2018-05-12, 21:14
Medlem
TrickieDickies avatar
Vad man måste ha klart för sig är att migranter är väldigt rörliga, kan människor ta sig till Sverige kan de utan vidare också ta sig härifrån!Vad man måste börja med är självklart att ta bort de ekonomiska incitamenten som gjorde att de tog sig hit från första början. Börja med att ta bort alla förmåner som de illegala har, som fri tandvård, rätt till försörjningsstöd etc. När det gäller de migranter som redan fått PUT och medborgarskap måste man även där börja med att sänka och ta bort så många bidrag som möjligt och drastiskt höja kraven för att beviljas dom, kombinerat med arbetsplikt. Sluta ge efter för islam. Förbjud niqaber och hijaber både i offentligheten och på arbetsplatser. Förbjud utländsk finansiering av moskéer som de gjort i Finland. Förbjud böneutrop, särskilda badtider, halalslaktat kött , stoppa all ny invandring från dessa länder i synnerhet anhörig invandringen etc.

I Finland har de ett system att alla som skall få besked om de beviljats PUT eller inte måste inställa sig på den finländska motsvarigheten till Migrationsverket. Asylsökande som får stanna kan gå ut själva medans de som fått avslag förs av polis till speciella hårt bevakade interneringsläger där migranterna får stanna till de eskorteras ombord på flygplanen som flyger dom till hemländerna. Detta måste också självfallet införas även i Sverige.

Sen måste Migrationsverket läggas ner och ersättas av ett Återvandrarverk som ska bland annat påverka invandrare att åka hem frivilligt. All asyl och anhöriginvandring från utomeuropeiska länder måste stoppas omedelbart.

Bara dessa åtgärder skulle på några år ge en stor effekt i det svenska samhället.
Citera
2018-05-12, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns lösningar men inte finner vi dem hos AfS. Alla andra är med på att få till utvisningen av kriminella invandrare men det kommer bara vara ytterst marginellt i sammanhanget. Det stora problemet är de som inte är kriminella och ja, Sverige har satt sig i en jävla sits men att fabulera om massavvisningar gör inte saken bättre. Vi har en chans om vi satsar på de unga på riktigt sätt som att avsluta hemspråksundervisningen t.ex. och i stället storsatsa på svenskundervisning och annan utbildning och göra det under disciplinära former. Men det viktigaste är att bryta upp det importerade klansamhället. Där behöver man nog ta till hårda metoder och med kompetenta människor. Man skulle t.ex. kunna ta in ungdomsbrottslingarna och skicka dem till läger i fjällvärlden där ingen mobiltäckning finns så att de inte kan kommunicera med sin klanfamilj. Jag säger hårda metoder men det innebär inte den nivån på tvångsåtgärder som måste till om man försöker sig på tvångsavvisningar. Vårt liberala samhälle kommer inte att överleva det. I min modell kan det även finnas ett stort utrymme för belöningar för de som väljer att integreras i det svenska samhället och ta till sig våra värderingar.

Situationen är dock komplex och de kommer att krävas många fler lösningar. Dock måste vi lämna den tidigare mångkulturpolitiken och satsa på assimilation i högre grad. Jag tror t.o.m. att det skulle välkomnas av många av våra nya medborgare. Eller jag vet att det är så då jag har jobbat och i viss mån fortfarande jobbar med dessa frågor.
Och du pratade om att folk kommer sparka bakut av att bli utvisade...? Vad tror du då de kommer göra om du försöker sudda ut hela deras identitet och ersätta den med någonting för dem främmande?

Människor segregerar sig spontant utifrån härkomst oavsett hur mycket hjärntvätt du utsätter dem för. Bara att titta på länder som haft etnisk mångfald länge, som Indien eller Turkiet. Helt segregerat utefter etniska linjer. Det sker till och med på mer intim nivå än så, vi väljer våra nära vänner utifrån vilka som är mest genetiskt lika oss själva.

Svenskhet är inte en produkt av svenska värderingar. Svensk kultur och svenska värderingar är uttryck för den svenskhet som redan finns hårdkodad inom oss. Genetik är verkligt, och alla ideologiska försök att ignorera detta kommer snabbt att urarta i totalitära mardrömmar, i stil med vad du beskriver ovan.
Senast redigerad av Avblattning 2018-05-12 kl. 21:19.
Citera
2018-05-12, 21:19
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
]Det vore nog någon form av rekord om de kom in i riksdagen första året efter de bildades.. Tror aldrig det hänt någonstans.. [/b]Själv kommer jag rösta på SD till riksdagen och AFS till kommun och landsting.. Strategiskt riktigt och då får AFS växa till sig och få ordning på partiet så att de är mogna nog att hantera det.
Det är lätt att tro det när man själv är 18...

