Citat:
Ursprungligen postat av
Powergirl
Din logiska slutsats är helt otrolig. Du menar att seriösa opinionsinstitut är köpta av de som du kallar sjuklövern medan exempelvis Sentio, som enligt 8711 är nordens största opinionsinstitut med 12 anställda, är mer seriöst. Är det möjligen för att de är knutna till avgrundshögern.
Det spelar mindre roll hur stora eller etablerade instituten är. Det kommer näppeligen hjälpa dina önskningar. Det är resultaten och deras förmåga att träffa rätt som räknas. Enbart.
Om du väljer att lita på tex Sifo eller SCB, som är de största och mest etablerade och hade en felmarginal på ca 30 respektive 50% förra valet så är det helt upp till dig. Men bli inte förvånad bara när du får se resultaten.
SCB hade 14,1% på SD i deras senaste och Sifo hade i april i år 14,8%. Tror du verkligen på det så ska jag inte hindra dig. Personligen tror jag de ligger mellan 70 och 80% fel denna gången fram till nu, vilket skulle vara unikt undermåligt för så etablerade och stora institut. Jag kan ha fel, men vi får se efter valet.
Vi kan gärna fortsätta diskutera saken då.