Var pragmatisk mot situationen. Sätt dig ner och skriv ner varför du tror att det blev som det blev, hur du skulle gjort istället, och hur du ska se till att inte upprepa samma misstag igen.
Då har du gjort mycket mer än vad den genomsnittlige anställde skulle göra. Du har verkligen tagit ansvar för ditt misstag, då det enda ansvaret du rimligen har är att inte upprepa det. Gör det, och känn dig duktig, och vet med dig att du försöker mer än vad de flesta gör.
Bli inte rädd för att göra fel, då låser du dig själv från att göra sådant som du klarar av. Kör på, du kommer göra fler tabbar, men så länge du ser till att hitta ett sätt för att inte upprepa dem är det lugnt.
Angående din problematik med panikångest har jag lite olika förslag på "verktyg" som du kan jobba med. Tränar du någonting? Att gå ut o röra på sig är alltid bra, du får upp lite puls och blir andfådd.
Jag har själv haft panikångest men har lyckats ta mig ur den. Mycket av panikångest beror på att man är spänd i sina känslor och har svårt att slappna av och släppa taget om saker, man oroar sig för vad saker får för konsekvenser, vad andra skall säga till än, hur det skall påverka sin framtid osv. när det i själva verket bara är att inse att man gjort fel, se hur man kan göra bättre och sen fortsätta med sin vardag.
Ingen ska kunna kräva av dig att du ska må dåligt av ditt misstag - det är upp till dig att bestämma.
Kan också rekommendera att börja meditera. Det är ett bra verktyg för att lära dig att släppa på saker och ting, sitta ner, andas, släppa, repeat. Finns många bra appar och guidade meditationer på youtube. Hitta någon som du tycker känns bra.
Om du är villig att testa något lite "out of the box" så har jag haft nytta av subliminala ljudspår för att bli lugnare och mer harmonisk i kombination med de andra sakerna jag nämnt. Det är egentligen meddelanden som man spelar upp för sig själv med olika bra budskap som hjälper dig att komma över problem med t.ex. panikångest. Den jag använt som fungerat är denna:
http://www.subliminal-shop.com/product/emotional-pain-relief-healing-aid-2-0/
Lite pricey (typ 1000 kronor) - men hör o häpna så fungerar den faktiskt, även om jag var tveksam till det.
Lycka till! Skriv ned vad du lärt dig, ta ett andetag, släpp det, gå vidare! (och börja jobba på panikångesten, det går att komma över den! Skriv om du har frågor)