2018-05-12, 16:05
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Man är nog för inverterat identitetspolitiska i sin lillgamla junkerkonservatism och sitt nationalismlajvande, men konstigare saker har väl hänt förstås.
Citera
2018-05-12, 16:09
Medlem
IPAD-SWEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Anledningen till att man vill ha in AfS eller något annat parti i riksdagen är att man vill förflytta debatten och normalisera nya frågor. Det är vad som hände när SD kom in och invandring blev lättare att diskutera.

Så fungerar all politik i en demokrati. Det finns inget direkt folkstyre, det är fortfarande byråkrater och mutande lobbyister som styr över samhället. Men åsiktskorridoren avgör vilken politik som är möjlig att bedriva. Så man kan fortfarande påverka politiken genom att förflytta åsiktskorridoren, och det behöver man inte några 50% för att göra. Det räcker med att AfS får 1% för att de ska skaka om SD rejält, och får de 4% ritar de om spelplanen för hela den politiska diskursen.

Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Den största nytta Afs kommer att göra är att vara en blåslampa i häcken på SD, så att partiet inte försoffar sig för mycket. Likaväl som Sd fått sjuklöverpartierna att anpassa sin politik till dem kommer AfS tvinga Sd att anpassa sin politik och förhålla sig till Afs. Dessutom bäddar det för intressanta debatter i Rd om partiet kommer in. De kommer att tvinga förut helt tabubelagda områden upp på den politiska dagordningen som exempelvis en kraftfull återvändande politik och utsätta sjuklöverpolitiker för kraftfulla ifrågasättanden och för dem djupt besvärande kritik, något de hittills sluppit i någon större utsträckning även om Sd gjort vad de kunnat..men det räcker inte. Effekten av detta kan inte överskattas! Partiet behövs också som motkraft till det islamistiska parti som med all säkerhet kommer in i Rd någon gång under 2020 talet.
Precis.
AfS har ju redan genom sin blotta existens, bidragit till att framförallt SD tvingats skärpa sig och nyligen t.o.m. vågade ta upp en så het politisk potatis som ”återvandring”, vilket man annars så taktiskt sett till att helst gömma undan i sitt partiprogram. Finns ingen sådan signalpolitik längre.

När AfS får minst 4 % och SD 28 %, (istället för 32 %), nu till hösten, så kommer de garanterat ändå kunna utgöra en viktig påtryckande faktor och blåslampa och SD:s ledning kommer inte heller kunna vina sin destruktiva partipiska alltför hårt över sina tuktade förtroendevalda, då de kan komma hoppa över till AfS. Så även på den punkten lär SD:s diktatoriska partiledning få passa sig...
Citera
2018-05-12, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Där kom du med en punkt som inte kommer att vara genomförbart nämligen repatrieringen av alla "blattar". Berätta för oss hur det ska gå till. Rent praktiskt alltså och utan att man bryter mot alla internationella konventioner.

Först ser man till så att alla utom giltigt uppehållstillstånd åker ut. Man skulle kunna erbjuda en engångssumma för att få dem att lämna, eller enbart göra som vi gör nu fast i betydligt större utsträckning, dvs leta upp vart de är, ta dem till ett förvar och sedan skicka hem dem, eller både och helt enkelt. Samtidigt se till att det alltid yrkas på utvisning när de begår brott, oavsett hur allvarligt brott. Sedan får man ta itu med de som har "giltigt" uppehållstillstånd eller medborgarskap, eftersom många av dessa troligtvis bygger på felaktiga uppgifter. Och då ska de givetvis inte ha rätt att vara kvar här.

Varför något av ovanstående skulle bryta mot internationella konventioner kan jag inte se, och ifall dessa ovanstående åtgärder skulle bryta mot någon "internationell konvention" ser jag inte varför vi skulle bry oss.

