Citat:
Ursprungligen postat av
Surrexerunt
För mig kändes det ”bra” att se bilderna inifrån huset. Än en gång blir familjen mer verklig. De hade ju faktisk ett liv innan sjukdom och död också.
Tänk så många hus och lägenheter som folk har dött i, utan att nästa köpare eller hyresgäst vet något om det. Ja, jag vet att det skedde mord i huset, men jag är inte vidskeplig.
Håller med dig.
Det finns nästan ingenting offentligt om Agnes och Moa. Inget alls som brukar komma ut när barn dör och framför allt när de mördas. Inga minnessidor med hälsningar, foton, klasskamraters berättelser, bilder i tidningar etc.. Det är förutom Missans27 fina inlägg, helt tyst. Det är nog väldigt ovanligt vid barnamord.
Att få se vilket fint hus de i alla fall levde i är lite tröstande. Ett ljust och glatt hus med luft och rymd, TV, pool och mycket ytor. Någon har gjort det fint, kanske en del stylat efteråt, men det ser ut att kunna vara trevligt i grunden.
Det här tragiska fallet har fångat vårt intresse, vi som hänger här. Att få reda på mer och därigenom försöka förstå bättre är en del av drivkraften. Att få se bilder på deras fina och vackra hem är ytterligare en pusselbit till den bild som växer fram.
I vart fall bidrar det till att få en bättre uppfattning kring vilka förutsättningar de inblandade levde under.
Det borde inte vara något att förfära sig över att folk visar intresserade för mer bakgrundsinfo i denna milslånga tråd om händelsen.
Man undrar om dessa postare som spelar upprörda också blundar för bilder av en dansk u-båt?