Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 03:54
  #1
Avstängd
53280s avatar
Hör verkligen religösa symboler hemma på väktare och andra säkerhetspersonal?

21-åriga Hoda har arbetat extra som väktare på Securitas i två år.

Men nu blir det sannolikt inget mer jobb – på grund av att hon bär slöja.

Det är resultatet av en ny policy som bolaget infört.

– Det är tragiskt att man väljer att se vad en individ har på huvudet och inte vad den har i huvudet, säger hon.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...d-av-sin-sloja
Citera
2018-05-10, 04:08
  #2
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hör verkligen religösa symboler hemma på väktare och andra säkerhetspersonal?

21-åriga Hoda har arbetat extra som väktare på Securitas i två år.

Men nu blir det sannolikt inget mer jobb – på grund av att hon bär slöja.

Det är resultatet av en ny policy som bolaget infört.

– Det är tragiskt att man väljer att se vad en individ har på huvudet och inte vad den har i huvudet, säger hon.


https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...d-av-sin-sloja

Det är tragiskt att man definierar sig som person utefter det man har på huvudet och inte det man har i huvudet, tycker jag själv. Vilket dumt jävla spån till kvinna, en anställning hos ett företag är frivillig och passar det inte så får man släpa sig vidare till en mer passande tjänst. Kanske kan hon sälja telefonsex, då kan hon fortfarande bära slöjan.

Detta är ju extremt provocerande på flera plan. Dels att muslimen på en arbetsmarknad där det råder hög konkurrens är beredd att bli av med ett jobb som hon på något sätt lyckats mygla till sig och dels att hon hellre gör sig till en kollektiv kostnad för svensken än att ta av sig slöjhelvetet. Nu är det inte lång tid kvar innan helvetet brakar lös med krav på riktigt. Anpassa er, bete er och gör er själva anställningsbara - annars åk hem.
Citera
2018-05-10, 05:18
  #3
Medlem
elastikmandens avatar
Någonstans är det väl numera förfan skit samma? Var och varannan i det här landet har ju slöja, så skall ingen av dem få jobba? Heja Sverige.🤥
Citera
2018-05-10, 05:38
  #4
Medlem
Rekas avatar
Hon ser ut att vara sminkad, vilket avråds på Fråga Imamen.
Så kanske religionen inte är så viktig för henne ändå. Men DO övervägs så antagligen såg hon möjligheten till ett skadestånd.

Kan dock tycka det är otroligt korkat att gå ut med bild i tidningen med detta. Vem vill anställa en sån där trubbelmakerska...
Citera
2018-05-10, 06:24
  #5
Medlem
Noose..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Hon ser ut att vara sminkad, vilket avråds på Fråga Imamen.
Så kanske religionen inte är så viktig för henne ändå. Men DO övervägs så antagligen såg hon möjligheten till ett skadestånd.

Kan dock tycka det är otroligt korkat att gå ut med bild i tidningen med detta. Vem vill anställa en sån där trubbelmakerska...

Hon har garanterat sprutat in något i läpparna också men hey, det är skit samma så länge trasan på huvudet sitter där den ska
Citera
2018-05-10, 06:26
  #6
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Ja Sudiarabiens marionetter försöker med dessa små enkla medel islamisera Sverige.
Citera
2018-05-10, 06:43
  #7
Medlem
Noose..s avatar
Hon påminner väldigt mycket om sas muslimen som försökte samma sak. Båda väldigt hårt sminkade, båda såg hyfsat bra ut. Båda vill bara vara bra muslimer i sitt nya hemland, Swedistan. Och båda backas upp av aftonbladet som gör en snyfthistoria om det medans 1000 tals andra människor följer företagens policy utan att gnälla.
Citera
2018-05-10, 07:30
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Hör verkligen religösa symboler hemma på väktare och andra säkerhetspersonal?
Nej. Svenska samhället ska kännas tryggt för alla, även som som flytt från islamistiskt förtryck.




Hoda Najjar är inget annat än islamistisk aktivist.

Citat:
Jag har dock inget intresse i att fortsätta jobba kvar hos Securitas oavsett vad.

Detta är inte över ännu. Ska ringa DO och även andra Fack.



Citat:
Håll utkik gott folk! Jag har blivit intervjuad av Aftonbladet och Nyheter24 som kommer lägga upp artiklarna snart. Jag behöver all er stöd! Dela Dela och Dela!!!!

Hatstormen av rasister kommer om....3,2,1

Oron bland alla de människor som växt upp i muslimska samhällen och sett förtrycket från islamister är något hon och Aftonbladet fullständigt ignorerar.




https://www.facebook.com/permalink.p...00010955610136

May 10 02:15

May 8 1:51pm
https://www.facebook.com/permalink.p...00010955610136



Citera
2018-05-10, 07:38
  #9
Medlem
Rekas avatar
"Andra bolag som inte infört denna policy lär ta in mig med glädje då jag har all kompetens för det.".

Jag försöker föreställa mig Hodas framtida förvåning när stormen av jobberbjudanden aldrig dök upp.
Citera
2018-05-10, 07:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
"Andra bolag som inte infört denna policy lär ta in mig med glädje då jag har all kompetens för det.".

Jag försöker föreställa mig Hodas framtida förvåning när stormen av jobberbjudanden aldrig dök upp.

Tror du har fel - hon har redan säkrat sig en karriär inom media. Du kommer få se henne som expert när SVT intervjuar diskuterar rasism. Inom kultursektorn, bland vita vänstern, hyllas den här typen av utspel. Samma vita svenska vänster som säger sig stå upp för de förtryckta, har helt glömt var de började, och står nu upp för de som i många länder förtrycker kristna eller andra icke-muslimer.
__________________
Senast redigerad av fredag2010 2018-05-10 kl. 07:49.
Citera
2018-05-10, 07:43
  #11
Medlem
sfrges avatar
Tror inte den här kvinnan är ett dugg religiös faktiskt. Hon verkar ju som sagt ha fixat till såna där anknäbbsläppar. Det kan väl inte vara ett lämpligt handlande för en muslimsk kvinna.

Kan det vara den rabiata attackfeministen som vaknar till liv och känner sig kränkt för minsta lilla?
Själv har jag väl ingenting emot att tjejer har en vanlig hijab på skallen.
Men skall du kliva in i rollen som tjänsteman så gäller ju ofta en viss form av klädkod.

Man kan ju fråga sig hur högt man skattar sitt jobb om man håller på så här.
Citera
2018-05-10, 08:01
  #12
Medlem
Mullrets avatar
Har ett företag en policy så får man gilla läget.
Eller sluta.

MC-väst fungerar inte på SEB i kassan. Märkligt nog.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback