Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
1. Det gör att objekten ser förvrängda ut, inte att nedre delen döljs.
2. Hur funkar det till havs? Hur hålls ballongerna på plats?
3. Att solen dyns dygnet runt är ett bevis.
4. Ge mig ett bevis för att ”domen” existerar tack. Hur kommer det sig att den gör så att månen ser ut att vara upp och ned, och inte någon annan effekt?
5. Nej det finns inte något som matchar den platta modellen.
1. Tittar man på videos på närmre avstånd är det exakt det som händer, när objektet åker in i synvillan döljs nedre delen trots att objektet inte försvunnit bakom någon kant (som i kurvaturen av jorden, horisonten)
2. Flygplan försvinner till havs, för att det är landbaserat
3. Är det bevis när du får bilder från NASA också? Vem som helst får inte åka fritt till antarktis och göra experiment, det är oerhört svårt att få tillstånd nästintill omöjligt och får du tillstånd är det ändå så att du måste hålla dig inom vissa förutbestämda parametrar
4. Ge mig bevis för att månen upp och ner från stora avstånd på jorden är bevis för rund jord tack. Hur tror du att jag ska veta det. Jag bara påpekar att det inte är något bevis för rund jord.
5. Jo det finns oerhört mycket som matchar, som temperaturer på jorden och luftströmmar och nord syd och solens strålar genom moln och solen och månen storlek och kyla av månens ljusstrålar och längd man kan se en klar dag etc etc etc