2018-05-09, 22:41
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Losnut
Handlar enbart om att vara realistisk. Önskar givetvis att AfS med sitt nuvarande partiprogram skulle komma in i riksdagen men att få så pass många röster till ett nybildat parti några månader innan valet är vansinnigt.

Gör ert bästa för att ragga röster till SD och givetvis rösta själv. Om situationen förvärras efter valet kan jag garantera en vänding i opinionen till AfS fördel.

Hur i hela Hisingen skulle situationen förbättras?
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-09 kl. 23:40.
Citera
2018-05-09, 22:48
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Skärpning för fan... Det blir bara patetiskt när ni kör den linjen. "Svenskarna" ni pratar om reduceras till en runkcirkel med några hundra deltagare. Jo, det kommer säkert att förändra det politiska landskapet något oerhört.

Nyktra till och presentera något verkligt. Vi etniska svenskar blir lika hjälpta av er retorik som skötsamma muslimer blir av IS-predikanter.
Tanken har inte slagit dig att förändringen måste komma från dig? Kanske dags att sluta runka och göra något åt saken, medan du hade chansen.
Citera
2018-05-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Skärpning för fan... Det blir bara patetiskt när ni kör den linjen. "Svenskarna" ni pratar om reduceras till en runkcirkel med några hundra deltagare. Jo, det kommer säkert att förändra det politiska landskapet något oerhört.

Nyktra till och presentera något verkligt. Vi etniska svenskar blir lika hjälpta av er retorik som skötsamma muslimer blir av IS-predikanter.

Nykter och etnisk Svensk, ursprungen från Värmlands skogarna. När jag säger Svenskar räknar jag in den vänkrets (invandrare) från många delar av världen som bott och införlivats i det svenska samhälls kulturen sedan mer än 30 år tillbaka, alla de som ser förfallet, alla de som mottagits med den typiska svenskheten som fanns förr, långt före genustrams, hbtq och annat jävelskap som vänstern och miljömuppar hittat på, och vi är många. Runka det kan du göra för det är väl den verklighet du känner till, men inte för det saken framåt, inte heller den förändring som måste till. AFS har ett alternativ som kan förändra. Kriget mot Sverige är redan här, folk ser det inte bara....
Citera
2018-05-09, 23:06
Medlem
Nej. Det är att kasta röster i sjön, alltså som att indirekt rösta för fortsätt kaos i det här landet. SD är den bästa chansen för att göra något, om 4 år kan AfS försöka, det är mer vettigt.
Citera
2018-05-09, 23:07
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Haha kränkt deluxe. Jag är tillräckligt ointressant för att du nödgades skriva ett försvarstal på knagglig svenska?! Vill du framstå som intellektuell eller bildad så borde du slänga med uttryck, grammatik och språk du behärskar. Det gör nästan ont att läsa.

Jag är förmodligen både intelligentare och har högre utbildning än du, men det spelar mindre roll. "Kunnskapen" du påpekar är inte svårare än det faktum än att AFS är små. Väldigt små. Man är inte obildad eller speciellt bildad för att veta det, även om det gör ont för dig.

Men återigen, lugna ner dig lite. Du behärskar uppenbarligen inte att argumentera politik eller ge bra reklam för ditt kära AFS just nu. Du drar bara ner dem i skiten.

Jag skrev att jag inte var intresserad av att läsa ditt obildade dravel.

Vi har redan konstaterat att:
Du uttalar dig om saker som du inte har en aning om, vilket implicerar att du är korkad nog att inte begripa alla läsare med IQ över lobotomerad fiskmås inser detta faktum.
Därmed blir du fullständigt ointressant som samtalspartner.

Till detta kan vi nu lägga att du är oförskämd nog att inte tillgodose min vänliga önskan om att du inte kontaktar mig mer.

Om du hade försökt att logiskt argumentera just varför man skall rösta på SD istället för AfS samt förklarar utifrån vilka premisser du baserade din argumentation på, hade det kanske funnits en förutsättning för en fruktbar diskussion trots dina uppenbara intellektuella begränsningar.

Idiot be gone!
Citera
2018-05-09, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Märk orden solid generell politik. Att du inte håller med dem i vad det står för är inte deras problem. Dessa partier har seriösa förslag på hur man skall styra Sverige i alla områden. Något som varken SD, AFS eller MP har.

Ja och resultatet ser vi varje dag, alla glada trygga pensionärer, kvinnor som inte behöver oroa sig för våldtäkt, alla trygga leende glada barn som varje dag går till världens bästa skola, barn på dagis som inte behöver oroa sig om anus sex. Ingen driver omkring och tigger, eller bajsar på allmän plats. inga som skriker efter sin gud på parkeringen. Jobb i massor.... alla har boende.... Fy fan vakna
Citera
2018-05-09, 23:09
Medlem
Drömma kan man ju, men enligt Sentio, jag såg det inte själv, påstås AfS endast ligga på 0,8% och dom syns ju för XXX inte alls.

Folket eller om Ni så vill Valboskapen, vet ju inte ens att AfS finns. Och så länge det blir så finns det ingen chans att komma över ens 2%. Som jag ser det.

Nu börjar också SD att agera lite tuffare, kräva mer och några missnöjda kanske söker sig tillbaka till SD.

Hur det går inför 2022, det får vi diskutera efter valet.
Citera
2018-05-09, 23:15
Medlem
Många nazister och rasister kommer rösta på dem. Gissar på ca 80 000. Ska jag vara helt ärlig så uppskattar jag det för det är antagligen människor som annars skulle ha röstat på SD. Då dessa aldrig kommer komma in i riksdagen minskar det indirekt inflytandet hos SD som står för nästan samma sak. Ganska tydligt hur skarpa dessa människor är. De ända de vill göra är att skapa kaos och mobba invandrare. Inte ens detta lyckas man göra då man slänger iväg sin röst istället för att rösta på mobbarna som kommer in i riksdagen till 100 procent.
Citera
2018-05-09, 23:17
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Man kan fråga sig varför SD skall ha monopol på invandringsmotsåndet?

Ja, de förde invandringsdebatten in i Riksdagen och gammelmedia i och med valet 2010.
Det skall de ha eloge för.

Men vad har de åstadkommit förutom det?
Hur aktiva har de varit i debatter och mediautrymme? Jag kan inte minnas att jag hört Jimmie mer än 5-6 ggr på tv de senaste 2 åren innan valkampanjen drog igång i våras.

Sanningen är att SD blivit bekväma.

De har dessutom dragit sig närmare och närmare mitten.
Vilket är helt bissarrt då situationen blivit allvarligare för varje år och de skulle gjort precis tvärtom.
Vad hjälper då ett urvattnat SD med 25%, 30% eller 45%?
Nu har de målat in sig i ett hörn och står nu i debatter på bästa sändningstid där det är uppenbart för svenska folket och tv-tittarna att de särskiljer sig inte något avsevärt från M eller S invandringspolitiken.

Det är tragiskt att se och jag önskar mitt gamla parti all lycka i framtiden och hoppas de får sina 24%.

Nej, Sverige behöver AFS lika mycket som vi behöver SD.

Flera länder i Europa har flera invandringskritiska partier i sina Parlament.

Ungern, Italien, Polen och Österrike.
Vilket bara varit positivt.

Jimmie Åkesson gick dessutom ut i en artikeln i veckan där han står fast i vikten av integration.
Integration??
År 2018?
Vi är på väg att bli minoritet i vårt eget land och Sveriges enda invandringskritiska parti talar om integration.
Det är snudd på landsförräderi men jag skall inte gå så långt.

Dessutom bör alla också fråga sig vem son kommer bli SDs nya partiledare efter valet?
Jimmie gick in iväg för 2 år sedan och haft det tufft sedan dess.
Han kämpar på vilket att han skall ha all beröm för. https://youtu.be/MU-KnbkHgCI
Men rykten går att Jimmie kommer utse en efterträdare efte valet.
Blir det Mattias Karlsson?...arma Sverige.
Detta är något alla sd:are bör ta i beaktning.

Nej, SD har haft sina glansdagar.

Det är dags att lämna över straffetpinnen till AFS.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-05-09 kl. 23:21.
Citera
2018-05-09, 23:26
Avstängd
negrofobens avatar
Chansen är ju microskopisk! Att jämföra med Ian och Bert funkar ju inte! Då var de ju ensamma med kritiken mot blattar. Nu har ju SD drivit alla andra partier åt rätt håll och kommer att bli stora i valet.
70% ogillar muslimer och kaosblattar, så visst finns det plats för fler partier som tar avstånd från blattar. Men nu har ju både S och M signalerat att de kommer att köra på SD:s gamla politik. Då blir det givetvis hopplöst att försöka komma in i riksdagen med såna argument...
Citera
2018-05-09, 23:26
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Många nazister och rasister kommer rösta på dem. Gissar på ca 80 000. Ska jag vara helt ärlig så uppskattar jag det för det är antagligen människor som annars skulle ha röstat på SD. Då dessa aldrig kommer komma in i riksdagen minskar det indirekt inflytandet hos SD som står för nästan samma sak. Ganska tydligt hur skarpa dessa människor är. De ända de vill göra är att skapa kaos och mobba invandrare. Inte ens detta lyckas man göra då man slänger iväg sin röst istället för att rösta på mobbarna som kommer in i riksdagen till 100 procent.

https://youtu.be/PwlRp8n_eok

”Alla som inte tycker som jag är nazister”

Skurt håller inte med dig:
https://youtu.be/u_PHKJBUsWc
Citera
2018-05-09, 23:28
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Chansen är ju microskopisk! Att jämföra med Ian och Bert funkar ju inte! Då var de ju ensamma med kritiken mot blattar. Nu har ju SD drivit alla andra partier åt rätt håll och kommer att bli stora i valet.
70% ogillar muslimer och kaosblattar, så visst finns det plats för fler partier som tar avstånd från blattar. Men nu har ju både S och M signalerat att de kommer att köra på SD:s gamla politik. Då blir det givetvis hopplöst att försöka komma in i riksdagen med såna argument...

”Mikroskopisk”

Tror du på fullaste allvar att AFS väljare kommer från väljare som funderar på att rösta på S eller M?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in