2018-05-10, 17:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleans
1. Marken till hör inte Israel. Varken FN eller något annat land har erkänt annekteringen och FN:s säkerhetsråd har i resolution 497 ogiltigförklarat annekteringen då detta anses strida mot internationell rätt.

Den tillhör inte Israel men den är lagligt ockuperad av Israel då Syrien inte skrivit på något fredsavtal än. Det går inte att komma ifrån det argumentet, du kan inte kalla ockupationen av Golan för olagligt, så är det inte.

Citat:
2. Syrien tillåter Iran att skjuta i Syrien.

Men om de skjuter på israeliska enheter så har Israel all rätt att försvara sig, det skriver t.o.m Bahrain nu på Twitter.

Citat:
3. Israel provocerar krig sedan innan med många riktigt fina uttalanden och terroristsponsring.

Jasså, och Iran med sina fina uttalanden om att utplåna Israel är inte riktigt lika provokativa eller? Hur många gånger har du hört Israel säga att de ska utplåna Iran?
Citera
2018-05-10, 17:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men Israel sköt först vilket de erkänner mer eller mindre öppet:

Israel says informed Russia ahead of its strikes in Syria

Var står det att Israel sköt först? Det står ju bara att Israel förvarnade Ryssland... kunde ju hänt samma minut som planen lyfte från Israel att döma av artikeln. Hur vore det om du slutade tolka allt med fantasin och fokuserade på vad som faktiskt står?
Citera
2018-05-10, 17:43
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du på riktigt att Israel ljugit ihop historien om att 20 missiler avfyrades mot Israel och avfyrade flera väldigt dyra Iron Dome-missiler för att skjuta ner dem?

Varför skriver du inte i foliehattforumen istället?
Kan du inte läsa innantill? Det var Israel som började!!!!!!! Det är skillnad på angrepp och försvar.

Sedan är Israels ockupation av Golan olaglig, FN har uppmanat dem att lämna området.
Citera
2018-05-10, 17:45
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Var står det att Israel sköt först? Det står ju bara att Israel förvarnade Ryssland... kunde ju hänt samma minut som planen lyfte från Israel att döma av artikeln. Hur vore det om du slutade tolka allt med fantasin och fokuserade på vad som faktiskt står?
Var står det att Iran sköt först? I Israel-vänlig media. Trots att alla insatta förstår att det är tvärtom, det är som Syrien säger.
Citera
2018-05-10, 17:47
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Kan du inte läsa innantill? Det var Israel som började!!!!!!! Det är skillnad på angrepp och försvar.

Sedan är Israels ockupation av Golan olaglig, FN har uppmanat dem att lämna området.

Nej, Golan är inte ockuperat olagligt då Syrien vägrat skriva på något fredsavtal. Om man går i krig med ett annat land och det andra landet ockuperar mark så är det fullt legalt för det landet att fortsätta ockupationen fram tills ett fredsavtal sluts. Inget fredsavtal har slutits så Israel och Syrien befinner sig fortfarande i krig.

Om Iran väljer att skjuta på Israeliska styrkor på Syriens sida så är Iran att anses vara kombatanter på Syriens sida i kriget som pågått sen i princip 1948.
Citera
2018-05-10, 17:48
Medlem
Kleanss avatar
Citat:
Den tillhör inte Israel men den är lagligt ockuperad av Israel då Syrien inte skrivit på något fredsavtal än. Det går inte att komma ifrån det argumentet, du kan inte kalla ockupationen av Golan för olagligt, så är det inte.

Det är fortfarande Syriens terroterium. Vill du prata fina termer kan vi göra det.

The international community maintains that the Israeli decision to impose its laws, jurisdiction and administration in the occupied Syrian Golan is null and void and without international legal effect." International Labour Office (2009).

Citat:
Men om de skjuter på israeliska enheter så har Israel all rätt att försvara sig, det skriver t.o.m Bahrain nu på Twitter.

Israeliska enheter i vilken mark nu igen?

Citat:
Jasså, och Iran med sina fina uttalanden om att utplåna Israel är inte riktigt lika provokativa eller? Hur många gånger har du hört Israel säga att de ska utplåna Iran?

Israels ständiga falska anklagelser mot Iran gällande allt från kärnvapen till att det är en terroriststat där befolkningen "väntar på att bli fri" är inte alls provokerande. Jag säger inte att Iran är oskyldigt och inte gjort några fel, men att det som sker är minst lika mycket Israels fel. Ursäkta min ev. stavfel, sitter med mobil.
Senast redigerad av Kleans 2018-05-10 kl. 17:55.
Citera
2018-05-10, 18:03
Medlem
Citat:
Du vet väl att Saddam Hussein var en mycket nära allierad till USA? USA motiverade och bidrog flitigt till många av attackerna som skedde under hans tid, bl.a. Iran-Irak kriget där USA inte bara bidrog ekonomiskt till kriget, utan uppmuntrade Irak att använda alla möjliga vapen, inkl. kemiska.

