Citat:
Ursprungligen postat av
Walla-walla-wincha
Är inte inne i denna tråd så ofta och missar mycket, men det som kommit fram tidigare är väl att ungarna var friska, mamman frisk, pappan inte frisk i huvudet. Fifflande med intyg, förskingring, förfalskning m.m. Plus att någon eller några var hjärntvättade, av sekt eller dylikt. Det ena barnet fick inte gå till BUP då nån förälder avbröt det. Ungarna hade hemundervisning men kunde ta sig för egen maskin på skolavslutningar. Låg inte och undervisades i sängen. Satt inte i rullstol eller hade andningshjälp eller dylikt. Läste något om spelskulder med som pappan hade. ME-tjatet får inte förglömmas heller. Plus att det yngre barnet inte fick spela piano för sin far. Sen att fadern i familjen kameraövervakade sin familj hemma. Fadern åkte även till Tyskland med äldsta barnet. De fick inte ha djur eller klappa djur. Barnen var mer eller mindre isolerade i hemmet.
Är det nåt som kan bekräftas?
Slog det slint för någon? Familjens överhuvud? Annars dräper man väl inte sin familj. Inte ens om de var döende. Något osar skumt här.
Sen var det släktfejd med med fullt krig mellan släkterna. Det är väl egentligen det enda som kommit fram i ljuset?
Två hittas döda i sina sängar, en hänger och dinglar i trappan och en vet ingen vad den dött av eller?
Är det nåt som stämmer i denna makabra rysare? Där mördaren fanns inom husets väggar?
Där fick du till en bra sammanfattning som kanske inte ligger så långt ifrån sanningen.
Det tråkiga i denna tråden är att vissa postare mest vill haka upp sig på sidospår från själva morden,t ex att diskutera ME och skriva hundratals inlägg om den sjukdomen.
Med all respekt för de som fått den diagnosen,så kan jag inte tänka mig att det var orsaken till att barnen mördades,nej detta är troligtvis en galnings verk,kan vara bägge föräldrarna,men är mycket tveksam till det.
En annan taktik i tråden är att förnedra och köra härskartekniker mot postare som säger sig ha känt familjen och ifrågasätta dessa in absurdum,allt för att skrämma nya postare med information eller eventuella iakttagelser kanske?
Vissa har sin uppfattning klar,de förlitar sig helt på polisens första information om att det fanns ett brev där det klargjordes att det var ett gemensamt beslut att mörda barnen på grund av bristande livskvalité.
Jag delar inte den uppfattningen,men många i tråden gör det uppenbarligen,och då kan jag inte förstå att man fullständigt spammar sönder tråden med massor av meningslösa inlägg när andra har en annan uppfattning,då är det väl bättre att invänta mer information när alla analyser är färdiga,och inte förlöjliga andra som vill spekulera och försöka förstå vad som ledde fram till de här hemska morden.
Vissa postare raljerar och kör med ren mobbing mot vissa skribenter samtidigt som de försöker skuldbelägga att man inte har respekt för de sörjande,så fult.
Skulle t ex polisen sluta utreda mord för att de enligt närstående inte tar hänsyn till deras sorg,och att det kanske kommer fram mindre smickrande saker om mördaren?
Detta är trots allt en diskussionstråd,och jag tror att vi är många som vill komma till "pudelns kärna",även om den smärtar.
Det finns inget vackert eller barmhärtigt i att en eller två föräldrar mördar sina barn,och förhoppningsvis kommer sanningen fram vad som ledde fram till den här hemska tragedin.
Att mitt i det här hemska raljera och avleda diskussioner som förs är bedrövligt.
Bäst att tillägga att jag har alla mina sympatier hos anhöriga som sörjer,illa nog att familjen är död,de skall även kunna hantera sorgen att en släkting,vän är en mördare.
Det viktigaste i dessa morden är väl ändå att Agnes och Moa måste få någon slags upprättelse?
Hur var deras hemsituation fram till de blev mördade?
Är rädd att den var fruktansvärd under lång tid,tveksamt att de fått en lycklig barndom av sina föräldrar oavsett vilka ev.sjukdomar de led av.
Glöm aldrig Agnes och Moa