2018-05-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
tydligen upprepar denna lyxkommunist till journalist denna artikel med jämna mellanrum och har blivit kritiserad för detta tilltag

se detta fran 2015

https://morklaggning.wordpress.com/2015/02/09/gunilla-von-hall/

Vad jag förstått är FN-förbundets taktik att gå ut med uttalanden i samband med FN-rapporter och sedan är medias taktik att skildra FN-förbundets uttalanden tillsammans med FN-rapporten och på så sätt blanda bort korten genom att formulera sig lite listigt.

Otroligt oseriös kampjournalistik.
Dessutom tror jag de gör FN en björntjänst. FN har redan stora trovärdighetsprolem vilka knappast bätttras på genom att postkoloniala vänstersmorda utgjutelser läggs i deras mun.
Senast redigerad av Varglig 2018-05-12 kl. 11:26.
2018-05-12, 11:25
Medlem
Samnytts reporter rapporterar att det FN som citeras av SVD inte är det riktiga FN utan något helt annat.

Vad är rätt och riktigt??

https://samnytt.se/krav-fran-fn-sverige-maste-atala-politiker-och-journalister-med-fel-asikter/
2018-05-12, 11:32
Medlem
The Swedish Foundation for Human Rights, Raoul Wallenberg Institute of Human Rights and Humanitarian Law, The Swedish

Hehe, good goy, du är en dum rasist, ta in mer invandrare, rasblanda, sluta vara homogena väst! Bara väst ska rasblanda, inte Asien, inte Afrika.
2018-05-12, 11:36
Medlem
Hittade detta på FN föreningens hemsida:

"Är Svenska FN-förbundet en del av FN-systemet?
Nej. Vi är en fristående medlemsorganisation med 6 000 individuella medlemmar, omkring 100 lokalföreningar och 90 anslutna riksorganisationer. Vi engagerar också företag och omkring 30 certifierade FN-skolor."

Dom är alltså INTE riktiga FN.
Men dom skriver egna rapporter och SVD köper det och lägger in i artiklar så det ser ut som om riktga FN fördömer oss.
2018-05-12, 11:44
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Jag försöker få rätsida på det här, mest för min egen sinnesro. Det borde vara ganska enkelt egentligen, men känns som att rapporteringen kring det gör det medvetet diffust. Så jag skall försöka bena ut situationen, och någon får gärna bekräfta om jag uppfattat korrekt, eller rätta om jag uppfattat fel.

Så, det börjar med att FN-förbundet, en organisation utan kopplingar till FN, gör en, låt oss nöja oss med att kalla det vinklad, rapport kring hur rasism och annat breder ut sig i Sverige.

Den rapporten, tillsammans med andra stöd källor ifrån diverse, allt annat än opartiska, organisationer skickas till något som kallas Rasdiskrimineringskommittén. Detta är ett faktiskt FN organ.

Rasdiskrimineringskommittén går igenom och skickar vidare denna "information" till Sveriges regering för godkännande. Vi vet inte hur detta godkännande går till. Är det statsministern? Individuell minister? Omröstning? Hur???

Efter godkännande används dessa rapporter som underlag för en kritik emot Sverige ifrån FN och Rasdiskrimineringskommittén.

Har jag uppfattat situationen korrekt? Det verkar som att vår älskade media blandar dessa olika skeden och grupper hejvilt.
Så har jag också uppfattat det. Men om det är alla turer vet i katten.
2018-05-12, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Som jag skrev i mitt inlägg ovan så påstås det i artikeln att svenska regeringen har godkänt den här rapporten med alla de extrema uttalanden som förekommer i den.

Det vore intressant att få utrett vem/vilka som står bakom detta godkännande. Är det Alice Bah Kuhnke som har ett etablerat samarbete med en rad mer eller mindre extremistiska organisationer och människor eller regeringen i stort?

För OM det är regeringen i stort så borde en eller flera ministrar få frågan om de verkligen anser att "terroristlagar oproportionerligt inriktas på muslimer" - för detta påstås i den rapport regeringen påstås stå bakom.

Det vore intressant om journalisten som granskade rapporten om de 500 kirurgpatienterna som kunde räddas till livet om kirurgin centraliserades till större sjukhus.
Han smulade sönder rapporten totalt.

Det var " Dokument inifrån " Svt 1 9 /5 kl 20 som hade granskat detta. " Den stora Sjukhuset riden ".
Samma gäng borde server denna " FN - rapport ".
2018-05-12, 11:45
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightsorrow
Jag försöker få rätsida på det här, mest för min egen sinnesro. Det borde vara ganska enkelt egentligen, men känns som att rapporteringen kring det gör det medvetet diffust. Så jag skall försöka bena ut situationen, och någon får gärna bekräfta om jag uppfattat korrekt, eller rätta om jag uppfattat fel.

Så, det börjar med att FN-förbundet, en organisation utan kopplingar till FN, gör en, låt oss nöja oss med att kalla det vinklad, rapport kring hur rasism och annat breder ut sig i Sverige.

Den rapporten, tillsammans med andra stöd källor ifrån diverse, allt annat än opartiska, organisationer skickas till något som kallas Rasdiskrimineringskommittén. Detta är ett faktiskt FN organ.

Rasdiskrimineringskommittén går igenom och skickar vidare denna "information" till Sveriges regering för godkännande. Vi vet inte hur detta godkännande går till. Är det statsministern? Individuell minister? Omröstning? Hur???

Efter godkännande används dessa rapporter som underlag för en kritik emot Sverige ifrån FN och Rasdiskrimineringskommittén.

Har jag uppfattat situationen korrekt? Det verkar som att vår älskade media blandar dessa olika skeden och grupper hejvilt.
Ja, jag uppfattar att det gått till ungefär som du beskriver.

Det intressanta är således inte att Svenska FN-förbundet framför åsikter förankrade i identitetsvänstern - vi vet vilka de är och vad de representerar - eller att en FN-kommitté med representanter från Kina, Ryssland och Burkina Faso kopierar detta rakt av.

Det intressanta är uppgiften att regeringen godkänt rapporten för det är rätt så extrema påståenden som framförs där (som att svarta förhindras söka sjukvård, att terrorbekämpningen i oproportionerlig grad är riktad mot muslimer samt att journalister/politiker inte straffas för HMF).

Det är viktigt att klargöra hur detta gick till - hur kommer det sig att regeringen ställer sig bakom denna extremism (om nu uppgiften att de står bakom stämmer).
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

Nej. Vi är en fristående medlemsorganisation med 6 000 individuella medlemmar, omkring 100 lokalföreningar och 90 anslutna riksorganisationer. Vi engagerar också företag och omkring 30 certifierade FN-skolor."

Men dom skriver egna rapporter och SVD köper det och lägger in i artiklar så det ser ut som om riktga FN fördömer oss.
Om du läser några sidor tillbaka i tråden ser du att det faktiskt är ett officiellt FN-organ som fördömer Sverige. Men fördömandet är baserat på en rapport skriven av Svenska FN-förbundet.
2018-05-12, 11:46
Medlem
Zilvios avatar
Sverige är helt säkert ett av de minst rasistiska länderna i världen men givetvis ökar rasismen pga den massiva invandringen av ointegrerbara personer och den brottslighet och enorma kostnad detta orsakar landet.

Man får hoppas att den här "informationen" om det rasistiska infernot verkligen når ut till Afghanistan och Somalia så att dessa icke rasistiska människor inte reser hit och därmed slipper utsätta sig för våran ondska och det svenska rasistiska infernot.
2018-05-12, 11:47
Medlem
Reacher-s avatar
Citat:

Ja de är lite det jag försöker få fram, jag är dock inte speciellt duktig på att skriva av olika anledningar. Då jag gjort mitt försök på olika alternativ medias olika kommentars fällt. Men Precis som det skrivs här på FB så måste man ju vara idiot för att inte förstå att FN-förbundet inte är en del av det så kallade riktiga FN eller UN som det heter. Jag har läst hela rapporten och igen man måste ju vara fullständig idiot om man inte tror att dessa förslag läggs fram inte kommer att genomföras i Sverige.
2018-05-12, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Fast ärligt talat. Hur mycket tror ni våldet från invandrare mot svenskar står sig i jämförelse mot vice versa?

