Citat:
Ursprungligen postat av
rappytt
Köksluckor och köksgolv ser ut att på sina ställen ha varit grovt nedsmutsade (blod?) och är hjälpligt rengjorda. Flammiga färgskillnader på golvet.
Jag tänkte också på att det är märkliga fläckar på köksgolvet. Det talades ju tidigt om blod som synts på köksgolvet, men Scheele menade att detta kom från krossat dricksglas.
Jag tycker dock man ser 2-3 märkliga fläckar på golvet och om det skulle vara av blod så är det alldeles för stora mängder för att röra sig om från skärskador från krossat glas.
Detta var kanske betydligt blodigare än vi blivit ledda att tro.
Sen angående vårt frosseri i att titta på bilderna, så förstår jag att det må uppfattas som stötande om man har känslomässiga band till familjen - men jag tror de allra flesta av oss här kollar noga på bilderna just för att få ytterligare ledtrådar till vad som hänt! Det kan man få t.ex. genom att få en inblick i hur familjen levde och att se detaljer i bilderna, inget ovanligt och så brukar man väl göra när man löser kriminalfall.
Däremot om någon går på visningen enbart för att snoka är det sin sak och då tycker jag man går över gränsen om man tar upp mäklarens tid utan att vara intresserad av att köpa huset.