2018-05-12, 17:19
Medlem
Summa summarum är att den gode akademikerns hjältegloria fortfarande är intakt eller? Hänger inte med i svängarna här
Citera
2018-05-12, 17:28
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
/.../ Jag vet inte om det framkommit i tråden när sista kontakten med BUP var där de ska ha ansett att de inte fick hjälp. Kanske Agnes var ett barn med depressiva funderingar?
Enligt Rockkungen för tre år sedan:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-05-12, 17:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Enligt Rockkungen för tre år sedan:

Enligt Stehlitz så hade familjen kontakt med BUP men fick inte hjälp. Det låter ju inte som att kontakten skett typ bakom ryggen på O som skulle avslutat den när han fick rätt på det:

Citera
2018-05-12, 17:58
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Enligt Stehlitz så hade familjen kontakt med BUP men fick inte hjälp. Det låter ju inte som att kontakten skett typ bakom ryggen på O som skulle avslutat den när han fick rätt på det:

Stehlitz är borta med vinden.. Why? Ingen vet riktigt.
Jag är nu ganska tveksam om man ska betrakta hennes påståenden som pålitliga.
Citera
2018-05-12, 17:59
Medlem
letsdoits avatar
Citat:

Jag tycker det låter som illa underbyggd hörsägen.
Citera
2018-05-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Summa summarum är att den gode akademikerns hjältegloria fortfarande är intakt eller? Hänger inte med i svängarna här

Ja, det var bara hemskt synd om honom och hans fru som hade så sjuka barn och tufft liv. Påstå inte att han, eller hon, gjort något ont i sin dag, då anklagas du för ärekränkning.
Citera
2018-05-12, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Stehlitz är borta med vinden.. Why? Ingen vet riktigt.
Jag är nu ganska tveksam om man ska betrakta hennes påståenden som pålitliga.

Folk kan bli avstängda av olika skäl, eller var borta från en tråd av flera skäl. Ett felaktigt påstående gör inte allting fel.

Men Rockkungen som initialt hävdat att flickorna var friska, är trovärdig i kommentaren om att O skulle avbrutit kontakt med BUP?
Citera
2018-05-12, 18:24
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Folk kan bli avstängda av olika skäl, eller var borta från en tråd av flera skäl. Ett felaktigt påstående gör inte allting fel.

Men Rockkungen som initialt hävdat att flickorna var friska, är trovärdig i kommentaren om att O skulle avbrutit kontakt med BUP?
Fast Rockkungen sa ju att han hade fått ny information. Då måste väl vem som helst ha rätt att ändra sig. Jag förstår verkligen inte hetsjakten som pågår på den skribenten liksom på Missan. Kanske de enda i tråden som kände familjen. Varför ska de skrämmas iväg?
Citera
2018-05-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Fast Rockkungen sa ju att han hade fått ny information. Då måste väl vem som helst ha rätt att ändra sig. Jag förstår verkligen inte hetsjakten som pågår på den skribenten liksom på Missan. Kanske de enda i tråden som kände familjen. Varför ska de skrämmas iväg?

Men han var ganska offensiv när han hävdade att flickorna var friska. Hen visste detta säkert, liksom att intygen skulle bara varit förfalskade, för att begå försäkringsbedrägeri etc...

Den här dyslexin hen nyligt drabbats av och som vi uppmanas ta hänsyn till var inget som märktes initialt.

Missan har också hävdat att Moa minsann inte alls var sjuk. Samtidigt tar hon en tämligen vardaglig kommentar från Moa och dramatiserar den till att vara något ett tecken på något onormalt, och att det dessutom måste vara Oskar som på något sätt låg bakom Moas kommentar, som om hon såg Moa som en buktalardocka. Liksom kärringen i Twin Peaks (ja jag är såpass gammal att jag såg tv-serien) som bar omkring på ett vedträ och stirrade på folk medan hon konspiratoriskt väste "The Owls are not what they seem to be".
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-12 kl. 18:47.
Citera
2018-05-12, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Inte för att jag vill elda på debatten ni har men vad ger er rätt att anklaga O för pedofili, isolera sin familj ,vara spelmissbrukare, försäkringsbedragare och gud vet vad?
Helt utan fakta.

Det gör mig arg
Om nån påstår sig veta nåt av ovansående så bör det så klart ifrågasättas innan man ev köper det, men tycker du inte man ska få spekulera om det heller?
Citera
2018-05-12, 19:21
Moderator
blomvattnares avatar
Tjafsande raderat och varningar utdelade.

/Mod
Citera
2018-05-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ja, låter otroligt, kanske de utsatts för någon form av övergrepp under lång tid. Alla barnen sköts i samma byggnad, instängda? Hemundervisning borde förbjudas eller som i Lomma kommun alltid leda till orosanmälan.
Det är nog svårt att förbjuda hemundervisning i Australien eftersom rätt många har det för att dom bor miltals från civilisationen. Alternativet skulle vara internat, men det förefaller vara en tillvaro av preppningar och sexuella övergrepp.
Senast redigerad av N.Armstark 2018-05-12 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in