2018-05-06, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkinFood
Herregud vad rädd du verkar vara för mig. Är det verkligen så läskigt med mothugg att du inte vågar citera mig längre? Kom igen, du är bättre än så #Styrkekram

Jag har tidigare i tråden skrivit att polis, åklagare och domstolar måste bli bättre på att bemöta de som anmäler brott. Det gäller självklart samtliga brott, men sexualbrott kräver en extra grad av känslighet. När det gäller anmälningsbenägenhet vet jag inte riktigt om du har på fötterna fr ditt påstående, det får du gärna belägga med statistik. Den vanliga uppfattningen är väl att folk anmäler mer nu än tidigare?

Det som gör att det är svårt att ta dig på allvar är att du vill få det till att vita mediamän begår fler sexualbrott än de invandrargrupper som är kraftigt överrepresenterade i statistiken. Är du lika aktiv i trådar angående det? För att du ska ha ett uns trovärdighet så borde du rimligtvis vara det. Att bli gruppvåldtagen i en överfallsvåldtäkt torde vara snäppet värre än att få olämpliga mess av sexuell karaktär även om det inte verkar så i din skeva värld.

Och förresten...vad märkligt att vita Kronér blir uthängt medan mörkhyade Ismail verkar 100% fredad trots långt allvarligare anklagelser. Hur går det ihop med din fantastiska teori om de omhuldade vita männen? Nä, det går inte ihop....precis som resten av dina resonemang som saknar logik och stringens.

Ja, en fråga. Kan du länka till domarna är du snäll.

#Kämpa

Rädd? Hybris much?

Kroner och Timell gick ut själva i media. Ismael har inte gjort det. Det vita spelar ingen roll, inte heller invandrar/svenneefternamn. Metoo handlar om alla, man exkluderar inte någon.

Domarna? En polisanmälan från praktikant nr 2, artikel från media angående praktikant 1. Googla.
Citera
2018-05-06, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlerikss
Rädd? Hybris much?

Kroner och Timell gick ut själva i media. Ismael har inte gjort det. Det vita spelar ingen roll, inte heller invandrar/svenneefternamn. Metoo handlar om alla, man exkluderar inte någon.

Domarna? En polisanmälan från praktikant nr 2, artikel från media angående praktikant 1. Googla.

Nej då, jag är 100% jordad och har koll på mitt ego. Konstaterar bara att du är en fegis som väljer vad du svarar på/undviker att citera, samtidigt som du kritiserar andra för att inte svara dig. Ynkligt.

Stor humor...inte ens när man skriver dig på näsan förstår du.

Inga domar = ingen återfallsförbrytelse!

Det tror jag att till och med de mest rabiata metoo-vurmarna kan skriva under på. Men återigen så klarar ditt intellekt inte av att greppa skillnaden mellan juridiskt och moraliskt klander.

Så från det förra inlägget där hudfärgen vit var av vikt så spelar det helt plötsligt ingen roll? Det måste vara besvärligt att inte ens ha koll på vad man själv tycker.

#Kämpa
Citera
2018-05-06, 19:40
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Återfallsförbrytare, Kroner, minst två praktikanter. Frågor på det?

Ja en fråga: vad anser du om straffskalan?
Citera
2018-05-06, 23:26
Medlem
Citat:
Nej då, jag är 100% jordad och har koll på mitt ego. Konstaterar bara att du är en fegis som väljer vad du svarar på/undviker att citera, samtidigt som du kritiserar andra för att inte svara dig. Ynkligt.

Stor humor...inte ens när man skriver dig på näsan förstår du.

Inga domar = ingen återfallsförbrytelse!

Det tror jag att till och med de mest rabiata metoo-vurmarna kan skriva under på. Men återigen så klarar ditt intellekt inte av att greppa skillnaden mellan juridiskt och moraliskt klander.

Så från det förra inlägget där hudfärgen vit var av vikt så spelar det helt plötsligt ingen roll? Det måste vara besvärligt att inte ens ha koll på vad man själv tycker.

#Kämpa

Minst två möten med svtchefer, pga påstridande sexuella inviter på minst två praktikanter under en 6-8 månaders period är inget mönster enligt dig..?

Vita män drar fördel av sitt privilegie varje dag. Den rasifierade Ismael har i detta vi pratar om nu har inte själv gått ut i media alltså är hans namn heller inte där. Svårare än så är det inte.
Citera
2018-05-06, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Ja en fråga: vad anser du om straffskalan?

Om en person på mitt jobb, i en sk chefsposition eller högt uppsatt, skulle sexuellt trakassera minst två praktikanter, ja då hade ju inte den personen haft jobebt kvar till att börja med samt en polisanmälan på halsen.
Citera
2018-05-06, 23:41
Medlem
Citat:
Minst två möten med svtchefer, pga påstridande sexuella inviter på minst två praktikanter under en 6-8 månaders period är inget mönster enligt dig..?

Vita män drar fördel av sitt privilegie varje dag. Den rasifierade Ismael har i detta vi pratar om nu har inte själv gått ut i media alltså är hans namn heller inte där. Svårare än så är det inte.