80-20 trots att de är 25% av befolkningen? Klart som fan det finns svennar som spöar på invandrare, men det är en skvätt mjölk i kaffet på sin höjd.

Mycket bra analys! Självklart skapar denna idiotiska och uppenbart grovt vårdslösa politik - där man slösar skattemedel på ett osannolikt odemokratiskt sätt - en enorm frustration. Med andra ord; HUR kan svenska folket styra detta? Inte alls skulle jag vilja säga UTAN besluten tas ovanför våra huvuden. Förr i tiden hade vi en sk. u-hjälp på ca 1 % - nu är den väl 10-20 % kan jag tänka? Då kan man ju inte ta med kostnaden för mord, våldtäkter och alla långsiktiga effekter såsom smyginförande av Sharia lagar mm. Det finns bara ett ord för denna politik - Landsförräderi!!!
Tänk sedan att vi alla är olika [tom AB har rätt ibland...] och att Gauss kurvan ALLTID är tillämplig - så självklart tappar någon enstaka svenskar förståndet och tom begår brott emot "de stackars asyl invandrarna" - som egentligen ALDRIG skulle ens sätta sig sin fot i Sverige. [e.g. vi har Lasermannen & Norge har Brevik. Tyskarna hade Adolf - efter den extremt orättvisa behandlingen av Tyskland efter WWI. Det är i stort sätt samma drivkrafter för alla dessa. Lyssnar man på prof. Jordan B. Peterson blir allt glasklart.]
2018-05-12, 11:53
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Det vore intressant om journalisten som granskade rapporten om de 500 kirurgpatienterna som kunde räddas till livet om kirurgin centraliserades till större sjukhus.
Han smulade sönder rapporten totalt.

Det var " Dokument inifrån " Svt 1 9 /5 kl 20 som hade granskat detta. " Den stora Sjukhuset riden ".
Samma gäng borde server denna " FN - rapport ".
Den artikel som Gunilla von Hall skrev liknar mer ett pressmeddelande än en granskande artikel. Slapp journalistik.

Men visst finns det duktiga journalister, vilket du själv beskriver. Men jag tycker inte seriösa journalister ska lägga tid på att rapportera vad lobbygrupper som det Svenska FN-förbundet har för sig (om det nu inte är en granskning av vart skattepengarna de får egentligen går till) eller för den skull ge uppmärksamhet till det skämt som utgör FN:s rasdiskrimineringskommitté.

Men de bör granska varför den svenska regeringen legitimerar detta dravel.
2018-05-12, 11:54
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:

Om du följt tråden så har det du skriver om FN-förbundet kommit fram ett antal gånger.

Det du missar är att denna rapport skickas till FN:s rasdiskrimineringskommitté, som är ett FN organ. Därefter så skickas den från kommittén till regeringen för godkännande. Och slutligen används av kommittén som stöd för den kritik de lägger fram emot Sverige. Alltså FN kritiserar Sverige på en rad punkter, från rapporten, för att inte göra tillräckligt mot rasismen.

Citat:
Domen är hård mot Sverige i den rapport där svenska FN-förbundet framfört krav på att ”det ökande hotet från rasistiska och nazistiska grupper måste bemötas”. Nu har rapporten godkänts av Sveriges regering, och i slutsatserna från FN:s rasdiskrimineringskommitté framförs ett rågat mått av oro och skarp kritik, rapporterar Svenska Dagbladet.

Citat:
Nu har rapporten synats av rasdiskrimineringskommittén, och regeringen har godkänt den. Kritiken mot Sverige är minst lika hård i de slutgiltiga utlåtandena från FN.

FN-kommittén uttrycker oro över rapporter om ”rasistiska hatbrott mot afrosvenskar, judar, muslimer och romer i Sverige”, skriver SvD och fortsätter citera FN:s slutsatser i rapporten:

”Vi är också bekymrade över rasistiska och extremistiska organisationer i Sverige, och deras offentliga manifestationer och demonstrationer.”

Källa : https://www.svt.se/nyheter/inrikes/hard-fn-kritik-mot-sverige-oro-over-rasistiskt-hat-maste-bemotas

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in