2018-05-09, 20:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men vad negativa ni är!?!
Fast det är ju inte ovanligt att grannar går på visning även om inget särskilt har hänt. Mäklare brukar inte klaga över många på visningen, det är ingen nackdel om presumtiva köpare tror att många är intresserade.

På många visningar är det 90% grannar...
Och som du säger - inget som mäklarna är missnöjda med, tvärt om.
Citera
2018-05-09, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Nix. Företaget du länkade till står på O och Os syster enda anställd. Du menar att det är hon som stylat huset,samt nu äger det och därmed drar in pengarna. eller?

En av dessa två släkter har velat få ett marknadsvärde på huset för att rättvist fördela arvet är min tolkning. Någon hade viss brådska med att inkassera arvet.
Citera
2018-05-09, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du menar att en av de anhöriga köpt ut de andra och nu i sin tur själv säljer huset?
Läs vad jag skriver och tänk ! Ja huset blev uppköpt i samma veva som det skulle tömmas, på grund av för mkt oklarheter och familjen ville vänta 😎
Citera
2018-05-09, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
En av dessa två släkter har velat få ett marknadsvärde på huset för att rättvist fördela arvet är min tolkning. Någon hade viss brådska med att inkassera arvet.

Du är på rätt väg och så mkt som möjligt...den andra halvan hade gärna låtit huset stå tomt och framtiden fått utse dess öde.Utredningen är inte ens klar och kommer så heller inte bli förrens efter alla semestrar.
Citera
2018-05-09, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Och vem var det som ville göra detta så smidigt som möjligt ???
Och lögner tror inte du kände familjen öht.om du säger att det är deras hem precis som det såg ut ?! Varför tror du L har köpt upp huset ?? Det finns ju de som har mkt och vill ha mer ?? Brukar man inte säga så ?!
Huset hade kunnat stått tomt ett tag som vissa ville ?!
Så prata du inte om lögner !

Oskar jobbade gratis inte gick det till hans barn och fru som var i livet under
- Dem åren................
- Mycket vill ha mer
Citera
2018-05-09, 20:13
Medlem
Citat:
Du är på rätt väg och så mkt som möjligt...den andra halvan hade gärna låtit huset stå tomt och framtiden fått utse dess öde.Utredningen är inte ens klar och kommer så heller inte bli förrens efter alla semestrar.

Jo, det förstod jag
Citera
2018-05-09, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Om inte annat ser det ju snyggare ut vid överlåtelsen till nästa. Är detta inte bara för att få upp priset?
LHH i Stockholm, har det funnits innan, eller nyskapat? Orkar inte leta. Men bokstäverna talar ju för L*sa H*nkow H*din.

- Det är målat lite
Citera
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Läs vad jag skriver och tänk ! Ja huset blev uppköpt i samma veva som det skulle tömmas, på grund av för mkt oklarheter och familjen ville vänta 😎

"Familjen ville vänta"? Vilken familj ville vänta?
Anhöriga kommer från två olika familjer, sammanfogade endast genom Oskar och Hannas giftemål såvitt jag har förstått det.
Vem ville inte att huset skulle avyttras så att alla kunde gå vidare?
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det kan väl också hända att företaget de drev hade skulder. Kanske fanns det upplåtna andrahandspantsättningar i huset för företagets ev skulder. Ett konsultföretag tappar väl en del inkomster med Os frånfälle.
Citera
2018-05-09, 20:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Du menar att en av de anhöriga köpt ut de andra och nu i sin tur själv säljer huset?

- helt rätt -
Citera
2018-05-09, 20:18
Medlem
Citat:
Nej företaget är LHs och har så varit i många år 😎

Jag vet ej vad som händer just nu men det är i vart fall Os fars och har legat i Stockholm alla år innan och har bra mycket större omsättning en Os utbildning och flera anställda 😎

https://gulasidorna.eniro.se/f/grafisk-företagskonsult-l-h-h-ab:7845776
Citera
2018-05-09, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Du får tro vad du vill.....
- Du ljuger vilseleder
- Lite är ju ändrat men fasiken inte mycket.........
- Stackars Hannas mamma pappa bror
Snälla Rockkungen, skulle du inte kunna berätta någonting om Hanna tex från förr, hur hon va som person, hade stärkt tron på din Ärlighet avsevärt även om jag tror att du är nära släkt till H.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in