Citat:
Ursprungligen postat av
Methos
Okej, bemöt kritiken mot punkterna istället för att starta ännu en diskussion om huruvida man kan mäta IQ utom populationen eller ej. Att använda psykometriska begrepp och mätmetoder för att diskutera ett neurologiskt fenomen (nämligen sann hämning av neuron- och synapsmigration) har för mig alltid varit befängt.
Kan du ta en population på runt 100 testade vuxna utlänningar och visa för mig att de har en kraftig hämmad neuron- och synapsmigration som tillhör den begåvningsnivå som du uttalar så kan vi diskutera mer sedan. För det är just det man upptäcker på både barn och vuxna som verkligen har en IQ under 70 inom sina population (de som har diagnostiserats med mental retardation).
Att göra ett psykometriskt test på en population och jämföra den med en annan population och kalla en första för utvecklingsstörd är något som bara psykometriker kan hitta på.
Dock ser jag inte hur detta kan hjälpa AFS på banan, kan du?
Professor Helmuth Nyborg har i en debattartikel påvisat hur genomsnittsintelligensen ligger mellan 68-72 i Afrika och hur det kommer retardera befolkningen i Danmark. Förmodar att Sverige ligger än värre till då invandringen är mer utbredd här.
"Det forklarer, hvorfor både første, anden og nu også tredje generations indvandrerbørn klarer sig markant dårligere uddannelsesmæssigt og erhvervsmæssigt end etnisk danske børn. Moderne finsk forskning viser, at lande med iq-snit under 90 hverken formår at skabe eller opretholde demokrati. Det forklarer, hvorfor forsøg på at indføre demokratiske tilstande i lande med lav iq er dømt til at mislykkes. Lektionen fås i Libyen, Afghanistan, og Irak. Danmark nærmer sig hurtigt den kritiske lav-iq-tilstand."
AfS kan sannolikt bromsa eller helt stoppa upp detta. Har inte sett något "seriöst" parti ens försöka tala om det.