2018-05-08, 23:43
Medlem
Lobengulas avatar
Polisen går ut med signalement?

Vad är detta för jävla signalement och hur tror de att det ska hjälpa att gripa GM?
"Två med mer svenskt utseende och en med utländsk utseende"? Vad i helvete betyder det? Skämtar polisen med oss?

Gå ut med ålder, längd, hudfärg, speciella kännetecken, kroppsbyggnad, klädsel och språk. Det är ett signalement!
Citera
2018-05-08, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula

Vad är detta för jävla signalement och hur tror de att det ska hjälpa att gripa GM?
"Två med mer svenskt utseende och en med utländsk utseende"? Vad i helvete betyder det? Skämtar polisen med oss?

Gå ut med ålder, längd, hudfärg, speciella kännetecken, kroppsbyggnad, klädsel och språk. Det är ett signalement!

Nu förstår jag inte riktigt.
"Utländskt utseende" brukar funka alldeles utmärkt enligt expertisen här på FB.
Citera
2018-05-09, 00:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Men nu skrev man inte "svenskt utseende", man skrev "mer svenskt utseende". /.../

För mig låter det som två från Mellanöstern och en Afrikan.
Citera
2018-05-09, 00:24
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
För mig låter det som två från Mellanöstern och en Afrikan.

Det var ju precis det som var min analys?
Citera
2018-05-09, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re-Elect
Svenskar våldtar också. Försök få in det i huvudet någon gång.

Utan tvekan. Men muslimer våldtar mycket mer, och särskilt i grupp.
Citera
2018-05-09, 10:14
Medlem
Caracallass avatar
Citat:

Vad menas med "mer svenskt utseende" ? Att de inte var svarta i huden? Att de hade ljusare hår? Vilket jävla dåligt signalement att gå ut med. Jag tror att flickebarnet sagt " det var en mörk man och två med mer svenskt utseende" DÅ JUBLAR POLISEN... VI KAN GÅ UT MED SIGNALEMENT EFTERSOM ORDET SVENSK VAR MED. Så tror jag det gick till när vi fick vårt första signalement på år och dar.
Citera
2018-05-09, 12:10
Medlem
okok1s avatar
Det finns alla fall bra signalement:
Citat:
Det ska finnas ett bra signalement på de misstänkta.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...t-pa-kyrkogard

Konstigt att man inte går ut med det då. Om det nu är så bra.
Citera
2018-05-09, 12:11
Medlem
salty-sailors avatar
Två med mer Svenskt utseende? För att citera alla våra kära politiker och kändisar "vad är egentligen Svenskt"
Citera
2018-05-09, 12:39
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det finns alla fall bra signalement:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...t-pa-kyrkogard

Konstigt att man inte går ut med det då. Om det nu är så bra.
Det har ju bland annat expressen redan gjort.

z
Citera
2018-05-09, 13:09
Medlem
Milldues avatar
Citat:

Det var väl åklagaren som gick ut med detta ?

– Det ska vara tre män. Två med mer svenskt utseende och en med mer utländskt utseende. Ålder någonstans runt 30 till 40 år. Men det kan vara svårt det där med ålder, så det behöver inte vara exakt.

Tja att våra myndigheter har svårt för ålder det vet ju alla numera..Om dessa förövare plockas in så kommer de säkert helt plötsligt vara 16-17 år.. Inte 30-40 som det står i signalementet..
Citera
2018-05-09, 13:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor
Två med mer Svenskt utseende? För att citera alla våra kära politiker och kändisar "vad är egentligen Svenskt"
Mycket bra. Definiera "Svenskt"
Citera
2018-05-09, 14:26
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salty-sailor

Själv skulle det undra mig väldeligen om tre pojkar som våldför sig på en flicka inte tjattrar helt vilt under övergreppet... Man skulle kunna avföra väldigt många från misstanke om där i signalementet t.ex. också fanns med dialekt.

Tre män varav två talade med götreborsk brytning och den tredje skårrade på småländska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in