2018-05-11, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Sedan jag skrev detta har det framkommit att Oskar, med Agnes, var de ur familjen och som "setts senast"(i övrigt känner jag igen en seriös släktforskare när jag ser en).
Men från när räknas detta "Senast sedd"?

Polisen har ju genomfört ett 50-tal förhör och naturligtvis frågat runt i närområdet om någon sedd någon i familjen efter jul (nyår) och det visat sig att två personer träffat O och A den 5/1 men ingen sett någon senare. Så sista observation = senast sedd.
Citera
2018-05-11, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Jo det fick jag, och jag är nöjd.
Jag tackar även Rockkungen för det.

Det finns inget mer att tjafsa om.

Har läst era inlägg, och inget svar fick du.
Men anser du de så säger vi de, så blir välll helgen lugn.
Citera
2018-05-11, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag håller också med om att hälsningen/ursäkten/förklaringen som sådan är privat och inte är ämnad för oss i tråden eller för andra utomstående.

Men likväl lirkades det ju och bad man Rockkungen att ge en hint om vad hälsningen/ursäkten/förklaringen handlade om för att h*ns trovärdighet skulle öka.

Men Whoknows75 hade oxå vetskap om de, men hen ville bara veta och spela kontrollerande. Emot Rockkungen som smart nog inte delgav de.
Citera
2018-05-11, 22:29
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- i vilket av breven ?-

- Eftersom du vet- så behåll det själv-
- så behöver du ju inte fråga-
- och va så otrevlig-

Citat:
Ursprungligen postat av Whoknows75
Tack.
Det var bara det.

Så, nu skall jag lämna dig ifred.
Hoppas att du får en trevlig kväll.

Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Har läst era inlägg, och inget svar fick du.
Men anser du de så säger vi de, så blir välll helgen lugn.

Som jag läser det så finns det antingen fler än ett brev, eller så anser Whoknows75 att Rockkungens ickesvar är ett svar på att denne inte vet.
Citera
2018-05-11, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Finns väl i stort sett inget här som har visat sig vara felaktigt och det eftersom vi fortf inte vet nånting mer än att dom är döda och att det hittades ett brev.

Du får väl läsa det jag skriver. Jag säger att den viktigaste information kom tidigt i samband med att det hände framförallt via Scheele och det, som väntat, verkar vara korrekt.

Skrev inget om spekulationerna som följde.
Citera
2018-05-11, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är du "ton-döv" ? Han har skrivit att flickorna var friska. Att H absolut inte skulle deltagit i detta. Utan att hen själv verkar haft kontakt med familjen och haft någon insyn i deras situation. Det har inte ett dugg med någon eventuell dyslexi att göra. Hen skriver hyfsat felfritt i andra trådar där hen också känner någon inblandad. Hen måste ha en väldigt tragisk bekantskapskrets. Problemet är ju ev dyslexi utan att att hen låter som en sådan där gråterska som man kan hyra in på begravningar i medelhavsländerna.

Läs inte Rockkungens inlägg så är problemet ur världen, vi är en del som vill läse de och inte klandrar skribenter.
Citera
2018-05-11, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Rockkungen kanske inte har svenska som modersmål.

Kanske inte, men svenskakunskaperna verkar variera med tid, om man tittar på kungens posthistorik i denna och i andra trådar. Märkligt!
Citera
2018-05-11, 22:32
Medlem
Flera här inne resonerar som följer:

Det fanns läkarintyg för hemundervisning.
Det bevisar att var barnen svårt sjuka.

Jag snubblade över denna fantastiska artikel på temat:

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/struntar-i-socialstyrelsen-1.723668

En läkare kan skriva vad som helst på ett papper. Ansvarig för följderna är ändå den som tar beslut baserat på intyget.

Barnen kan ha varit svårt sjuka, jag säger inte att så inte var fallet, men jag menar att bara det faktum att det fanns ett intyg för hemundervisning inte räcker som argument för att styrka barnens sjukdom.
Citera
2018-05-11, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Som jag läser det så finns det antingen fler än ett brev, eller så anser Whoknows75 att Rockkungens ickesvar är ett svar på att denne inte vet.

Whoknows75 frågade Rockkungen vad de Hanna hade skrivet för hälsning i avskedsbrevet, till hennes föräldrar. Alltså 1 brev menade hen då!

Rockkungen frågade i vilket av breven.
Så Whoknows75 fick inget svar, vad Whoknows75 tackade för vet ja inte.
Citera
2018-05-11, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag håller också med om att hälsningen/ursäkten/förklaringen som sådan är privat och inte är ämnad för oss i tråden eller för andra utomstående.

Men likväl lirkades det ju och bad man Rockkungen att ge en hint om vad hälsningen/ursäkten/förklaringen handlade om för att h*ns trovärdighet skulle öka.

Tackar då va de inte bara ja som uppfattade de så.
Whoknows75 ville andra oxå ha svar i från,
men hen kände sig nöjd fast hen inte fick ngt svar.
Senast redigerad av Banannn 2018-05-11 kl. 22:42.
Citera
2018-05-11, 22:39
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS

En läkare kan skriva vad som helst på ett papper. Ansvarig för följderna är ändå den som tar beslut baserat på intyget.

Barnen kan ha varit svårt sjuka, jag säger inte att så inte var fallet, men jag menar att bara det faktum att det fanns ett intyg för hemundervisning inte räcker som argument för att styrka barnens sjukdom.

Vilket också visar på vitsen av att man inte låter patienterna själva och i synnerhet inte patienternas psykfall till elallergiska föräldrar diktera vilka sjukdomar de har baserat på att de läst på något annat psykfalls blogg om currykryss och magnetpulver.
Citera
2018-05-11, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS

Enligt Skollagen skall det vara synnerliga skäl typ medicinska orsaker för att hemundervisning skall kunna ges. Barn på sjukhus undervisas också eftersom Sverige har skolplikt.

Läkarintyget gällde Moas sjukdom.

Kommunen har granskat skolans handläggning av ärendet utan att finna att något fel finns i handläggningen.

Ulrika Åberg är inte anställd inom svensk offentlig sjukvård utan har en privat läkarmottagning.
Senast redigerad av Remark 2018-05-11 kl. 22:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in