2018-05-10, 17:11
Bannlyst
Här har ni svart på vitt hur dum och dålig moderator Diablo1118 är. Man får alltså inte diskutera fusk med barnbidrag genom att föda, registrera och kasta ungen i papperskorgen. Vi fick ju inte ens chans att diskutera klart. Den kritik i tråden som kom hade jag nämligen svar på, man kan t.ex. låna någon annans unge för att ta sig igenom läkarkontrollerna. Ungen kan man också skriva in på en religiös friskola eller något.

Är det bra eller dåligt att man inte får diskutera det på flashback pga en moderators dumfasoner?

Här är vår PM-konversation.

EDIT: diskussionen har så mycket potential. Man kan t.ex. diskutera platser i landet där detta lämpar sig mest, t.ex. landsbyggden där det kanske är lättare att komma undan med det.

Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Citat:
Ursprungligen postat av svartzippa
Citat:
Du har fått en varning för brott mot 0.03. Trams och off-topic.
Ämne: Leva på döda barns barnbidrag?
Citat:
Kan man trycka ut en unge om året och slänga ungen i ugnen så fort man kommer hem och sedan få barnbidrag? Det är väl inte förrän de ska börja förskolan som allt uppdagas, eller kan man leva på dem tills de "blir" 18?

Har man sex ungar så blir det ju smarriga 10.000 kr extra per månad.

Innan du kan skriva nya inlägg på forumet måste mottagandet av varningen bekräftas. Klicka på följande länk för att bekräfta att du har mottagit varningen: Länk

Varför anser du att detta är trams?

Därför det är rent trams som jag anser inte hör hemma i frågor kring ekonomi. På vilket sätt anser du inte det är trams? Förstår du hur det går till när man blir gravid? anser du att det ens är möjligt att genomföra? Hur gammal är du? För mig är det 100% trams anser du inte så är fallet så får du ta det med admin för jag kommer inte ändra mitt beslut!
Lycka till!
Citera
2018-05-10, 21:08
Moderator
Tinuviels avatar
Frågan din TS kokar ned till är om du kan begå mord och komma undan med det. Det hör knappast hemma under ekonomi.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-05-10 kl. 21:26.
Citera
2018-05-11, 08:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Frågan din TS kokar ned till är om du kan begå mord och komma undan med det. Det hör knappast hemma under ekonomi.

Det handlar om den ekonomiska aspekten. Mordet är bara ett medel och man behöver inte komma undan med det bara man hinner leva på det några år. Det är i allra högstra grad en fråga om hur man fuskar till sig barnbidrag genom mord.
Citera
2018-05-11, 09:06
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Det handlar om den ekonomiska aspekten. Mordet är bara ett medel och man behöver inte komma undan med det bara man hinner leva på det några år. Det är i allra högstra grad en fråga om hur man fuskar till sig barnbidrag genom mord.

Så du anser att alla trådar som man kan påvisa någon form av ekonomisk aspekt skall platsa i ekonomi?
Då kanske vi ska skrota övriga avdelningar så kan vi lägga allt där istället.
Jag anser fortfarande ditt inlägg är trams och hör inte hemma i ekonomi.
Citera
2018-05-11, 09:12
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Nej, det handlar om bidragsfusk och mord. Det är inte ekonomi.
Citera
2018-05-11, 09:18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Här har ni svart på vitt hur dum och dålig moderator Diablo1118 är. Man får alltså inte diskutera fusk med barnbidrag genom att föda, registrera och kasta ungen i papperskorgen. Vi fick ju inte ens chans att diskutera klart. Den kritik i tråden som kom hade jag nämligen svar på, man kan t.ex. låna någon annans unge för att ta sig igenom läkarkontrollerna. Ungen kan man också skriva in på en religiös friskola eller något.

Är det bra eller dåligt att man inte får diskutera det på flashback pga en moderators dumfasoner?

Här är vår PM-konversation.

EDIT: diskussionen har så mycket potential. Man kan t.ex. diskutera platser i landet där detta lämpar sig mest, t.ex. landsbyggden där det kanske är lättare att komma undan med det.

