2018-05-09, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
U-rika bad H-elena ta taxi hem.
Ingen som inte är dretfull eller helt trång i brallan tar taxi den biten. U-rika var rädd att någon skulle ge sig efter H-elena. Varför skulle någon ge sig efter henne? Hon var inte kategorin med ovänner! Något var oroligt runt dem! H-elena tyckte att hennes syster överreagerade då den de var oroliga för enligt henne aldrig skulle skada henne. Vem var han? U-lrika stod närmre problemet och underskattade det inte. När allt gick snett var U-rika den första att börja städa ledtrådar genom att se till att lägga beslag på H-elenas plånbok! Vem skrämde henne så pass? Vem fick de ej ha samröre med? Vem skyddar hon? Varför var H-elenas mamma övertygad om redan i första stund att något hemskt hänt H-elena, vad var hon rädd för?
Tillägg: Öppet för alla svar/spekulationer i denna fråga men är mest nyfiken på vad P-ernilla har att säga om saken! Väljer att tilltala folk vid sina riktiga namn då jag tycker att det får vara slutlarvat nu! Sedan är det upp till dig om du har stake att sätta ner foten på rätt sida och börja agera som den vän du vill utge dig dig att vara!! Ok? Många fula ord kommer att hagla när folk förstår men vet du tjejen, det gör inget när du ÄNTLIGEN gör det enda rätta! Ok? Det är respektlöst hur du gått till väga men att gör om och få det rätt nu skulle iallafall få mig att respektera. God natt! Hoppas se dig här utan nick när jag vaknar! Tänk på saken! Och ni andra, vad tror ni?
Citera
2018-05-09, 06:22
Medlem
Citat:
Vem skrämde henne så pass? Vem fick de ej ha samröre med? Vem skyddar hon? Varför var H-elenas mamma övertygad om redan i första stund att något hemskt hänt H-elena, vad var hon rädd för?

Runeberg. MEN det var den spontana farhågan hos familjen inledningsvis. Är ganska säker på att det har ändrat sig under utredningens gång.

Att systrarna hade en klar misstanke om gm redan från början, bekräftas av Gabriella när den häktade dansken kommer på tal: ”Nej, vi trodde aldrig på att han skulle ha med Helenas försvinnande att göra”. Har man den inställningen, trots att polisen vid tillfället har en annan syn, tolkar jag det som att man också har en klar misstanke om vem som ligger bakom.

Egen spekulation
Senast redigerad av Propparn 2018-05-09 kl. 06:34.
Citera
2018-05-09, 12:11
Medlem
Citat:
Tillägg: Öppet för alla svar/spekulationer i denna fråga men är mest nyfiken på vad P-ernilla har att säga om saken! Väljer att tilltala folk vid sina riktiga namn då jag tycker att det får vara slutlarvat nu! Sedan är det upp till dig om du har stake att sätta ner foten på rätt sida och börja agera som den vän du vill utge dig dig att vara!! Ok? Många fula ord kommer att hagla när folk förstår men vet du tjejen, det gör inget när du ÄNTLIGEN gör det enda rätta! Ok? Det är respektlöst hur du gått till väga men att gör om och få det rätt nu skulle iallafall få mig att respektera. God natt! Hoppas se dig här utan nick när jag vaknar! Tänk på saken! Och ni andra, vad tror ni?

Din 2 inlägg är väldigt raka o klara - det måste varit nåt problem som stod Ulrika närmare. Ditt resonomang runt detta är klockrent. Varför vara så orolig och sedan inte vara vaken - tog Ulrika droger?
Citera
2018-05-09, 12:24
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:

Sådär ja!
Tror dock ej Pernilla W har respekt nog för Helena att göra det rätta,är nog riktigt "kåt" på att lösa mordet och bli bejublad el vara trådens drottning.

Ibland har man inte vetat om man ska skratta el gråta ,när verderbörande babblar om ex vem som var med i taxin till Statt,när HON själv var med!!!!

Och myyycket annat.

Heder till dig Svanunge!
Citera
2018-05-09, 15:09
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Sådär ja!
Tror dock ej Pernilla W har respekt nog för Helena att göra det rätta,är nog riktigt "kåt" på att lösa mordet och bli bejublad el vara trådens drottning.

