Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag syftar på de våldsamma och frihetskränkande metoder som behövs för att genomföra det AfS har tänkt sig.
Ja, det kommer att bli tufft, inga tvivel. Man kommer nog att behöva internera de flesta som inte självmant åker hem.
Tyvärr har politikerna försatt oss i den situationen. Det är inte mycket att göra åt. Det är inte fel att lösa problemen med de medel som anses nödvändiga då det är ett hot mot rikets säkerhet. Det handlar om 190 000 angivna grova sexuella övergrepp (likställs med våldtäkter) enligt NTU. Det går liksom inte att dalta längre. Det går i stort sett att bedöma som någon slags Force majeure eller civilkrigssituation.
Får det fortgå så är det istället vi svenskar som kommer att tas hand om, och det kan jag lova inte blir särskilt humant.
Jag själv anser nästan att AfS ska gå ut med en plan om att sätta upp interneringsläger för de som inte vill ta sig hem. Då kan de antingen välja att lära sig svenska, jobba med något som hjälper allmännyttan, och bedöms de till slut vara kulturellt kompatibla kan de få uppehållstillstånd. Annars får de stanna där inne tills de kan ta sig hem. Alla har familj som de kan åka hem till, det handlar enbart om huruvida de vill eller inte. Det är INTE vårt ansvar att de tog sig hit för att snylta på vårt välfärdssystem. Det hade varit kul att hjälpa, men uppenbarligen går det inte.
Dock så tror jag att problemet löser sig helt själv om man bara drar in alla bidrag för icke-medborgare och de som varit medborgare i mindre än 5 år och är över 12 år. De kommer försvinna snabbare än Speedy Gonzales. Det är det många glömmer. De är här för pengarna. De kommer inte att stanna utan pengar. Alla stack över bron från Danmark till Sverige så fort Danmark gjorde det. Så nu sitter vi och betalar istället.
Gå ut med den planen och de kan nog dra in en 1% fler röster. Många som stödjer en sådan politik. Man måste bara vara tydlig med hur det ska gå till, vilket jag inte tycker att AfS är än.
Det riktigt svåra är vad man ska göra med de som fött ett barn här. På ett sätt är det inte heller vårt ansvar, men det går i stort sett inte att utvisa någon sådan utan att bryta en hel del viktiga principer. Vad man kan göra i det fallet är att helt enkelt låta de som har familj stanna. Är föräldrarna gifta och bor tillsammans får båda stanna, annars får den som har huvudansvar stanna. Är barnet under skolålder kan de nog åka hem ändå.