Citat:
Ursprungligen postat av
Carrock
Men kraven är ju klart och det ska ju ett CV tydligt kunna avgöra.
Du nämner att man kan ljuga, det är ju just det som känns på personligt brev. Sitta och skriva att man är aktiv, motiverad osv, pff snark!
Möjligen kanske personligt brev funkar vad man rent yrkesmässigt har att bidra med, har jag då fått personligt brev om bakfoten? Det heter ju trots allt "personligt" brev.
Vill dem verkligen veta vad man gör på fritiden? Det har har väl ändå inte till saken. Kanske om det är en speciellt situation.
Jag har då aldrig behövt skriva personligt brev men jag har noterat att många har det som krav, speciellt bemanningsföretag och det är nåt jag aldrig har förstått mig på.
Skriver du att du är en social person som gärna umgås med vänner, vilket alla utvecklings störda skriver, eller så skriver du att du är intresserad av detta ämnet och gärna sitter hemma och läser böcker om hur universum bildades, t.ex, vilket påvisar att du är en smart person som gärna lär sig saker på din fritid.
dvs en person som kan komma med smarta ideer om hur företaget kan utvecklas.
Ingen vill ha en tjöt röv på kontoret, dom vill ha smarta människor.
vi lever i en tid där folk inte kan prata sig till saker längre, utan hur du kan hjälpa företaget utvecklas bäst är det som spelar någon som helst roll, då majoriteten av världen är extroverta, vill företagen ha introverta personer.
Men få människor skriver om sina intressen för att lära sig nya ämnen sällan, vilket är en miss, människor som vill lära sig är dom mest attraktiva personerna på arbetsmarknaden.
FAN vad svårt det ska vara för vissa personer att tänka ett steg längre

puss