2018-05-11, 01:21
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IPAD-SWE
Redan tre veckor efter lanserandet hade AfS över 1200 betalande medlemmar, vilket efter 2 månader uppges ha ökat till cirka 2000 medlemmar

Således, hälften av de betalande medlemmarna, som inte ens kommer att rösta på AfS, om man nu ska utgå från din ”välgrundade” estimering. Märkligt
Kanske 1500? kommer att rösta på dem jag lovar, i slutändan kommer de titta på hur Sverige kan överleva framtiden, då lägger man en röst på SD.
Citera
2018-05-11, 01:23
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Om AfS kommer in? Helt uteslutet, men det spelar ingen roll. Gurra K får min röst. SD har gjort sitt. Det är för mig bisarrt att fortsätta rösta på ett parti som föraktar och baktalar sina egna väljare.
Citera
2018-05-11, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sueonia
Afs har 5000 medlemmar och redan 1000 frivilliga som ska lägga ut valsedlar. Folk är trötta på blattar och vill återgå till ett mer homogent och säkert samhälle. Tror Afs lätt kommer över 100 000 röster och NMR tror jag kommer få fler röster än något NS parti fått tidigare.

Ja, jag vet att det är tröttsamt med "källa på det" undrar lite varifrån siffran kommer. Är det AfS själva som går ut med den?

Har inte sett den förut men det betyder ju inte att den är någon form av Fake News. Har uppfattat Kasselstrand som slipad och med viss erfarenhet så är lite förvånad över att de överhuvudtaget anger medlemssiffror i detta skede.

Personligen tror jag att korrelationen mellan medlemsantal och antal erhållna röster skiljer sig rätt mycket mellan olika partier. Speciellt finns troligen stora skillnader mellan nya och växande partier och äldre partier som tappat många medlemmar genom åren.

Valrörelsen har knappt hunnit komma igång och förvånansvärt många väljare fattar sina beslut sent.

Jag tittar på deras track record under de 3 1/2 första året av mandatperioden. Resten är bara tuppfäkting om väljarnas röster. Inget att lägga till grund för beslut om vilken valsedel man bör välja.

Men visserligen med flera underbart underhållande inslag. Stefan Löfven leder väl den avdelningen i och med att publiken skrattade ut honom i bisarra delen av Partiledardebatten i replikväxlinen med Åkesson.

I en valrörelse är givetvis det prioriterades målet att få så många röster som möjligt. Hur åstadkommer man då detta. Genom att angripa motpartens agende. Inte genom att tala onödigt mycket om vad men själv vill ska hända. Så samlar man röster, inte citera sitt eget partiprogram.utan motpartens. Som de sedan gör småflisor av.

Blev lite långt och skolläraraktigt men orkar inte redigera vid denna sena timme.

Mvh
Burt
Citera
2018-05-11, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Bra observation. Vad jag vet har 3 av 49 gått över till AfS. Enligt Gustav är det betydligt fler som stödjer AfS men som är tysta då de är rädda för Karlssons inre spaning med stöd från EXPO. Man avvaktar och ser hur det går. Ökar AfS kommer det bli en ström över till dem. Därför gör Karlsson nu allt för att förminska AfS. Alla medel är tillåtna. Han har redan EXPO-manualen och studerar den säkert i denna stund.

Jag tror att dessa 3 av 49 är AfS inre kärna, ca: 0,8% av väljarna. Tillkommer lika många som inte vågar hoppa av eller får vara med i AfS. Säg 1,5%. Där ligger AfS idag. Det är kärnväljarna. Runt 100 000 personer i Sverige.

De flesta som röstar på SD är inte hängivna kärnväljare. Många lämnade S och M 2014 och de nyvakna har fattat att något måste hända viliket visas av att SD ligger idag runt 23%. Ingen av dem som röstade SD 2014 eller tillkommit efter det är kärnväljare för SD.

Jag tror Karlsson & Co är riktigt rädda nu. När den breda allmänheten upptäcker AfS, varför ska de välja det urvattnade SD?
Det är troligtvis fler än så. Man får ta i beaktande att alla de som hoppat över har varit frånvarande på SD:s riksdagslista, antingen pga egen vilja (Ahl), pga för hög kompetens som blev ett hot mot partikorruptionen (Felten), eller pga Lady Macbeth-liknande feberdrömmar hos de machiavelliska kuppmakarna från 2005 (Jansson).

De som är med på SD:s riksdagslista väntar såklart till efter valet med att byta parti. Oavsett om AfS får över 4% eller inte kommer de med största sannolikhet ha en störe riksdagsgrupp 2019 än de har idag. Det är alltså ett parti med framtiden för sig hur det än blir. SD är en ihålig koloss som bärs upp av Heja Jimmie-zombier, som också kommer byta sida så fort de ser vartåt massan börjar röra sig. Handlar bara hur snabba eller sena på bollen de är.
Citera
2018-05-11, 10:53
Medlem
kinky_Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Som vinjetten lyder..har det nystartade partiet Afs en chans att komma in i Rd, om inte i detta val, så i framtida val? Varför eller varför inte?

https://www.detfriasverige.se/om-det-nya-partiet-alternativ-for-sverige-afs/
nej
Citera
2018-05-11, 11:06
Medlem
Ska det här partiet ha någon chans får de tillsätta en riktig man som partiledare. Inte en metrosexuell stockholmsbög och hans dressmansfia till sidekick. Bägge har redan visat sig svaga när de fick kuk i rumpan av SD. Målgruppen detta partiet borde representera följer inte veklingar. De enda väljare de kommer få är andra smygbögar från stockholm och feminina SVP:are.
Citera
2018-05-11, 11:50
Medlem
Självklart har Alternativ för Sverige en bra chans att komma in i riksdagen redan 2018! Så som SD har urvattnats så finns det ett enormt sug på ett parti som på riktigt driver frågor som bland annat storskalig återvandring, EU-motstånd och demokratifrågor, och som alltid sätter svenskars intresse först.

