2018-05-12, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
hahahahahaha gråter av skratt efter min misslyckad dejt med syriskan. I feel you!!! Känner också att ja har lite förbannelse över mig. Hur kan man gå från "you're so funny, haha" "oohh that's so cute!" till = ingenting?
Jadu.........Vilken kropp hon hade, ansiktet var väl 7/10 kanske max, blir att gråtrunka. Men vi får inte ge upp, Anteri17 och övriga här inne verkar ju kunna säga i princip vad som helst så flyger brudarna upp på kuken.
Vi andra får kämpa hårdare, googletranslate, språkbarriärer, etc. Tex på min dejt så pratade jag om foto och hon frågar någon konstig fråga jag bara öhh, va? flera gånger tills jag fatta att hon hade gått över till stjärntecken. Nice transition, noooooooooooooot

Jag vet inte riktigt vad Google Translate har med att behöva kämpa att göra. Jag var redan på väg ut på dejten när hon skrev att hon inte kan engelska. Tyckte dock det var lite spännande; alltid velat testa en dejt med någon som inte talar samma språk.

Jag har lättare än de flesta att få tjejer intresserade skulle jag säga, men däremot är det ofta jag tabbar mig på vägen på något sätt. Till exempel genom att börja prata politik eller intellektualisera saker väldigt mycket. Tycker ju om substansfulla grejer, men det är inte alltid läge.

Vet inte vad killar i allmänhet har för success rate, men jag har legat med två och en halv (lol, halvan representerar oralsex) och hånglat med en utav de tio jag träffat.

Det är nog ingen bra siffra men säkert ingen dålig heller. Av dessa träffar jag fortfarande en och lär ligga med henne framöver. Velat gå försiktigt fram med henne dock, till skillnad från de andra.

Att styra upp de dejterna på två månader är dock rätt okej jobbat tänker jag.

Tycker längd är lite av ett dilemma, hur man förhåller sig. Föredrar själv långa tjejer men är själv strax under snittet. Frågan är om det är värt det för mig att träffa en tjej som är längre eller om jag ska avboka dejten om det framgår. Och om jag bör fråga om hennes längd om hon inte lyfter frågan.

Av de jag träffat har de flesta varit klart långa, 175+, vissa 180+.
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-05-12 kl. 14:04.
Citera
2018-05-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Jag vet inte riktigt vad Google Translate har med att behöva kämpa att göra. Jag var redan på väg ut på dejten när hon skrev att hon inte kan engelska. Tyckte dock det var lite spännande; alltid velat testa en dejt med någon som inte talar samma språk.

Jag har lättare än de flesta att få tjejer intresserade skulle jag säga, men däremot är det ofta jag tabbar mig på vägen på något sätt. Till exempel genom att börja prata politik eller intellektualisera saker väldigt mycket. Tycker ju om substansfulla grejer, men det är inte alltid läge.

Vet inte vad killar i allmänhet har för success rate, men jag har legat med två och en halv (lol, halvan representerar oralsex) och hånglat med en utav de tio jag träffat.

Det är nog ingen bra siffra men säkert ingen dålig heller. Av dessa träffar jag fortfarande en och lär ligga med henne framöver. Velat gå försiktigt fram med henne dock, till skillnad från de andra.

Att styra upp de dejterna på två månader är dock rätt okej jobbat tänker jag.

Tycker längd är lite av ett dilemma, hur man förhåller sig. Föredrar själv långa tjejer men är själv strax under snittet. Frågan är om det är värt det för mig att träffa en tjej som är längre eller om jag ska avboka dejten om det framgår. Och om jag bör fråga om hennes längd om hon inte lyfter frågan.

Av de jag träffat har de flesta varit klart långa, 175+, vissa 180+.

Tycker det där är något som dramatiserats en hel del i tråden angående längdkomplex. Tjejerna bryr sig inte om du raggar bra. Min farsa var kortare än morsan, hur komplettera han det? Var kung förstås.
Bara man får till den där "klickiga kemin" som jag som sagt funderar på om den ens existerar. Ta tex syriskan hon bubblade ju av prat vid vissa tillfällen, så nog fanns det ljusglimtar, men kände jag att vi hade klickat "riktigt", ibland kändes det så, ibland inte. Medans med andra tjejer så tar det några minuter så är allt som att vara med "vem som helst". Dvs du kan prata fritt utan att gå någon på tårna.
Citera
2018-05-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fomalhaut
Jag vet inte riktigt vad Google Translate har med att behöva kämpa att göra.
Det blir ju lite extra ansträngning, inte negativt och dessutom gjorde du det bra. Att det är/var ansträngande eller lite extra krävande vittnar ju din och min diskussion som vi hade tidigare, där du inte riktigt förstod vad hon menade.

Men som sagt, du klarade den biten galant.

