2018-05-09, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack!
Du skrev tidigare att Hanna hade gröna fingrar - är de många växterna också deras?
Vilka rum var Agnes och Moas - övervåningen?
Har ni anhöriga fått någon information att någon av de döda hittades hängd?

Skulle det vara familjens växter, så måste någon varit där ganska frekvent för att hålla dom vid liv?
Någon släkting? Fast det bodde väl inga släktingar närmare än Göteborg?
Snacka med min sambo i går om huset, och enligt henne skulle hon "nog" kunna tänka sig bo där då hon likt många andra släppte händelsen ganska snabbt.
Här var väl någon som satte diagnoser på sådana personer, psykopat eller hur var det?
Får kanske göra en utredning på henne.
Citera
2018-05-09, 10:12
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja, att försöka påstå att Agnes och Moa kan ha dödat sig själva är nog verkligen bland det sista halmstrået man greppar.
Varför är det så viktigt att försöka hålla fr a eftermälet av Oskar så rent som möjligt?
Varför får ingen skugga falla på denne man/mördare?

Jag förstår inte varför?
Några personer framför helt absurda påhittade teorier om att två mordoffer dödade sig själva - och folk här håller med???
Ska vi fortsätta på den här trenden med ideer om andra mördade barn som vi kan namnet på - Engla?Yara?Lisa Holm?
Det är osmakligt!

..och drivet i fallet har ju onekligen ständigt kommit från Oskars sida, med möten, behandlingar, beklaganden, intyg, hemtagningar från skola. Hanna har ju inte ens närvarat på flertal. Han har hela tiden försökt att måla upp en bättre bild av sig själv och beklagat sig för dem som skulle kunna gå i hans försvar. Toppar sin bristande livskvalitet med ansökan om professur och bilbyte. Nej, Oskar ville inte ge efter för något, inte ens sitt eget illamående. Jag är ganska övertygad om att han blev manisk i sitt tunnelseende, hur galet slutresultatet än blev. Hannas kollegor blev tagna med chock. Det säger ju en del.

Spåren av det hem vi kan se talar ju inte för en sjuk kvinnas uppgivenhet. De personliga tingen är iofs borttagna, men talar ändå för en harmonisk själ som lagt tid på inredning, färg och energier på ett behagligt sätt i rummen. Inga depressiva tecken i hemmet.
Ja stereotypt tänk, men vanligast förekommande i hemmen.
Citera
2018-05-09, 11:13
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Den extra kudden på pianostolen gjorde lite ont att se... ☹️

Ja, jag håller med dig. Tänkte också på kudden. Ser sådana detaljer med. Tycker för övrigt att just det rummet säger mer än vad de andra gör. Med instrumenten placerade där. Hade man inte kunna styla om det på ett annat vis? Det rummet är väldigt personligt och "hafsigt" beslut taget om att fota, "för nu orkar man liksom inte hålla på mer. Togs det sist?

Jag tänker mer på barnen när man ser hela huset.

Länken var förstås borttagen, när jag länkade in, men man kan ändå ta sig dit genom mäklarfirmans sajt.
Citera
2018-05-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Ja, jag håller med dig. Tänkte också på kudden. Ser sådana detaljer med. Tycker för övrigt att just det rummet säger mer än vad de andra gör. Med instrumenten placerade där. Hade man inte kunna styla om det på ett annat vis? Det rummet är väldigt personligt och "hafsigt" beslut taget om att fota, "för nu orkar man liksom inte hålla på mer. Togs det sist?

Länken var förstås borttagen, när jag länkade in, men man kan ändå ta sig dit genom mäklarfirmans sajt.

Hemskt att se huset inifrån. Även om man tänker bort styling med blommor och att man rensat bort mycket småsaker så var interiören så ljus och balanserad och gården så mysig. Jag tycker det är makabert om det är familjens möbler och tavlor som syns på bilderna. Men kanske familjen var angelägna om att försöka få huset sålt och ansåg att det var enklast att ta foton innan det tömdes. Vem kan tänkas köpa huset?? Hur kan man vilja bo i ett hus där fyra personer dött. Tycker kommynen borde köpt upp huset och gjort om det till ungdomsgård eller ngt annat som hedrat flickorna. 💔
Citera
2018-05-09, 11:42
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Hemskt att se huset inifrån. Även om man tänker bort styling med blommor och att man rensat bort mycket småsaker så var interiören så ljus och balanserad och gården så mysig. Jag tycker det är makabert om det är familjens möbler och tavlor som syns på bilderna. Men kanske familjen var angelägna om att försöka få huset sålt och ansåg att det var enklast att ta foton innan det tömdes. Vem kan tänkas köpa huset?? Hur kan man vilja bo i ett hus där fyra personer dött. Tycker kommynen borde köpt upp huset och gjort om det till ungdomsgård eller ngt annat som hedrat flickorna. 💔

Ja, det är onekligen en upplevelse att se allt inifrån, nu efter fem månaders lång tråd. Man tänker och tänker. Tycker allt ser trivsamt ut, ljust och en underbar liten pool utanför. De har gjort ett bra jobb med fotona, men rummet med instrumenten ser nästan ut som har kommit in i bildserien av misstag. Det har den ju inte, men jag ser sladdarna som stör, kudden på pianostolen.

Hade tyckt att samma sak även om jag inte skulle veta vad som hänt. T ex om det skulle varit en vanlig familj som flyttat till ett annat ställe.

Det är mycket känslor som kommer när jag ser just det rummet, baserat på vad som är skrivet i tråden om pianolektioner. Det rummet just, gör mig sorgsen.

Hoppas för barnens skull att de får en upprättelse här. Inget var ju deras fel.
Citera
2018-05-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Skulle det vara familjens växter, så måste någon varit där ganska frekvent för att hålla dom vid liv?
Någon släkting? Fast det bodde väl inga släktingar närmare än Göteborg?
Snacka med min sambo i går om huset, och enligt henne skulle hon "nog" kunna tänka sig bo där då hon likt många andra släppte händelsen ganska snabbt.
Här var väl någon som satte diagnoser på sådana personer, psykopat eller hur var det?
Får kanske göra en utredning på henne.

Jag har inte släppt fallet och är fortfarande väldigt berörd av det men skulle nog också kunna bo i huset. Huset är ändå bara ett skal. Det blir ju ett hem när man sätter dit sina egna möbler och inredning. Kanske målar och tapetserar och renoverar lite. Familjen hade ju inte bott där jättelänge och det som är byggt och renoverat är inte gjort av dem utan tidigare ägare så det känns inte så personligt gjort av dem. Man har väl sällan full koll på vad som hänt tidigare i ens eget hus/lägenhet. Man brukar bara ha koll på de som bodde där senast.
Citera
2018-05-09, 12:45
Bannlyst
Enligt Skatteverket så är där ett dödsbevis och ett senaste sed i livet.

Oskar senast sed i livet 2018-01-05
Dödsdatum / Dödsbevis 2108-01-09 Ej faställt
Anträffades avliden 2018-01-09

Agnes senast sed i livet 2018-01-05
Dödsdatum / Dödsbevis 2018-01-09 Ej faställt

Hanna Dödsdatum / Dödsbevis 2018-01-00
Ej faställt

Moa Dödsdatum / Dödsbevis 2018-01-00
Ej faställt

Oskar och Hanna har bara barnen
Moa och Agnes inga barn från tidigare förhållanden.

Dödsbevis registrerat 2018-01-29
Ej faställt
Citera
2018-05-09, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jinxer
[/b]
Det håller jag med om! Allt annat är att sätta sig själv på en piedestal på bekostnad av en död familj och det gäller oavsett om man påstår sig träffat någon i familjen eller inte. Det är fullt lika osmakligt självförverkligande och spekulativt sensationssökande ändå, och att människor inte håller sig för goda för det är en gåta och vittnar mest om människans mörkare och unknare sidor. Att man förment ikläder sig en falsk dräkt som flickornas apologeter för att dölja ens osunda självförhärligande, gör saken än värre!

"Apologeter" är en markör för det nyspråk som rasister brukar använda på denna sajt. Rasister är så gott som alltid även kvinnofientliga eftersom kvinnor har de egenskaper som de tror lockar hit "främlingar", samtidigt som de stöter bort våldsverkare.

Uppenbarligen har ett våldsbrott ägt rum i huset. Det var polisens första beskrivning.
Hur går dina tankar kring det?
Citera
2018-05-09, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Enligt Skatteverket så är där ett dödsbevis och ett senaste sed i livet.

Oskar senast sed i livet 2018-01-05
Dödsdatum / Dödsbevis 2108-01-09 Ej faställt

Agnes senast sed i livet 2018-01-05
Dödsdatum / Dödsbevis 2018-01-09 Ej faställt

Hanna Dödsdatum / Dödsbevis 2018-01-00
Ej faställt

Moa Dödsdatum / Dödsbevis 2018-01-00
Ej faställt

Oskar och Hanna har bara barnen
Moa och Agnes inga barn från tidigare förhållanden.

Dödsbevis registrerat 2018-01-29
Ej faställt

Oj, det går att ringa in att A och O levde ett visst datum, men inte de andra.

Är det månne ett fall som går att jämföra med Tetrapak-svensken i London, som begravde sin döda hustru under ett klädberg?

Värmen i huset gick ned ett visst datum. Var det inte den 5-6 januari? Då syntes A och O någonstans alltså?

Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Vet inte vad detta säger egentligen, men när det gäller deras elförbrukning så var den på jämn nivå fram till Lördagen 6e Jan. Då sjönk den markant, en extrem skillnad. Sedan upp på vanlig nivå igen from söndagen.
Senast redigerad av rappytt 2018-05-09 kl. 13:08.
Citera
2018-05-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja

Absolut är det så att någon packat in instrumenten i Os eventuella arbetsrum, kanske för senare försäljning.

Tror att hela huset är homestylat. Alla spår av familjen är borta. Kvar är ett till synes trevligt skal. Tror inte att det såg ut så när familjen bodde där.

Ser ut att vara nymålat i flickornas rum och tapeten på vägsnutten i köket tror jag också är ny. Tror även att handfatet i badrummet är nytt, ser skinande fräscht ut. Jämför med handfatet i det mindre badrummet, som är sunkigt undertill.

Köksluckor och köksgolv ser ut att på sina ställen ha varit grovt nedsmutsade (blod?) och är hjälpligt rengjorda. Flammiga färgskillnader på golvet.
Citera
2018-05-09, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Oj, det går att ringa in att A och O levde ett visst datum, men inte de andra.

Ja, jag frågade två ggr och fick de svaret.
Citera
2018-05-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Ja, jag frågade två ggr och fick de svaret.

Med tanke på dina fakta. Att A och O synts levande 5 januari senast, men ej övriga. Att värmen plötsligt gick ned kraftigt den 5-6, för att sedan gå upp.

Har A och O varit bortresta? Kommer hem till likstank? De lämnar stället där de varit 5 januari. Kommer hem till huset. Öppnar dörren. Luktar förfärligt. Värmen ned direkt.

Det kan ju även vara så att O tagit dem av daga och flytt huset med A, för att sedan återvända. Allt är möjligt tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in