2018-05-09, 07:34
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisens sammantagna uppfattning. Är den fakta vi har att förhålla oss till.
Vad jag vet inkluderar den inte hängning. Nä, vi får förhålla oss till vad polisen gått ut med.
Citera
2018-05-09, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Bilderna är färska. I Skåne har allting i naturen exploderat. Allt blommar o det är väldigt vackert. Det måste vara helt färska bilder. När kom annonsen ut? Bilderna är kanske tagna i helgen

Annonsen kom på hemnet igår kväll, ibland ligger annonser på respektive mäklares hemsida ett par dagar innan, men inget jag har sett i alla fall.
Citera
2018-05-09, 07:46
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolo79
Ta mej fan om man inte skulle hitta en förklaring på lögnerna ändå. De enorma åskådarantalet skulle alltså minska av att huset står tomt.
Just sådant här beteende tror jag ligger bakom mångas ovilja att känna sympati/förståelse för den allsmäktige professorns handlande.

Citat:
Ursprungligen postat av CountMyshkin
Du är klarsynt. Du har förstått hur #jagärhär, klanen som vill tysta ned sanningen om vad som hände i Bjärred, fungerar. De skulle inte vilja känna igen en spade på bild.

Beklämmande att se bilderna inifrån huset. Bara se fiolen står kvar där ger en tankeställare.

Ja, att försöka påstå att Agnes och Moa kan ha dödat sig själva är nog verkligen bland det sista halmstrået man greppar.
Varför är det så viktigt att försöka hålla fr a eftermälet av Oskar så rent som möjligt?
Varför får ingen skugga falla på denne man/mördare?

Jag förstår inte varför?
Några personer framför helt absurda påhittade teorier om att två mordoffer dödade sig själva - och folk här håller med???
Ska vi fortsätta på den här trenden med ideer om andra mördade barn som vi kan namnet på - Engla?Yara?Lisa Holm?
Det är osmakligt!
Citera
2018-05-09, 07:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Vad jag vet inkluderar den inte hängning. Nä, vi får förhålla oss till vad polisen gått ut med.

Det håller jag med om! Allt annat är att sätta sig själv på en piedestal på bekostnad av en död familj och det gäller oavsett om man påstår sig träffat någon i familjen eller inte. Det är fullt lika osmakligt självförverkligande och spekulativt sensationssökande ändå, och att människor inte håller sig för goda för det är en gåta och vittnar mest om människans mörkare och unknare sidor. Att man förment ikläder sig en falsk dräkt som flickornas apologeter för att dölja ens osunda självförhärligande, gör saken än värre!
Citera
2018-05-09, 08:08
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Polisen har ö.h.t. inte uppgivit, att någon enda av dem har dött genom hängning. Det är en trådsanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisens sammantagna uppfattning. Är den fakta vi har att förhålla oss till.

Citat:

Ja det stämmer, polisen har inte sagt något alls om hängning. Inte ett enda ord officiellt, tvärtom uppger man att man inväntar mer svar.
I polisens pressmeddelande uppgav man att man inte hade en fullständig bild av dödsorsaker.
Någon annan mer utförlig information sedan dess, 19 januari, har inte presenterats.

"inväntar fortfarande svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker"

Polisens pressmeddelande - ordagrant:
Citera
2018-05-09, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Annonsen kom på hemnet igår kväll, ibland ligger annonser på respektive mäklares hemsida ett par dagar innan, men inget jag har sett i alla fall.

Jag är enig. Foton är max - absolut max - 2 veckor gamla. Björken, fruktträd, japanska körsbär - själv om Bjärred kanske ligger några dagar före där jag bor. Klart har det stylats, men inte på det settet att alla möbler som synes har flyttats in för det syftet. Det hade varit ett allt för stort jobb och det är allt för mycket. Jag förstår inte heller varför man påstår att huset var tömd när det inte var det. Alla musikinstrumenten är ju kvar. Tror inte på olika tider för inne och ute foton.

Klart blir huset såld och jag tror inte för mycket mindre än det angavs. Bra om någon flyttar in, som inte är påverkad av det som skedde (jag hade inte fixat det, men det finns de som gör det och det är jo bra).

Varför bara? Varför satt familjen inte där igår kväll och hade det fint i sin fina trädgård.
Tänkte ofta vid tidigare mordfall att gm är någon som är missnöjd med sitt eget liv som förstör andras.
Kanske det var fallet har också. Livet blev inte så som man har tänkt sig, gm vill inte lever länger och då får hela familjen inte göra det heller. Ingen får vara kvar. Men det har sagts här tidigare....
Citera
2018-05-09, 08:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Ja det stämmer, polisen har inte sagt något alls om hängning. Inte ett enda ord officiellt, tvärtom uppger man att man inväntar mer svar.
I polisens pressmeddelande uppgav man att man inte hade en fullständig bild av dödsorsaker.
Någon annan mer utförlig information sedan dess, 19 januari, har inte presenterats.

"inväntar fortfarande svar på olika analyser för att kunna få en fullständig bild av händelseförlopp och dödsorsaker"

Polisens pressmeddelande - ordagrant:

När man läser polisens pressmeddelande så finns det väl egentligen inget mer att orda om.
Citera
2018-05-09, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Precis, vem sätter in ett piano för styling?
Får känslan att detta är familjens hem. Det var inte tömd.
Tomma bostäder säljer inte bra heller.
Kanske till och med tavlan är kvar.

- Ja detta är Hanna Oskar Agnes Moas hem -
- Ingen styling -
Citera
2018-05-09, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Jag är enig. Foton är max - absolut max - 2 veckor gamla. Björken, fruktträd, japanska körsbär - själv om Bjärred kanske ligger några dagar före där jag bor. Klart har det stylats, men inte på det settet att alla möbler som synes har flyttats in för det syftet. Det hade varit ett allt för stort jobb och det är allt för mycket. Jag förstår inte heller varför man påstår att huset var tömd när det inte var det. Alla musikinstrumenten är ju kvar. Tror inte på olika tider för inne och ute foton.

Klart blir huset såld och jag tror inte för mycket mindre än det angavs. Bra om någon flyttar in, som inte är påverkad av det som skedde (jag hade inte fixat det, men det finns de som gör det och det är jo bra).

Varför bara? Varför satt familjen inte där igår kväll och hade det fint i sin fina trädgård.
Tänkte ofta vid tidigare mordfall att gm är någon som är missnöjd med sitt eget liv som förstör andras.
Kanske det var fallet har också. Livet blev inte så som man har tänkt sig, gm vill inte lever länger och då får hela familjen inte göra det heller. Ingen får vara kvar. Men det har sagts här tidigare....
Om jag minns rätt så bad Elli om ursäkt att hon hade fel om att huset var tömt. H*n skrev något om att logistiken hade hakat upp sig (städning?).
Citera
2018-05-09, 09:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
- Ja detta är Hanna Oskar Agnes Moas hem -
- Ingen styling -

Tack!
Du skrev tidigare att Hanna hade gröna fingrar - är de många växterna också deras?
Vilka rum var Agnes och Moas - övervåningen?
Har ni anhöriga fått någon information att någon av de döda hittades hängd?
Citera
2018-05-09, 09:17
Medlem
Att de efterlevande anhöriga valt att lägga ut huset på hemmet precis som när den döda familjen levde där med möbler, inredning och allt känns makabert och är för mig ett tydligt tecken på känslokyla, kallsinnighet, okänslighet och total brist på empati i endera H:s eller O:s ursprungsförhållanden. Och jag har svårt att tro att det representerar H:s familj. Det säger mig något om hur O haft det.
Citera
2018-05-09, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Om jag minns rätt så bad Elli om ursäkt att hon hade fel om att huset var tömt. H*n skrev något om att logistiken hade hakat upp sig (städning?).

Ja, nån typ av pudel gjorde hon efter att ha sagt att huset var tömt i början av april. Nåt om att slutstädningen inte var helt klar:

Huset skulle varit tömt vid tidpunkten men nu var det så att samma bolag som har fått i uppdrag ska tömma huset för dödsbos räkning även hade städuppdraget och återkommer till huset och jag ber skribenten till tavlalan så hemskt mkt om ursäkt om än det var en sanning med modifikation ?!”

Jag vet inte vad jag skall tro längre. Kanske måste radera hela hårddisken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in