Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 14:23
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av powderfucker
Kan du länka ngn recension?
Haha kommer ni ihåg virtanens platityd-spye pjäs "vapenvila" om en svensk vapenförsäljare.. och dubbelmoral mm?

Citat:
Resultatet är dock mestadels lika ansträngt som angreppssättet är uppsluppet. Var går gränsen mellan kritiska svenskhetsstudier och navelskådande besatthet? När det är fest på scenen och någon skrålar "Spela ‘Shoreline’!” vill jag bara gå hem.
https://www.expressen.se/kultur/hemsoborna-blir-en-svenskhetsstudie-pa-tomgang/
Citera
2018-05-10, 15:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
har du någon recension man kan läsa?

Kollade på özz twitter och förvånandsvärt många gillar hans krönika... har de överhuvudtaget hängt med?

@bazaar & Powder f

Ett par exempel

http://www.bt.se/kultur/postmodern-metateater-med-klar-buskisvarning/

https://www.expressen.se/kultur/hemsoborna-blir-en-svenskhetsstudie-pa-tomgang/
Citera
2018-05-10, 15:48
Medlem
Haha, vad blir nästa gig för KurdKuken Özz, dansbandsmusiker eller näverslöjd,
knyppling, knytbatik, trasmattevävning, hunddagis, pizzabud på elskejtboard ?
Eller så fejkar Haverikurden Özz sin ålder, och startar ett pojkband och sjunger låtar ifrån Mora Träsk ?
Eller om det blir storslam för Löfvén i höstens val med skrällseger så får väl Haverikurden Özz bli kulturminister eller finansminister tro ?

Matlagningsprogram med Haverikurden Özz:
- Ska jag ha i mera salt nu Özz ?
-- Vad frågar du mig för ?
- ?
-- Har du sminkat dig ?
- Nä
-- Har jag pratat om salt ?, Här säger vi inte salt, din jävla bitch och svennehora,
-- Det var du som tog upp frågan om salt
- Jag bara frågade om jag skulle ha i mera salt ?
-- Jävla svennehora, Fråga min svåger för fan....

Haverikurden Özz köper ett fotbollslag, tex Liverpool ?
Ska bli kul att se hen försöka leda ett lag med sin exemplariska demokratiska ledarförmåga
Och blir lurad av sina kurdkompisar att köpa spelare som inte existerar, haha...

Haverikurden Özzen kommer att ge ut tidningen Situation Tingstäde analogt med Situation Stockholm där teaterbygget beskrivs i detalj. Sminklogen kommer naturligtvis bli extra pampig - och bygget blir ungefär lika dyrt som Hallandsåsen

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
banker gör inga utmätningar eller inlösningar och allt du hittar på.Kronofogden gör indrivningar. Vid en konkurs till en konkursförvaltare som avgör vilka fordringsägare som får vad; t.ex. banken men innestående löner går alltid före banken.

Du skriver inte om svensk ekonomi utan om Hollywood ekonomi som du sett på någon TV-serie från USA.

Nej, det är sant, men det är inte enkelt att beskriva ett utmätningsförfarande i några få meningar, enligt svensk praxis. Vet dock flera fall med utmätning, omedelbar kvarstad mm.
Så det är snarlikt med hur det går till i tex USA. Systemet med konkursförvaltare som här i Sverige är dock hyfsat bra

Citat:
Är Koks kokain?

Ja precis

Citat:
Det är samma ursprung som Özz klanmentalitet: Islam. Sicilien var ockuperat av muslimerna på tidig medeltid innan Normanderna slängde ut dem. Denna klanmentalitet och kriminella, omoraliska tänkande som blev maffian är en rest från den tiden.

Jo, fast det ju uppstått liknande klanmentalitet även i andra områden där man vill att resurserna behålls inom släkten. Men det är nog riktigt att råheten hos Maffian har sitt ursprung någonstans ifrån

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har blockat alla som är kritiska.

Sitter man och tittar så ser man att det då och då dyker upp kritiska tweets, men de blockas efterhand
Vet e fan men det är låg aktivitet nu på Haverikurden Özz Twitter just nu...
Har han fått för mycket rep av Expressen ?

Här är tex en tweet om Özz (Tina Tor, @BlottGott):
Citat:
Typisk PKK-terrorist - som har nationalisten & massmördaren Abdullah Öcalan som förebild Men det verkar inte som Özz-henset är på samma sida som YGP som ju bekämpar IS - medan Nujen-klanen stöttar dem. Klankrig & blodshämnd är genetisk i Kurdistan
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2018-05-10 kl. 16:05.
Citera
2018-05-10, 16:41
Medlem
Jag är väl naiv när jag tror att Exopressen upplät spaltcentimetrar till skanDalkurden för att han skulle få en chans att förklara sig efter UG. En chans som han försatte.

Så är det stopp nu för fler krönikor? Någon påminde om att han har en "biweekly", så om två veckor har vi svaret. Problemet för kamikazekurden är att stormen växer för varje dag. Många etablerade namn börjar nu attackera Özz, som Ivar Arpi.

Özz, nu när du läser det här, ska du inte vifta med vit flagg? Jag lovar att byta min avatar om du kungspudlar!
Citera
2018-05-10, 17:44
Medlem
Klannationells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Han har blockat alla som är kritiska.
Haverikurden försöker med det ganska maniskt, ja. Dock har han ordentliga problem då det hela tiden tillkommer nya konton (nyreggade) samt äldre vilka inte kommenterat den hårige skattesmitar-kurden tidigare. Vanligt folk blir kontinuerligt förbannade helt enkelt på hans idioti och brottslighet.

Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag är väl naiv när jag tror att Exopressen upplät spaltcentimetrar till skanDalkurden för att han skulle få en chans att förklara sig efter UG. En chans som han försatte.

Så är det stopp nu för fler krönikor? Någon påminde om att han har en "biweekly", så om två veckor har vi svaret. Problemet för kamikazekurden är att stormen växer för varje dag. Många etablerade namn börjar nu attackera Özz, som Ivar Arpi.

Özz, nu när du läser det här, ska du inte vifta med vit flagg? Jag lovar att byta min avatar om du kungspudlar!
Adjözz har egentligen haft ett bra utgångsläge att kunna förklara sig och krishantera den brottsskit han själv frambringat - framför allt via plattformar som UG och EXP. Inga märkvärdiga kvaliteter hos en människa hade behövts.

Skattefifflar/ekobrotts-Nûjen har inte klarat av detta. I stället gick han alltså Full Retard Haveri-Kurd i UG, sedan Full Damage Control-Dåre på Twitter, fortsatt Full Pinsam Pellejöns på Göteborgs stadsteater (han borde givetvis sjukskrivit sig eller lyfts åt sidan tills vidare av arbetsgivaren, inte minst då han kränker de riktiga skådisarnas yrkeskunskap och svärtar ner föreställningen) och vidare agerar barbaren alltså Full Halmdockekrönikör och ful psykopat på EXP.

Özzbeken har således lyckats försätta alla möjligheter.
Senast redigerad av Klannationell 2018-05-10 kl. 17:49.
Citera
2018-05-10, 18:00
Medlem
Klannationells avatar
Özz Nûjen till svenskarna efter Akilov-skandalen: ”Vad har du själv åstadkommit?”
Citat:
I sin senaste krönika för Expressen går komikern Özz Nûjen till angrepp mot de som bryr sig om hur mycket invandringen kostar Sverige – och mot svenskarna i allmänhet.

Özz Nûjen har varit i blåsväder sedan det uppdagades att terroristen Rakhmat Akilov har jobbat svart på hans fastigheter på Gotland. I en intervju för Uppdrag granskning, som direkt blev något av en tv-klassiker, förnekade han dock all inblandning i saken och hänvisade gång på gång till sin svåger. Nu har han skrivit en ny krönika.
Citat:
”Vad kostar dina barn förresten? Kan man köpa ditt barn? Allt har ju ett pris. Allt och alla kan köpas för tillräckligt mycket med pengar, eller hur?” skriver Nûjen.

”Vad har du själv åstadkommit? Hur lönsam är du? Ska vi två tävla?” fortsätter han och gör tydligt att det är svenskarna som han adresserar sina retoriska frågor till.
Citat:
”Kanske svågern kan spökskriva”
https://nyheteridag.se/ozz-nujen-till-svenskarna-efter-akilov-skandalen-vad-har-du-sjalv-astadkommit/

Özzbeken är fan inte sann i sin fuldumma idioti när han gastar om Vad har du själv åstadkommit? - efter att själv ha finaniserat Sveriges värsta terrorist i historien, IS-terroristen Rakhmat Akilov.
Citera
2018-05-10, 18:10
Medlem
Klannationells avatar
I Nyheter Idag-artikeln idag om Özz Nûjen (se förra inlägget i tråden) refereras det till ett Facebook-inlägg av Thomas Gür (https://www.facebook.com/thomas.gur.5).
Mycket bra text av TG.
Citat:
"Vad har du själv åstadkommit? Hur lönsam är du? Ska vi två tävla?
Är du bättre än mig eller känner du dig bara bättre? Och bättre i vad? I träslöjd? I att kunna regentlängden eller på att simma?"
---
Min kommentar:
Låt mig svara:
a) Ja, jag är bättre än du. Bland annat på svenska. Notera, än du, inte "än dig". Men se främst punkt c) nedan, varför jag kan tycka så.
b) Jag är ganska säker på att jag kan simma bättre än du - än vad du kan simma. När jag var tonåring låg jag på 67 sekunder på 100-fritt, och skulle gissa att jag skulle klå dig fortfarande.
c) Här kommer mitt kardinalargument:
Jag är bättre, för jag har inte låtit en person som uppehöll sig olagligt i Sverige och som senare mördade fem personer, arbeta svart i fastigheter som jag samäger med mina syskon, och därefter förnekat allt och skyllt på min svåger. Dessutom efter att ha skrivit spaltmeter om det förfärliga med svartarbete, utnyttjande och skattesmitning.
Jag förstår att du efter den förnekelserundan också skriver: " Tillåt mig skratta. Eller nej, jag behöver inte din tillåtelse till det, jag skrattar ändå, hela vägen till banken." - För det var ju just detta men pengarna, och bankbetalningarna ...
Hur mycket var det i svartlön? 85 000?
Även Ivan Arpi skriver jävligt bra i sakfrågan (https://www.facebook.com/ivar.arpi), för tre timmar sen:
Citat:
Özz Nüjen har en minst sagt komplicerad relationen till svensken. Eller till ”svensken”, som han skriver. Han kanske behöver åka iväg på semester. Gotland är fint såhär års. Har hört att han har hus där.

Nüjen har alltså ertappats med att vara medskyldig till att ha betalat terroristen Akilov svart för ett husbygge
. Gissningsvis för att spara pengar, snarare än att sponsra terror, men ändå. Med det färskt i minnet väljer han ändå att gå till attack mot "snåla svenskar", som är det land som tagit emot flest asylsökande per capita av alla OECD-länder. Har han ingen skam i kroppen?

En liten reflektion är också att texten tillhör genren där någon som uppfattar sig själv som delvis utomstående, ofta invandrad, ska ge svenskar dåligt samvete och få svenskar att skämmas över sin svenskhet eller svensk kultur. Känns det inte som att den sortens uppblåsta uppläxningar passerat sitt bäst före-datum? Mitt intryck är att allt färre faller för det.

Om jag hade varit Özz Nüjen hade jag haft en klump i magen över att ha betalat en framtida terrorist. Kanske inte det smartaste att sedan medvetet förolämpa det folk som drabbades av terrorn.
Senast redigerad av Klannationell 2018-05-10 kl. 18:12.
Citera
2018-05-10, 18:23
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klannationell
I Nyheter Idag-artikeln idag om Özz Nûjen (se förra inlägget i tråden) refereras det till ett Facebook-inlägg av Thomas Gür (https://www.facebook.com/thomas.gur.5).
Mycket bra text av TG. Även Ivan Arpi skriver jävligt bra i sakfrågan (https://www.facebook.com/ivar.arpi), för tre timmar sen:
Ja det är gudibehagligt att även etablerade skribenter börjar såga vår Turd jäms med fotknölarna.
Men visst har jag en klump i magen men inte av de skäl den ludne antyder utan snarare pga såna som han. Özz klump sitter naturligtvis inte i magen utan som nån sorts primitiv biomassa mellan hans öron.

Edit: Och en riktigt illavarslande tanke är att om han faktiskt kommer undan med detta... är det nog bara att ge upp på landet vi växte upp i. Glöm inte släcka ljuset och ta med flaggan.
Senast redigerad av DreamTwister 2018-05-10 kl. 18:29.
Citera
2018-05-10, 19:01
Medlem
powderfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
I väntan på teaterrecention påminner jag om varför ÖN borde ha varit som klippt och skuren för rollen som Carlsson - men ändå, i brist på begåvning, skämde ut ensemblen.

Allstå...

Carlsson var en stroppig invandrare (från Småland) som kom till ön Hemsö i Stockholms skärgård. PING!

På Hemsö mötte han motstånd, bl a från gårdens unge starke man Gusten. PING!

Carlsson var nämligen helt okunnig om livet på ön med jordbruk och fiske. PING!

Men jäkligt mallig och skrytsam var han. PING!

Han lyckades dock tjäna pengar på att hyra ut bostäder till sommargäster. DUBBELPING! MINST!

Men han förstod sig aldrig på folket på ön och blev aldrig en av dem. PING!

Carlsson gifte sig med Gustens mor Madam Flod (Moder Svea?) PING!

Men ganska snart började Carlsson jaga gårdens unga pigor. PING!

Madam Flod avlider. Vid likfärden över isen till kyrkan går kistan till botten. ÄR DET VAD SOM VÄNTAR?

VÄNNER, ÖZZ NUIJEN MÅSTE SPELA CARLSSON. ALLT ANNAT ÄR OMÖJLIGT
DU FUCKING VINNER FLASHBACK MED DETTA INLÄGG!!! Haha inlägget kom som ett fucking yrväder med höganäskrus i svångrem runt halsen
Citera
2018-05-10, 19:17
Medlem
Klannationells avatar
På Ivan Arpis fråga på Facebook idag efter haveri-Nujens vansinnigt fula halmdocka i EXP igår - Har han ingen skam i kroppen? - säger en Deniz Eryilmaz i Arpis flöde så här, och han har nog rätt:
Citat:
Ingen skam alls. Han använder Sverige i sin nationalistiska retorik för en presumtiv region. Han har mage att slå och vifta med armarna trots det begångna. Bara klanäldste kan få denne att känna skam. Inte någon i Sverige, om inte klanäldste bor här. Svågern är inte möjlig att hänvisa i detta fall.

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja det är gudibehagligt att även etablerade skribenter börjar såga vår Turd jäms med fotknölarna.
Men visst har jag en klump i magen men inte av de skäl den ludne antyder utan snarare pga såna som han. Özz klump sitter naturligtvis inte i magen utan som nån sorts primitiv biomassa mellan hans öron.

Edit: Och en riktigt illavarslande tanke är att om han faktiskt kommer undan med detta... är det nog bara att ge upp på landet vi växte upp i. Glöm inte släcka ljuset och ta med flaggan.
Ja, och ännu fler etablerade skribenter är välkomna att röra vidare i den toxiska Özz-brottsgrytan.
Kommer Nujen undan med den skit han håller på med är det hela galet.

Ekobrottsmyndigheten, andra ekobrottskammaren, som har Özzbeken & Nûjesmaskinens ärende verkar tycka det är väldigt (sekretess)viktigt att hålla inne med info om ärendet. De hänvisar enligt en källa jag har till en kammaråklagare som åberopar sig på sekretess jämlikt 35 kap 1 § OSL. Senaste dokumenten i ärendet ska vara från 27 april och före det 24 april. Jag vet inte i detalj vad den informationen handlar om.
Senast redigerad av Klannationell 2018-05-10 kl. 19:37.
Citera
2018-05-10, 20:23
Medlem
jay.simpsons avatar
Låter som att Özz brutit ihop mentalt. Hans nya alster värdig en pulitzer. Jag tror att han dagligen är inne här och läser vad ni gräver fram Keep on digging

https://unv.is/expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/?social=fb

Är det så här en grottmänniskas hjärna fungerar? Osammanhängande och ologiskt. Är han psykiskt sjuk eller beror det på inavel? Förmodligen båda.
Senast redigerad av jay.simpson 2018-05-10 kl. 20:56.
Citera
2018-05-10, 21:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhammedsArsle
H
Jo, fast det ju uppstått liknande klanmentalitet även i andra områden där man vill att resurserna behålls inom släkten. Men det är nog riktigt att råheten hos Maffian har sitt ursprung någonstans ifrån
:

Ja t.ex. Albanien/Kosovo och bland Balkans romer har en klankriminell kultur. De var alla en del av det muslimska Ottomanska Riket. Jag tror det alltid är muslimsk kultur i grunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in