2018-05-09, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Han borde motanmäla med falsk tillvitelse. Man får inte beskylla människor för brott hur som helst. Även om man har en mediekåt advokat med feministisk agenda.

Fast man får ju anmäla sexuella trakasserier, utnyttjande av person i beroendeställning och kränkande fotografering om anmälaren anser att just detta hänt. Sen om bevisningen inte håller och ord mot ord då blir det svårare. Men det brukar ju vara någonstans mellan personers historier som sanningen hittas. Kroners offerkofta har ja inte mkt för, klassisk ”trycka ner/underminera kvinna” historia. ”Hon är trasig och hysterisk, jag är hel och stadig”.
Citera
2018-05-09, 15:18
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Nja något fel har nog Kroner gjort eftersom han fick en formell varning av SVT. Men han har inte gjort något olagligt. Med reservation för den senaste anmälan som inte är behandlad än.

Jag tror att varningen var fel. Kronér trodde att han hade en flört och att tjejen gillade meddelandena. Jag tror att Kronér trodde alldeles rätt i det men att tjejen plötsligt skiftade attityd.

Problemet är att en del personer är otroligt ombytliga, de kan växla totalt från en dag till en annan. Ett av de här tillstånden kallas "IPS":

https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/personlighetsstorningar/borderline

Felet Kronér gjorde är möjligen att han inledde relation med personen ifråga. Då är det bäddat för problem. Man kan dock inte betrakta Kronér som en dålig människa p g a det.
Citera
2018-05-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Fast man får ju anmäla sexuella trakasserier, utnyttjande av person i beroendeställning och kränkande fotografering om anmälaren anser att just detta hänt. Sen om bevisningen inte håller och ord mot ord då blir det svårare. Men det brukar ju vara någonstans mellan personers historier som sanningen hittas. Kroners offerkofta har ja inte mkt för, klassisk ”trycka ner/underminera kvinna” historia. ”Hon är trasig och hysterisk, jag är hel och stadig”.
Det där med offerkofta är ointressant ur ett juridiskt perspektiv. Och man får polisanmäla. Men inte falskeligen. Han borde motanmäla. I alla fall om han är oskyldig...
Citera
2018-05-09, 16:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har läst hans långa förklaring. Vet man vem praktikanten är?
Hon var ju förbannad på honom för att han gjorde slut, för att hon var så kär, tydligen.
Han blev med tiden tveksam att fortsätta och sa nej flera gånger, trots det fortsatte hon skicka sms till honom. Hon jagade honom och kunde inte acceptera att det tog slut. Hon blandade t o m in sin mamma för att hålla kvar honom i sitt grepp.
Citera
2018-05-09, 16:43
Medlem
Finns inga bevis för åtal och därmed är han oskyldig. Ska vi ha en fungerande rättsstat så är det så man ska tänka. Så ska varje fungerande människa tänka.
För en dag kan det vara en själv som står i hans sits.

Finns det en möjlighet att han kan vara skyldig ändå? Absolut, men dömer vi folk efter det så är det lika bra att lägga ner demokratin.
Vem som helst kan anmäla någon för vad som helst, inga som helst problem. Men så länge personen inte fälls i domstol så är personen oskyldig tills annat har blivit dömt.
Citera
2018-05-09, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Jag tror att varningen var fel. Kronér trodde att han hade en flört och att tjejen gillade meddelandena. Jag tror att Kronér trodde alldeles rätt i det men att tjejen plötsligt skiftade attityd.

Problemet är att en del personer är otroligt ombytliga, de kan växla totalt från en dag till en annan. Ett av de här tillstånden kallas "IPS":

https://www.psykologiguiden.se/rad-och-fakta/symtom-och-besvar/personlighetsstorningar/borderline

Felet Kronér gjorde är möjligen att han inledde relation med personen ifråga. Då är det bäddat för problem. Man kan dock inte betrakta Kronér som en dålig människa p g a det.

Exakt! Det verkar ju som att dessa metoomän är rätt bra på att skifta attityd, växla mellan olika roller och framstå som goda och mysiga i tv men utanför är en annan femma. Detta är inget nytt beteende, men går liksom inte att gömma sig bakom det mer.
Citera
2018-05-09, 17:08
Medlem
Knotknets avatar
Är det någon som sitter på när Kronér någon gång under 90-talet skulle jag tro, medverkade i Fångarna på fortet och tog den nakna kvinnan med tatuerad ledtråd på kroppen på brösten. Jag minns att han blev till sig på ett något udda sätt när han tafsade.
Citera
2018-05-09, 18:20
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Är det någon som sitter på när Kronér någon gång under 90-talet skulle jag tro, medverkade i Fångarna på fortet och tog den nakna kvinnan med tatuerad ledtråd på kroppen på brösten. Jag minns att han blev till sig på ett något udda sätt när han tafsade.
Kronér har inte varit med i Fångarna på fortet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lasse_Kron%C3%A9r
Citera
2018-05-09, 18:24
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Kronér har inte varit med i Fångarna på fortet.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lasse_Kron%C3%A9r
Vad är det för korkat bevis du för fram?

Lasse Kronér har varit med på Fångarna på fortet, jag har själv sett programmet. Min fråga kvarstår om någon har det programmet när Lasse tar kvinnan på brösten?
Citera
2018-05-09, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Han var med -93. Möjligen finns det du söker i den här filmen, har ej själv tid att kolla:
https://www.youtube.com/watch?v=ZIifIx_GOQc

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_%C3%B6ver_avsnitt_av_F%C3%A5ngarna_p%C3%A5_f ortet
Citera
2018-05-09, 19:12
Medlem
showdowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har läst hans långa förklaring. Vet man vem praktikanten är?
Hon var ju förbannad på honom för att han gjorde slut, för att hon var så kär, tydligen.

Vem är praktikanten, vad heter hon?
Citera
2018-05-09, 19:16
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Vem är praktikanten, vad heter hon?

Verkar inte ha kommit fram här. Märkligt. Jag tycker det borde kunna komma fram. Då hon var med på fester med vänner och dylikt, som tyckte de var så kära. Han är aktiv på facebook med vänner, kanske något foto hos någon vän där då de satt ute på landet och festade?
Mytoman tycker folk om henne i facebook-kommentarer, till hans berättelse. En orm, tycker någon annan. Det kan vara vänner som kommer in och kommenterar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in