I övrigt har jag aldrig sagt att alla invandrare (eller "blattar" som du säger...) ska ut. Det tycker inte AfS heller. Man måste ju vara realistisk, och jag tror aldrig att Sverige kommer bli som det var 1960 o tidigare. Däremot kan det bli jääääävligt mycket bättre än vad det är i nuläget.
Citera
2018-05-12, 16:24
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Där kom du med en punkt som inte kommer att vara genomförbart nämligen repatrieringen av alla "blattar". Berätta för oss hur det ska gå till. Rent praktiskt alltså och utan att man bryter mot alla internationella konventioner.

Vilka konventioner talar du om?

Menar du när Sverige bröt mot alla tänkbara konventioner, som asylrätten.
Där det klart och tydligt står att folk skall söka asyl i närmast säkraste angränsande land.
Inte åka genom 6-7 länder i Europa för att söka asyl i Sverige: https://youtu.be/rAFYlynkJOA

1)Man börjar med dem som kommit på veka grunder först och som Kasselstrand nämnt så kommer man börja med alla som kommit till Sverige utan asylskäl från och med år 2000.
När det väl är genomfört kommer man gå längre tillbaks till 80-talet.

2)AFS kommer också utvisa alla kriminella invandrare, jihadisteroch våldtäktsmän och inte som nu låta dem få praktikantplatser och nya märkeskläder.

3)Bidrag kommer också dras in för många.

När detta är gjort så har blivit sv med minst, minst 1,5milj invandrare.

Samarbetar man med SD är ovanstående genomförbart.

Det är en bra början.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-12 kl. 17:18.
Citera
2018-05-12, 16:56
Medlem
AFS har chans att komma in till riksdagen och hoppas att dom gör det, AFS behövs i riksdagen. Kanske får dom min röst.
Citera
2018-05-12, 16:58
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Nu har jag läst flera av de kommentarerna jag har fått på mitt inlägg och jag kan bara konstatera att läget är mycket värre än jag trodde. Kom ner på jorden, AfS har ingen framtid. Ni förstår ju knappt hur det poiltiska systemet fungerar i praktiken troligtvis p.g.a. bristande kunskaper om hur det fungerar i teorin. Skolkade ni från samhällskunskapslektionerna? Alltså, jag tror att SD tar hem en stor valseger i höst kanske t.o.m. som största parti. Detta innebär inte på något sätt att de helt plötsligt kommer att få bestämma var skåpet ska stå. Förutom att man antagligen måste söka stöd hos andra partier så lär inte den politiska atmosfären i samhället vara det bästa. Om vi har stormigt nu så är det inget emot hur det kommer att bli efter valet. Om nu SD skulle få förtroende att bilda regering ensamt eller i koalition (det sistnämnda något man också måste lyckas med politiskt) så är det inte bara kompetenta ministrar man behöver. När Alliansregeringen en gång på 2000-talet bildade regering så rök tre ministrar ganska så omedelbart bara på en sådan sak som obetald TV-licens. De ev. SD-ministrar som tillträder efter valet lär behöva stå fastskruvade i marken med tanke på den storm som kommer att drabba dem. En av anledningarna att jag nog rekommenderar dem att sätta sig i baksätet efter valet och bida sin tid.

Skulle AfS mot förmodan ta sig in i Riksdagen som kommer de att trampas ihjäl som en spyfluga så fort någon skulle lufta på någon av de radikala idéer de har.
Du borde nog kliva ner från den höga häst du tror dig sitta på. Vi som röstar på AfS förstår i allra högsta grad hur det politiska systemet fungerar. Det är väl snarare så att vi har genomskådat det och insett hur korrupt det är.

Ingen förväntar sig att AfS ska få någon makt i riksdagen, men de kan förändra debattklimatet. Bara att få in Kasselstrand i en partiledardebatt vore att röra om i grytan direkt. Där har man en nationalist som inte ber om ursäkt för sina åsikter till skillnad från Jimmie. När vanligt folk i stugorna får höra talas om politiska punkter som återvandring, minskat slöseri av skattemedel till meningslösa myndigheter och politiker så kommer debatten att förskjutas åt rätt håll vilket innebär att förändring på lite längre sikt blir möjlig.

