2018-05-07, 19:01
Medlem
[quote=Juliaisabell|63985860]
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Haha!

Helt sjukt att såna knäppisar som dig ens får ett arbete. Hur i helvete klarade du ens av intervjun

Haha troligen på samma sätt du gjorde 😏 Bara för att man är hyperkänslig för stress betyder inte det att ma är sämre 🤷🏼‍♀️

Du sitter på en jour och är hyperkänslig för stress? Fick du inte frågan hur du klarar stress? Du kommer att må dåligt i längden av detta jobb. Testa något annat.
Citera
2018-05-07, 19:31
Medlem
Livsgjutarens avatar
Det är bara ett jobb. Sätt dig själv och ditt välbefinnande i första rummet. Sluta bry dig om vad andra tycker och tänker. Börja bry dig om vad DU tycker och tänker. Ångest och oro är slöseri med energi. Energi du ska använda till att göra DIN tid här på jorden till den absolut bästa!
Citera
2018-05-07, 19:48
Medlem
enkeltulipans avatar
Jag är precis som du. Mina första misstag på jobbet gav upphov till sån fruktansvärd ångest... Har blivit bättre med tiden. Ju fler misstag du gör desto mer vänjer du dig vid det
Citera
2018-05-07, 19:53
Medlem
NovaOculuss avatar
Hade jag varit din chef hade jag bara tipsat om hur du borde göra nästa gång.

En gång gav jag min patient fel medicin, jävla ågren man hade efter det. Som tur var kunde jag skylla på en läkarstudent, även om hen tyvärr fick sparken så klarade jag mig rätt okej.
Citera
2018-05-07, 19:55
Medlem
Vad onödigt slarvigt. Du får väl testa om det blir bättre.
Citera
2018-05-07, 20:14
Medlem
[quote=rappytt|63988081]
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell

Du sitter på en jour och är hyperkänslig för stress? Fick du inte frågan hur du klarar stress? Du kommer att må dåligt i längden av detta jobb. Testa något annat.

Haha det är inte enbart Jour jag sitter på, sitter på alla möjliga köer och det var väl mest att det är första misstaget jag gör som gör mig hyperkänslig då jag oftast gillar stress då det håller en igång samtidigt.

Och tror antagligen att du har rätt, jag försöker nu leta efter bättre jobb !
Citera
2018-05-07, 20:27
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juliaisabell
Jag har haft väldigt mycket panikångest och stressrelaterad ångest i många år men ingen så grov som nu.
Jag började på detta jobb 28/3 och jobbar som kommunikatör där jag svarar på samtal och hjälper dom med felanmälan samt ringer ut fastighetsskötaren eller eventuell jour till akuta ärenden.

I fredags så fick jag ett ärende då en person låst sig ute ur lägenheten och att jag då ( satt inte jour) skulle ringa ut till jouren. Sagt och gjort så ringer jag och personen på andra änden är förvirrad men tar emot felanmälan. Blir det fel så brukar dom hindra det redan där men som sagt, han tog emot felanmälan på att åka ut och släppa in henne.

Då jag inte är helt 100 på våra system och fortfarande är i ny börjar fasen så inser jag att jag har ringt ut till fel jour och ringer då till den rätta jouren med en gång, berättar ärendet och ber dom skynda sig, sagt och gjort tar dom emot felanmälan innan jag 20 min senare får ett samtal där den riktiga jouren berättar att dom inte har några nycklar till fastigheten.

Jag har genomlidit denna helg med panikångest och en känsla av tomhet så det bara skriker i varje vrå. Jag är rädd att jag kommer få sparken även om jag själv insåg misstaget och försökte fixa det men det hjälpte inte. Jag har panik hela tiden och en stor jäkla klump i magen. Det kunde varit värre, det kunde varit sjukt mycket värre och jag vet att många på jobbet har gjort mycket värre misstag men vad gör man i denna situation som hjälper en att slappna av. Har till och med ringt till min förra psykolog för att få ordning på det här.
Alla nyanställda i ny bransch gör enormt många misstag, det är vad som skapar en erfaren arbetare. Givetvis skulle du planerat dina handlingar litet mer men som det går att läsa var det ett ärligt misstag med slarv i grunden, var mer uppmärksam nästa gång, prata med din chef om det ifall det känns "för jobbigt" - ev. finns det något din chef kan hjälpa dig med att organisera det hela lite bättre -eller så är det så att din chef är dum i huvudet och inte gillar att du gjort ett misstag, i vilket fall lär du absolut inte förlora jobbet ifall det är en engångsgrej. Bra sak att ha i bagaget - att göra misstag på jobbet.

Kärlek till dig och fint användarnamn!
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus

En gång gav jag min patient fel medicin, jävla ågren man hade efter det. Som tur var kunde jag skylla på en läkarstudent, även om hen tyvärr fick sparken så klarade jag mig rätt okej.
Det är däremot fel sätt att möta problem, även om det var ev. legitimation som skulle bli tillbakadragen så är det väl just såna som delar fel medicin (okej, det finns bra mycket sämre patientansvariga åtgärder t.o.m. är legitima) som inte bör jobba inom yrket.
Senast redigerad av GoUoD 2018-05-07 kl. 20:29.
Citera
2018-05-07, 21:20
Medlem
surfacings avatar
Äh! Det löser sig. Alla gör tabbar, mer eller mindre. Om du får kicken på grund av det? Då är det fan i mig inget vidare jävla skitkneg att ha ändå. Stå på dig lite. Men visst ponera att det skulle gå långt och va så, att du får kicken på grund utav en skitsak. Herregud du kommer väl inte plötsligt dö. Utan livet går vidare. Slappna av.
Citera
2018-05-07, 21:58
Medlem
EmileZolas avatar
Citat:

Helt rätt.
Citera
2018-05-07, 23:08
Medlem
Autobahn76s avatar
Åh FYFAN! Jag hade nog övervägt att ta mig själv av daga.

Senast redigerad av Autobahn76 2018-05-07 kl. 23:11.
Citera
2018-05-07, 23:13
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:

Hoppas verkligen du skämtar. Annars får du gärna berätta var du jobbar nu.
Citera
2018-05-07, 23:27
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmileZola
Helt rätt.

Det var dåligt med vanlig svensk ärlighet här tydligen. Hemskt. Var ärliga, kära medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in