2018-05-12, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Eller så var hon gravid

Gravid? Agnes var inte byxmyndig
Citera
2018-05-12, 16:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Varför då, dom hade ju samma teori, att O mördade hela sin familj och en massa andra negativa omdömen om O och att H var oskyldig.
Jag tror mer på att sanningen börjar komma fram och då försvinner många med svansen mellan benen.

Det tror jag med.....
Citera
2018-05-12, 16:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Men varför har inte Rockkungen rätt att skydda sin källa? Varför måste hen svara på allt?
De är väl minst lika högst förståligt!

Jag har då inte läst att rektorn, lämnat information att barnen hade ME.

Scheele har vad jag läst postat de man kan läsa till sig i tråden.

Sen kan man se vem som varit inne i familjens journaler, då det förs loggar.
Vilket säkert polisen gör, och det är förbjudit den/de som gjort de kommer bli av med jobbet.

Däremot har du rätt att efter begäran hos vårdgivaren få information om vilken vårdenhet som har haft åtkomst till viss information och vid vilken tidpunkt åtkomsten skett. Informationen ska dessutom vara utformad på ett sådant sätt att du kan bedöma om åtkomsten var befogad eller inte.

i) Rutinen för att bevilja stödåtgärd "hemundervisning", en åtgärd som kostar åtskilligt för skolan, kräver intyg.

ii) Bägge barnen har hemundervisats under längre tid.

iii) Ett dugligt intyg har rimligtvis någon kvalitativt definierat innehåll som har med patientens symptom funktionsbegränsning att göra. Det räcker knappast att en läkare kluddar lite vad som helst på en "papperslapp" och rubricerar det "intyg".

Tycker du utifrån ovanstående premisser att det är orimligt att Rockkungen blev ifrågasatt när hen påstod att flickorna var helt friska, eller Missan, som menade att Moa alls inte var sjuk?

Om man nu menar att det inte funnits några intyg så är det väl rimligtvis så att den som hävdar att en avvikelse från vad som gäller (vad som verkar uppfyllt enligt gällande rutin) har skett också bör vara den som ska styrka detta?
Citera
2018-05-12, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, där hade tydligen alla fyra barn autism. Lite udda. Särskilt om de bor på lantgård (min tankegång kring lantgården och autismen är av att man funnit att möss som sätts i total steril miljö så att man även tar bort tarmbakterier, får autistiska drag, de tappar förmåga till socialt samspel och adekvata riskbedömningar).

Ja, låter otroligt, kanske de utsatts för någon form av övergrepp under lång tid. Alla barnen sköts i samma byggnad, instängda? Hemundervisning borde förbjudas eller som i Lomma kommun alltid leda till orosanmälan.
Citera
2018-05-12, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag kan inte riktigt släppa tanken att Moas insjuknande kan ha lett till en fördjupad undersökning även av Agnes och att det ledde till en ny gemensam diagnos hos båda barnen. Det finns en ärftlighet hos många cancerformer, till exempel gliom. Om både O och H skulle vara bärare av en muterad gen som kan orsaka cancer så skulle det kunna förklara att båda flickorna blev sjuka.

Det svåra beskedet kan ha varit resultatet av ett gentest.

Jag har tänkt i liknande banor. Det skulle också kunna förklara att Hanna eventuellt bad sina föräldrar om förlåtelse - om hon tex anklagade dom för ngt fästingbett. Spekulation.
Citera
2018-05-12, 16:39
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Gravid? Agnes var inte byxmyndig

Nej pedofiler brukar föredra det så.
Citera
2018-05-12, 16:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför skulle föräldrarna känna skam för att sjukvården inte upptäckt cancer? Är det ens möjligt att få uteslutningsdiagnosen Me/Cfs utan att en eventuell cancer eller någon annan allvarlig sjukdom upptäcks? Förutom någon som döljer sig för alla andra än Dr House?
Däremot är det ju fullt möjligt att diagnosen ME (ME/CFS) kan vara psykosomatiskt betingad - vilket i föreliggande fall öppnar för att barnens verkliga diagnos bottnar i samma orsak som dådets verkliga bevekelsegrund, och därmed också - om den kunde ringas in - torde kunna te sig mer begriplig i sammanhanget, jämfört med den hittillsvarande officiella versionen.

Sannolikheten för att ett föräldrapar pga MS/CFS i rel. lindrig form fattar beslut om att utplåna sig själva och sina två barn ligger väldigt nära absoluta nollpunkten.

Till detta måste tilläggas att barnens symptombilder i mångt och mycket har tolkats och kommunicerats av föräldrarna. - Att A känt sig "bored" och att hon upplevt att "a girl has nothing to say", att M ansetts prata för mycket, osv, är härutöver - tillsammans med en liten svart mössa - omständigheter som inte bör skyfflas under mattan.
Citat:
Ursprungligen postat av polisen
– Att vi sa påsk var mest för att lugna massorna.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:7HSe32uem4UJ:www.lokaltidningen.se/nyheter/2018-04-05/-Svar-om-Bj%25C3%25A4rredsmorden-kan-dr%25C3%25B6ja-till-sommaren-1235883.html+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Citera
2018-05-12, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Nej pedofiler brukar föredra det så.

Jo, det vet jag oxå.
Men vem skulle pedofilen vara?
Citera
2018-05-12, 16:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Däremot är det ju fullt möjligt att diagnosen ME (ME/CFS) kan vara psykosomatiskt betingad - vilket i föreliggande fall öppnar för att barnens verkliga diagnos bottnar i samma orsak som dådets verkliga bevekelsegrund, och därmed också - om den kunde ringas in - torde kunna te sig mer begriplig i sammanhanget, jämfört med den hittillsvarande officiella versionen.