Tror du att USA skulle mörda en allierad för att Bin Ladin kanske har någon koppling dit eller eftersom Israel vill det och en plan, enligt videon ovan, hade skapats? USA är som Titanic och ser isberget framför sig. I detta fall är isberget USAs skulder och minskade dominans. Var tror du alla pengar för USAs militär kommer ifrån? (Källa.)

Jag är rädd att USA inte har något att förlora till slut och kommer inleda ett fullskaligt krig. Allt de väntar på är en liten provokation som ännu inte givits till en tillräcklig mån.
Innan Gulfkriget var de allierad, men vid krigets början var alliansen över.
Citera
2018-05-10, 18:08
Medlem
Citat:
Det är fortfarande Syriens terroterium. Vill du prata fina termer kan vi göra det.

The international community maintains that the Israeli decision to impose its laws, jurisdiction and administration in the occupied Syrian Golan is null and void and without international legal effect." International Labour Office (2009).

Israels ständiga falska anklagelser mot Iran gällande allt från kärnvapen till att det är en terroriststat där befolkningen "väntar på att bli fri" är inte alls provokerande. Jag säger inte att Iran är oskyldigt och inte gjort några fel, men att det som sker är minst lika mycket Israels fel. Ursäkta min ev. stavfel, sitter med mobil.

+1

Israel är bara en lögnaktig, provocerande och terroristsponsrande stat som leker offer i Syrienkonflikten.
Citera
2018-05-10, 18:37
Medlem
Kleanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aminorph
+1

Israel är bara en lögnaktig, provocerande och terroristsponsrande stat som leker offer i Syrienkonflikten.

Jag måste nu erkänna att tråden känns urholkad; de som vet sanningen är medvetna om det, medans de andra återstår ignoranta. Jag har försökt dela med mig mina erfarenheter och kunskaper och kan inte tillföra mycket mer till tråden. Tack för mig!
Citera
2018-05-10, 19:18
Avstängd
smaug20017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Många fel i dina antaganden. Jag är libertarian och accepterar ingen ledare. Golanhöjderna tillhör Syrien redan. Varför ha så bråttom?

Kan du säga mig varför Israel inte slog ut några Iranska mål i nattens attack. Deir Ezzor, Palmyra, East Homs etc lämnades därhän. Tittar man på kartan var missilerna slog ner så var det nog bara dina sandnegrer till jihadister som blev glada:

-GEROMAN
‏ @GeromanAT

https://twitter.com/GeromanAT/status/994487839608983552
Det är inga fel i mina analyser av dina antaganden. Det är snarare du som ska motbevisa mig och alla andra i tråden att du inte är en Putin runkare. Hitills har du inte leverat något av värde som styrker detta och Istället hyllar du honom i det tysta, som att det inte bekommer dig.
Du är en lika dålig lögnare som starfox, som åker till sitt jävla "Shithole" men inte anmäler sig till hans närmaste värvningskontor. Denna skit apa vifftar bara sitt svenska pass så han kan komma undan....precis som du.

Du är lika Libertarian som min Farfars Far...
Senast redigerad av smaug20017 2018-05-10 kl. 19:21.
Citera
2018-05-10, 19:19
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Okey, vi har nu ögonvittnen (på Israels sida n.b.), detta, och inte minst det faktum att vi pratar om människor som antagligen har betydligt större militär erfarenhet än både dig och mig. Tror du verkligen att man sitter och planerar att skicka väg ett gäng missiler mot obestämda mål med tanke på den mobilisering som har skett de sista dagarna i Golan? Du får tycka vad du vill om både iranierna och syrierna men dumma i huvudet är de inte. I synnerhet när man uppenbarligen är på väg att vinna efter åtta års krig. Använd den lilla hjärna som du har fått.
Citera
2018-05-10, 19:22
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Det spelar ingen roll om det är Syriens territorium för Israel och Syrien befinner sig i krig och inget fredsavtal har skrivits. Du kan argumentera om sakfrågan kring Israels annektering hur mycket du vill men ockupationen är totalt förenlig med internationell rätt fram tills ett fredsavtal finns. Eller menar du att de allierades ockupation av Tyskland under 1940-talet var olagliga också eller?

Citat:

Det spelar ingen roll om enheterna befinner sig på Golan eller i Damaskus, Syrien kan inte bjuda in Iran till Syriens konflikt med Israel utan att Israel får rätt att skjuta tillbaka på iranska enheter. Vad lever du i för jävla låtsasvärld.

Citat:

Hoppas att du inte får för dig att du har rätt att kasta sten på mig för att du anser mig provocera dig, för då kanske jag svarar med "oproportonellt" våld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in