2018-05-11, 11:09
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...or-som-rann-ut

Ofta detta händer utan droger! Dos bör väl öka risken markant eller?

Inte så mycket med amfetamin, kokain däremot.
Citera
2018-05-11, 15:50
Medlem
DÅLIG I MAGEN AV TJACK

Nån som blir också det?
Min mage kan må hur bra som helst tills dess jag börjar dra tjack linor.
Så fort jag drar så efter 1 minut så börjar magen att kokas runt där inne och behöver 8/10 ggr gå på toaletten och skita.
Efter jag skitit och det gått en 10-30min igen måste jag skita igen, då brukar det vara diarre och fortsätter vara de resten av gångerna jag skiter.

Varför blir det så? Så fort jag drar linor så måste jag panik skita.
Nån som har samma problem som mig som lyckats lösa det?
Äta fibrer, typ psyliumfröskal innan som är rikt på fiber?

Sen en annan grejj, jag brukar få kräkattacker när jag drar linor också, oftast i början när jag snortar i mig,
nån som också får så?

Med vänlig hälsning direkt från toaletten
Citera
2018-05-11, 16:56
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillamorsan83
DÅLIG I MAGEN AV TJACK

Nån som blir också det?
Så fort jag drar så efter 1 minut så börjar magen att kokas runt där inne och behöver 8/10 ggr gå på toaletten och skita.
Efter jag skitit och det gått en 10-30min igen måste jag skita igen, då brukar det vara diarre och fortsätter vara de resten av gångerna jag skiter.

Sen en annan grejj, jag brukar få kräkattacker när jag drar linor också, oftast i början när jag snortar i mig,
nån som också får så?

Det är typ den absolut vanligaste biverkan på tjack som finns. Väldigt vanligt att behöva springa på toa hela tiden för vissa och med vissa sorter.

Tjack snabbar ju på ämnesomsättningen riktigt mycket, så det är inget konstigt att man behöver skita en massa. Vissa är mer känsliga än andra men sen beror det naturligtvis på hur stora doser man tar, hur van kroppen är och vad för tjack det är.
Citera
2018-05-11, 17:33
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
DÅLIG I MAGEN AV TJACK

Nån som blir också det?

nån som också får så?

När jag tog tjack var det där standard och jag har själv ställt frågan flera gånger i tråden, haha. Skulle gissa att det beror på adrenalinpåslaget.
Citera
2018-05-11, 21:14
Medlem
Bluepants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandarn
Se till att ha nå bens som tidigare nämnts. Men främst bör du verkligen fokusera på näring och allt som kroppen vanligtvis behöver. Ät ordentligt, även om det tar en timme att trycka ner maten så ska den ner, drick mycket vatten, käka lite magnesium och c-vitamin och försök sova så fort det är möjligt. Om allt detta görs så blir atn oftast minimal eller knappt existerande. För extra hjälp ta en eller två ksalol mot ångesten, ev. imovane/stilnoct för sömnen
Mvh en som tar tjack dagligen

Meta är dock neurotoxiskt så även om ksalol fungerar för att dämpa bort hur dåligt man mår efteråt så påverkas man ändå väldigt negativt känslomässigt i längden. Precis som med E. Amfetaminsulfat är inte neurotoxiskt så länge det inte tas i överdrivna doser eller race. Ren amfetamin behövs knappt benso för. Och man behöver inte oroa sig för att bli mer och mer deprimerad osv. över tid. Vilket man bör oroa sig för vad gäller metabankat tjack.

Ren amfetamin > metabankat tjack.

Citat:
Ursprungligen postat av Olanzapine
Något jag under min tämligen självdestruktiva karriär med denna substans erfarit är att jag under avtändningen får ont på något helt slumpmässigt ställe. Smärtan är egentligen inte så kraftig i sig, men i kombination med den psykiska påfrestningen så liksom "förstoras" smärtan och man inbillar sig att den är mer påtaglig.

