Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-31, 23:07
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Intressant! Psykopat Micke B skulle också skriva en bok om Erika har jag hört.
Men det gick ju som det gick!
Vem vill jobba med en mördande pyroman med schizofreni lixom.

Får man skriva om någon annan utan dennes medlåtande? Tänker du lär väl inte ha frågat henne med tanke på hur du formulerar dig om henne?
Finns inga lagar och bestämmelser om att man behöver tillfråga någon man skriver om. Dessutom är det ju ingen renodlad bok om Erika utan kommer innefatta 6 andra livsöden
Citera
2018-01-31, 23:13
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcdefghijk2018
En manlig isolationsbrytare i 40-årsåldern vid Helsingborgs häkte ska enligt säkra uppgifter ha ett förhållande med en 24-årig kvinna som han hade ansvar för vid hennes tid i häktet. Hon är misstänkt för att ha vållat sitt eget spädbarns död och väntar sin dom i februari. Nu alltså gravid igen och styvmamma åt vaktens två tidigare barn. Hon släpptes ur häktet i juli och blev gravid med mannen ett par månader senare.

Har inte hört något mer kring detta sedan han blev tagen ur tjänst strax innan jul. Är det någon som har mer info om hur det går i detta ärende? Hoppas att myndigheterna håller koll på den nya bebisen som beräknas komma i sommar.

om det är sant så verkar även skånska inavlade kunna avla fram barn.
Citera
2018-02-01, 14:46
  #39
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roywestburn
Finns inga lagar och bestämmelser om att man behöver tillfråga någon man skriver om. Dessutom är det ju ingen renodlad bok om Erika utan kommer innefatta 6 andra livsöden

Nej inga lagar, men visst finns det moraliska aspekter kring det hela. Många sakkunniga avråder från att skriva om verkliga personer utan att fråga om lov först.
Med tanke på hur du formulerat dig om Erika sen innan så är det väl ärekränkning, förtal och olaga integritetsintrång du borde vara mest försiktig kring.

Vilket förlag kommer boken publiceras för?
Citera
2018-02-01, 23:09
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Nej inga lagar, men visst finns det moraliska aspekter kring det hela. Många sakkunniga avråder från att skriva om verkliga personer utan att fråga om lov först.
Med tanke på hur du formulerat dig om Erika sen innan så är det väl ärekränkning, förtal och olaga integritetsintrång du borde vara mest försiktig kring.

Vilket förlag kommer boken publiceras för?
Hur jag formulerar mig är ju totalt ovidkommande då jag inte skriver boken .
Citera
2018-02-01, 23:43
  #41
Medlem
Varför är ni inne på just psykopati, eller antisocial personlighetsstörning, vad gäller Erika?
Jag skulle mer gissa på lågt iq, i kombination med borderline. Till det, ADD/ADHD och hennes autismbesvär.
Borderlinefolk kan vara oerhört manipulativa och lögnaktiga.
Jag upplever Erika som alltför ”korkad”, för att vara psykopat.

Hennes sätt att tänka och agera, känns synnerligen omoget och känslostyrt. Hon känns helt enkelt, rent blåst. Sätter mycket på att hon ligger en god bit under medel, om man testade hennes mentala förmåga.
Citera
2018-02-02, 23:20
  #42
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roywestburn
Hur jag formulerar mig är ju totalt ovidkommande då jag inte skriver boken .

Okey. Vad har du för inblandning i denna bok då eftersom du så frimodigt pratar om den?
Vet "ägaren" till boken att du redan avslöjat denne på nätet?

Citat:
Ursprungligen postat av Skuggan1978
Varför är ni inne på just psykopati, eller antisocial personlighetsstörning, vad gäller Erika?
Jag skulle mer gissa på lågt iq, i kombination med borderline. Till det, ADD/ADHD och hennes autismbesvär.
Borderlinefolk kan vara oerhört manipulativa och lögnaktiga.
Jag upplever Erika som alltför ”korkad”, för att vara psykopat.

Hennes sätt att tänka och agera, känns synnerligen omoget och känslostyrt. Hon känns helt enkelt, rent blåst. Sätter mycket på att hon ligger en god bit under medel, om man testade hennes mentala förmåga.

Visst har Erika en del drag som man lätt kan förknippa med en psykopat.
Läste nånstans nångång om just föräldrarollen och psykopati där det nämndes att misshandel var vanlig, både psykisk och fysisk. (tänker på den förlorade närhet H fick från E, matbristen och även misshandeln, även om nu A är skyldig till den så kan man väl aldrig vara helt säker på att E aldrig gjorde något).
Även att de gärna sätter sig själva först och anser att de offrat så mycket för sitt barn och gärna påtalar hur mycket de förlorat pga sitt barn.

Sen även detta tyckte jag passar in.

Men visst kan du ha rätt!
Citera
2018-02-04, 23:39
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Okey. Vad har du för inblandning i denna bok då eftersom du så frimodigt pratar om den?
Vet "ägaren" till boken att du redan avslöjat denne på nätet?



Visst har Erika en del drag som man lätt kan förknippa med en psykopat.
Läste nånstans nångång om just föräldrarollen och psykopati där det nämndes att misshandel var vanlig, både psykisk och fysisk. (tänker på den förlorade närhet H fick från E, matbristen och även misshandeln, även om nu A är skyldig till den så kan man väl aldrig vara helt säker på att E aldrig gjorde något).
Även att de gärna sätter sig själva först och anser att de offrat så mycket för sitt barn och gärna påtalar hur mycket de förlorat pga sitt barn.

Sen även detta tyckte jag passar in.

Men visst kan du ha rätt!
Självklart så vet författaren om det då han ingår i vår fb grupp. Dessutom har han en personlig koppling. Min inblandning är att jag finansierar projektet
Citera
2018-03-15, 23:01
  #44
Medlem
janibollens avatar
Varför är det tyst om denna bok? Det skulle ju göras såååå mycket reklam i både tv och tidningar och på nätet 😁
Citera
2018-04-06, 00:13
  #45
Medlem
Det är på gång. Försenad två månader såvitt jag vet. Jag har dock fullt upp med att följa upp Gryningspyromanens arvtagare
Citera
2018-05-11, 13:10
  #46
Medlem
En hel "off topic"-tråd om man jämför rubriken "Anställd vid kvinnohäktet i Helsingborg gjorde tidigare intagen gravid" med inläggens innehåll.

Väldigt mycket här om en tidigare mordmisstänkt kvinna, som friades i två instanser. och mycket lite om "anställd vid kvinnohäktet". I praktiken ingenting om den tidigare anställde och ett överflöd av nedsättande omdömen och generella elakheter mot kvinnan.
Citera
2018-05-12, 19:42
  #47
Medlem
Skrämmande. En anställd som manipuleras av en intagen. Undrar hur statistiken ser ut på sånt.
Citera
2018-05-15, 00:40
  #48
Medlem
janibollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roywestburn
Det är på gång. Försenad två månader såvitt jag vet. Jag har dock fullt upp med att följa upp Gryningspyromanens arvtagare

Väntar fortfarande på boken som det skulle göras så mycket reklam för på tv och överallt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback