Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-05-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det fetade)
Så är det kanske, men det märker vi i alla fall inte av i den här tråden, eller hur? Här är det ingen som kommit in och talat sig varm för svåger Rickard Damms flyktingförläggningsprojekt Othem.

Enligt statistiska uppgifter var det i sept förra året 58 464 personer bosatta på Gotland. När jag för ett tag sedan i tråden väckte frågan om gutarnas tystnad fick jag ett bra svar från sign 'Bo-lars' som visar sig vara just gute. Men förutom den skribenten och 'hannes.muller', så har väl inga andra gutar synts till här?
Att man valde att skydda Ingmar Bergmans rätt till privatliv är ju en sak, men nu är det ju en helt annan sak. Nu gäller det gycklaren, rasisten och parasiten m m Özz Nujen. Nu är det inte bara Flashback som skriver om kopplingen Akilov-Özz Nujen. Nu har även JJ plus Bert Karlsson plus Kristian Borg på Byggnadsarbetaren berättat om att klanen Nujen tycks vara solkade genom sitt utnyttjande av svart arbetskraft från Uzbekistan.
Dags för fler gutar att börja skvallra här. Tråden är fortfarande en skvallertråd.

Vad Rickard Damm har sagt om vilka renoveringar som skett (enbart tak och fasader) med anlitad arbetskraft stämmer mycket dåligt med vad Akilov uppgett enligt byggnadsarbetaren.

(I tidningen byggnadsarbetaren har man tidigare skrivit om ett dödsfall av en svartarbetande polack som avled vid arbete hos en bonde på Gotland och även sökt upp hans efterlevande i Polen. Ensam mamma med 4-5 barn som lever på 4000:- i månaden och inte ens underättades om hennes mans dödsfall av myndigheterna. Plötsligt var hans mobil tyst. Det där har byggfacket och tidningarna inte skrivit en rad om. Det har skett ett ytterligare antal dödsfall på Gotland av svartarbetande arbetskraft. Kvar har stått fruar och barn i östeuropa utan försörjning. Frågar man LO på Gotland vet de ingenting och bryr sig inte heller.)
Citera
2018-05-09, 09:25
Medlem
TumTums avatar
Vad är fel på Özz?
Allt
Krönikan i Expressen är ett kvitto på att han är allvarligt sjuk i pallet
Måns Möller- du har en familj att försörja
Rädda ditt namn och dra fort som fan från Lözz
Du kan ju lika gärna lägga upp en selfie med Akilov och skriva "Grabbarna Grus på ölrunda"
Att Lözz får fortsätta pissa på svenskar offentigt är Expressen ansvariga för
Vi är ansvariga att ALDRIG ge han en enda spänn mer
Citera
2018-05-09, 09:35
Medlem
Frammes avatar
Nu väntar jag på Berts nästa drag med spänning. Det är verkligen dags att Özz och Expressen slutar kränka och förnedra svenskarna. Måttet är rågat för väldigt många av oss. Det är såna som Özz och hans kumpaner får fler och fler att hata invandrare.
Citera
2018-05-09, 09:38
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Expressen upplåter igen utrymme åt Özz för att han ska få tillfälle att pissa på svensken. Den avslutas som följer. Mycket retoriska frågor. En osammanhängande rant om svensken och att vi borde må dåligt.

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/
Man frapperas över Expressens vilja att låta skattesmitaren fortsätta att spy sin galla över hårt arbetande Svenskar, för det är just vad rasisten Özz gör, han spyr galla över Svenskarna.

Citat:
Alla mina syskon är framgångsrika och välutbildade. Det finns tyvärr en del som inte haft samma tur och det har kostat på, för dem först och främst. Och jag vet att vi själva kunde ha varit i samma sits, men så tänker ju inte du. För alla har ett val. Folk får skylla sig själva för att de är fattiga, flyktingar eller blir våldtagna.
Det handlade inte om "tur", det handlade om att Özz och hans syskon erhöll gratis utbildning som tillhandahölls av de hårt arbetande Svenskar som han nu spyr galla över.
Och hur var det med våldtäkterna? Är Özz helt jävla faktaresistent? Vilka är det som våldtar vilka?

Citat:
Eller nej, jag behöver inte din tillåtelse till det, jag skrattar ändå, hela vägen till banken. Förlåt! Det sista var verkligen meningen. Den sätter i gång den svenska avundsjukan. Din eviga förbannelse, din skam, som du måste bära, själv, intill din död, omgiven av ingen, för du har räknat allt i pengar och värderat människor och dina familjemedlemmar genom status, titlar och på om de är till nytta för dig och ditt samhälle. Nu tänker någon av er: Men jag är inte sån.

Nej, kanske inte. Men nu pratar vi om ”svensken” i allmänhet
Det skattefuskande kräket har mage att skriva om den Svenska avundsjukan och att han skrattar hela vägen till banken. Jag hoppas innerligt att folk på Skatteverket låter sig provoceras av hans osmakliga sörja.
Mannen är ju totalt ointegrerad, han begriper inte att det är HAN som drar skam över SIG SJÄLV. Hans skattefuskande i kombination med en synnerligen stor käft får vanligt folk att se ned på honom, det handlar inte om rasism utan om MORAL.
Citera
2018-05-09, 09:47
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Expressen upplåter igen utrymme åt Özz för att han ska få tillfälle att pissa på svensken. Den avslutas som följer. Mycket retoriska frågor. En osammanhängande rant om svensken och att vi borde må dåligt.

https://www.expressen.se/kronikorer/ozz-nujen/jag-hoppas-att-du-har-en-klump-i-magen/
Jisses vilket pekoral. Som skademinimering för en skattefifflare funkar det nog rätt kass.
Citera
2018-05-09, 10:23
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67
Vad Rickard Damm har sagt om vilka renoveringar som skett (enbart tak och fasader) med anlitad arbetskraft stämmer mycket dåligt med vad Akilov uppgett enligt byggnadsarbetaren.

(I tidningen byggnadsarbetaren har man tidigare skrivit om ett dödsfall av en svartarbetande polack som avled vid arbete hos en bonde på Gotland och även sökt upp hans efterlevande i Polen. Ensam mamma med 4-5 barn som lever på 4000:- i månaden och inte ens underättades om hennes mans dödsfall av myndigheterna. Plötsligt var hans mobil tyst. Det där har byggfacket och tidningarna inte skrivit en rad om. Det har skett ett ytterligare antal dödsfall på Gotland av svartarbetande arbetskraft. Kvar har stått fruar och barn i östeuropa utan försörjning. Frågar man LO på Gotland vet de ingenting och bryr sig inte heller.)

Ja, vad gör facket/byggnadsarbetarna?

Jobbar svart själva?
Citera
2018-05-09, 10:26
Medlem
Motorprinsens avatar
Säga vad man vill om Soran, men han betalde väl i alla fall skatt?
Citera
2018-05-09, 10:30
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jisses vilket pekoral. Som skademinimering för en skattefifflare funkar det nog rätt kass.
Att Expressen har mage att ge Özz utrymme.....
Det är fan i mig förbluffande, för att inte säga fördjävligt osmakligt.

Expressen har sedan länge förlorat den moraliska kompassen. Men att det var så här illa ställt, det får en att undra över tidningens ledning och ägare.

Expressens vänstervridna "elit" synes följa den nya manualen. Det är väl därför som Özz tillåts att fortsätta med sina uppläxningar. Snacka om en "nyttig idiot" som vänstereliten anser vara till nytta:

https://kvartal.se/essaer/2tueaisgyxv4z6usxh0g97mwovi4kr
Citat:
1968-rörelsens framträdande intellektuella strävade efter att ge röst åt vanliga människor. Flera av den tidens klassiska verk byggde på en vilja att låta människor ur arbetarklassen komma till tals, utan att deras utsagor eller åsikter skulle redigeras eller förskönas. Denna ambition står i stark kontrast till dagens försök att tämja de krafter som anses hota i folkdjupet
Citera
2018-05-09, 10:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sizz67

De tidningen ÄR byggfacket. Så byggnads har nog försökt uppmärksamma det men LO och MSM verkar inte ika intresserade.
Citera
2018-05-09, 10:45
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Att Expressen har mage att ge Özz utrymme.....
Det är fan i mig förbluffande, för att inte säga fördjävligt osmakligt.
Expressen har sedan länge förlorat den moraliska kompassen. Men att det var så här illa ställt, det får en att undra över tidningens ledning och ägare.
Expressens vänstervridna "elit" synes följa den nya manualen. Det är väl därför som Özz tillåts att fortsätta med sina uppläxningar. Snacka om en "nyttig idiot" som vänstereliten anser vara till nytta:
https://kvartal.se/essaer/2tueaisgyxv4z6usxh0g97mwovi4kr

Kanske har de något kontrakt för en viss tidsperiod att han skall skriva sina krönikor? Nu vet han säkert att det inte kommer att förnyas så nu kommer alla hans krönikor fyllas av svenskhat och självförhärligande vilket han tror är till sitt eget försvar.
Citera
2018-05-09, 11:14
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kanske har de något kontrakt för en viss tidsperiod att han skall skriva sina krönikor? Nu vet han säkert att det inte kommer att förnyas så nu kommer alla hans krönikor fyllas av svenskhat och självförhärligande vilket han tror är till sitt eget försvar.
Sant, så kan det vara.
Men, hade Expressen haft ett uns av vilja att skydda sitt eget varumärke så hade det inte varit svårare än att betala enligt kontraktet men utan att publicera.
Publiceringen förbryllar, hur kan Expressen låta Özz få fortsätta?

Jag tror att i alla fall en del av svaret finns i kvartal.se artikeln som jag länkade till.
Citera
2018-05-09, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Det är helt upp till expressen att bryta kontraktet i förtid. Med detta markerar de att de ser det hela som en mindre bagatell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in