Citat:
Ursprungligen postat av
scheele
Återigen det du refererar till är FN som har reagerat på att Israel inför Israelisk lag på Golanhöjderna, inte till problem kring ockuperingen. Men återigen det Israel gjorde följer gammal etablerad tradition vad gäller krig och konflikter, äldre rätt som alla nationer har accepterat, att det sedan pågår ett spel där alla nationer ska spela indignerade i FN är nåt helt annat.
Eftersom du tydligen glömt vad du skrivet får jag upprepa det:
"Det finns reglerat hur nationer kan i militära konflikter annektera främmande nationers mark, det är så världskartan har skrivits om flera gånger om genom historiens tidevarv. Det är prövat i FN och Israel har denna rätt gällande Golanhöjderna."
Var har FN godkänt att Israel annekterar Golanhöjderna?
Den "gamla tradition" om rätten till erövringar du hänvisar till var ett av skälen till att FN bildades, för att få bort sådana erövringskrig.
Citat:
Syrien har i en väpna konflikt rätt att värna sitt territorium, men vilken stridande part menar du har rätt att företräda Syrien SAA? FSA? eller Hezbollah, Liwa fatemiyoun? Harakath Hezbollah Al-nujaba? Exakt vem skulle ha rätt att anfalla Israel? Tror du på allvar att någon i Syrien just nu är i stånd att anfalla Israel?
Med den enkla typ av missiler som användes? Syriska regimen torde ha dem, Iran har dem och det skulle inte förvåna mig om rebellgrupper kan kommit över några också. Vem som låg bakom är fortfarande oklart. Sen är det upp till syriska regimen om de vill delegera strider till dess allierade.
Citat:
När kommer vi till den brytpunkten att USA öppet kommer att gå in med trupp och flygvapen in i Syrien?
??? Där har vi väl varit länge.
Citat:
Jag hävdar att Israel hade rätt att slå mot iranska mål, men detta är sekundärt, för de bryr sig inte om vad vi tycker, inte ett skit. [b]Vilka följder får dessa framflyttade spelpjäser i konflikten?
På kort sikt flyttar Israel fram sina positioner som den store busen i regionen man får akta sig för att reta upp.