Just nu har jag till exempel ont i halsen. Först misstänkte jag att det var en begynnande förkylning, för att senare inse att smärtan härstammar från någon muskel i halsområdet, väldigt specifikt till vänster om adamsäpplet.

Min vän har dessutom ont i magen, och heller inte "ont i magen" i vanlig bemärkelse, utan någon slags tjacksmärta.

Det bör tilläggas att vi har kört ett semi-race på cirkus 3-4 dagar.

PS. Jag vill inte få det att framstå som att jag klagar, det är knappast något störningsmoment. Jag undrar helt enkelt om det är vanligt förekommande med ytterst slumpmässig smärta på oberäkneliga ställen under en avtändning?

Du spänner dig. Ta 0,25mg xanor utspritt under ruset och kanske 0,5-1mg när det är dags att varva ner och sova. Hjälper sjukt mycket mot alla fysiska biverkningar, spänningar, rastlöshet, puls, ångest m.m.
Senast redigerad av Bluepant 2018-05-11 kl. 21:20.
Citera
2018-05-12, 00:09
Medlem
Jag har snortat fram och tillbaka under ungefär under en månad nu, i huvudsak mindre mängder men ändå så pass att jag blivit påverkad. Utöver detta har jag vanligtvis ganska ofta ångest (i huvudsak hypokondri, minsta lilla "fel" jag får reagerar jag med att tro att det är en allvarlig sjukdom). Hursomhelst, under de senaste två dagarna får jag emellanåt att det hugger till i bröstet; enligt 1177 är detta något vanligt och ofarligt, men de vet ju såklart inte om mitt amfetaminbruk... så, borde jag oroa mig? För nuförtiden så tror jag att allt bara är ångest, men en dag så kommer det ju faktiskt inte vara så...
Citera
2018-05-13, 16:02
Medlem
Flusons avatar
Citat:
DÅLIG I MAGEN AV TJACK

Nån som blir också det?

nån som också får så?

Haha, känn dig ej ensam. Den drabbar oss alla förr eller senare.. Som Pandarn skrev så är det en väldigt vanlig biverkning, beroende på dos och vad för typ av amfetamin det är.

Hur man sätter stopp för det har jag tyvärr ingen aning om.
Citera
2018-05-13, 16:09
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nafta112
Jag har snortat fram och tillbaka under ungefär under en månad nu, i huvudsak mindre mängder men ändå så pass att jag blivit påverkad. Utöver detta har jag vanligtvis ganska ofta ångest (i huvudsak hypokondri, minsta lilla "fel" jag får reagerar jag med att tro att det är en allvarlig sjukdom). Hursomhelst, under de senaste två dagarna får jag emellanåt att det hugger till i bröstet; enligt 1177 är detta något vanligt och ofarligt, men de vet ju såklart inte om mitt amfetaminbruk... så, borde jag oroa mig? För nuförtiden så tror jag att allt bara är ångest, men en dag så kommer det ju faktiskt inte vara så...
Hur gammal är du om man får fråga? Det är med största sannolikhet orsakat av ångest. Jag kan också få så att det hugger till i bröstet ibland när jag går runt med ångest. Men eftersom du inte nämnt någonting om ditt brukande av amfetamin till läkaren så tycker jag ändå du ska kolla upp det med en husläkare iallafall. Bara för o vara på den säkra sidan liksom.
Citera
2018-05-13, 16:19
Medlem
Flusons avatar
Fan, var länge inne på att köpa in någon rc-stimulant där ett tag eftersom jag har tröttnat lite granna på att röka ner mig och nodda iväg på opiater, sen blir man ju inte piggare när man käkar benso också. Vill komma upp ibland också känner jag nu, bli mera aktiv liksom! Så jag gick efter jobbet idag och köpte på mig en gubbe tjack av en kompis (riktigt stim-freak) som håller på med amfetamin hela tiden, så kvalitén ska vara top notch om jag känner han rätt. Aldrig kefft tjack där och det här skulle vara lite lugnare och stimulerande.

