2018-05-09, 05:36
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Jag har inte förstått detta tidigare men sug på den här karamellen från popularhistoria.se:

"Av de 37 personer som undertecknade Israels självständighetsförklaring 1948 kom 29 från Östeuropa (det ryska tsarrikets judiska shtetl, det vill säga dagens Lettland, Litauen, Polen, Vitryssland och Ukraina), sex var från övriga Europa, en var född i Palestina och bara en var född sefard (i Jemen). Likaledes var sju av Israels åtta första premiär*ministrar födda i Europa."

Khazars..
De konventerade till judendomen nån gång på 500-talet eller vad det var, men har aldrig varit direkt religiösa. Jiddish är deras språk, även om de kommunicerar med mycket symboler och siffror.

De har inte någon som helst anknytning till Palestina, inte ens med "för 2000 års sedan" versionen.
Fake Jews!
Två länkar i en fråga som egentligen förtjänar en egen tråd:

"Times of Israel" Leaked documents: http://blogs.timesofisrael.com/leaked-report-israel-acknowledges-jews-in-fact-khazars-secret-plan-for-reverse-migration-to-ukraine/

Veterans Today: The Hidden History of the Incredibly Evil Khazarian Mafia (Updated)
https://www.veteranstoday.com/2015/03/08/the-hidden-history-of-the-incredibly-evil-khazarian-mafia/
Citera
2018-05-09, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Tror du verkligen det är så svårt att evakuera några bostäder? Faktum är att Israels säkerhet kommer skadas avsevärt vid ett sådant scenario.

Och hur tror du Palestinas säkerhet påverkas av Israels ockupation? Du verkar inte förstå kopplingen över huvud taget. Hamas är inte kärnan i problemet utan en reaktion på det verkliga problemet.
Citera
2018-05-09, 06:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Och? Du verkar få det till att de var invandrare helt utan anledning att komma till Israel.

Att människor inte har någon koppling till forna Palestina är en sak. Men att samma individer dessutom ockuperar/annekterar/utropar egen stat skapar givetvis en reaktion. Förstår inte sionister det? Xenonen har i tidigare inlägg påpekat detta och för mig påverkas bilden avsevärt. Hade lokala judar varit pådrivande skulle jag möjligtvis ha större förståelse. Att flera ledande Israeler (eller ska jag säga invandrare?) dessutom har kopplingar till terrorism är ju smått komiskt med tanke på hur hårt Hamas kritiseras.

Citat:
Om en flykting kommer till Sverige så har den personen ingen rätt att bli statsminister i Sverige för att det är en skymf mot de som redan bor där?

Är det lika självklart att en flykting ska få utropa sin egen stat i Sverige och lägga beslag på typ 77% av Svea rike?
Citera
2018-05-09, 10:11
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Att människor inte har någon koppling till forna Palestina är en sak. Men att samma individer dessutom ockuperar/annekterar/utropar egen stat skapar givetvis en reaktion.

Du menar att flyktingar och invandrare inte har rätt att organisera samhällsuppbyggnad i ett område där de inte är födda? Kommer man från ett klansamhälle får man inte rösta i ett demokratiskt samhälle etc?

Citat:
Är det lika självklart att en flykting ska få utropa sin egen stat i Sverige och lägga beslag på typ 77% av Svea rike?

Jaha nu var vi på punkten att vi inte kan skilja på en stat och ett kolonialiserat territorium igen. Vi leker den leken då: Israel är den största stölden av land i världshistorien, tänk om USA hade stulit en yta motsvarande Skåne från en befolkningsgrupp från urinvånarna, hur hade det sett ut? Judarna ska såklart vara värst.

Varför måste muslimerna ha 100% av hela mellanöstern, varför kan de inte nöja sig med 99.99999%? Och varför måste alla hela tiden stå upp för muslimers rätt att vara monokulturen i regionen? Varför gäller aldrig multikultur i islam, varför är det alltid alla andra som ska acceptera muslimer men inte tvärtom? Och varför skulle inte judarna utropa en egen stat när muslimerna inte ville ge judarna medborgarrättigheter?
Citera
2018-05-09, 10:36
Avstängd
Citat:
Du menar att flyktingar och invandrare inte har rätt att organisera samhällsuppbyggnad i ett område där de inte är födda? Kommer man från ett klansamhälle får man inte rösta i ett demokratiskt samhälle etc?
Det här handlade inte om att "organisera samhällsuppbyggnad" utan om att sionisterna skulle ta över och, om nödvändigt med vapenmakt, skapa en judisk stat.
Citat:
Jaha nu var vi på punkten att vi inte kan skilja på en stat och ett kolonialiserat territorium igen. Vi leker den leken då: Israel är den största stölden av land i världshistorien, tänk om USA hade stulit en yta motsvarande Skåne från en befolkningsgrupp från urinvånarna, hur hade det sett ut? Judarna ska såklart vara värst.
Du drar upp vad jag tror är en av anledningarna till att USA och Israel är så goda vänner. USA känner igen sig i Israel. Båda har självbilden av en religiöst förföljd minoritet, kristna sekter respektive judar, som flydde till "obebott" land där de drev undan tidigare folk för att skapa sig ett drömrike. USA kan inte klaga för mycket på judarnas behandling av araber utan att konfronteras med sin egen långt värre behandling av urbefolkningen.

Som jag sagt tidigare, det som gör Israel speciellt är inte att de varit värst i världshistorien utan att deras erövring var så sen, när det fanns en modern folkrätt, och sättet FN, dvs internationella samfundet,var involverat.
Citat:
Varför måste muslimerna ha 100% av hela mellanöstern, varför kan de inte nöja sig med 99.99999%?
Varför måste du alltid vara kollektivist som bara räknar folkgrupper, inte individer? Vilken tröst är det för palestinierna som bodde på det som kom att bli Israel och fördrevs därifrån att det finns en massa andra muslimska länder? Om Sverige ockuperades, tror du svenskarna glatt skulle säga att "men det finns ju så många andra kristna länder"?
Citat:
Och varför skulle inte judarna utropa en egen stat när muslimerna inte ville ge judarna medborgarrättigheter?
Vad har du nu fantiserat ihop?
Citera
2018-05-09, 12:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Kommer man från ett klansamhället får man inte rösta i ett demokratiskt samhälle, vad yrar du om?
En ockupation är något annorlunda.

Citat:
Vi kan väl för saken skull säga att det var Sverige. Landet ockuperat och svenskarna förda i ett stort Camp i Blekinge samt ett område norr om Uppsala där hela tiden nya bosättningar från ockupanterna dyker upp.

Hur kan det vara OK?
Det är ju fel, så enkelt är det. Och så grym som den sionistiska ockupationsmakten är så gör det knappast saken bättre.

Citat:
Varför måste muslimerna ha 100% av hela mellanöstern, varför kan de inte nöja sig med 99.99999%? Och varför måste alla hela tiden stå upp för muslimers rätt att vara monokulturen i regionen? Varför gäller aldrig multikultur i islam, varför är det alltid alla andra som ska acceptera muslimer men inte tvärtom? Och varför skulle inte judarna utropa en egen stat när muslimerna inte ville ge judarna medborgarrättigheter?
"Muslimerna" har inte 100% av Mellanöstern. Det har levt judar, och kristna för den delen, i fred innan sionismen påbörjade den etniska rensningen i Palestina och de gör det fortfarande i flera delar av Mellanöstern.

Israelisk Apartheid är så långt från mångkultur du kan komma, de trycker de på Europa, men inte för Israel. Och de gör anspråk på betydligt större område än vad som idag ockuperas. Detta vansinnet grundas i ett bibel citat, Genesis 18:15:
"Unto thy seed have I given this land, from the river of Egypt unto the great river, the river Euphrates" Från Nilen till Euphrates (strax väster om Tigris i Iraq) Dessa floder symboliseras på ockupationsmakten flagga där annars endast Sions Kalla Stjärna finns: 🇮🇱 och kollar du på en karta är detta ett mkt stort område, och förklarar bland annat varför de är krig i Syrien mfl - eller Iraqkriget för den delen.

Oded Yinon Zionist Plan for Middle East: Så långt från svensk neutralspolitik man kan komma. Fick läsa 4-5 ggr för att fatta den själv. Men de går enkelt beskrivet ut på att Söndra o Härska, dela upp länderna i Mellanöstern efter religiösa linjer och ha dem krigandets mot varandra och Sionistiska ockupationen som en stabil stat i mitten, för Europa är också i deras krigsföring, via invandring så kommer de utrota vita människor.

Deras mål i det stora hela är en groteskt blandning av Saudisk Wahhabism, Israelisk Zionism, Judisk Bolsjevism och där de är Kungar i en planet i ruiner. De är fan sinnesjukt och vad de gör mot palestinierna som varit i frontlinjen i 70 år för detta vansinne kan aldrig vara okej.

Mass-slakt, etnisk rensning, bulldozrar hela byar eller helt enkelt bara tar över deras hus.