Citat:
Jag har lättare än de flesta att få tjejer intresserade skulle jag säga
Detta ska du vara jävligt glad över, det är här du ska lägga fokus. För kan man inte fånga upp deras intresse så spelar det ju ingen roll hur mycket man slipar på resten.

Citat:
men däremot är det ofta jag tabbar mig på vägen på något sätt.
Det är detta du ska finslipa, och att det inte alltid funkar för dig må vara hänt men du får iaf de på kroken till en början. Du kan alltså trösta dig med att med en finjusterat game så kommer framgången förr eller senare.

Citat:
Tycker längd är lite av ett dilemma, hur man förhåller sig.
Du behöver väl inte förhålla dig alls till det, du är si och så lång, det är inget du hymlar med och sedan märker du väl resten?

Du vet ju vad du gillar och du lär ju märka om en tjej gillar dig, oavsett hur lång du är.
Sedan kanske du hade märkt av det om du varit i spannet där de flesta vill ha en kille, men det hör inte hit.

Citat:
Frågan är om det är värt det för mig att träffa en tjej som är längre eller om jag ska avboka dejten om det framgår. Och om jag bör fråga om hennes längd om hon inte lyfter frågan.
Klart att du ska träffa en tjej som är lång om du vill och hon vill? Eller presenterar ni inte er längd för varandra? Klart att du ska fråga om hennes längd, om du tycker det är viktigt. Å andra sidan kommer ju en motfråga komma då och är det en känslig grej så vete fasen. Men menar du att tjejer inte vill veta det, generellt? Tjejer brukar ju vara ganska noga med det där.

Citat:
Tycker det där är något som dramatiserats en hel del i tråden angående längdkomplex. Tjejerna bryr sig inte om du raggar bra.
Precis, man måste oftast kompensera det med något annat.

En charmig jävel är en charmig jävel, men jag vågar påstå att är man under 170 så måste man nog vara ruskigt vass för att uppväga det. För längd är oftast ganska viktigt för tjejer. Iaf utanför Tinder
Citera
2018-05-12, 15:02
Medlem
NirvanAs avatar
Hur orkar man gå på "dejt" med någon som måste använda google translate? kan man inte engelska så är man ju fan efterbliven, levt under en sten osv..."det är faktiskt 2018". Spelar ingen roll om man kommer från nåt exotiskt land, det hör till allmänbildningen att åtminstone kunna konversera lätt på engelska.
Senast redigerad av NirvanA 2018-05-12 kl. 15:05.
Citera
2018-05-12, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto

Du behöver väl inte förhålla dig alls till det, du är si och så lång, det är inget du hymlar med och sedan märker du väl resten?

Du vet ju vad du gillar och du lär ju märka om en tjej gillar dig, oavsett hur lång du är.
Sedan kanske du hade märkt av det om du varit i spannet där de flesta vill ha en kille, men det hör inte hit.

Klart att du ska träffa en tjej som är lång om du vill och hon vill? Eller presenterar ni inte er längd för varandra? Klart att du ska fråga om hennes längd, om du tycker det är viktigt. Å andra sidan kommer ju en motfråga komma då och är det en känslig grej så vete fasen. Men menar du att tjejer inte vill veta det, generellt? Tjejer brukar ju vara ganska noga med det där.

Precis, man måste oftast kompensera det med något annat.

En charmig jävel är en charmig jävel, men jag vågar påstå att är man under 170 så måste man nog vara ruskigt vass för att uppväga det. För längd är oftast ganska viktigt för tjejer. Iaf utanför Tinder

Hm. Grejen är att jag just frågat en tjej om att ses hemma hos henne och hon har i princip sagt ja och frågat om tid. Men jag hittade henne på Facebook och hon är nog minst 180 cm av bilderna att döma; själv är jag 178 cm. Blir lite awkward att fråga om längd NU precis innan träff. Men jag gör kanske så att jag lägger dejten i veckan och luskar angående det under tiden.

Jag personligen älskar alltså långa tjejer men vet att tjejer ofta gärna ser att killen är (markant) längre.
Citera
2018-05-12, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hur orkar man gå på "dejt" med någon som måste använda google translate? kan man inte engelska så är man ju fan efterbliven, levt under en sten osv..."det är faktiskt 2018". Spelar ingen roll om man kommer från nåt exotiskt land, det hör till allmänbildningen att åtminstone kunna konversera lätt på engelska.

Redan kommenterat. Spännande. Dessutom hade hon en helt gudomlig kropp.
Citera
2018-05-12, 15:33
Medlem
Back at it again! Ny dejt ikväll, fuck syriskan. Den nya är fräschare, dessutom svensk så man slipper språkglappet, tack och lov.
Okej checklist, ingen relationsprat, inget politik tjafs är hon feminist, ja so what. Kuken ska ha sitt. Har ingen aning om vart hon står politiskt alltså, vissa är ju tydliga med det, oftast feminister då förvisso.

