2018-05-09, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Här jag ingen anledning att uppge?? Jag vet att det tömdes.Men allt hann tyvärr inte komma med ! Men googla gärna på vad jag länkade så kanske du förstår och blir något klarare om vad som försiggår.
Nix. Företaget du länkade till står på O och Os syster enda anställd. Du menar att det är hon som stylat huset,samt nu äger det och därmed drar in pengarna. eller?
Citera
2018-05-09, 19:49
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Här jag ingen anledning att uppge?? Jag vet att det tömdes.Men allt hann tyvärr inte komma med ! Men googla gärna på vad jag länkade så kanske du förstår och blir något klarare om vad som försiggår.

Nej självklart behöver du inte redogöra för när du träffade dem sist.
Men ärligt sagt, jag förstår inte vad du menar med firman du hänvisade till.

Det var väl firman som Oskars syster och han hade ärvt och ägde ihop, ev tillsammans med någon förälder också? Registerad 1972, omsatte sista året drygt ½ miljon, sysslade bl a med juridisk utbildning och firmaadressen har såvitt jag förstår varit Oskars bostadsadress.

På vilket sätt skulle man bli klokare av att googla på dessa kända fakta?
Citera
2018-05-09, 19:51
Bannlyst
Citat:
Och vem var det som ville göra detta så smidigt som möjligt ???
Och lögner tror inte du kände familjen öht.om du säger att det är deras hem precis som det såg ut ?! Varför tror du L har köpt upp huset ?? Det finns ju de som har mkt och vill ha mer ?? Brukar man inte säga så ?!
Huset hade kunnat stått tomt ett tag som vissa ville ?!
Så prata du inte om lögner !

- Du får tro vad du vill.....
- Du ljuger vilseleder
- Lite är ju ändrat men fasiken inte mycket.........
- Stackars Hannas mamma pappa bror
Citera
2018-05-09, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Håller med dig.
Det finns nästan ingenting offentligt om Agnes och Moa. Inget alls som brukar komma ut när barn dör och framför allt när de mördas. Inga minnessidor med hälsningar, foton, klasskamraters berättelser, bilder i tidningar etc.. Det är förutom Missans27 fina inlägg, helt tyst. Det är nog väldigt ovanligt vid barnamord.

Att få se vilket fint hus de i alla fall levde i är lite tröstande. Ett ljust och glatt hus med luft och rymd, TV, pool och mycket ytor. Någon har gjort det fint, kanske en del stylat efteråt, men det ser ut att kunna vara trevligt i grunden.

Det här tragiska fallet har fångat vårt intresse, vi som hänger här. Att få reda på mer och därigenom försöka förstå bättre är en del av drivkraften. Att få se bilder på deras fina och vackra hem är ytterligare en pusselbit till den bild som växer fram.

I vart fall bidrar det till att få en bättre uppfattning kring vilka förutsättningar de inblandade levde under.
Det borde inte vara något att förfära sig över att folk visar intresserade för mer bakgrundsinfo i denna milslånga tråd om händelsen.
Man undrar om dessa postare som spelar upprörda också blundar för bilder av en dansk u-båt?

Vad bra att du har anslutit dig till oss som vill förstå vad som ligger bakom den här familjetragedin och vad som drev dessa olyckliga föräldrar att göra ett så ofattbart dåd mot sina stackars barn. Det är klart att man vill veta så mycket som möjligt om bakgrunden för att fatta vad som hände. Jag känner absolut inte samma behov av att se stegen i ubåten där offret bands fast för att mördas. Det var en simpel sexualsadistisk sjuk handling av en usel människa som klev över gränsen för all mänsklig förlåtelse. Vad som hände på Björkvägen 3 i Bjärred vet vi inte ännu. Det är därför bilderna är relevanta, man ser inget avvikande som skulle kunna förklara tragedin. Men det finns några små frågetecken i bilderna. Saker som inte känns helt rätt.
Citera
2018-05-09, 19:52
Medlem
Citat:
Och lögner tror inte du kände familjen öht.om du säger att det är deras hem precis som det såg ut ?! Varför tror du L har köpt upp huset ?? Det finns ju de som har mkt och vill ha mer ?? Brukar man inte säga så ?!

Tack. Då förstår i alla fall jag läget. Trist.
Citera
2018-05-09, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Köksluckor och köksgolv ser ut att på sina ställen ha varit grovt nedsmutsade (blod?) och är hjälpligt rengjorda. Flammiga färgskillnader på golvet.

Jag tänkte också på att det är märkliga fläckar på köksgolvet. Det talades ju tidigt om blod som synts på köksgolvet, men Scheele menade att detta kom från krossat dricksglas.

Jag tycker dock man ser 2-3 märkliga fläckar på golvet och om det skulle vara av blod så är det alldeles för stora mängder för att röra sig om från skärskador från krossat glas.