Citat:
Och varför skulle inte judarna utropa en egen stat när muslimerna inte ville ge judarna medborgarrättigheter?
I tusentals år har det levt judar i Palestina i en mindre procent, och de har aldrig haft några problem. Då är det vi här i Europa som kastat ut dem, med jämna mellanrum. 109 ggr i Europa tror jag, även från Sverige.
Kort beskrivet så har man tröttnat på "Det Utvalda Folkets" mentalitet och påverkan på samhället, aldrig i Västvärldens historia har de klarat sig så länge som nu och framförallt USA förutom Palestina där många judar bor.

Och läget börjar bli rätt kritiskt, för samla alla på ett ställe och ge dem fria händer o göra vad fan de vill kommer sluta med katastrof, är redan en katastrof.
Citera
2018-05-09, 12:24
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du drar upp vad jag tror är en av anledningarna till att USA och Israel är så goda vänner. USA känner igen sig i Israel. Båda har självbilden av en religiöst förföljd minoritet, kristna sekter respektive judar, som flydde till "obebott" land där de drev undan tidigare folk för att skapa sig ett drömrike. USA kan inte klaga för mycket på judarnas behandling av araber utan att konfronteras med sin egen långt värre behandling av urbefolkningen.
Det finns ju en likhet där onekligen men att USA Regeringen följer AIPAC/Israel Lobby har nog andra anledningar. Dels den kristna sionismen, som ärligt talat övergår mitt förstånd hur de funkar, de dyrkar judar mer än Jesus och att han föddes i "ISRAEL" är en bra sak typ. De är många i USA, jämfört med här i Skandinavien.

Sen har de politiker genom Blackmail. Från homosexuella, som man kunde se i tex. al-Jazeera "Israel Lobby in the UK" https://www.aljazeera.com/news/2017/01/lobby-episode-4-takedown-170112091750073.html men även pedofiler. Hela PizzaGate/PedoGate har gemensamma spår som slutar där.
Och de är så de får politiker att springa deras äreenden, som McCain och hans fru, Lindsey Graham UK PM 1970-74 Edward Heath: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4954720/Ted-Heath-s-key-accuser-paedophile.html ..och tror tyvärr listan här är mycket lång. UK har haft ledare kopplat till sånt sedan minst Heath.

För de har ju politikerna i Väst, men inte folket.

Citat:
Som jag sagt tidigare, det som gör Israel speciellt är inte att de varit värst i världshistorien utan att deras erövring var så sen, när det fanns en modern folkrätt, och sättet FN, dvs internationella samfundet,var involverat.
Men de fick in Nikki Haley, första Guvernör som kriminaliserade bojkott av Israel. Det kan ju vi svenska förstå, att bojkotta IKEA borde tex. inte vara lagligt, eller LEGO eller.. Nä, vi tänker nog inte så.
"Time for Israel-bashing is Over" som hon sa första dagen på jobbet. Och så sent som idag har hon ryckt ut för att försvara Israel mot mobbarna:
"UN bullies Israel" 😭 https://www.rt.com/usa/426211-haley-un-bullied-israel/

Citat:
Varför måste du alltid vara kollektivist som bara räknar folkgrupper, inte individer? Vilken tröst är det för palestinierna som bodde på det som kom att bli Israel och fördrevs därifrån att det finns en massa andra muslimska länder? Om Sverige ockuperades, tror du svenskarna glatt skulle säga att "men det finns ju så många andra kristna länder"?
Vad jag hoppas du svar på det fetmarkerade. De har jag aldrig fått vid frågan.
De kunde ju få Sverige, de finns ju massa andra länder som är kristna, med det tänkesättet som de har.

Citat:
En sak jag märkt är hur sjuka sionister är, alltid med "MOSSAD/iLLUMiNATi/Random Jude Grupp kommer snart och tar dig" och de är fan så pass vanligt att jag tror det är Hasbara metod.
Jag försöker aldrig va otrevlig eller provokativ i onödan (även om jag kanske kan framstå så ändå)

Typ här, nyligen: https://twitter.com/TidningenClarte/status/993911246826196992 ..men jääävlar om nån gillar Street Art i en Facebook Grupp för några år sedan, då gråter man om Anti-semitism i månader.

Sanslöst.
Tack för ordet, du är en bra skribent för övrigt, har jag märkt.
Citera
2018-05-09, 15:27
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det här handlade inte om att "organisera samhällsuppbyggnad" utan om att sionisterna skulle ta över och, om nödvändigt med vapenmakt, skapa en judisk stat.

Att det fanns militanta sionister ifrågasätter jag inte, frågan är varför du beskriver saken som att det uteslutande handlade om militärt övertagande när det inte ens fanns någon stat att överta.

Citat:

Folkrätten till ett helt territorium där de inte ens fanns någon bebyggelse eller stat? Exakt hur specificeras den här mystiska rätten?

Citat:
Varför måste du alltid vara kollektivist som bara räknar folkgrupper, inte individer? Vilken tröst är det för palestinierna som bodde på det som kom att bli Israel och fördrevs därifrån att det finns en massa andra muslimska länder?

För att palestinierna inte bestod av en etnicitet eller nationalitet, utan ett kollektiv från olika etniciteter och det enda gemensamma var att de var tidigare medborgare i det Ottomanska imperiet vilket sträckte sig över betydligt större områden än "Palestinamandatet". Bara några år tidigare var Palestinamandatet hela Transjordan d.v.s inkl. Jordanien. Men helt plötsligt så var Palestinierna en helt unik "folkgrupp" med en egen "nationalitet", egen flagga, egen nationalsång, egen hummus och ditten och datten. Det mesta av det här kom dessutom till först efter 1948. Innan 1947 brydde sig inte en jävel.

Citat:
Om Sverige ockuperades, tror du svenskarna glatt skulle säga att "men det finns ju så många andra kristna länder"?

Vilken del av "Sverige är en stat" och "Palestinamandatet var ett ockuperat territorium" är det du inte begriper nu igen? Är din hjärna verkligen så liten eller går du på autorepeat från propagandaministeriet?

Citat:

Palestinierna vill inte ge judar medborgarrättigheter, de ville inte det 1947, de vill inte det idag. Det är ett faktum. Majoriteten av palestinierna vill idag fortfarande inte ge judar medborgarrättigheter. Det är faktum, jag postade en poll om det i en av de andra trådarna häromveckan.
Citera
2018-05-09, 16:23
Avstängd
Citat:
Att det fanns militanta sionister ifrågasätter jag inte, frågan är varför du beskriver saken som att det uteslutande handlade om militärt övertagande när det inte ens fanns någon stat att överta.
Jag beskriver det som ett militärt övertagande för att det var vad det handlade om. Du är sen besatt av det där att det inte fanns en tidigare palestinsk stat där. Jag talar om folket som bodde där, men för dig är uppenbarligen folk utan en egen stat rättslösa.
Citat:
Folkrätten till ett helt territorium där de inte ens fanns någon bebyggelse eller stat? Exakt hur specificeras den här mystiska rätten?
Ingen bebyggelse? Tror du palestinierna sov under bar himmel? Att sionisterna tidigt rev stora mängder palestinska byar för att försöka utplåna bevisen för att de bott där är en annan sak.
Citat:
För att palestinierna inte bestod av en etnicitet eller nationalitet, utan ett kollektiv från olika etniciteter och det enda gemensamma var att de var tidigare medborgare i det Ottomanska imperiet vilket sträckte sig över betydligt större områden än "Palestinamandatet"
Ja, och? Frågan är fortfarande varför de som bodde där förtjänade att fördrivas för att en bunt ryska invandrare skulle få sin etnonationalistiska stat. Du verkar inte se palestinierna som människor med några rättigheter.
Citat:
Vilken del av "Sverige är en stat" och "Palestinamandatet var ett ockuperat territorium" är det du inte begriper nu igen? Är din hjärna verkligen så liten eller går du på autorepeat från propagandaministeriet?
Är du så jävla indoktrinerad att du inte kan förstå att jag talar om människor. De som fördrevs när ni sionister skulle erövra er en stat. Om Hamas inte erkänner Israel som en stat, innebär de att de har rätt att gå fram med samma metoder som sionisterna använde?
Citera
2018-05-09, 17:38
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Jag beskriver det som ett militärt övertagande för att det var vad det handlade om. Du är sen besatt av det där att det inte fanns en tidigare palestinsk stat där. Jag talar om folket som bodde där, men för dig är uppenbarligen folk utan en egen stat rättslösa.

Men judarna ska vara rättslösa och statslösa eller?

Citat:
Ingen bebyggelse? Tror du palestinierna sov under bar himmel? Att sionisterna tidigt rev stora mängder palestinska byar för att försöka utplåna bevisen för att de bott där är en annan sak.

Sionisterna rev byar som användes av AL under kriget ja. Det är bara du som försöker få till det att de gjorde det för att "roffa åt sig så mycket saftiga markytor som möjligt". Hela idén är så jävla skitnödig när man tittar på vilka ytor det handlar om också.

Citat:
Ja, och? Frågan är fortfarande varför de som bodde där förtjänade att fördrivas för att en bunt ryska invandrare skulle få sin etnonationalistiska stat. Du verkar inte se palestinierna som människor med några rättigheter.