Men vågar inte ta någon lina nu trots att jag har benso och röka hemma, vill kunna somna ikväll utan att behöva käka massa piller och röka gås. Så jag undrar vilken tid på dygnet NI tycker man bör ta sista linan om man vill kunna somna på kvällen utan några märkvärdiga bekymmer?

Tänkte däremot ta en dutt till morgonkaffet imorgonbitti!
Citera
2018-05-13, 17:03
Medlem
elgecys avatar
Vet någon varför jag 1,5 dygn efter sista linan drabbas av svimningskänslor och smärre avdomnad av händer? Trodde amfetamin hade en halveringstid på ca 11 timmar? Känns som avdomningen är kopplad till blodet på något sätt (känns kallt i händerna på samma sätt som när blodtillförseln påverkas under panikattacker). Detta uppstod under en löprunda, var ett helvete att ta sig hem. Kan komplettera med att jag sovit väl efter nämnda amfetamin-intag.
Citera
2018-05-13, 18:01
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nafta112
[...] så, borde jag oroa mig?
Nej. Käka magnesiumtillskott för att undvika muskelvärk och tänk på att stretcha bröstmusklerna ifall du sitter stilla mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Fan, var länge inne på att köpa in någon rc-stimulant där ett tag eftersom jag har tröttnat lite granna på att röka ner mig och nodda iväg på opiater, sen blir man ju inte piggare när man käkar benso också. Vill komma upp ibland också känner jag nu, bli mera aktiv liksom! Så jag gick efter jobbet idag och köpte på mig en gubbe tjack av en kompis (riktigt stim-freak) som håller på med amfetamin hela tiden, så kvalitén ska vara top notch om jag känner han rätt. Aldrig kefft tjack där och det här skulle vara lite lugnare och stimulerande.

Men vågar inte ta någon lina nu trots att jag har benso och röka hemma, vill kunna somna ikväll utan att behöva käka massa piller och röka gås. Så jag undrar vilken tid på dygnet NI tycker man bör ta sista linan om man vill kunna somna på kvällen utan några märkvärdiga bekymmer?

Tänkte däremot ta en dutt till morgonkaffet imorgonbitti!
Beror såklart på mängd, kvalité, under hur lång tidsperiod man har intagit tjacket, etc, men som en tumregel skulle jag säga ungefär sex till åtta timmar innan önskad läggdags.
Citat:
Ursprungligen postat av elgecy
Vet någon varför jag 1,5 dygn efter sista linan drabbas av svimningskänslor och smärre avdomnad av händer? Trodde amfetamin hade en halveringstid på ca 11 timmar? Känns som avdomningen är kopplad till blodet på något sätt (känns kallt i händerna på samma sätt som när blodtillförseln påverkas under panikattacker). Detta uppstod under en löprunda, var ett helvete att ta sig hem. Kan komplettera med att jag sovit väl efter nämnda amfetamin-intag.
Amfetamin orsakar vasokonstriktion, dvs dina blodådror drar ihop sig. Detta märks extra tydligt i händer och fötter, eftersom de är längst ifrån hjärtat. Vissa personer är extra känsliga mot detta, t.ex. långa personer eftersom då måste hjärtat jobba ännu hårdare för att få ut blodet ända ut till fingrar, tår, etc. När hjärtat måste jobba hårdare så höjs blodtrycket, vilket kan göra att man känner sig svimfärdig. Blodtrycksförändringen kan hålla i sig ett tag efter att amfetaminet har gått ur kroppen.
Senast redigerad av ant' 2018-05-13 kl. 18:25.
Citera
2018-05-13, 21:46
Medlem
Gammaray68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vargstar
Finns det något som toppar tjack OVERALL? Näe, skulle inte tro det!
Spot on!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in