2018-05-08, 17:07
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Och en friande dom/ inget åtal kan bero på brist på bevis som i fallet med smsen eller ord mot ord. Innebär det att Kroner är oskyldig..? Många är de anmälda som ljugit sig ur domstolar...

Juridiskt sett är han oskyldig, ja. Om han verkligen är oskyldig, tja, vem vet? Jag var inte där, så jag vet inte. Men, oskyldig till motsatsen bevisats.
Citera
2018-05-08, 17:10
Medlem
Massi Fritz agenda är ju bara arvode. lol
Citera
2018-05-08, 17:41
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Och en friande dom/ inget åtal kan bero på brist på bevis som i fallet med smsen eller ord mot ord. Innebär det att Kroner är oskyldig..? Många är de anmälda som ljugit sig ur domstolar...

Det kan vi ju inte veta eftersom det ... wait for it... saknas bevis.

Men det ska bli spännande att se vad som händer med denna anmälan.
Jag avvaktar med att kommentera denna anmälan mer än så eftersom mitt förtroende till rättsordningen är hög och saken får beredas av åklagaren.
Citera
2018-05-08, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Om du ser tidningarnas Kronérlöpsedlar uppklistrade runt adressen Berzeliigatan 19 i Göteborg, så är det inte praktikanten som klistrat upp dem, utan det har jag gjort.
Med all respekt så hade det väldigt lite med dina hemmasnickrade manshatarflygblad att göra. Förvånad är jag ju inte att du hör åt mölndalshållet till. Min kommentar berodde enkom på att stackaren stod ut rakt av med sitt (något grisliknande) tryne då jag gick in på aftonbladet på mobilen. Ledsen om jag förringar ditt försök att ta heder och ära av en riktig karl. Kram.
Citera
2018-05-09, 09:46
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:

Det är inte brottsligt att skicka skämt-SMS. Det är om man gör det med syftet att trakassera som det är brottsligt. Han slutade ju när han fick veta att hon inte gillade det. Troligen tyckte hon att det var kul först och sedan svängde hon i humöret.

Tjejen är antagligen labil och behöver annan hjälp än en advokat som skriver meningslösa polisanmälningar. Kronér verkar inte ha gjort något fel alls.
Citera
2018-05-09, 11:01
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Det är inte brottsligt att skicka skämt-SMS. Det är om man gör det med syftet att trakassera som det är brottsligt. Han slutade ju när han fick veta att hon inte gillade det. Troligen tyckte hon att det var kul först och sedan svängde hon i humöret.

Tjejen är antagligen labil och behöver annan hjälp än en advokat som skriver meningslösa polisanmälningar. Kronér verkar inte ha gjort något fel alls.

Nja något fel har nog Kroner gjort eftersom han fick en formell varning av SVT. Men han har inte gjort något olagligt. Med reservation för den senaste anmälan som inte är behandlad än.
Citera
2018-05-09, 13:24
Medlem
Strossels avatar
Här är Lasses förklaring, jag tror nog mera på honom än andra sidan.

https://www.facebook.com/lasse.kronertre/posts/1880263665358104
Citera
2018-05-09, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel

Större offerkofta får man leta efter, förstår att den tog mer än 6 månader att virka ihop....
Citera
2018-05-09, 14:38
Medlem
Han borde motanmäla med falsk tillvitelse. Man får inte beskylla människor för brott hur som helst. Även om man har en mediekåt advokat med feministisk agenda.
Citera
2018-05-09, 14:44
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel

Jag har läst hans långa förklaring. Vet man vem praktikanten är?
Hon var ju förbannad på honom för att han gjorde slut, för att hon var så kär, tydligen.
Citera
2018-05-09, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Jag har läst hans långa förklaring. Vet man vem praktikanten är?
Hon var ju förbannad på honom för att han gjorde slut, för att hon var så kär, tydligen.

Enligt han ja, men ja misstänker att om det skrivs en text från hennes sida så lär den inte vara lika ljus som Kroner vill få det att verka...
Citera
2018-05-09, 15:14
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Större offerkofta får man leta efter, förstår att den tog mer än 6 månader att virka ihop....

Lasse har mått jävligt dåligt av att bli uthängd som snuskgubbe på detta vis. Han är en fin och bra kille och har inte samma självklara ork att ta fajten hela tiden. Folk som redan dömt honom på förhand kommer ju tolka varje svar från honom som en bekräftelse. Hade han gått ut tidigare hade sådana som du sagt "det var det jag visste han har en färdigfabricerad historia"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in