2018-05-12, 21:17
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Tror ingen påstår det är en kraft. Vem har sagt att det behöver vara en kraft för att ge objekt riktning i förhållande till varandra? Du påstår den inte kan orsaka riktning mellan objekt om där finns en skillnad, frågan är hur du vet det?
Alla som gått ut grundskolefysiken utan att ha blivit underkänd förstår väl att det behövs en kraft för att förflytta saker? Du kan inte påstå att det inte är en kraft men samtidigt tro att den skall få saker att falla till marken.
Citera
2018-05-12, 21:17
Medlem
madtops avatar
Citat:
Skillnaden i densitet, frågan är hur du vet att den inte kan ge en riktning på ett plan. På en klotformat objekt nej då människor skulle då finnas upp och ner förhållande till varandra på motsatt sida.

Förklara varför 3 äpplen i en korg har en annan riktning än 4 äpplen i en korg.
Citera
2018-05-12, 21:18
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Alla som gått ut grundskolefysiken utan att ha blivit underkänd förstår väl att det behövs en kraft för att förflytta saker? Du kan inte påstå att det inte är en kraft men samtidigt tro att den skall få saker att falla till marken.
En kraft så som jag ser det är vad folk tror gravtiation är. En mystisk kraft som påverkar allt omkring den.
Men densitet behöver inte vara en kraft så som jag ser det för att den skall skapa riktning mellan objekt. Du påstod detta, jag vill veta varför du tycker så eller varför du tänker det måste vara så.
Citera
2018-05-12, 21:20
Medlem
madtops avatar
Citat:
Klassisk indoktrination reaktion. Du borde forska mera i ämnet och inte kontrollerad opposition som avsiktligt får det låta efterblivet, utan dom riktigt bra källorna.

Jag har forskat massor i ämnet och har kommit fram till att antal äpplen i en korg inte har en riktning.
Citera
2018-05-12, 21:22
Medlem
madtops avatar
Citat:
En kraft så som jag ser det är vad folk tror gravtiation är. En mystisk kraft som påverkar allt omkring den.
Men densitet behöver inte vara en kraft så som jag ser det för att den skall skapa riktning mellan objekt. Du påstod detta, jag vill veta varför du tycker så eller varför du tänker det måste vara så.

Densitet är ingen kraft.

Hur kan 3 äpplen i en korg skapa riktning?
Citera
2018-05-12, 21:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
Tror ingen påstår det är en kraft. Vem har sagt att det behöver vara en kraft för att ge objekt riktning i förhållande till varandra? Du påstår den inte kan orsaka riktning mellan objekt om där finns en skillnad, frågan är hur du vet det?

Kraft är en vektor, krafter har riktning.

Hur vet stenen vad som är ned?

Citat:
Du påstår den inte kan orsaka riktning mellan objekt om där finns en skillnad, frågan är hur du vet det?

Som sagt, densitet är ett mått på mängd materia per volym. Det är om du så vill ett mått på hur många äpplen som ligger i en korg.

Definitionsmässigt har inte antal äpplen en riktning. 3 äpplen pekar inte åt ett annat håll än 4 äpplen
Senast redigerad av madtop 2018-05-12 kl. 21:30.
Citera
2018-05-12, 21:48
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
1. hur vet du det inte är pga vågor eller atmosfäriska fenomen saker ser ut att "försvinna bakom horisonten"
2.landbaserad eller höghöjd ballonger eller liknande
3. att ljus syns där är inget bevis
4. och hur vet du att det inte sker någon slags optisk illusion när vi ser månen genom eventuellt "dome" där vatten kan existera (förstår detta kan låta löjligt, men logiskt kan det finnas eller någont liknande fenomen som inverterar bilden vi ser)
5. finns oerhört mycket angående . polstjärnan som matchar båda modeller, ex är den alltid centrerad trots att vi spinner och flyger hundratusentals km/h genom universum och huruvida matematiken stämmer är beroende på vad man antar vara sant i modellen, exempelvis får man annorlunda avstånd till solen och månen beroende på om man förutsätter jorden är rund eller platt med samma trianguleringsberäkningar
1. Det gör att objekten ser förvrängda ut, inte att nedre delen döljs.
2. Hur funkar det till havs? Hur hålls ballongerna på plats?
3. Att solen dyns dygnet runt är ett bevis.
4. Ge mig ett bevis för att ”domen” existerar tack. Hur kommer det sig att den gör så att månen ser ut att vara upp och ned, och inte någon annan effekt?
5. Nej det finns inte något som matchar den platta modellen.
Citera
2018-05-12, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Därför att en av de de andra sidorna är lika lång, om man avrundar till mätbara värden.

