Citat:
Ursprungligen postat av
Juliaisabell
Jag har genomlidit denna helg med panikångest och en känsla av tomhet så det bara skriker i varje vrå. Jag är rädd att jag kommer få sparken även om jag själv insåg misstaget och försökte fixa det men det hjälpte inte. Jag har panik hela tiden och en stor jäkla klump i magen. Det kunde varit värre, det kunde varit sjukt mycket värre och jag vet att många på jobbet har gjort mycket värre misstag men vad gör man i denna situation som hjälper en att slappna av. Har till och med ringt till min förra psykolog för att få ordning på det här.
Vad ska du göra?
Första frågan är vad din chef ska göra.
Stefan, med fet lön och Sveriges viktigaste jobb slår till, slår till med en
7:a-8:a på korvbajs-klant-skalan och blir utskrattad av halva svenska folket.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/l10g8e/storbrak-och-hanskratt-hall-dig-till-amnet
Fick han sparken?
Juliaisabell, som tog låglönejobbet, gör en 0,02:a på korvbajs-klant-skalan.
Tycker du chefen ska ta prestigeförlusten att hen har anställt fel person, sparka
Juliaisabell som tar sitt jobb på för stort ansvar, och sedan bli tvungen att
anställa någon annan riktig klant?
Andra frågan är vad du ska göra.
Om din chef skulle sparka dig för det där är det du som behöver en bättre chef, t.ex. din nästa chef.
Antagligen vet du redan att om man har ångest är det inte bra att tänka en massa på det man får ångest av.
Bästa sättet att inte tänka på det är att göra hjärnan upptagen med någonting annat.
T.ex. något den tycker är kul och viktigt, eller kanske ännu bättre något den tycker
är kul och oviktigt.