De förtjänade inte att fördrivas per definition nej men om du kastar en sten mot mig så siktar jag inte mot dina "ben" eller vad det nu är du tycker att judar automatiskt ska göra, jag siktar mot huvudet. Men du verkar vara så förnuftig, varför åker du inte dit och visar hur man ska göra?

Citat:
Är du så jävla indoktrinerad att du inte kan förstå att jag talar om människor. De som fördrevs när ni sionister skulle erövra er en stat. Om Hamas inte erkänner Israel som en stat, innebär de att de har rätt att gå fram med samma metoder som sionisterna använde?

Varför försöker du hela tiden ge Palestinierna massa rättigheter som du aldrig ger Israel? Givetvis hade araberna rätt att grunda en stat, frågan är varför de inte ville ge judar medborgarrättigheter och varför de i slutändan vägrade att ens ge judarna plats i de obefolkade delarna av mandatet.

Det verkar som att du anser att araberna har en genetisk rättighet till landet oavsett vem som äger den.
Citera
2018-05-09, 18:24
Avstängd
Citat:
Men judarna ska vara rättslösa och statslösa eller?
Nej, de skall inte vara rättslösa, men det innebär inte att de hade rätt att erövra ett område och göra folket där rättslöst.
Citat:
Sionisterna rev byar som användes av AL under kriget ja. Det är bara du som försöker få till det att de gjorde det för att "roffa åt sig så mycket saftiga markytor som möjligt".
Det sprids mycket myter om det där. Jag läste av en israel som när hon var liten fick lära sig att ruinerna på kullen ovanför var ruiner från korsfarartiden. Först som vuxen fick hon klart för sig att det var en palestinsk by som rivits 1948. Lite oklart om du är en av de som gått på myterna eller en av dem som avsiktligt skapar dem.
Citat:
De förtjänade inte att fördrivas per definition nej men om du kastar en sten mot mig så siktar jag inte mot dina "ben" eller vad det nu är du tycker att judar automatiskt ska göra, jag siktar mot huvudet.
Läs på lite om hur det verkligen gick till. Inte sionistpropagandan utan verkligheten! Din historieförfalskning att det bara var de som gjorde väpnat motstånd mot de judiska erövrarna som fördrevs är en direkt lögn. Men du är tydlig nog ändå: alla som gjorde motstånd mot erövringen skulle dö.
Citat:
Det verkar som att du anser att araberna har en genetisk rättighet till landet oavsett vem som äger den.
Det är snarare ni sionister som argumenterat för att judar har en genetisk rätt till landet var i världen de än bott. Därför hade en grupp ryssar mer rätt till Palestina än de som bodde där.
Citera
2018-05-09, 18:50
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nej, de skall inte vara rättslösa, men det innebär inte att de hade rätt att erövra ett område och göra folket där rättslöst.

Men nu var de ju rättslösa och statslösa på en gång. Vad tror du händer?

Citat:
Det sprids mycket myter om det där. Jag läste av en israel som när hon var liten fick lära sig att ruinerna på kullen ovanför var ruiner från korsfarartiden. Först som vuxen fick hon klart för sig att det var en palestinsk by som rivits 1948. Lite oklart om du är en av de som gått på myterna eller en av dem som avsiktligt skapar dem.

Det här betyder ingenting öht och motsäger inte ens att den revs som AL-bastion. Hur är det med dina jävla Pallywoodmyter, bara de senaste veckorna har du spridit mer lögner än vad Israel någonsin spritt.

Citat:
Läs på lite om hur det verkligen gick till. Inte sionistpropagandan utan verkligheten! Din historieförfalskning att det bara var de som gjorde väpnat motstånd mot de judiska erövrarna som fördrevs är en direkt lögn. Men du är tydlig nog ändå: alla som gjorde motstånd mot erövringen skulle dö.

Du skriver motstånd "mot erövringen" men det var väl främst motstånd mot att ge judar medborgarrättigheter eller motstånd mot att ha en judisk granne som var det avgörande. Men visst, tar man upp vapen får man givetvis skylla sig själv och då kan man inte hålla på och gnälla att man får stryk heller.

Citat:
Det är snarare ni sionister som argumenterat för att judar har en genetisk rätt till landet var i världen de än bott. Därför hade en grupp ryssar mer rätt till Palestina än de som bodde där.

Nej det har jag verkligen inte, sluta lägg ord i min mun. Däremot skulle det vara fint att du svarade på frågorna om Kurdistan och Assyrien som du vägrat svara på så många gånger tidigare. Hur ställer du dig till ett självständigt Kuridistan och ett självständigt Assyrien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in