Detta var kanske betydligt blodigare än vi blivit ledda att tro.

Sen angående vårt frosseri i att titta på bilderna, så förstår jag att det må uppfattas som stötande om man har känslomässiga band till familjen - men jag tror de allra flesta av oss här kollar noga på bilderna just för att få ytterligare ledtrådar till vad som hänt! Det kan man få t.ex. genom att få en inblick i hur familjen levde och att se detaljer i bilderna, inget ovanligt och så brukar man väl göra när man löser kriminalfall.

Däremot om någon går på visningen enbart för att snoka är det sin sak och då tycker jag man går över gränsen om man tar upp mäklarens tid utan att vara intresserad av att köpa huset.
Citera
2018-05-09, 19:53
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag är benägen att hålla med.
Idag är det bara fyra månader sedan de återfanns döda.
Det är ganska raskt marscherat av dem som tar hand om dödsboet efter familjen.
Och allt ser ut som när de levde inne i huset de dog i...
Tänkte man sälja det inklusive inventarier också?

Förstår att det kanske kostar att vänta - var det 13,9 tusen per månad som var kostnadskalkylen enligt mäklarfirman? Men det var ju inte så väldigt många veckor sedan avspärrningarna från polisen togs bort.

Tycker synd om de stackars anhöriga som naturligtvis aldrig varit i liknande situation tidigare. Kanske bara vill få allt gjort för att få det ur håret och orka gå vidare.
Men det känns onekligen lite märkligt att ha mäklarbilder med allt kvar ute redan nu. Tydligen verkar någon i alla fall reagerat - hela husannonsen och alla bilder är bortplockade. Står inte heller bland sålda hus. Man kanske ändå tyckte att det var lite tidigt det hela.... eller för personliga bilder?

Citat:
Snälla Solglitter det handlar inte om att tystas ner 😎Tycker du inte själv huset kom ut lite tidigt till försäljning...utredning är fortfarande inte klar.Någon som hade möjlighet försökte förhindra, förhala processen ett tag och nu är INTE detta heller bra.

Som du ser är jag av åsikten att jag förstår om anhöriga ville få ut huset till försäljning samtidigt som jag tycker att polisens avspärrningar alldeles nyligen tagits bort. Det är tveeggat, det finns det som talar både för och emot, jag är ambivalent till det hele helt enkelt.
Citera
2018-05-09, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kost27
Nix. Företaget du länkade till står på O och Os syster enda anställd. Du menar att det är hon som stylat huset,samt nu äger det och därmed drar in pengarna. eller?

- Nä att huset redan är sålt -
Citera
2018-05-09, 19:57
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:

Om inte annat ser det ju snyggare ut vid överlåtelsen till nästa. Är detta inte bara för att få upp priset?
LHH i Stockholm, har det funnits innan, eller nyskapat? Orkar inte leta. Men bokstäverna talar ju för L*sa H*nkow H*din.
Citera
2018-05-09, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Men det finns några små frågetecken i bilderna. Saker som inte känns helt rätt.

Ja. Intressant att du också ser detta. Vill du dela med dig av vad du ser för detaljer som inte känns rätt? Jag har nämnt några men jag har även ett par andra. Samt ett par av fotona upplever jag som generellt märkliga och nästan lite obehagliga utan att kunna sätta fingret på vad som får mig att reagera.
Citera
2018-05-09, 19:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Nä att huset redan är sålt -

Du menar att en av de anhöriga köpt ut de andra och nu i sin tur själv säljer huset?
Citera
2018-05-09, 19:59
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag tänkte också på att det är märkliga fläckar på köksgolvet. Det talades ju tidigt om blod som synts på köksgolvet, men Scheele menade att detta kom från krossat dricksglas.

Jag tycker dock man ser 2-3 märkliga fläckar på golvet och om det skulle vara av blod så är det alldeles för stora mängder för att röra sig om från skärskador från krossat glas.

Detta var kanske betydligt blodigare än vi blivit ledda att tro.

Sen angående vårt frosseri i att titta på bilderna, så förstår jag att det må uppfattas som stötande om man har känslomässiga band till familjen - men jag tror de allra flesta av oss här kollar noga på bilderna just för att få ytterligare ledtrådar till vad som hänt! Det kan man få t.ex. genom att få en inblick i hur familjen levde och att se detaljer i bilderna, inget ovanligt och så brukar man väl göra när man löser kriminalfall.

Däremot om någon går på visningen enbart för att snoka är det sin sak och då tycker jag man går över gränsen om man tar upp mäklarens tid utan att vara intresserad av att köpa huset.

Men vad negativa ni är!?!
Fast det är ju inte ovanligt att grannar går på visning även om inget särskilt har hänt. Mäklare brukar inte klaga över många på visningen, det är ingen nackdel om presumtiva köpare tror att många är intresserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in