Citat:
Ursprungligen postat av
nomadic
Viktiga timmar som återstår nu för vår del innan morgondagens drabbning på Behrn. Vi har två nyckelspelare som det finns frågetecken kring i Lorentzson, som gick av i paus senast, och Björnquist som fick en smäll på knäet på dagens träning.
Vår tunna trupp skulle knappast klara av att bli av med hela högersidan i en sån här match...
Jag känner inte alls samma trygghet med Brorsson som jag gör med Lorentzon som en av de tre innerbackarna. Lorerntzons rutin och större vana av att hantera 1-mot-1-situationer (han har ju spelat ytterback rätt mycket) gör att han känns som bättre lämpad för den rollen och de fyra mål vi släppt in mot Dalkurd och Sirius har ju varit med Lorentzon skadad (Dalkurd) och utbytt efter känning (Sirius).
Tråkigt att höra om Dajje. Är det Ring eller Granlund som får hoppa in om han inte kan lira. Hoppas på den senare då jag inte anser Ring vara av allsvensk kaliber.
Ser verkligen fram emot matchen imorgon och hoppas vi tar gruvlig revansch från förra säsongen då vi var helt chanlösa hemma mot Bajen.