Det är även ett mönster att solen går upp och går ner varje dag. Det gör inte solen till en återfallsförbrytare vilket var det som diskuterades. Du är den mest ohederliga person jag någonsin har fört en diskussion med, men det är tur ändå att den förs på ett offentligt forum. Hade det varit ett vanligt samtal hade jag känt mig av nöd tvungen att banda allt med tanke på hur förvirrat du resonerar.

Ok, så nu har det alltså med hudfärg att göra igen.

• Inlägg 1 - hudfärg spelar roll
  • Inlägg 2 - hudfärg spelar ingen roll
  • Inlägg 3 - hudfärg spelar roll igen

Kan du bestämma dig någon gång? Eller ännu hellre, se till att bara den ena av dina personligheter skriver i tråden.

#Kämpa
Senast redigerad av SkinFood 2018-05-06 kl. 23:44.
Citera
2018-05-06, 23:54
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Om en person på mitt jobb, i en sk chefsposition eller högt uppsatt, skulle sexuellt trakassera minst två praktikanter, ja då hade ju inte den personen haft jobebt kvar till att börja med samt en polisanmälan på halsen.

Vad synd, inget svar på min fråga.
Citera
2018-05-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Vad synd, inget svar på min fråga.

Att bli avskedad från jobbet är självklart. Böter och fängelse känns rimligt när det kommer till sexuella trakasserier mot personer i beroendeställning.
Citera
2018-05-07, 01:00
Medlem
Citat:
Det är även ett mönster att solen går upp och går ner varje dag. Det gör inte solen till en återfallsförbrytare vilket var det som diskuterades. Du är den mest ohederliga person jag någonsin har fört en diskussion med, men det är tur ändå att den förs på ett offentligt forum. Hade det varit ett vanligt samtal hade jag känt mig av nöd tvungen att banda allt med tanke på hur förvirrat du resonerar.

Ok, så nu har det alltså med hudfärg att göra igen.

• Inlägg 1 - hudfärg spelar roll
  • Inlägg 2 - hudfärg spelar ingen roll
  • Inlägg 3 - hudfärg spelar roll igen

Kan du bestämma dig någon gång? Eller ännu hellre, se till att bara den ena av dina personligheter skriver i tråden.

#Kämpa

Begår man samma brott två gånger, då handlar det om återfall.

Angående hudfärg så är SD:s ”utan pardon”-patrull säkra på att det har med hudfärg att göra i den meningen att ismaels namn inte nämns pga att han är mörk, han skulle således skyddas av ”ljugmedia”. men så är kanske inte fallet här, utan det är för att han själv inte valt att gå ut i media och kommentera ngt. Kroner och Timell tex har ju kommenterat, bedyrat sin oskyld. Inte svårare än så.
Citera
2018-05-08, 11:24
Medlem
Nu hörde jag att kjoltyget "fått till" (inte alls svårt) en förundersökning angående kränkande fotografering. Nu hängs han återigen ut på aftonbladet. Stackars Lasse. Vilken kvinna alltså. Snacka om att svinga snabeln i fel mutta. Vilken riktig man vill inte trycka på härliga unga praktikanter liksom. Fridolin? Det är ju alltså inte olagligt att ha sex med ungmuttor oavsett om du tycker det eller inte. Vill metoo ha ett sätt att totalt förstöra en mans liv, utan att han begått brott? Så sjukt detta. Verkar ju också vara många "sära på benen för privilegier" kvinnor som ägnar sig åt dessa karaktärsmord. Hur mår de egentligen? Vad är meningen med livet enligt dem? Ha en fin sommardag!
Citera
2018-05-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
Nu hörde jag att kjoltyget "fått till" (inte alls svårt) en förundersökning angående kränkande fotografering. Nu hängs han återigen ut på aftonbladet. Stackars Lasse. Vilken kvinna alltså. Snacka om att svinga snabeln i fel mutta. Vilken riktig man vill inte trycka på härliga unga praktikanter liksom. Fridolin? Det är ju alltså inte olagligt att ha sex med ungmuttor oavsett om du tycker det eller inte. Vill metoo ha ett sätt att totalt förstöra en mans liv, utan att han begått brott? Så sjukt detta. Verkar ju också vara många "sära på benen för privilegier" kvinnor som ägnar sig åt dessa karaktärsmord. Hur mår de egentligen? Vad är meningen med livet enligt dem? Ha en fin sommardag!

Om du ser tidningarnas Kronérlöpsedlar uppklistrade runt adressen Berzeliigatan 19 i Göteborg, så är det inte praktikanten som klistrat upp dem, utan det har jag gjort.
Citera
2018-05-08, 11:53
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Rädd? Hybris much?

Du vet att det är en väsentlig skillnad på en dom och anmälan va?
Citat från din favoritblaska:
"Efter begäran från Massi Fritz: ”För att inleda förundersökning krävs egentligen inte så mycket"
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/OnJpV1/ny-forundersokning-mot-lasse-kroner--tidigare-laggs-ned
Du är mer än dum. Du är ett dumt troll som försöker trolla men det funkar uppenbarligen inte...

#Rymdkram
#FuckUToo
Senast redigerad av Carl Serung 2018-05-08 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in