Ny Demokrati?
Citera
2018-05-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Holdingbreath
Så länge hela landet svänger till höger, utrymme åt AfS kommer att expander.
Till höger vet jag inte. Ytterst få vill ha storkapitalisternas högerextremism med fri arbetskraftsimport och skolor drivna av bolag med säte i Kajmanöarna.
Däremot är folk trötta på utlänningsimporten och hela det berg av lögner som makthavare och korrupta jurister baserar utlänningsimporten på. Globalismen, tokfeminismen och HBTQextremismen gräver sin egen grav nu och detta lämnar utrymme för AfS att växa. SD är för sena med att gripa de möjligheter som finns och bromsas starkt av sina egna inre motsättningar
Citera
2018-05-12, 21:24
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det finns lösningar men inte finner vi dem hos AfS. Alla andra är med på att få till utvisningen av kriminella invandrare men det kommer bara vara ytterst marginellt i sammanhanget. Det stora problemet är de som inte är kriminella och ja, Sverige har satt sig i en jävla sits men att fabulera om massavvisningar gör inte saken bättre. Vi har en chans om vi satsar på de unga på riktigt sätt som att avsluta hemspråksundervisningen t.ex. och i stället storsatsa på svenskundervisning och annan utbildning och göra det under disciplinära former. Men det viktigaste är att bryta upp det importerade klansamhället. Där behöver man nog ta till hårda metoder och med kompetenta människor. Man skulle t.ex. kunna ta in ungdomsbrottslingarna och skicka dem till läger i fjällvärlden där ingen mobiltäckning finns så att de inte kan kommunicera med sin klanfamilj. Jag säger hårda metoder men det innebär inte den nivån på tvångsåtgärder som måste till om man försöker sig på tvångsavvisningar. Vårt liberala samhälle kommer inte att överleva det. I min modell kan det även finnas ett stort utrymme för belöningar för de som väljer att integreras i det svenska samhället och ta till sig våra värderingar.

Situationen är dock komplex och de kommer att krävas många fler lösningar. Dock måste vi lämna den tidigare mångkulturpolitiken och satsa på assimilation i högre grad. Jag tror t.o.m. att det skulle välkomnas av många av våra nya medborgare. Eller jag vet att det är så då jag har jobbat och i viss mån fortfarande jobbar med dessa frågor.

Jag håller med om i stort sett allt. Det är bra åtgärder som skulle hjälpa. Liknande vad jag satt och föreslog och tjatade om för 10 år sedan. Då hade det antagligen räckt. Det stora problemet med din analys/lösning, är att den inte tar hänsyn till det politiska klimatet. Det du vill göra går helt enkelt inte. För att få minsta sak gjort måste man göra en radikal vändning. Du måste förändra hela samhällsklimatet. Och det kan du inte göra med halvmesyrer. Det stora problemet är att de vänsterextrema neo-marxisterna då fortfarande kniper sig kvar vid makten, och de kommer inte att tillåta minsta ingrepp. Poängen med en mer radikal lösning är att det ger dig utrymme att förklara hela bilden av problemet från en fri yta och med ärliga ord. Ska man spela något slags mellanspel så är man fortfarande fast i åsiktskorridorens grepp.

Det är ju främst det som lett till problemen. Man vägrar erkänna problemen. Och det såg inte mycket bättre ut i senaste partiledardebatten. 2 stycken ljög rakt ut och sa att ingen vet vad den ökade brottsligheten beror på. De vet exakt, eller så är de totalt inkompetenta. Alltså straffbart inkompetenta. Det är helt öppen information.