Är det någon som dumtramsar så är det du. Oerhört dumtramsig trådstart som inte ens är värd att diskutera över huvud taget, och skulle den ändå vara det så är ekonomi definitivt inte rätt ställe. Där blir det bara dumtrams.
Citera
2018-05-13, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Nej, det handlar om bidragsfusk och mord. Det är inte ekonomi.

Så fint och falskt du lägger fram det. Du får det att låta som separata saker. Det är bidragsfusk via ett delelement av mord eller motsvarande sätt att inte betala för ett barn.

Bidragsfusk är ekonomi din jävla fjant.
Citera
2018-05-13, 18:24
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Så fint och falskt du lägger fram det. Du får det att låta som separata saker. Det är bidragsfusk via ett delelement av mord eller motsvarande sätt att inte betala för ett barn.

Det mesta kan vinklas att handla om ekonomi även trams. Det innebär inte att det för den delen ska ligga i ekonomi.

Om du gjort en bättre trådstart och en mer mogen frågeställning hade din tråd varit kvar.
Den är dock för tramsig för att kunna vara kvar i ekonomi.

Om jag tillåter din tråd så kan alla börja slänga in trådar med helt tramsiga frågeställningar som skulle göra att kvalitén och läsvärdet i avdelningen ekonomi skulle bli väldigt dålig.

Varför nöja sig med dina egna barn? Döda alla barn i Sveriges så får du allas bidrag! Eller döda alla så får du alla pengar själv.

Nej du Svartzippa ditt inlägg är Trams och det är det sista jag har att säga om saken....
Citera
2018-05-16, 09:30
Bannlyst
Citat:
Det mesta kan vinklas att handla om ekonomi även trams. Det innebär inte att det för den delen ska ligga i ekonomi.

Det mesta kan vinklas att handla om trams, även trådar om bidragsfusk genom mord. Men ingenstans motiverar du varför en sådan frågeställning per automatik är trams.

Citat:
Om du gjort en bättre trådstart och en mer mogen frågeställning hade din tråd varit kvar.
Den är dock för tramsig för att kunna vara kvar i ekonomi.

Om jag tillåter din tråd så kan alla börja slänga in trådar med helt tramsiga frågeställningar som skulle göra att kvalitén och läsvärdet i avdelningen ekonomi skulle bli väldigt dålig.

Varför nöja sig med dina egna barn? Döda alla barn i Sveriges så får du allas bidrag! Eller döda alla så får du alla pengar själv.

Nej du Svartzippa ditt inlägg är Trams och det är det sista jag har att säga om saken....

Du påstår att det är trams men du kan inte motivera det, alls.

I ett så långt inlägg som du skrev så bör man kunna motivera var med det som är trams. Men det kunde du inte. Med andra ord är det bara skit du håller på med.

Jag hoppas att admin tar en titt på detta.
Citera
2018-05-16, 09:44
Medlem
NovaOculuss avatar
Citat:

Mordet fyller enbart en funktionell betydelse i sammanhanget, att skära ner kostnader i tid och pengar genom att ta barnet av daga.
Därefter kan man låna ett barn för vissa kontroller.
Citera
2018-05-16, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Mordet fyller enbart en funktionell betydelse i sammanhanget, att skära ner kostnader i tid och pengar genom att ta barnet av daga.
Därefter kan man låna ett barn för vissa kontroller.

Precis, tråden handlar alltså inte om mord generellt.

Det kan vara så att det finns bättre lösningar, kanske sälja ungen till exempelivis människohandlare för en bra slant. Men då måste man ju som sagt också få diskutera utan att det åker som 0.03 utan artt mod under diskussion om låsningen inte för sitt liv klarar av att motivera.
Senast redigerad av svartzippa 2018-05-16 kl. 10:32.
Citera
2018-05-16, 11:33
Medlem
Drama-Llamas avatar
Det här borde väl kunna diskuteras i "Brott och brottsbekämpning"?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in