2018-05-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är ju på sätt och vis fint att man har möjlighet att skicka PM här på flashback, men det blir svårt att diskutera i tråden om det finns en s.k. VIP-läktare som vet mer än oss andra dödliga som inte har dessa skills att vara drivna i PM-funktionen.

F.ö. är det häpndsväckande att ingen journalist har gjort några försök att få fram mer information
om vad som har hänt.
Ingen skriver om det inträffade trots att det är ett unikt fall i världen, åtminstone om
det stämmer att föräldrarna var eniga i detta familicide. Det är locket på med extra gaffa-tejp runtom och jag finner det mycket märkligt.

Det är också förvånande att så många på fb i stort sett inte har lyckats gräva fram nånting som är verifierbart. Inte nog med att fallet i sig är unikt, det är också unikt hur det hanteras och utvecklar sig, dvs på 4 månader har ingenting framkommit.
Citera
2018-05-11, 23:46
Medlem
Citat:
Det är ju på sätt och vis fint att man har möjlighet att skicka PM här på flashback, men det blir svårt att diskutera i tråden om det finns en s.k. VIP-läktare som vet mer än oss andra dödliga som inte har dessa skills att vara drivna i PM-funktionen.

F.ö. är det häpndsväckande att ingen journalist har gjort några försök att få fram mer information
om vad som har hänt. Ingen skriver om det inträffade trots att det är ett unikt fall i världen, åtminstone om
det stämmer att föräldrarna var eniga i detta familicide. Det är locket på med extra gaffa-tejp runtom och jag finner det mycket märkligt.

Finns inte så mycket fakta att skriva om och att börja gräva när de anhöriga bör få tid för sorg är väl snarast snaskigt.

Det som har hänt kommer inte förändras över sommaren och kan diskuteras i september.

Var sak har sin tid.
Citera
2018-05-11, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Men när det gällde även Moa och hemundervisning så hade Hanna plötsligt uppenbarat sig.
Källa: Massmedierna

Jag tror på Oskar som GM, men på Hanna som anledning/- en till allt.

Då tror jag att du är på rätt väg.
Citera
2018-05-11, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Hej du,
Din mening som du skrev angående din teori, ska det stå så som det gör eller ska sista ordet vara förlåtelse? Är dessa ord något du själv tänkt ut eller kan det ligga någon sanning bakom? Har tänkt på denna meningen sen du skrev så nu frågar jag. Hur tolkar du själv den meningen? Nu blev det 20 frågor

”Kan man anklaga någon borde man inte vara sämre som människa än att man kan be någon om ursäkt...”
Nu svarar jag mig själv.
När Avd.9 skrev sin teori undrade jag om en mening i det var fantasi eller om det fanns någon sanning i det. Fick inger svar och ingen nappade heller på mitt inlägg. Då är det kanske något sådant en personlig hälsning till hennes föräldrar var. Hon verkar ha blivit anklagad för något av hennes egna föräldrar? Kan detta stämma?
”Hanna skriver att de bestämde sig redan i höstas för det här.
Hon skriver även ett meddelande till Xxxxxx föräldrar som jag ”tror” är en ursäkt, och nått i stil med:
”Kan man anklaga någon borde man inte vara sämre som människa än att man kan be någon om ursäkt...”
Allt detta bevittnas av kameran på datorn.”
Citera
2018-05-11, 23:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

om vad som har hänt. Ingen skriver om det inträffade trots att det är ett unikt fall i världen, åtminstone om

De har kanske hyfsat med information men det är kanske inte särskilt pressetiskt att köra "filmen" som en representant uttryckte sig som menar sig vara verksam inom psykiatrin.
Citera
2018-05-11, 23:49
Medlem
Anabellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Sluta gnaga på det benet.
Whoknows har inte planterat det.
Whoknows har aldrig påstått att det finns två brev.
Fler än Whoknows påstår att det finns en riktad text i avskedsbrevet.
Kolla exempelvis Stehlitz inlägg.

Jag ser att du skrev det som en fråga, men jag ber dej ändå att inte påstå något sånt.

Då ber jag så hemskt mycket om ursäkt!
Stehlitz (salig i åminnelse!) syns inte ett spår av, så hon kan tyvärr inte kasta ljus över detta.
Och när allt kommer omkring, börjar även en sådan godtrogen kvinna som jag, ifrågasätta starkt sanningshalten i hennes inlägg.
Citera
2018-05-11, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nu svarar jag mig själv.
När Avd.9 skrev sin teori undrade jag om en mening i det var fantasi eller om det fanns någon sanning i det. Fick inger svar och ingen nappade heller på mitt inlägg. Då är det kanske något sådant en personlig hälsning till hennes föräldrar var. Hon verkar ha blivit anklagad för något av hennes egna föräldrar? Kan detta stämma?
”Hanna skriver att de bestämde sig redan i höstas för det här.
Hon skriver även ett meddelande till Xxxxxx föräldrar som jag ”tror” är en ursäkt, och nått i stil med:
Allt detta bevittnas av kameran på datorn.”
Hur tolkar ni detta?
Citera
2018-05-11, 23:50
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Men då stämde det alltså det som kom ut tidigt att det handlar om svår sjukdom hos barn. Vilket har hånats och förnekats i tråden i flera månader av vissa. Hur känns det nu?
Frågar du mig så känns det varken sämre eller bättre. Det är fortfarande inte skäl nog att mörda barn, åtminstone inte förståeliga eller på något sätt ömmande skäl.
Citera
2018-05-11, 23:53
Bannlyst
Citat:

Rockkungen känner förmodligen förtroende, för några av oss här.
Rockkungen ska väl inte även förbjudas att skicka pm?
Och vi känner förtroende för Rockungen.

Barnens påstådda intyg har inte blivit delade i tråden.
Citera
2018-05-11, 23:54
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Finns inte så mycket fakta att skriva om och att börja gräva när de anhöriga bör få tid för sorg är väl snarast snaskigt.

Det som har hänt kommer inte förändras över sommaren och kan diskuteras i september.

Var sak har sin tid.
Förvisso, jag antar att du har rätt.

Jag känner en blandning av banal nyfikenhet parat med en uppriktig önskan att det inträffade inte ska falla
i glömska med tanke på barns utsatthet. Förhoppningsvis finns det någon lärdom att dra här. Eller inte.

Allt som händer i världen faller kanske inte under logikens trygga fana.
Citera
2018-05-11, 23:55
Medlem
Citat:

mitt fetade, skills har vi nog men tid? Inte jag och jag förstår inte hur flera har denna tid om jag ska vara ärlig
Citera
2018-05-11, 23:57
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Rockkungen känner förmodligen förtroende, för några av oss här.
Rockkungen ska väl inte även förbjudas att skicka pm?
Och vi känner förtroende för Rockungen.
Nu var det ju inte förbud det handlade om utan om att det blir svårt att diskutera då alla inte har tillgång till samma information. Sen kan jag ju reagera på att man gärna framhåller att man vet lite mer än andra. Då
reduceras det hela till en slags tävling. Konstigt tycker jag.

Men skit samma.
Senast redigerad av allegrageller 2018-05-12 kl. 00:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in