2018-05-12, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Har ni en VIP-läktare....
En utvald skara som skickar PM....
Ut med det i tråden.....
PM är bara troll.....
Osv osv osv osv.

Så lät det för några månader sen.
Ha ha ha ha ha.

Då var det ett jäkla gnäll, men nu är det ett annat ljud i kören.

Hoppas att ni får bra info.

Vi andra tackar Rockkungen för att hen äntligen bekräftade sjukdom hos i alla fall 1 barn.
Då behöver vi inte tjafsa om det mer.

Och dom som lämnade trovärdig info i trådstarten fick ännu en detalj bekräftad.

Men hur va det nu med intyget (n) som inte delats i tråden?

Hur kan du skriva att du tackar Rockkungen för hen äntligen bekräftats ett barns sjukdom?

Hen är ju ett troll och du skrev till hen hade (0)
Trovärdighet.
Citera
2018-05-12, 00:24
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Det är absolut inget Rockkungen gör medvetet, skriv lite kortare frågor tex så kanske hen svarar. Sen har hen som andra rätt att svara på vad hen vill. Rockkungen är oxå människa med sorg och känslor.
Tex: Om någon frågar postaren som påstår sig tagit del av barnet / barnens intyg så får den inget svar, eller ett ur dumt svar.

Åhå, nu har hen ett språkrör också? Ungefär som vi förväntas köpa att Moa ska tolkas av något som liknar tanten i Twin Peaks som pratade med vedträn?
Citera
2018-05-12, 00:26
Medlem
Ett av barnen har alltså varit sjuk? Dåsa, då e det helt ok det som har hänt kan man tolka det som? Oavsett så är den professorn skyldig till barnamord. Skiter i om hans fru har varit delaktig eller inte. Om det är så är det två bokmalar att förakta för tid och evighet istället för en. Oavsett vad så kommer inte professorn att få bibehålla sin gloria intakt.
Citera
2018-05-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Rockkungen har berättat att ett av barnen var mycket sjukt. Alltså var inte barnet/barnen friska som ivrigt har framhärdats i flera månader.

Fast nu har jag just precis läst igenom Rockkungens samtliga 150 inlägg i tråden, och i början skrev hen i flera inlägg att barnen var kärnfriska...
Citera
2018-05-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Fast nu har jag just precis läst igenom Rockkungens samtliga 150 inlägg i tråden, och i början skrev hen i flera inlägg att barnen var kärnfriska...

Ja, det var det Meggie menade. Signatur Rockkungen sade sig veta något han antingen inte visste eller helt enkelt ljög om. Det beror knappast på dyslexi.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-12 kl. 00:31.
Citera
2018-05-12, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Snälla vill du analysera och kommentera mitt förra inlägg vad du tror om Hannas ev mening i brevet. Du som är lite insatt😉

Hej.
Med all respekt.
Jag vill inte fördjupa mig i den texten just nu.
Lägg den frågan på is ett litet tag.
Efter ikväll så vill jag inte disskutera just det längre, utan det får vänta.
Det handlar om respekt.
Men det kanske finns anledning att disskutera det närmare längre fram.
Citera
2018-05-12, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Ett av barnen har alltså varit sjuk? Dåsa, då e det helt ok det som har hänt kan man tolka det som? Oavsett så är den professorn skyldig till barnamord. Skiter i om hans fru har varit delaktig eller inte. Om det är så är det två bokmalar att förakta för tid och evighet istället för en. Oavsett vad så kommer inte professorn att få bibehålla sin gloria intakt.

Vilken professor? O hade väl sökt professorstjänsten men det var väl inte klart att han fått den?
Citera
2018-05-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Hej.
Med all respekt.
Jag vill inte fördjupa mig i den texten just nu.
Lägg den frågan på is ett litet tag.
Efter ikväll så vill jag inte disskutera just det längre, utan det får vänta.
Det handlar om respekt.
Men det kanske finns anledning att disskutera det närmare längre fram.
Hej du,
Då lämnar vi det så länge.
Citera
2018-05-12, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam

Stämmer bara bra. Här om dagen var dom kärnfriska i ena inlägget, för att i påföljande medge att ett var mycket sjukt.
Citera
2018-05-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Här finns nog varken logik eller mycket slutsatser att dra då fallet är så unikt. Jag har läst rapporter från Finland som under ett år hade hela 12 familjemord där ensam GM tog sitt liv. Då det var en sådan extrem siffra tillsatte man en grupp för att specialundersöka dessa fall.

Resultatet blev tämligen magert då varje fall var så unikt till sina omständigheter att det var svårt att hitta entydiga samband eller likheter.

Om jag kommer ihåg rätt fanns depression med som en gemensam komponent som ökade risken.

Man skärpte kraven på omsorg och skola att öka sin medvetenhet om dessa risker som följd av detta.

Numera sker denna typ av fall 1-2 ggr per år i Finland. Att det blev så många på ett och samma år trodde man kunde bero på att media exponerade det väldigt mycket (spridningseffekt) men något samband kunde man inte bevisa.

Av den anledningen kan det också vara sunt att det inte skrivs så mycket i pressen.

Det tror jag också. Vi som är normala har nog lite svårt att förstå att sånt kan smitta men statistiken och erfarenheten visar säkert att det gör det.
Citera
2018-05-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ingen som har påstått det, att det är skäl att mörda barn. Men det är något mer begripligt om hur föräldrarnas sinnesstämning kan ha varit och kanske försämrats över tid. Du kanske ska testa tänka istället för att känna?
Har h*n redan analyserat blodbilderna tro. Det gick ändå rätt fort.
Citera
2018-05-12, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag tolkar det så att Avd 9 och whoknows 75 har likadana tankar.

Många är bara följare under lång tid och då påverkas man också av de skribenter man valt som favoriter. Har sett det förr i andra trådar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in