Postar konvon sen, då jag tror vissa här inne i tråden kommer tycka om den!
Senast redigerad av Kroppskakoregott 2018-05-12 kl. 16:06.
Citera
2018-05-12, 16:25
Medlem
Citat:
Back at it again! Ny dejt ikväll, fuck syriskan. Den nya är fräschare, dessutom svensk så man slipper språkglappet, tack och lov.
Okej checklist, ingen relationsprat, inget politik tjafs är hon feminist, ja so what. Kuken ska ha sitt. Har ingen aning om vart hon står politiskt alltså, vissa är ju tydliga med det, oftast feminister då förvisso.

Postar konvon sen, då jag tror vissa här inne i tråden kommer tycka om den!

Personligen ställer jag in dejter om jag får reda på att någon är övertygad feminist. Det är under min värdighet att spilla tid på antiintellektuella får. Dessvärre ser min smak dock ut sådan att jag brukar fatta tycka för tjejer med ruttna värderingar; de har ofta sjystare stil rent utseendemässigt. De blir väl inte jätteglada när jag pulvriserar deras banala trams istället för – som de är vana vid – att hålla med i hopp om lite sex.

Jag säger som Jocke Berg sjunger i Falska profeter: ”Du säger att jag valde min exil, men jag såg det som ett uppdrag, ett förtroende.”

Lycka till ikväll!
Senast redigerad av Fomalhaut 2018-05-12 kl. 16:28.
Citera
2018-05-12, 16:35
Medlem
WTF fortfarande INGA matchningar katastrof fan alltså! Har använt max antal swipes 3 gånger nu, dvs. minst 100 (vet inte exakt hur många man får på en i gratisversionen men 30-40 uppskattningsvis). Hade 3 likes i morse när jag kikade, nu har jag 1 like. Känns typ någonstans som att man nästan måste ha plus eller gold för att få någon match, typ att man syns i kortleken oftare eller nåt om man har det och blir typ osynlig om man har gratisvarianten. Eller också att tjejer swipar höger på typ 1/10, eller att man suger helt enkelt haha. Vetefan alltså, men så här dålig utdelning hade jag inte förväntat mig på 2 1/2 dag nu... Får iaf hem nytt weed nästa vecka, det ser jag fram emot - älskar weed mer än tjejer fan!
Senast redigerad av next-chapter 2018-05-12 kl. 16:38.
Citera
2018-05-12, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
WTF fortfarande INGA matchningar katastrof fan alltså! Har använt max antal swipes 3 gånger nu, dvs. minst 100 (vet inte exakt hur många man får på en i gratisversionen men 30-40 uppskattningsvis). Hade 3 likes i morse när jag kikade, nu har jag 1 like. Känns typ någonstans som att man nästan måste ha plus eller gold för att få någon match, typ att man syns i kortleken oftare eller nåt om man har det och blir typ osynlig om man har gratisvarianten. Eller också att tjejer swipar höger på typ 1/10, eller att man suger helt enkelt haha. Vetefan alltså, men så här dålig utdelning hade jag inte förväntat mig på 2 1/2 dag nu... Får iaf hem nytt weed nästa vecka, det ser jag fram emot - älskar weed mer än tjejer fan!

No pics, no chicks. Dvs dåliga bilder, inget resultat.

Citat:
Personligen ställer jag in dejter om jag får reda på att någon är övertygad feminist. Det är under min värdighet att spilla tid på antiintellektuella får. Dessvärre ser min smak dock ut sådan att jag brukar fatta tycka för tjejer med ruttna värderingar; de har ofta sjystare stil rent utseendemässigt. De blir väl inte jätteglada när jag pulvriserar deras banala trams istället för – som de är vana vid – att hålla med i hopp om lite sex.

Jag säger som Jocke Berg sjunger i Falska profeter: ”Du säger att jag valde min exil, men jag såg det som ett uppdrag, ett förtroende.”

Lycka till ikväll!

Tack och bock, som jag sa tidigare hon är nog inte feminist. Visst kan vissa feminister vara sexiga men inte många, haha
Citera
2018-05-12, 17:46
Medlem
Sedan en tid ser jag inte längre gemensamma kontakter på tinder. Har fått upp folk jag känner men det står numera ingenting om gemensamma kontakter som sagt. Är det eb ändring i appen eller något som buggar? Har provat ominstallera, logga ut, avinstallera facebook och allt, ändra sekretessinställningar på facebook, ändra åtkomster etc. Inget förändrar situationen. Nån som upplever samma sak?
Citera
2018-05-12, 18:44
Medlem
Då tjejer alltid får kalla kårar när en eventuell träff tas upp så har jag anammat flashbackstrategin; jag föreslår en träff med tre tjejer samtidigt nu ikväll. Åtminstone en borda nappa haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in