2018-05-11, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Det är också förvånande att så många på fb i stort sett inte har lyckats gräva fram nånting som är verifierbart. Inte nog med att fallet i sig är unikt, det är också unikt hur det hanteras och utvecklar sig, dvs på 4 månader har ingenting framkommit.

Att en förundersökning i en mordutredning tar lång tid är inte märkligt i sig, inte heller att NFC tar lång tid på sig och framför allt inte att det råder förundersökningssekretess under den tiden. Det är helt enligt regelboken. Detta sköts som en regelrätt mordutredning brukar se ut.
Citera
2018-05-12, 00:00
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Frågar du mig så känns det varken sämre eller bättre. Det är fortfarande inte skäl nog att mörda barn, åtminstone inte förståeliga eller på något sätt ömmande skäl.

Tusentals inlägg har handlat om att barnen måste ha varit fullt friska därför att dom såg friska ut. Ett av barnen var tydligen svårt sjuk. Skäms på er!
Citera
2018-05-12, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Rockkungen känner förmodligen förtroende, för några av oss här.
Rockkungen ska väl inte även förbjudas att skicka pm?
Och vi känner förtroende för Rockungen.

Har ni en VIP-läktare....
En utvald skara som skickar PM....
Ut med det i tråden.....
PM är bara troll.....
Osv osv osv osv.

Så lät det för några månader sen.
Ha ha ha ha ha.

Då var det ett jäkla gnäll, men nu är det ett annat ljud i kören.

Hoppas att ni får bra info.

Vi andra tackar Rockkungen för att hen äntligen bekräftade sjukdom hos i alla fall 1 barn.
Då behöver vi inte tjafsa om det mer.

Och dom som lämnade trovärdig info i trådstarten fick ännu en detalj bekräftad.
Citera
2018-05-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Hur tolkar ni detta?

Jag tolkar det så att Avd 9 och whoknows 75 har likadana tankar.
Citera
2018-05-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Men hen fick ingen info av Rockkungen.
Men läs då igen, Einstein och glöm inte att läsa mellan raderna!
Citera
2018-05-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja... och? Så låt oss gå till den "större och svårare" frågan på stört då:
Moa fick ju umgås med någon som hade väldigt svårt att ens respekterade hennes eget påstående att hon inte gillade katter och hundar?

Det är väl ändå en ickefråga/påstående?
Tråden har blivit alldeles för lång på grund av idioti och trams,allt ältas om och om igen.

De större och svårare frågorna är hur Agnes och Moa,ja hela familjen hade det de sista åren.
Jag kan omöjligt tro att flickornas ev, MEdiagnos var en orsak till att flickorna mördades,det fanns nog något värre som doldes bakom den förklaringen.
Citera
2018-05-12, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag tolkar det så att Avd 9 och whoknows 75 har likadana tankar.
Det var verkligen inget svar men då förstår jag vad du gör i tråden.
Citera
2018-05-12, 00:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Frågar du mig så känns det varken sämre eller bättre. Det är fortfarande inte skäl nog att mörda barn, åtminstone inte förståeliga eller på något sätt ömmande skäl.

Det är ingen som har påstått det, att det är skäl att mörda barn. Men det är något mer begripligt om hur föräldrarnas sinnesstämning kan ha varit och kanske försämrats över tid. Du kanske ska testa tänka istället för att känna?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-05-12 kl. 00:18.
Citera
2018-05-12, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anel11
Man kan ju försöka låta bli men skriver man något neutralt. Ex att man lysssnat på Oskar och varit imponerat, utan att ta ställning i frågan om vem som dödade vem, får man ju genast ett ilsket påhopp från (Rockkungen) hen. Ber om ursäkt att man sagt något fel och ber om förklaring till reaktionen men inget svar från hen. Undrar var hens agenda är.

Det är absolut inget Rockkungen gör medvetet, skriv lite kortare frågor tex så kanske hen svarar. Sen har hen som andra rätt att svara på vad hen vill. Rockkungen är oxå människa med sorg och känslor.
Tex: Om någon frågar postaren som påstår sig tagit del av barnet / barnens intyg så får den inget svar, eller ett ur dumt svar.
Citera
2018-05-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Har ni en VIP-läktare....
En utvald skara som skickar PM....
Ut med det i tråden.....
PM är bara troll.....
Osv osv osv osv.

Så lät det för några månader sen.
Ha ha ha ha ha.

Då var det ett jäkla gnäll, men nu är det ett annat ljud i kören.

Hoppas att ni får bra info.

Vi andra tackar Rockkungen för att hen äntligen bekräftade sjukdom hos i alla fall 1 barn.
Då behöver vi inte tjafsa om det mer.

Och dom som lämnade trovärdig info i trådstarten fick ännu en detalj bekräftad.

Snälla vill du analysera och kommentera mitt förra inlägg vad du tror om Hannas ev mening i brevet. Du som är lite insatt😉
Citera
2018-05-12, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Förvisso, jag antar att du har rätt.

Jag känner en blandning av banal nyfikenhet parat med en uppriktig önskan att det inträffade inte ska falla
i glömska med tanke på barns utsatthet. Förhoppningsvis finns det någon lärdom att dra här. Eller inte.

Allt som händer i världen faller kanske inte under logikens trygga fana.

Här finns nog varken logik eller mycket slutsatser att dra då fallet är så unikt. Jag har läst rapporter från Finland som under ett år hade hela 12 familjemord där ensam GM tog sitt liv. Då det var en sådan extrem siffra tillsatte man en grupp för att specialundersöka dessa fall.

Resultatet blev tämligen magert då varje fall var så unikt till sina omständigheter att det var svårt att hitta entydiga samband eller likheter.

Om jag kommer ihåg rätt fanns depression med som en gemensam komponent som ökade risken.

Man skärpte kraven på omsorg och skola att öka sin medvetenhet om dessa risker som följd av detta.

Numera sker denna typ av fall 1-2 ggr per år i Finland. Att det blev så många på ett och samma år trodde man kunde bero på att media exponerade det väldigt mycket (spridningseffekt) men något samband kunde man inte bevisa.

Av den anledningen kan det också vara sunt att det inte skrivs så mycket i pressen.
Senast redigerad av Remark 2018-05-12 kl. 00:27.
Citera
2018-05-12, 00:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det är väl ändå en ickefråga/påstående?
Tråden har blivit alldeles för lång på grund av idioti och trams,allt ältas om och om igen.

De större och svårare frågorna är hur Agnes och Moa,ja hela familjen hade det de sista åren.
Jag kan omöjligt tro att flickornas ev, MEdiagnos var en orsak till att flickorna mördades,det fanns nog något värre som doldes bakom den förklaringen.

Jag tror att föräldrarna mådde jäkligt dåligt på grund av omständigheter kring barnens sjukdom (inte bara sjukdomen i sig), att de så småningom hade en skev verklighetsuppfattning om än inte direkt psykos. Det är inte helt ovanligt att människor som under någon tid får upprepade negativa besked och bakslag får en svart syn på tillvaron med negativa förväntningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in