Citat:
Ursprungligen postat av
harperlee
När jag ser bilderna från huset och särskilt barnens rum som - förmodar man - fixats och tömts på alla barnens saker så slås jag igen av hur grymt det är. Vilka föräldrar utplånar sina egna barn på det sättet? Så ofta läser man om föräldrar till barn som har gått bort och som år efter år behåller sina barns rum precis som de var, som klamrar sig fast vid minnena.
Hur kan man inte vilja att ens barn skall få finnas mer, att de skall vara utraderade som om de aldrig existerade? Vilken slags dåre till förälder mördar en elvaåring efter ett halvårs sjukdom?
"Han ville inte gå ned mer i arbetstid för det skulle försämra hans mående garanterat." Visste han redan då att han skulle mörda barnen? Ingen livskvalitet så då skiter jag i det här och att Moa är elva år och skulle kunna bli frisk närsomhelst det spelar ingen roll.
Så otroligt orättvist.
Ja, att titta på bilderna från huset ger onekligen en bättre uppfattning hur de kan ha levt. Så fint och så vackert hela huset och tomten ser ut i försommargrönskan.
En grönska de här stackars barnen aldrig fick uppleva igen.
Hur kunde någon ens komma på tanken att dessa flickor inte hade rätt att få finnas mer?
Att deras deras tankar och spår efter dem skulle utraderas, deras flickrum skulle tömmas på allt personligt?
En riktigt obehaglig förhatlig främmande gärningsman som begår dessa avskyvärda mord skulle vi kraftfullt fördöma. Men nu var förövarna (om de var två) de personerna som borde älskat flickorna allra mest och likt en björnmamma slagits för deras existens.
Hur kan man svika sina barn så otroligt?
Citat:
Ursprungligen postat av
Svanunge
Dessa barn mördades inte på grund av sin sjukdom eller något annat än mördarens sjukdom , så är det!
En hemsk historia detta!
Förtig inte dessa hemska brott mot två barn. Barnen förtjänar att få offentlig rättvisa och att vi alla som samhälle får oss en tankeställare om vad vi inte såg. Samhället missade att skydda barnen från ond, bråd död. Utred varför vi missade att se detta så vi kan ta lärdom och nästa gång se när barn är på väg att utplånas.