Så du kommer aldrig kunna genomföra något samtidigt som dessa ska underhållas. De propsar på att vi ska fortsätta att ta in 100 000 per år, och det går liksom inte ens att förhålla sig till det. Du måste slå dig rakt ut, precis som SD gjorde när de startade. Nu krävs ytterligare ett steg. Det är i alla fall vad jag ser som enda alternativet.
Citera
2018-05-12, 21:28
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Till höger vet jag inte. Ytterst få vill ha storkapitalisternas högerextremism med fri arbetskraftsimport och skolor drivna av bolag med säte i Kajmanöarna.
Däremot är folk trötta på utlänningsimporten och hela det berg av lögner som makthavare och korrupta jurister baserar utlänningsimporten på. Globalismen, tokfeminismen och HBTQextremismen gräver sin egen grav nu och detta lämnar utrymme för AfS att växa. SD är för sena med att gripa de möjligheter som finns och bromsas starkt av sina egna inre motsättningar
Det är liberalism du beskriver lille vän...
Citera
2018-05-12, 21:39
Medlem
Kan AfS användas till att bromsa upp och stoppa liberaliseringen av SD så är varje röst mödan värd.
Så kan man väl sammanfatta det?
AfS har en nödvändig funktion som renhållare för SD.
Utan en blåslampa i röven på dem så förfaller de till köttgrytelikgiltiga PK hjon.

All makt korrumperar utan folkviljans motstånd.
Låt oss inte gå nedför den mörka återvändsgränden återigen..i slutet på den väntar Reinfeldt,Ferm och Lööf.
Citera
2018-05-12, 21:46
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec

Jag håller med dig. En klassisk animalisk råmarknad är inget som den vanliga svenskar vill ha. Men till höger menar jag exakt vad du menar. Mindre multikultur, mindre folk och kulturer är lika bra och giltiga. Jag håller med. En klassisk animalisk råmarknad är inget som den genomsnittliga svenskar vill ha. Men till höger menar jag exakt vad du menar. Mindre multikultur, mindre folk och kulturer är lika bra och giltiga.

Man ska vara ärlig mot sig själv. Man ska erkänna att de inte vill att någon arabisk kille knullar sin dotter och har ett halvt arabiskt barnbarn med sina penisar avskuren av någon imam för 4000 kronor.
Citera
2018-05-12, 21:48
Medlem
Holdingbreaths avatar
raderat efter det var samma text
Citera
2018-05-12, 22:41
Medlem
Makalöst att någon på allvar tror på detta"parti", snacka om total avsaknad av självinsikt...
Citera
2018-05-12, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyJohnson
Makalöst att någon på allvar tror på detta"parti", snacka om total avsaknad av självinsikt...

Ungefär mindre makalöst än att folk tror på Miljömupparna eller Heninistiskt Initiativ. Finns få partier som faktiskt tror på landet och som kan inge hopp om en morgondag. AfS är ett.
Citera
2018-05-12, 23:17
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Och du pratade om att folk kommer sparka bakut av att bli utvisade...? Vad tror du då de kommer göra om du försöker sudda ut hela deras identitet och ersätta den med någonting för dem främmande?

Människor segregerar sig spontant utifrån härkomst oavsett hur mycket hjärntvätt du utsätter dem för. Bara att titta på länder som haft etnisk mångfald länge, som Indien eller Turkiet. Helt segregerat utefter etniska linjer. Det sker till och med på mer intim nivå än så, vi väljer våra nära vänner utifrån vilka som är mest genetiskt lika oss själva.

Svenskhet är inte en produkt av svenska värderingar. Svensk kultur och svenska värderingar är uttryck för den svenskhet som redan finns hårdkodad inom oss. Genetik är verkligt, och alla ideologiska försök att ignorera detta kommer snabbt att urarta i totalitära mardrömmar, i stil med vad du beskriver ovan.
Teknologi, migration och handel påverkar. Det är t.ex. ingen slump att ostasiatiska kulturer är konsensusorienterade då risodling kräver välutvecklat samarbete. Förmodligen har detta även påverkat genetiken och det har varit en evolutionär
fördel att vara lugn och samarbetsvillig. Det är ett samspel mellan samhälle och genetik. En undersökning i England visade att intelligenta människor hade fler barn än ointelligenta sen 1100-talet och framåt. Vilket ledde till ett fredligare samhälle. I andra samhällen med begränsade resurser att fördela har det förmodligen varit en fördel att vara aggressiv och impulsstyrd. Men det är inte detsamma som att kultur är genetiskt hårdkodat.

Afs återvandringsprogram är nog det enda som kan få Sverige på rätt köl igen. Tror dock ej de kommer in i rd, men kanske andra partier inser allvaret.
Senast redigerad av Herostratos 2018-05-12 kl. 23:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in