Citat:
Ursprungligen postat av
pk2
Jesus Kristus har sagt: " Jag är sanningen, vägen och livet"...
Detta tror jag på, så jag ser inte andra religioner än kristendom som sann, även om healing genom
handpåläggning kan förekomma även inom andra religiösa system.
Men du har aldrig hört någon Jesus säga så, aldrig sett honom, umgåtts med honom eller ens befunnit till 200 0000 mil ifrån honom, som närmast..
"Men vi tror minsann på *honom.." ... den som man-bara-ska-tro-på-rakt-av
För att någon master talat om för dig att du ska ner på golvet , och lyda.
För det ska, bara vara rätt så... man behöver inte veeeeeta om han var lite rubbad eller inte, han gjordes berömd, med samma metoder som man skapar "stjärnor idag" ..frekvent omksriven och så sprid orden.. så de sätter sig, och sprid gärna orden med hot och våld så folk inte vågar säga "emot" , om du inte är med oss, är du emot oss.. och om jag, inte tror på din tros-INDUSTRI ja då måste jag ju vara en djävul.. i maskopi med satan, något ont ska det vara med den som inte viker sig..
Kunskap, vad är det i den religiöses värld? Står iaf lågt i kurs.
Tack, och lov så har tiderna förändrats drastiskt sedan "Jesu dagar" , och man ber inte folk bläddra i bibeln när något seriöst ska lösas eller utredas.. det är för ett bra tag sedan givet, att vända sig till kunskapskällor, dock inte bibeln och dock inten Jesus, när det gäller, t.ex ngt så seriöst som livet självt när det står på spel oavsett just vad, som står på spel..
Accepterar du t.ex 2,80 i timmen när du ska anställas någonstans? inte? är du inte högmodig att utkräva betydligt mer än så? men-vad-sa-Jesus .....
Värre kuggfråga är förstås, "vad sa gud, om lönenivåer.."
inte ett jota och kommer aldrig ha någon mening om den saken oavsett - det finns gott om slavar som sliter livet ur sig, för noll kronor.. guden accepterar?
kanske, men frågan är.. var är han, och därmed är vi inne på Teodicé.. det som så många kristna förnekar men samvetslöst tycker sig ha svaret på.. genom tvättäkta mental flykt och direkt förljugenhet.
Det är förlkjugenheten som jag tycker sticker ut som bäst, när godhetsryttare "menar sig" ha försvar för att en saga för sagans skull, måste respekteras högre än sanningen självt.
Jag är off topic.. men ser under inga omständigheter ett enda ens vagt tecken, ännu, på guds befintlighet någonstans.
Där man har det så kallat gott, där har människor fått slita hårt och tålmodigt.. har aldrig kommit ur någon som helst gudsbön, vad ni än säger.
ville mest säga bara det, om så att det är lite off topic (men bevis och bevisvärde, är inte heller religiositetens prioritet.. om det ens någonsin funnits i tanken.. nej.. tanken kopplas ju faktiskt ur, för att sitta och känna-in-gud, men det finns gott om emotionellt uppeldade känslokapitalister.. martyrer o.dyl)
att kyrkor, tempel och annat, skott sig på känslokapital, är knappast någon nyhet för denna livsgeneration, liksom.