Sannolikheten för att ett föräldrapar pga MS/CFS i rel. lindrig form fattar beslut om att utplåna sig själva och sina två barn ligger väldigt nära absoluta nollpunkten.

Till detta måste tilläggas att barnens symptombilder i mångt och mycket har tolkats och kommunicerats av föräldrarna. - Att A känt sig "bored" och att hon upplevt att "a girl has nothing to say", att M ansetts prata för mycket, osv, är härutöver - tillsammans med en liten svart mössa - omständigheter som inte bör skyfflas under mattan.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:7HSe32uem4UJ:www.lokaltidningen.se/nyheter/2018-04-05/-Svar-om-Bj%25C3%25A4rredsmorden-kan-dr%25C3%25B6ja-till-sommaren-1235883.html+&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Det är väl ingen som skyfflat det under mattan. Men trots allt är det rätt triviala företeelser. Ganska vardagliga yttringar. Även friska barn i början av tonåren kan ha perioder av att ha tråkigt, än mer ett sjukt barn kan jag tänka.

Jag vet inte om det framkommit i tråden när sista kontakten med BUP var där de ska ha ansett att de inte fick hjälp. Kanske Agnes var ett barn med depressiva funderingar? Som enstaka exempel är uttrycken inte speciellt märkliga dock, Agnes är ju i ålder när väldigt mycket händer avseende personens perceptionsförmåga och även förmåga till abstrakt betraktande om sig själv och andra.
Citera
2018-05-12, 17:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag förstår inte vad du försöker säga. Har vi fått sanningen? Tycker de flesta av oss här varit tydliga med att vi spekulerar, utom de som har fakta via anhöriga. Får man i förtroende ett PM från någon är det väl självklart att man inte anger innehållet om detta inte önskas. Sedan kan man förstå varför vissa drar sig för att göra inlägg när de blir illa bemötta. Det är mänskligt.

Jag tycker att det är helt fantastiskt att du framhärdar i ditt försvar för vissa skribenter, istället för att med ett ord benämna det bedrägliga som flera avslöjat här idag. Men visst vi kan prata om snuttisarna som kom in och bekräftade det som en del redan länge tyckte och stred för.

Missan och Rockkungen har skrivit över 300 respektive 150 inlögg i tråden. De var från början motsägelsefulla och drog dessutom extrema slutsatser utifrån sin knappa information. När de tillfrågades om detta kom inga svar som innehöll någon som helst trovärdighet. De började då båda ändra sina uppgifter och vips så var tex Oskar enl. Missan jätteelak och hård och Agnes gick från kärnfrisk till mycket sjuk enl. Rockkungen. Detta har förnuftiga och kloka människor i tråden haft gott om tid att se igenom. Rockkungen och Missan har också haft flera månader och tillsammans nästan 500 inlögg för att påvisa sin trovärdighet. Det har de misslyckats kapitalt med.

Att då dessa när de endast berättar för ryggstrykare i PM som hör precis vad de vill höra, plötsligt slutar att vara motsägelsefulla och berättar trovärdiga saker, faller på sin egen orimlighet. Det enda som har hänt att de inte får en motfråga, utan kan dra sina vantolkningar och knepiga slutsatser bland ja-sägare.

Nu kommer alltså du och andra ja-sägare hit och förväntar er att ni får en högre status i tråden eller att vi andra ska bli avundsjuka på "kunskapen" som Missan och Rockkungen lyckats lämna till er i PM, men inte på 500 inlägg i tråden. Nä sorry, det är precis tvärt om. Det är inte bara Rockkungen och Missan som numera får ha dumstrutmössan på sig, utan dessutom deras pinsamma fåraktiga följare.
Citera
2018-05-12, 17:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är väl ingen som skyfflat det under mattan. Men trots allt är det rätt triviala företeelser. Ganska vardagliga yttringar. Även friska barn i början av tonåren kan ha perioder av att ha tråkigt, än mer ett sjukt barn kan jag tänka.

Jag vet inte om det framkommit i tråden när sista kontakten med BUP var där de ska ha ansett att de inte fick hjälp. Kanske Agnes var ett barn med depressiva funderingar? Som enstaka exempel är uttrycken inte speciellt märkliga dock, Agnes är ju i ålder när väldigt mycket händer avseende personens perceptionsförmåga och även förmåga till abstrakt betraktande om sig själv och andra.
Det är som du skriver väldigt mycket som kan ha naturliga förklaringar, men i ett brottsfall måste precis varenda liten detalj finnas med vid en helhetsbedömning: läggas till, eller dras ifrån, beroende på vad som med tiden kan tänkas framkomma i faktadelen.
Citera
2018-05-12, 17:18
Bannlyst
Nu tänker jag släppa smutsen som vi har diskuterat.

Om det är någon som har tillgång till IVOs utredningar hade det varit intressant om de kunde kolla upp om det finns något om de fyra i familjen. Man borde kunna söka på namn, datum eller ort beroende på vilken sekretessgrad ärendet fått. Jag tror att detta hade varit en stor källa till kunskap i ärendet så om nån har tillgång till detta hade det varit kanon. Eftersom det var så pass länge sedan borde utredningen vara färdig för länge sedan (beroende på när den påbörjades).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in