Citat:
Ursprungligen postat av
Sueonia
Afs har 5000 medlemmar och redan 1000 frivilliga som ska lägga ut valsedlar. Folk är trötta på blattar och vill återgå till ett mer homogent och säkert samhälle. Tror Afs lätt kommer över 100 000 röster och NMR tror jag kommer få fler röster än något NS parti fått tidigare.
Ja, jag vet att det är tröttsamt med "källa på det" undrar lite varifrån siffran kommer. Är det AfS själva som går ut med den?
Har inte sett den förut men det betyder ju inte att den är någon form av Fake News. Har uppfattat Kasselstrand som slipad och med viss erfarenhet så är lite förvånad över att de överhuvudtaget anger medlemssiffror i detta skede.
Personligen tror jag att korrelationen mellan medlemsantal och antal erhållna röster skiljer sig rätt mycket mellan olika partier. Speciellt finns troligen stora skillnader mellan nya och växande partier och äldre partier som tappat många medlemmar genom åren.
Valrörelsen har knappt hunnit komma igång och förvånansvärt många väljare fattar sina beslut sent.
Jag tittar på deras track record under de 3 1/2 första året av mandatperioden. Resten är bara tuppfäkting om väljarnas röster. Inget att lägga till grund för beslut om vilken valsedel man bör välja.
Men visserligen med flera underbart underhållande inslag. Stefan Löfven leder väl den avdelningen i och med att publiken skrattade ut honom i bisarra delen av Partiledardebatten i replikväxlinen med Åkesson.
I en valrörelse är givetvis det prioriterades målet att få så många röster som möjligt. Hur åstadkommer man då detta. Genom att angripa motpartens agende. Inte genom att tala onödigt mycket om vad men själv vill ska hända. Så samlar man röster, inte citera sitt eget partiprogram.utan motpartens. Som de sedan gör småflisor av.
Blev lite långt och skolläraraktigt men orkar inte redigera vid denna sena timme.
Mvh
Burt