2018-05-09, 19:09
Medlem
Uff här spekuleras fortfarande och med vildaste fantasier.Har ni inget annat att göra.
Huset ser inte alls ut som när familjen bodde där.Som jag sa innan så är det tömt en hel del från deras boende och mkt är förändrat.
Ibland blir det övermäktigt när två familjer ska samsas och inte lätt i en situation som denna.
Snälla visa lite hänsyn och inget är som ni tror och spekulerar om här.
Tyvärr kan jag inte säga så mkt mer på grund av hänsyn till anhöriga på båda sidor, men googla gärna på
Grafisk Företagskonsult LHH AB
Allt blir inte som man tänkt sig 😎
Citera
2018-05-09, 19:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
För mig kändes det ”bra” att se bilderna inifrån huset. Än en gång blir familjen mer verklig. De hade ju faktisk ett liv innan sjukdom och död också.
Tänk så många hus och lägenheter som folk har dött i, utan att nästa köpare eller hyresgäst vet något om det. Ja, jag vet att det skedde mord i huset, men jag är inte vidskeplig.

Håller med dig.
Det finns nästan ingenting offentligt om Agnes och Moa. Inget alls som brukar komma ut när barn dör och framför allt när de mördas. Inga minnessidor med hälsningar, foton, klasskamraters berättelser, bilder i tidningar etc.. Det är förutom Missans27 fina inlägg, helt tyst. Det är nog väldigt ovanligt vid barnamord.

Att få se vilket fint hus de i alla fall levde i är lite tröstande. Ett ljust och glatt hus med luft och rymd, TV, pool och mycket ytor. Någon har gjort det fint, kanske en del stylat efteråt, men det ser ut att kunna vara trevligt i grunden.

Det här tragiska fallet har fångat vårt intresse, vi som hänger här. Att få reda på mer och därigenom försöka förstå bättre är en del av drivkraften. Att få se bilder på deras fina och vackra hem är ytterligare en pusselbit till den bild som växer fram.

I vart fall bidrar det till att få en bättre uppfattning kring vilka förutsättningar de inblandade levde under.
Det borde inte vara något att förfära sig över att folk visar intresserade för mer bakgrundsinfo i denna milslånga tråd om händelsen.
Man undrar om dessa postare som spelar upprörda också blundar för bilder av en dansk u-båt?
Senast redigerad av Solglittret 2018-05-09 kl. 19:19.
Citera
2018-05-09, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Det är dödsboet som säljer huset. Tillgångarna inkl husförsäljningen är det som delas till arvingar vid arvsskiftet, vilket är en annan sak.
Hade O spelskulder kanske pengarna för huset går till att betala hans skulder.
Citera
2018-05-09, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Tack för infon. Då tror jag att hela familjen var i livet tills den 5/1.
Överraskande att det var O och A som sågs sist.
Jag tror inte det var ett tillfälligt möte som någon granne observerade. Då bör sådana uppgifter finnas för hela familjen. Tror på ett avtalat mötet med någon. Läkare kanske?

Nä jag tror inte det var granne eller någon butiksbiträde, det ska vara 2 oberoende partner.

Hanna och Moa saknade senast sedda.

Eller att dom avlidit på olika datum, men får inte ihoppa det med avskedsbrev.
Något stämmer inte.
Citera
2018-05-09, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Mest troligt mäklarens hand som är orsaken.
ja vem vet...
Citera
2018-05-09, 19:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Polisen har ö.h.t. inte uppgivit, att någon enda av dem har dött genom hängning. Det är en trådsanning.

Det är heller inte p. 4 som polisen verkar hasom a priori.
Citera
2018-05-09, 19:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att "senast sedd" och "dödsbevis" är olika saker. För det första gäller strikt okulära iakttagelser, vilket framgår av "sedd". Men när det gäller att fastställa när de verkligen avled kan förutom rättsmedicinska fynd även telefonsamtal räknas in i bedömningen. Inga konstigheter alltså.

Glömde tacka dig för att du tog fram uppgifterna. Så, tack!

Men hon sa att det gällde inte telefonsamtal.
Ingen fara!
Citera
2018-05-09, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag håller med dej om flaskan och glasen men å andra sidan så vill väl ingen spekulant bli påmind om vad som hänt där. Det ska väl se trevligt och inbjudande ut vid en visning. Jag tror anhöriga skiter i hur det ser ut på visningen, bara en bagatell i det stora hela för dom.

Det var en tänkvärd kommentar, tycker jag - efter allt det extrema som de anhöriga fått gå igenom, så blir det mesta här i livet nog helt och hållet oväsentligt för dem. Som hur visningsbilderna stylats, till exempel. En del av de närmast anhöriga kämpar antagligen fortfarande för sin egen överlevnad, för att orka gå vidare. En vinflaska på en mäklarbild spelar ingen roll. De anhöriga har antagligen inte engagerat sig i det praktiska som hör ihop med försäljningen, bara gett mäklarfirman uppdraget.
Citera
2018-05-09, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Nu ska man ju inte tänka buisness i detta fall men om man ändå gör det så hade det kanske varit bättre att vänta tills efter sommaren pga det är så färskt än. Folk har glömt lite mer. Jag trodde inte heller att det skulle komma ut så fort.
Svårt att veta hur man själv hade agerat. Kanske vill de bara bli av med den bördan som det ändå måste vara.

De anhöriga kanske inte har möjlighet att stå och betala kostnader någon längre tid.
Citera
2018-05-09, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Årstiden är den mest gynnsamma nu för säljaren. Friskt grönt och fräscht ute, mjukt ljus inomhus. Allt har kommit till sin rätt, om man inte är barnsligt förtjust i novembermörker vill säga och en karg trädgård.

Kanske, men jag tror ändå att de inte tänker ett dugg på det här. Allt bara rullar på med det praktiska. Sen kan det väl vara skönt att skifta arvet och aldrig mer behöva ha kontakt med varandras släkter, om de inte var goda vänner tidigare. Det mesta som görs är naturliga saker för att få ett avslut på en helt galen utveckling, understödd av skolan, icke att förglömma. Skolan är den instans i denna härva som faktiskt följt barnen... i alla år...
Senast redigerad av rappytt 2018-05-09 kl. 19:19.
Citera
2018-05-09, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Det hade nästan känns bättre om man lagt ut huset för 2 miljoner, sen hade folk som verkligen velat ha det fått buda, det hade säkert slutat kring 5 miljoner ändå.
Men att slänga ut huset för 5 miljoner i utropspris känns girigt på något vis.

Det kanske är vad banken kräver?
Citera
2018-05-09, 19:18
Medlem
harperlees avatar
Jag tycker nog inte att det är så konstigt om de anhöriga vill att huset säljs så snart som möjligt. Vare sig Oskars eller Hannas föräldrar är särskilt unga och de kanske inte har så mycket ork (och säkert ingen önskan) att ha ett hus i Skåne att rodda med.

Visst känns det konstigt att tänka på att där låg de döda allihop, men desto större anledning för de anhöriga att inte vilja ha något med huset att göra. De har säkert tagit hand om de personliga tillhörigheter de velat behålla.

Mäklarfirman som har ställt i ordning inför fotograferingen har inte så mycket annat val tänker jag än att presentera huset efter bästa förmåga med allt vad det innebär av vinglas i trädgården och bananer i fruktskålen. De kan ju inte gärna lägga vita lakan över alla möbler som ett spökhus och ställa gravljus på trädgårdsbordet.

Däremot skulle jag ju som köpare vilja veta när fondväggarna var målade i sovrummen och köket om man säger så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in