajje. Är det Ring eller Granlund som får hoppa in om han inte kan lira. Hoppas på den senare då jag inte anser Ring vara av allsvensk kaliber.

Ser verkligen fram emot matchen imorgon och hoppas vi tar gruvlig revansch från förra säsongen då vi var helt chanlösa hemma mot Bajen.
2018-05-12, 14:28
Medlem
Keldons avatar
Vad skrev Sirius marknadschef på Twitter som alla Siriusfansen blev så sura för?
2018-05-12, 14:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var ännu värre, vi låg sist efter 11 omgångar. Då ska man också som du säger ha i tanken att det bara var 26 omgångar på den tiden.
Anledningen till den usla våren var givetvis den rejäla käftsmällen uttåget i CL:s kvart mot Bayern i Mars, tyngsta torsken (trots två raka oavgjorda) jag minns ordentligt då vi verkligen kunde vunnit hela CL den säsongen annars. Vi brukade inleda serien dåligt under Roger för att vi satsade på att ha toppform någon månad innan allsvenskan började för att vara som bäst när CL:s slutspel startade.

Herrejävlar, jag kom ihåg att det var sjukt men inte fullt så sinnessjukt! Det skulle ju inte gått, då skulle en eventuell MFF-uppryckning nu inte vara i närheten.

Men som sagt, det känns inte särskilt sannolikt att det kommer ske. Skulle någon kunnig börja räkna sannolikhet så snackar vi nog inte många procents chans.
2018-05-12, 15:41
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Herrejävlar, jag kom ihåg att det var sjukt men inte fullt så sinnessjukt! Det skulle ju inte gått, då skulle en eventuell MFF-uppryckning nu inte vara i närheten.

Men som sagt, det känns inte särskilt sannolikt att det kommer ske. Skulle någon kunnig börja räkna sannolikhet så snackar vi nog inte många procents chans.

Men spelbolagen räknar väl just på sannolikhet? Och de har MFF som näst största favorit som mästare till c:a 3ggr pengarna...
https://www.braodds.com/fotboll-allsvenskan-vinnare
2018-05-12, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Ursäktar dubbelinlägget men såg någon nyhet om att Bachirou, Safari och Dahlin missar Malmös match mot Trelleborg.

Är det troligt att man spelar mot Bajen?

De matcher jag sett med Malmö tycker jag Safari och Bachirou varit bland de bättre och målvakten är alltid målvakten.

Mest troligt så vilar man Dahlin och Bachirou denna match för att ha dem redo mot er. Man verkar ha känt sig pressade att få igång Bachirou så snabbt som möjligt vilket är förståeligt med tanke på hur det sett ut.

Med Safari så verkar det vara samma gamla mög som uppkommit igen så det ska bli intressant att se ifall Binaku kan bevisa ifall han är värd dessa 8 miljoner man köpte in honom för.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in