Make Sweden Svenskt Again!
Citera
2018-05-11, 12:07
Medlem
bax88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Och därför tror du Afs kommer in i Riksdagen? 99 % av svenskarna skiter i om man är svart, vit eller grön, bara man sköter sig och ställer upp på grundläggande svenska värderingar. Därför kommer Afs aldrig komma in i Riksdagen.

Fel, en övervägande majoritet av etniska svenskar vet att om du är kulört i utseendet finns alltid den där kaoZ-risken. Den vill man inte ha i grannskapet.
Citera
2018-05-11, 15:27
Medlem
praeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Kan vi lugna ner oss i tråden och inse att AFS är av samma skrot och korn som exempelvis ND eller SvP. Som maximalt lyckades dra drygt 5000 röster i ett val. AFS har dessutom nackdelen att vara fanatiskt ultraliberala rent ekonomiskt (tänk Reinfeldt på steroider) vilket knappast attraherar sant nationellt inriktade väljare, dvs Sverigevänner.

Att AFS skulle ha fått 5000 medlemmar är naturligtvis ett helt kaosartat falskt påstående. Jag vill verkligen se bevis på detta i så fall 300-500 är mer sannolikt.
Knappast. ND och SvP kom från skinnskallerörelsen eller hade tydliga kopplingar till "nazismen" Kasselstrand och company är av en helt annan kaliber. De har också mängder av kompetenta unga politiker och sympatisörer som stod på deras sida i konflikten med moderpartiet. Kasselstrand är också av en helt annan kaliber än Karlsson, Åkesson med flera. Visst tror jag att många av typen "SD-Thailand" kommer att fortsätta stödja deras idol Åkesson framöver, men i takt med att fler och fler inser att SD inte kommer göra någon skillnad kommer fler gå över till Afs.

Afs splittrar heller inte någonting då de har sympatisörer som inte skulle kunna tänka sig att rösta på SD. Afs kommer kanske inte in i år men gör det garanterat 2022. Tror dessutom att många är för deras ekonomiska politik då det inte är så många som vill betala skatt till babbarna längre.
Citera
2018-05-11, 15:37
Medlem
MelPoomenes avatar
Afd måste värva en mediapersonlighet som kan tala för sig. Och det är NU om partiet ska ha en chans i höst.

Tryck fram forne SD-bildaren i media. All form av media Bert Karlsson-style.
Citera
2018-05-11, 16:51
Medlem
Anton171s avatar
Jag tror definitivt att de har chans att komma in och jag tror till och med att de gör det. Läget är annorlunda i Sverige än för fyra år sedan och samtalsklimatet är mycket mer radikala när man pratar med svenskar, vilket gör det perfekt att försöka komma in nu. Jag har ett antal bekanta som har fått nyss om AFS och kan tänka sig att rösta på det partiet trots att de har röstat på S tidigare i hela sitt liv.

All form av liknelse med SvP är löjlig i denna tråd då partierna inte alls är lika.

Många i denna tråd skriver att det är försent och liknande då det bara är några månader kvar till valet. Det vi ska komma ihåg är att det är Gustav Kasselstrand som har startat partiet och han fick frågan förut varför han startade partiet så sent och han förklarade med att han vill rida på den trend som brukar råda innan val. Allt med partiet är strategiskt och noggrant uträknat och jag är säker på att man har några ess i rockärmen innan valet. Afs 2018!
Citera
2018-05-11, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anton171
Jag tror definitivt att de har chans att komma in och jag tror till och med att de gör det. Läget är annorlunda i Sverige än för fyra år sedan och samtalsklimatet är mycket mer radikala när man pratar med svenskar, vilket gör det perfekt att försöka komma in nu. Jag har ett antal bekanta som har fått nyss om AFS och kan tänka sig att rösta på det partiet trots att de har röstat på S tidigare i hela sitt liv.

All form av liknelse med SvP är löjlig i denna tråd då partierna inte alls är lika.

Många i denna tråd skriver att det är försent och liknande då det bara är några månader kvar till valet. Det vi ska komma ihåg är att det är Gustav Kasselstrand som har startat partiet och han fick frågan förut varför han startade partiet så sent och han förklarade med att han vill rida på den trend som brukar råda innan val. Allt med partiet är strategiskt och noggrant uträknat och jag är säker på att man har några ess i rockärmen innan valet. Afs 2018!

Det spelar ingen storre roll om AfS och SvP ar lika eller inte, for mannen pa gatan (och t.o.m. mannen pa Flashback) upplever dem som lika och det ar dar roster maste plockas.
Alltsa ar jamforelse med SvP relevant.

Daremot ar det inte relevant att jamfora med F!'s valresultat eftersom F! ar ett totalt meningslost i-landsparti som driver hjartefragan lyxfeminism. F! ar helt vilse i tiden; inte undra pa att inte ens samlad pk-media lyckades med att fa in dem i Riksdagen.
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2018-05-11 kl. 17:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in