Ibland har man inte vetat om man ska skratta el gråta ,när verderbörande babblar om ex vem som var med i taxin till Statt,när HON själv var med!!!!

Och myyycket annat.

Heder till dig Svanunge!

Hej.

PW var väl inte med i taxin, hon var väl kvar på sin fest?

Vilka VAR med i taxin?

//lugnås
Citera
2018-05-09, 15:50
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Vilka VAR med i taxin?

//lugnås

Det är lungt,må så vara hon inte var med.Och så låtsas vi inte om det uppenbara.
Du kanske inte fattade poängen el så gjorde du det och tillhör gänget som håller ihop här i tråden.

Vilket som tror jag alla utom "gänget" här i tråden fattar poängen vill säga.
Det var det Svanunge ville och även jag vill få fram,hur sjukt saker är här.

Men visst låtsas missa poängen vad det hela EGENTLIGEN handlar om ,jag är inte förvånad över NÅGOT längre.
Senast redigerad av Donnabella6 2018-05-09 kl. 15:53.
Citera
2018-05-09, 19:07
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ingen som inte är dretfull eller helt trång i brallan tar taxi den biten. U-rika var rädd att någon skulle ge sig efter H-elena. Varför skulle någon ge sig efter henne? Hon var inte kategorin med ovänner! Något var oroligt runt dem! H-elena tyckte att hennes syster överreagerade då den de var oroliga för enligt henne aldrig skulle skada henne. Vem var han? U-lrika stod närmre problemet och underskattade det inte. När allt gick snett var U-rika den första att börja städa ledtrådar genom att se till att lägga beslag på H-elenas plånbok! Vem skrämde henne så pass? Vem fick de ej ha samröre med? Vem skyddar hon? Varför var H-elenas mamma övertygad om redan i första stund att något hemskt hänt H-elena, vad var hon rädd för?

Goda tankar och jag tror att svaret om gm kan ligga här. Att UA sa till Helena att ta taxi trots att de annars aldrig tog taxi hem tror jag betyder något, trots att UA i efterhand försökt släta över det och inte gett någon trovärdig förklaring till att hon sade så. (Varför isf ens nämna det?)

För övrigt är Pernilla Wadebäck en offentlig person som med Mats Öfwerström gjorde dokumentärserien om fallet Helena. Hennes namn behöver således aldrig maskas i den här tråden. PW kommer dock inte att uttala sig som privatperson just för att hon i egenskap av journalist har gjort dokumentären. Att adressera henne kan man göra men hon kommer inte att svara här oavsett om hon vill eller inte. Hon vet precis som UA mycket mer än vi men offentliga personer ser förstås inte Flashback som en arena för att uttala sig i egen person, det faller på sin egen orimlighet. Vill PW eller UA säga något i egenskap av sig själva gör dom det förstås via MSM.

Och du Donnabella6 tror jag har en överdriven syn på konspirationsteorier. Den här tråden har fler läsare än postare och folk är fullt kapabla att bedöma andra skribenter. Jag tycker att du borde ligga lite lågt istället för att kritisera andra, det gagnar inte något ändamål och allra minst det du hojtar högst om att du står för.
Citera
2018-05-09, 23:09
Medlem
Citat:

jag tror det har med droger att göra och en pengaskuld till någon. Denna någon är känd av både systern och föräldrarna, därav detta beteende hos både syster och mamma.
Citera
2018-05-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Goda tankar och jag tror att svaret om gm kan ligga här. Att UA sa till Helena att ta taxi trots att de annars aldrig tog taxi hem tror jag betyder något, trots att UA i efterhand försökt släta över det och inte gett någon trovärdig förklaring till att hon sade så. (Varför isf ens nämna det?)

För övrigt är Pernilla Wadebäck en offentlig person som med Mats Öfwerström gjorde dokumentärserien om fallet Helena. Hennes namn behöver således aldrig maskas i den här tråden. PW kommer dock inte att uttala sig som privatperson just för att hon i egenskap av journalist har gjort dokumentären. Att adressera henne kan man göra men hon kommer inte att svara här oavsett om hon vill eller inte. Hon vet precis som UA mycket mer än vi men offentliga personer ser förstås inte Flashback som en arena för att uttala sig i egen person, det faller på sin egen orimlighet. Vill PW eller UA säga något i egenskap av sig själva gör dom det förstås via MSM.

