2018-05-07, 19:41
Avstängd
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Pengaskuld, eventuellt på grund av droger, skulle också kunna vara ett alternativ. Det har ju nämnts ett antal gånger att det fanns droger i hemmet.

Vem skulle HA kunna vara skyldig pengar? Vem i hennes omgivning höll på med droger?

dom flesta i hennes omgivning och även hon själv höll på med droger säger ryktet
Citera
2018-05-07, 19:55
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
dom flesta i hennes omgivning och även hon själv höll på med droger säger ryktet
Det ska du nog ta med en nypa salt, "feströkte" hash gjorde nog många av dem men inte många satt fast i skiten. PR var en av utstickare gällande det.
Citera
2018-05-07, 21:27
Medlem
[quote=Ugglan.|63978757]
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen

Min fetning: Men hur sannolikt är det att om något händer bara i bilen (ingen är alltså utanför bilen), så återvänder gärningsmannen (med eventuell medhjälpare) under en enorm risk att bli upptäckt, för att placera ut skor, ringar och cerat? För det första: Varför ta den enorma - och helt onödiga - risken? För det andra: Vad skulle vara fördelen? Det allra bästa måste ju ha varit att det inte hade blivit ett enda spår kvar alls som kunde "vittna". Och uppgifterna från vittnet "Hanna"? Existerar inte dessa eller är de helt påhittade? Hjulspåren i sanden med däckmärket i asfalten? Märk att hjulspåren i sanden och däckavtrycket fanns precis där som Helenas ringar hittades.

Ja men inget tydde på att det varit ett överfall där i anslutning till bilspåren . Det kan även hänt " utanför bilen ? Det jag motsatte mig var att Helena har promenerat m sin mördare , han tog ihjäl henne där efter stigen . Sprang , ringde efter en medhjälpare om att han behövde hjälp att frakta bort en död kropp ?
Att ta en " risk med att åka tillbaka isåfall och slänga ut sakerna ser jag inte som en risk . Vem skulle upptäcka någon som slänger ut några saker från en bil ? ett par ringar och ett par skor ? Det är betydligt större risk att döda någon , sedan vänta in hjälp och till sist bära in den döda i en bil ? Det är sommar och fester överallt ... risken borde ju kunna däremot va ganska stor att bli stoppad av en polis en sådan natt .... för 25 år sedan hade Polisen tid och personal att kolla nykterheten på bilar som var ute och körde nattetid på helgerna. Sedan risker ? Ja risker finns med allt , men denna GM verkar ha läst på för sitt utförda jobb , han har inte lämnat något efter sig så risker måste han ha tagit som sopat igen både spår och ev prat bredvid munnen 🤔
Citera
2018-05-07, 21:40
Medlem
Familjen Andrrsson har ju fått namnet på Polisens GM . Sa inte Ulrika att hon blev chockad / arg / förvånad när hon fick veta , eller har jag helt missuppfattat det? Är det en vän till Familjen så är det nu isåfall en föredetta vän .Tror att denne pilot " ( om det är polisens misstänkte GM ) så tror jag denna är kompis , ex till någon av systrarna .. gissar på Ulrika .
Citera
2018-05-07, 22:51
Medlem
Ugglan.s avatar
[quote=Rotvagen|63989578]
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.

Ja men inget tydde på att det varit ett överfall där i anslutning till bilspåren . Det kan även hänt " utanför bilen ? Det jag motsatte mig var att Helena har promenerat m sin mördare , han tog ihjäl henne där efter stigen . Sprang , ringde efter en medhjälpare om att han behövde hjälp att frakta bort en död kropp ?
Att ta en " risk med att åka tillbaka isåfall och slänga ut sakerna ser jag inte som en risk . Vem skulle upptäcka någon som slänger ut några saker från en bil ? ett par ringar och ett par skor ? Det är betydligt större risk att döda någon , sedan vänta in hjälp och till sist bära in den döda i en bil ? Det är sommar och fester överallt ... risken borde ju kunna däremot va ganska stor att bli stoppad av en polis en sådan natt .... för 25 år sedan hade Polisen tid och personal att kolla nykterheten på bilar som var ute och körde nattetid på helgerna. Sedan risker ? Ja risker finns med allt , men denna GM verkar ha läst på för sitt utförda jobb , han har inte lämnat något efter sig så risker måste han ha tagit som sopat igen både spår och ev prat bredvid munnen 🤔

Men snälla du ... Du skriver: "Vem skulle upptäcka någon som slänger ut några saker från en bil ? ett par ringar och ett par skor ?"

