Citat:
Ursprungligen postat av
Juliaisabell
Jag har haft väldigt mycket panikångest och stressrelaterad ångest i många år men ingen så grov som nu.
Jag började på detta jobb 28/3 och jobbar som kommunikatör där jag svarar på samtal och hjälper dom med felanmälan samt ringer ut fastighetsskötaren eller eventuell jour till akuta ärenden.
I fredags så fick jag ett ärende då en person låst sig ute ur lägenheten och att jag då ( satt inte jour) skulle ringa ut till jouren. Sagt och gjort så ringer jag och personen på andra änden är förvirrad men tar emot felanmälan. Blir det fel så brukar dom hindra det redan där men som sagt, han tog emot felanmälan på att åka ut och släppa in henne.
Då jag inte är helt 100 på våra system och fortfarande är i ny börjar fasen så inser jag att jag har ringt ut till fel jour och ringer då till den rätta jouren med en gång, berättar ärendet och ber dom skynda sig, sagt och gjort tar dom emot felanmälan innan jag 20 min senare får ett samtal där den riktiga jouren berättar att dom inte har några nycklar till fastigheten.
Jag har genomlidit denna helg med panikångest och en känsla av tomhet så det bara skriker i varje vrå. Jag är rädd att jag kommer få sparken även om jag själv insåg misstaget och försökte fixa det men det hjälpte inte. Jag har panik hela tiden och en stor jäkla klump i magen. Det kunde varit värre, det kunde varit sjukt mycket värre och jag vet att många på jobbet har gjort mycket värre misstag men vad gör man i denna situation som hjälper en att slappna av. Har till och med ringt till min förra psykolog för att få ordning på det här.
Alla nyanställda i ny bransch gör enormt många misstag, det är vad som skapar en erfaren arbetare. Givetvis skulle du planerat dina handlingar litet mer men som det går att läsa var det ett ärligt misstag med slarv i grunden, var mer uppmärksam nästa gång, prata med din chef om det ifall det känns "för jobbigt" - ev. finns det något din chef kan hjälpa dig med att organisera det hela lite bättre -eller så är det så att din chef är dum i huvudet och inte gillar att du gjort ett misstag, i vilket fall lär du absolut inte förlora jobbet ifall det är en engångsgrej. Bra sak att ha i bagaget - att göra misstag på jobbet.
Kärlek till dig och fint användarnamn!
Citat:
Ursprungligen postat av
NovaOculus
Hade jag varit din chef hade jag bara tipsat om hur du borde göra nästa gång.
En gång gav jag min patient fel medicin, jävla ågren man hade efter det. Som tur var kunde jag skylla på en läkarstudent, även om hen tyvärr fick sparken så klarade jag mig rätt okej.
Det är däremot fel sätt att möta problem, även om det var ev. legitimation som skulle bli tillbakadragen så är det väl just såna som delar fel medicin (okej, det finns bra mycket sämre patientansvariga åtgärder t.o.m. är legitima) som inte bör jobba inom yrket.