Att mellanmjölkspartiet SD skulle få 19 eller 24 % är för mig ointressant. Att de blir största parti innebär inte att vi närmar oss en långsiktigt positiv utveckling, om det inte är så att man ser fler kvotflyktingar och svenskcentrum i kaosförorterna som positivt. SD hade en roll att spela och de gjorde det väl vid riksdagsinträdet 2010. Nu handlar det mest om att säkra lönerna och att taktisera, främst inom partiet där man gör sig av med alla som visar prov på kompetens och självständigt tänkande.
Citera
2018-05-12, 17:33
Medlem
GusFrings avatar
Citat:

Varför skall internationella konventioner vara en bibel? Sånt går att omförhandla. Att Sverige undertecknat konventioner som inte ligger i våra intressen betyder inte att vi sitter fast i dessa för evig framtid.
Citera
2018-05-12, 18:13
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Först ser man till så att alla utom giltigt uppehållstillstånd åker ut. Man skulle kunna erbjuda en engångssumma för att få dem att lämna, eller enbart göra som vi gör nu fast i betydligt större utsträckning, dvs leta upp vart de är, ta dem till ett förvar och sedan skicka hem dem, eller både och helt enkelt. Samtidigt se till att det alltid yrkas på utvisning när de begår brott, oavsett hur allvarligt brott. Sedan får man ta itu med de som har "giltigt" uppehållstillstånd eller medborgarskap, eftersom många av dessa troligtvis bygger på felaktiga uppgifter. Och då ska de givetvis inte ha rätt att vara kvar här.

Varför något av ovanstående skulle bryta mot internationella konventioner kan jag inte se, och ifall dessa ovanstående åtgärder skulle bryta mot någon "internationell konvention" ser jag inte varför vi skulle bry oss.

I övrigt har jag aldrig sagt att alla invandrare (eller "blattar" som du säger...) ska ut. Det tycker inte AfS heller. Man måste ju vara realistisk, och jag tror aldrig att Sverige kommer bli som det var 1960 o tidigare. Däremot kan det bli jääääävligt mycket bättre än vad det är i nuläget.
Lycka till med det! Särskilt med tanke på hur det går redan nu både i Sverige eller i andra länder.
Citera
2018-05-12, 18:14
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vilka konventioner talar du om?

Menar du när Sverige bröt mot alla tänkbara konventioner, som asylrätten.
Där det klart och tydligt står att folk skall söka asyl i närmast säkraste angränsande land.
Inte åka genom 6-7 länder i Europa för att söka asyl i Sverige: https://youtu.be/rAFYlynkJOA

1)Man börjar med dem som kommit på veka grunder först och som Kasselstrand nämnt så kommer man börja med alla som kommit till Sverige utan asylskäl från och med år 2000.
När det väl är genomfört kommer man gå längre tillbaks till 80-talet.

2)AFS kommer också utvisa alla kriminella invandrare, jihadisteroch våldtäktsmän och inte som nu låta dem få praktikantplatser och nya märkeskläder.

3)Bidrag kommer också dras in för många.

När detta är gjort så har blivit sv med minst, minst 1,5milj invandrare.

Samarbetar man med SD är ovanstående genomförbart.

Det är en bra början.
Jag pratar om de kraftfulla tvångsåtgärder som man skulle behöva ta till för att göra en sådan folkförflyttning.
Citera
2018-05-12, 18:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av me-we
Du borde nog kliva ner från den höga häst du tror dig sitta på. Vi som röstar på AfS förstår i allra högsta grad hur det politiska systemet fungerar. Det är väl snarare så att vi har genomskådat det och insett hur korrupt det är.

Ingen förväntar sig att AfS ska få någon makt i riksdagen, men de kan förändra debattklimatet. Bara att få in Kasselstrand i en partiledardebatt vore att röra om i grytan direkt. Där har man en nationalist som inte ber om ursäkt för sina åsikter till skillnad från Jimmie. När vanligt folk i stugorna får höra talas om politiska punkter som återvandring, minskat slöseri av skattemedel till meningslösa myndigheter och politiker så kommer debatten att förskjutas åt rätt håll vilket innebär att förändring på lite längre sikt blir möjlig.