Seriöst, skulle man ha kört in med bilen på en med bil ofarbar skogsstig (smal promenadstig) och kastat iväg skorna? Vet du ens hur det såg ut i skogsdungen? Och: Vem skulle upptäcka någon som kör i sanden på en lekplats uppe i skogskanten i ett bostadsområde mitt i natten - och dessutom rivstartar så att det lämnas däckavtryck i asfalten på den smala gångvägen ... Ja, det är den stora frågan Utgår du från att alla är döva och blinda?
Citera
2018-05-08, 01:57
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Familjen Andrrsson har ju fått namnet på Polisens GM . Sa inte Ulrika att hon blev chockad / arg / förvånad när hon fick veta , eller har jag helt missuppfattat det? Är det en vän till Familjen så är det nu isåfall en föredetta vän .Tror att denne pilot " ( om det är polisens misstänkte GM ) så tror jag denna är kompis , ex till någon av systrarna .. gissar på Ulrika .
Kanske var det "någon" som bedyrat sin oskuld och som lyckats övertyga dem eller iallafall gjort dem tillräckligt osäkra för att inte våga döma ut.

PR känns väldigt nära till hands ur alla perspektiv.
Om han tog sitt liv, kan det vara luftslottet som inte höll längre?

Frågan är, OM Kla*s inte är "vår man" så bör han vara en av flera som polisen plockade in. OM han var det, vilket mycket talar för, vad hade han att tillföra för att de slutligen skulle plocka in ytterligare kandidat/er?

Har någon spånat över hur vi kan ha ett namn här på någon som sägs ha varit inne hos polisen om han ej är den som delgivits misstanke för mord? Vad kan han ha med saken att göra?

Jag vet att folk snackar om att Kla*s plockades in men kom det tjattret igång före eller efter han nämndes här? Ett sådant rykte kan ju bli rena rama lavinfaran. Jag hörde det här först....
Citera
2018-05-08, 02:17
Medlem
Rudges avatar
[quote=Ugglan.|63990374]
Citat:

Men snälla du ... Du skriver: "Vem skulle upptäcka någon som slänger ut några saker från en bil ? ett par ringar och ett par skor ?"

Seriöst, skulle man ha kört in med bilen på en med bil ofarbar skogsstig (smal promenadstig) och kastat iväg skorna? Vet du ens hur det såg ut i skogsdungen? Och: Vem skulle upptäcka någon som kör i sanden på en lekplats uppe i skogskanten i ett bostadsområde mitt i natten - och dessutom rivstartar så att det lämnas däckavtryck i asfalten på den smala gångvägen ... Ja, det är den stora frågan Utgår du från att alla är döva och blinda?
Alla verkar ha varit döva och blinda denna natt så helt omöjligt är det inte.

Utmed den väg Helen tog borde åtskilliga människor passerat henne.
Om hon kom så långt som förbi bron så bör flera bilar passerat henne med.
Hur många såg Helena på väg hem? Resten var nog iallafall blinda....

Björ*n Berggren sägs ha blivit näst intill påkörd av ungar som buskörde, utan att det var mer med det. Dumma var visst inte med på din lista..

Någon som möjligtvis är blind lyckas iallafall höra ett förtvivlat skrik, utan att för den skull göra mer än att konstatera innan det är var världen.

Ullber*g plöjer ner ett helt buskage och river sönder sig rejält utan att väcka någon som har lust att berätta om det scenariet. Bråtenborna var i vilket fall döva...

Det var en helt galen natt som en ung kvinna gick upp i rök, eller en galen stad kanske! