2018-05-09, 00:25
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Polisen uppgav väl att det verkar vara p. 5 som de har indikationer på, inte p. 4 (lite jobbigt för något av barnen att få till en hängning av O?)?
...
Polisen har ö.h.t. inte uppgivit, att någon enda av dem har dött genom hängning. Det är en trådsanning.
Citera
2018-05-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Precis! Några verkar leva i en FB bubbla. Allt medan jorden snurrar vidare utanför detta forumet. Gäsp...

Säger samma.

Sedan tycker jag man borde noterat att polisen, för dessa analyser, inte begärt förtur. Vilket är förklaringen varför det dröjer.

Dom anser det inte avgörande. Möjligen slutligt bekräftande.
Citera
2018-05-09, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
När jag ser bilderna från huset och särskilt barnens rum som - förmodar man - fixats och tömts på alla barnens saker så slås jag igen av hur grymt det är. Vilka föräldrar utplånar sina egna barn på det sättet? Så ofta läser man om föräldrar till barn som har gått bort och som år efter år behåller sina barns rum precis som de var, som klamrar sig fast vid minnena.

Hur kan man inte vilja att ens barn skall få finnas mer, att de skall vara utraderade som om de aldrig existerade? Vilken slags dåre till förälder mördar en elvaåring efter ett halvårs sjukdom?

"Han ville inte gå ned mer i arbetstid för det skulle försämra hans mående garanterat." Visste han redan då att han skulle mörda barnen? Ingen livskvalitet så då skiter jag i det här och att Moa är elva år och skulle kunna bli frisk närsomhelst det spelar ingen roll.

Så otroligt orättvist.
Dessa barn mördades inte på grund av sin sjukdom eller något annat än mördarens sjukdom , så är det!

En hemsk historia detta!
Citera
2018-05-09, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Polisen har ö.h.t. inte uppgivit, att någon enda av dem har dött genom hängning. Det är en trådsanning.

Polisens sammantagna uppfattning. Är den fakta vi har att förhålla oss till.
Citera
2018-05-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
5 miljoner är inget extraordinärt i Lomma kommun, inte med tanke på att huset säkert är i bra skick i övrigt.
Kök, tvättstuga osv är ju bara kosmetiskt, det kommer ju den nya ägaren garanterat blåsa ut.
Är lite av en hemnet-knarkare och har sett betydligt risigare och mindre hus budas upp i både 4 och 4,5 miljoner.
Det enda som gör att detta huset kan vara svårt att värdera, ja det vet ni ju redan.

Tror för övrigt inte det är Moas rum det med pianot, snarare ett av rummen på ovanvåningen, gissar på vänstra.

Det tror inte jag heller. Det ser mer ut som ett kontor/gästrum. Tror också båda flickorna hade sina rum på ovanvåningen.
Citera
2018-05-09, 01:26
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
När jag ser bilderna från huset och särskilt barnens rum som - förmodar man - fixats och tömts på alla barnens saker så slås jag igen av hur grymt det är. Vilka föräldrar utplånar sina egna barn på det sättet? Så ofta läser man om föräldrar till barn som har gått bort och som år efter år behåller sina barns rum precis som de var, som klamrar sig fast vid minnena.

Hur kan man inte vilja att ens barn skall få finnas mer, att de skall vara utraderade som om de aldrig existerade? Vilken slags dåre till förälder mördar en elvaåring efter ett halvårs sjukdom?

"Han ville inte gå ned mer i arbetstid för det skulle försämra hans mående garanterat." Visste han redan då att han skulle mörda barnen? Ingen livskvalitet så då skiter jag i det här och att Moa är elva år och skulle kunna bli frisk närsomhelst det spelar ingen roll.

Så otroligt orättvist.

Ja, att titta på bilderna från huset ger onekligen en bättre uppfattning hur de kan ha levt. Så fint och så vackert hela huset och tomten ser ut i försommargrönskan.
En grönska de här stackars barnen aldrig fick uppleva igen.
Hur kunde någon ens komma på tanken att dessa flickor inte hade rätt att få finnas mer?
Att deras deras tankar och spår efter dem skulle utraderas, deras flickrum skulle tömmas på allt personligt?
En riktigt obehaglig förhatlig främmande gärningsman som begår dessa avskyvärda mord skulle vi kraftfullt fördöma. Men nu var förövarna (om de var två) de personerna som borde älskat flickorna allra mest och likt en björnmamma slagits för deras existens.
Hur kan man svika sina barn så otroligt?

Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Dessa barn mördades inte på grund av sin sjukdom eller något annat än mördarens sjukdom , så är det!

En hemsk historia detta!

Förtig inte dessa hemska brott mot två barn. Barnen förtjänar att få offentlig rättvisa och att vi alla som samhälle får oss en tankeställare om vad vi inte såg. Samhället missade att skydda barnen från ond, bråd död. Utred varför vi missade att se detta så vi kan ta lärdom och nästa gång se när barn är på väg att utplånas.
Senast redigerad av Solglittret 2018-05-09 kl. 01:30.
Citera
2018-05-09, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Vill inte käfta emot dig, men våra tulpaner blommar för fullt, bor också ett stenkast från Bjärred.
Mina tulpaner blommar också just nu. Bor nära Bjärred.
Senast redigerad av Missan27 2018-05-09 kl. 06:37.
Citera
2018-05-09, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
En fråga till Missan som kände Moa- hade hon ibland ont i magen eller visslade/nynnade?
Är det en allvarlig fråga??!
Nej hon hade inte ont i magen.
Visslade?? Nej
Citera
2018-05-09, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Polisens sammantagna uppfattning. Är den fakta vi har att förhålla oss till.
Jag hoppas polisens ” sammantagna uppfattning” är rätt. Detta populära ord. Polisens sammantagna bild. Men när en gammal utländsk farbror dödades i Malmö av Peter Mangs så förstod inte polisen att han var skjuten ens. Eftersom han hade problem med hälsan så trodde polisen att han hade lagt sig med en filt över sig på soffan i sin lägenhet för han hade känt sig sjuk. Trots att deras tekniker kollade båda honom o huset så trodde dom det .LGWP tycker det är en skandal. När han blev obducerad så förstod dom att han var mördad.
Därför; ” sammantagen bild ”.... ” sammantagen uppfattning ”
Vi får se
Citera
2018-05-09, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SintraartniS
Ja, jag tror inte de haft nån stylist. Mäklaren har väl tipsat om vad som ska bort osv men kudden på pianopalllen, bäddningen i sängarna och placering av lampor/slingor osv är inte proffsigt gjort. Fotografen har inte sett till att där inte är synliga sladdar osv.

Hade sängarna varit rekvisita hade vi inte sett att det var resårmadrass med ben, då används luftmadrasser som bäddas om helt så inget syns under överkastet osv.

Jag tror att detta är ungefär så som familjen H bodde.

Interiörbilderna visar lite grönska utanför, så de är inte tagna för många veckor sedan, möjligen kan de vara tagna ett par veckor tidigare än exteriörbilderna. Eller vad säger skåningarna i tråden?
Bilderna är färska. I Skåne har allting i naturen exploderat. Allt blommar o det är väldigt vackert. Det måste vara helt färska bilder. När kom annonsen ut? Bilderna är kanske tagna i helgen
Citera
2018-05-09, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När träffade du Moa senast?
Kom inte med att Moa har förändrat sig på dom ändå få månaderna som vi inte har träffats? Hur många 11 åringar har du träffat? Jag har träffat många samt egna barn. Nej, ingen kan övertyga mig om barnens självmord. Inget annat än ett oförskämt påstående mot två barn som mördades. MÖRDADES.Två barn som skulle bada i poolen denna sommar också. Två barn som skulle gå till havet i Bjärred o köpa glass i kiosken. Så nej. Barnen gjorde inte självmord . Dom berövades på sina liv.
Senast redigerad av Missan27 2018-05-09 kl. 07:09.
Citera
2018-05-09, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Kom inte med att Moa har förändrat sig på dom ändå få månaderna som vi inte har träffats? Hur många 11 åringar har du träffat? Jag har träffat många samt egna barn. Nej, ingen kan övertyga mig om barnens självmord. Inget annat än ett oförskämt påstående mot två barn som mördades. MÖRDADES.Två barn som skulle bada i poolen denna sommar också. Två barn som skulle gå till havet i Bjärred o köpa glass i kiosken. Så nej. Barnen gjorde inte självmord . Dom berövades på sina liv.

Menar du, baserat på din erfarenhet av barn, att ett barn inte kan bli sjukt eller förändras av andra orsaker på ett halvår? Vet du hur många sjuka barn som inte kommer att bada i en pool eller äta glass denna sommar? Det resonemang som du försöker klä in i någon sorts omsorg om barn generellt klingar falskt. Oavsett vad som hände i Bjärred så finns det barn som tar sitt liv och andra som önskar att dom slapp leva. Det finns några i tråden som idealiserar tillvaron till en barndomsidyll och resonerar utifrån det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in