2018-05-09, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Bara att gratulera, ni förtjänade tre poäng i måndags. Vårt försvar är ihåligare än en sönderborrad schweizerost. Calisir imponerade stort på mig. Synd för er del att ni inte lyckades locka till er Isak Pettersson, hade kunnat vara en bra ersättare nu när Dahlberg (vår framtida landslagsmålvakt, får han speltid utomlands tycker jag han borde peta Olsen inom något år) lämnar.

När Calisir får tjonga bollar på det sättet är han grym och det har han ju gjort ganska regelbundet än så länge(även om 0-1 var så där), därav mitt tjöt om han i tråden, gillar han som fan.

Problemet med vår backlinje är väl att vi kanske inte har någon som är jättebra i luftspelet, biter på naglarna varje gång vi får en fast situation mot oss.

Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Plus att Dahlberg lämnar. En av våra viktigaste spelare.

Glömde totalt bort det. Skall bli intressant att se hur vi löser det, om vi vill snåla lite så är det väl ok med Dahlin(och Amos), han såg rätt stabil ut mot Häcken.

Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Skulle vi behålla Mix och Engvall, samt kanske få in en ny spelare i sommar. Så tror jag att vi har chans på guld redan i år.

haha nej, det är totalt uteslutet enligt mig.
2018-05-09, 13:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Skulle vi behålla Mix och Engvall, samt kanske få in en ny spelare i sommar. Så tror jag att vi har chans på guld redan i år.

Eftersom vi deltar i allsvenskan har vi givetvis chansen på guldet men det är väl det enda som talar för det också.
Vi har inte och kommer inte att ha med nån guld eller ens europastrid att göra, vi har inte spelat en tredjedel av serien, vi kommer tappa två av våra viktigaste spelare och i tappet av Engvall försvagas vår forwardsbesättning än mer numerärt.
Nåt med toppen att göra kommer vi inte ha, kan vi sluta på den där sjundeplatsen vi förbokade under några säsonger får man vara nöjd denna säsong.
2018-05-09, 14:06
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Detta har säkert avhandlats också, men varför i allsin dar flyttades Bajen-MFF i omgång 10 fram en vecka till 16/5?

Det missgynnar väl MFF något oerhört då man haft och har ett helt bissart tätt spelschema i maj redan.

3, 7, 10, 13, 16 och 20 maj, det är ganska tajt.
2018-05-09, 14:09
Medlem
Otto Flicks avatar
Känns som att Karlström hade tjänat på att inte säga något alls om sin filmning i förhoppningen om att det så småningom bara ebbat ut. Nu blir han föremål för ytterligare förlöjlning i något som enbart kan kategoriseras som "en dåres försvarsstal" och fasen vad om han inte gör det bättre än Strindberg. :-)

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/slar-tillbaka-vet-inte-riktigt-vad-de-pratar-om/
2018-05-09, 14:38
Medlem
Nu har någon äcklig kvinnohatare fått för sig att klaga bara för klagandets skull

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Mgk16J/stark-kritik-mot-gif-sundsvall-annons

Kan någon förklara för mig vad som är så himla fult med detta? Detta gör väl väldigt många andra klubbar men då är det ingen som klagar. Varför ska då Giffarna få skit för detta när det handlar om en god sak? Man häpnar för fan.
2018-05-09, 15:18
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Nu har någon äcklig kvinnohatare fått för sig att klaga bara för klagandets skull

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/Mgk16J/stark-kritik-mot-gif-sundsvall-annons

Kan någon förklara för mig vad som är så himla fult med detta? Detta gör väl väldigt många andra klubbar men då är det ingen som klagar. Varför ska då Giffarna få skit för detta när det handlar om en god sak? Man häpnar för fan.

Rabiata kärringar och soyboys är jävligt snabba på att racka ner på event/tillställningar, så inte mer än rätt.
2018-05-09, 15:23
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Känns som att Karlström hade tjänat på att inte säga något alls om sin filmning i förhoppningen om att det så småningom bara ebbat ut. Nu blir han föremål för ytterligare förlöjlning i något som enbart kan kategoriseras som "en dåres försvarsstal" och fasen vad om han inte gör det bättre än Strindberg. :-)

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/slar-tillbaka-vet-inte-riktigt-vad-de-pratar-om/
Verkligen märkligt
"Jag har fått mycket kritik men många vet inte riktigt vad de pratar om. Det är klart att det var en filmning och så"

Jaha. Är det inte för filmningen han har fått kritik?
Vad är det som många inte vet "vad de pratar om" menar han?

Sedan är det extra illa att fejka huvudskada för att få domaren att blåsa direkt, när den regeln är för att skydda spelarna. Alla filmningar är illa, men detta är snäppet värre. Både utförandet och "förklaringen".
2018-05-09, 15:26
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:

Du ser inte det könsstereotypa i det hela?
• Rosa
• Bubbel
• Smink

Vad annat kan man tänkas lockas kvinnlig publik med?

Jag har inte sett liknande event för kvinnor till fotbollsmatcher förut, men du får gärna visa.
2018-05-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Du ser inte det könsstereotypa i det hela?
• Rosa
• Bubbel
• Smink

Vad annat kan man tänkas lockas kvinnlig publik med?

Jag har inte sett liknande event för kvinnor till fotbollsmatcher förut, men du får gärna visa.
IFK Göteborg har såvitt jag vet också spelat i rosa men det verkar du helt bortse ifrån?

Men allvarligt, vad är det för fel på det här? Säg inte att du är emot jämställdhet? Det är väl jättebra att klubbar erbjuder kvinnor till matcher för allas värde?
2018-05-09, 15:38
Medlem
Facked-Ups avatar
Citat:
IFK Göteborg har såvitt jag vet också spelat i rosa men det verkar du helt bortse ifrån?

Men allvarligt, vad är det för fel på det här? Säg inte att du är emot jämställdhet? Det är väl jättebra att klubbar erbjuder kvinnor till matcher för allas värde?
Eh? Vad är ett matchställ för jämförelse? Det finns många lag som spelat med rosa ställ.

Skillnaden är att här riktar man sig till kvinnor med hjälp av rosa, bubbel och smink. Klassiskt stereotypt.
Jag förstår att folk reagerar.
Jag förstår att folk här inne reagerar på att folk reagerar.
Själv har jag viktigare saker att reagera på men ville ändå ställa frågan om du inte såg det stereotypa. Men det valde du att inte svara på. Men det är inget krav eller något jag förväntar mig heller.
2018-05-09, 15:42
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Sedan är det extra illa att fejka huvudskada för att få domaren att blåsa direkt, när den regeln är för att skydda spelarna. Alla filmningar är illa, men detta är snäppet värre. Både utförandet och "förklaringen".

Helt enig,det är vad jag stör mig mest på här faktiskt.

Vet att vi i ÖSK har filmare också (Omoh t.ex.) och stör mig lika mycket på det så klart. Men känns som att Karlström tog det ytterligare en nivå. Hade förväntat mig en fullständig pudel i stället för "men andra gör det" "jag gör allt för att vill vinna" etc. Det hade varit mer hedervärt än dessa halvdana ursäkter och försök till motiveringar.
2018-05-09, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facked-Up
Eh? Vad är ett matchställ för jämförelse? Det finns många lag som spelat med rosa ställ.

Skillnaden är att här riktar man sig till kvinnor med hjälp av rosa, bubbel och smink. Klassiskt stereotypt.
Jag förstår att folk reagerar.
Jag förstår att folk här inne reagerar på att folk reagerar.
Själv har jag viktigare saker att reagera på men ville ändå ställa frågan om du inte såg det stereotypa. Men det valde du att inte svara på. Men det är inget krav eller något jag förväntar mig heller.
Eh vad skulle det vara för skillnad? Jag kan givetvis inte svara för vilka klubbar inom svensk fotboll som gjort något liknande med bubbel, smink osv, men jag vet att det förekommer i flera andra sporter, såsom inom trav och ishockey och vad jag vet har ingen reagerat då. Sedan hur du då inte tycker det är något konsrigt att lagen spelar i rosa men tycker att allt det andra är stereotypt och att det är fullt naturligt att folk reagerar över Sundsvalls initiativ, ja då är ju du på ungefär samma nivå som Löfvens svammel om LAS-lagarna i debatten om våldtäkter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in