Att mellanmjölkspartiet SD skulle få 19 eller 24 % är för mig ointressant. Att de blir största parti innebär inte att vi närmar oss en långsiktigt positiv utveckling, om det inte är så att man ser fler kvotflyktingar och svenskcentrum i kaosförorterna som positivt. SD hade en roll att spela och de gjorde det väl vid riksdagsinträdet 2010. Nu handlar det mest om att säkra lönerna och att taktisera, främst inom partiet där man gör sig av med alla som visar prov på kompetens och självständigt tänkande.
Gäsp! Vi har representativ demokrati i Sverige fortfarande som tur är. Hursomhelst, kan du våga dig på en analys varför SD är uppe i 18-20% och antagligen får mer i valet?
Citera
2018-05-12, 18:18
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Varför skall internationella konventioner vara en bibel? Sånt går att omförhandla. Att Sverige undertecknat konventioner som inte ligger i våra intressen betyder inte att vi sitter fast i dessa för evig framtid.
Jag syftar på de våldsamma och frihetskränkande metoder som behövs för att genomföra det AfS har tänkt sig.
Citera
2018-05-12, 18:31
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Jag syftar på de våldsamma och frihetskränkande metoder som behövs för att genomföra det AfS har tänkt sig.

Ja, det kommer att bli tufft, inga tvivel. Man kommer nog att behöva internera de flesta som inte självmant åker hem.

Tyvärr har politikerna försatt oss i den situationen. Det är inte mycket att göra åt. Det är inte fel att lösa problemen med de medel som anses nödvändiga då det är ett hot mot rikets säkerhet. Det handlar om 190 000 angivna grova sexuella övergrepp (likställs med våldtäkter) enligt NTU. Det går liksom inte att dalta längre. Det går i stort sett att bedöma som någon slags Force majeure eller civilkrigssituation.

Får det fortgå så är det istället vi svenskar som kommer att tas hand om, och det kan jag lova inte blir särskilt humant.

Jag själv anser nästan att AfS ska gå ut med en plan om att sätta upp interneringsläger för de som inte vill ta sig hem. Då kan de antingen välja att lära sig svenska, jobba med något som hjälper allmännyttan, och bedöms de till slut vara kulturellt kompatibla kan de få uppehållstillstånd. Annars får de stanna där inne tills de kan ta sig hem. Alla har familj som de kan åka hem till, det handlar enbart om huruvida de vill eller inte. Det är INTE vårt ansvar att de tog sig hit för att snylta på vårt välfärdssystem. Det hade varit kul att hjälpa, men uppenbarligen går det inte.

Dock så tror jag att problemet löser sig helt själv om man bara drar in alla bidrag för icke-medborgare och de som varit medborgare i mindre än 5 år och är över 12 år. De kommer försvinna snabbare än Speedy Gonzales. Det är det många glömmer. De är här för pengarna. De kommer inte att stanna utan pengar. Alla stack över bron från Danmark till Sverige så fort Danmark gjorde det. Så nu sitter vi och betalar istället.

Gå ut med den planen och de kan nog dra in en 1% fler röster. Många som stödjer en sådan politik. Man måste bara vara tydlig med hur det ska gå till, vilket jag inte tycker att AfS är än.

Det riktigt svåra är vad man ska göra med de som fött ett barn här. På ett sätt är det inte heller vårt ansvar, men det går i stort sett inte att utvisa någon sådan utan att bryta en hel del viktiga principer. Vad man kan göra i det fallet är att helt enkelt låta de som har familj stanna. Är föräldrarna gifta och bor tillsammans får båda stanna, annars får den som har huvudansvar stanna. Är barnet under skolålder kan de nog åka hem ändå.
Senast redigerad av Lydan 2018-05-12 kl. 18:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in