Nej, det är helt fel, se ovan
Vilka sidor är lika långa?
Citera
2018-05-12, 21:55
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
1. Det gör att objekten ser förvrängda ut, inte att nedre delen döljs.
2. Hur funkar det till havs? Hur hålls ballongerna på plats?
3. Att solen dyns dygnet runt är ett bevis.
4. Ge mig ett bevis för att ”domen” existerar tack. Hur kommer det sig att den gör så att månen ser ut att vara upp och ned, och inte någon annan effekt?
5. Nej det finns inte något som matchar den platta modellen.
1. Tittar man på videos på närmre avstånd är det exakt det som händer, när objektet åker in i synvillan döljs nedre delen trots att objektet inte försvunnit bakom någon kant (som i kurvaturen av jorden, horisonten)
2. Flygplan försvinner till havs, för att det är landbaserat
3. Är det bevis när du får bilder från NASA också? Vem som helst får inte åka fritt till antarktis och göra experiment, det är oerhört svårt att få tillstånd nästintill omöjligt och får du tillstånd är det ändå så att du måste hålla dig inom vissa förutbestämda parametrar
4. Ge mig bevis för att månen upp och ner från stora avstånd på jorden är bevis för rund jord tack. Hur tror du att jag ska veta det. Jag bara påpekar att det inte är något bevis för rund jord.
5. Jo det finns oerhört mycket som matchar, som temperaturer på jorden och luftströmmar och nord syd och solens strålar genom moln och solen och månen storlek och kyla av månens ljusstrålar och längd man kan se en klar dag etc etc etc
Citera
2018-05-12, 22:01
Medlem
madtops avatar
Citat:
1. hur vet du det inte är pga vågor eller atmosfäriska fenomen saker ser ut att "försvinna bakom horisonten"
2.landbaserad eller höghöjd ballonger eller liknande
3. att ljus syns där är inget bevis
4. och hur vet du att det inte sker någon slags optisk illusion när vi ser månen genom eventuellt "dome" där vatten kan existera (förstår detta kan låta löjligt, men logiskt kan det finnas eller någont liknande fenomen som inverterar bilden vi ser)
5. finns oerhört mycket angående polstjärnan som matchar båda modeller, ex är den alltid centrerad trots att vi spinner och flyger hundratusentals km/h genom universum och huruvida matematiken stämmer är beroende på vad man antar vara sant i modellen, exempelvis får man annorlunda avstånd till solen och månen beroende på om man förutsätter jorden är rund eller platt med samma trianguleringsberäkningar

1. Falsifieras av att saker försvinner även om det saknas vågor av tillräklig höjd
2. Falsifieras genom att granska källkoden till GPS.
3. Jodå. Självklart är det ett bevis Att du säger något annat är inte så mycket att bry sig om.
4. Vi vet att det inte finns en "dome". Alternativt: bevisa att det finns en ostkupa.
5. Du pladdrar och undviker frågan. Men vi kör det igen: förklara varför vi observerar Polstjärnan lika många grader över horisonten som den breddgrad vi befinner oss på.
Citera
2018-05-12, 22:03
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vilka sidor är lika långa?
Hypotenusan och den långa katetern.
Citera
2018-05-12, 22:04
Medlem
madtops avatar
Citat:

2. Flygplan försvinner till havs, för att det är landbaserat

Nej de försvinner för att de inte kan skicka sin position tillbaka till en ADS mottagare.

GPS fungerar hur bra som helst på havet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in