Och du Donnabella6 tror jag har en överdriven syn på konspirationsteorier. Den här tråden har fler läsare än postare och folk är fullt kapabla att bedöma andra skribenter. Jag tycker att du borde ligga lite lågt istället för att kritisera andra, det gagnar inte något ändamål och allra minst det du hojtar högst om att du står för.

Tycker Donnabella faktiskt har sin rätt att vara lite "kaxig" ang hur det pratas om att tex PW och UA -vet mer än vi vanligt dödliga. Efter 26år och polisen inte "droppat" något matnyttigt för att få utredningen framåt - så ser jag ingen annan utväg att absolut allt kommer fram på bordet - det är slutdaltat - Svanunge är helt rätt ute.
Citera
2018-05-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnås
Hej.

Vilka VAR med i taxin?

//lugnås

Helt centralt och det allt pekar på hittills är KM, HC, UA och HA. Ingen verkar lägga stor vikt vid det. Skumt.
Citera
2018-05-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Helt centralt och det allt pekar på hittills är KM, HC, UA och HA. Ingen verkar lägga stor vikt vid det. Skumt.

Helena ringde hem och berättade hur kul hon hade på hotellet och att " killen hon var förtjust i var där . Sedan att hon är på väg hem och ska promenera ...... som de alltid brukar göra . Ulrika säger till Helena att ta en taxi hem varför ? Hon har inget svar på det själv . Helena är på väg hem , promenerar ( fast U inte tyckte det) varför går då U och lägger sig igen ? Väck mig när du kommer hem 🤔 Uppenbarligen var U orolig för något ? Helena måste ha sagt något i sitt telefonsamtal som inte har gått ut till allmänheten ? Något som fick U att reagera. Kan det ha varit den " snälla" Herren som hjälpte Helena att ringa hem ? Hur hjälpte han H .. var det pga hon inte hade någon plånbok och pengar att ringa för ? Kan U sagt något om denne " killes snällhet som hon tyckte H skulle passa sig för. U hade en magkänsla" oro i kroppen och tyckte inte H skulle promenera hem . H var vuxen och de mfl gick alltid hem från hotellet på denna genväg . Men just denna sommar natt så ville inte U det. Hade något på festen i taxin fått U att bli orolig någon som inte visade sin " bästa sida denna kväll. Polisen är ju ganska inne på att mannen med de olika historierna denna natt inte stämmer, han har ändrat sig och ljugit ... och lika där .. han vet inte varför han har gjort det. Många funderingar och magkänslor denna natt var det tydligen och med all rätt eftersom en ung tjej försvann spårlöst.
Citera
2018-05-10, 16:25
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Tycker att du resonerar väldigt klokt här.

En del vill gärna flytta fokus från exempelvis KM och det är ju självklart ok. Alla har ju frihet till sitt eget tyckande och gissande....för det är ju precis gissningar som ALLA i tråden sysslar med, inklusive mig själv.
Min gissning är fortfarande KM som "pilot".
Väldigt lite pekar åt något annat håll i nuläget....tycker jag.

Jag gissar vidare att historier som inbegriper narkotika och skulder som brottsorsak mest fyller sitt syfte att kittla ens fantasi...inte att det är speciellt realistiskt.

En frustrerad man, klart berusad och upprörd över att inte "få hugg" hos Helena....går helt överstyr och tappar kontrollen. Katastrofen är ett faktum och han får relativt snabbt hjälp att "städa bort" det som behövdes akut.
När han hunnit samla sig en tid senare, löser han resten själv.

Någon närstående till honom, inte nödvändigtvis en partner, har insyn redan från början och har hållit tyst sen dess.
Ytterligare någon närstående, kanske även nån partner, har med tiden förstått.

Att gå till personangrepp mot familjen och U i synnerhet, är i mitt tycke jävligt lågt och ganska tydligt tecken på att man kastar skit lite hejdlöst för att kanske främst lindra sin egen frustration....om nu inte bara är så jävla trångsynt och elak.
Det kan ju finnas såna också i tråden.......men jag gissar kanske fel på den punkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in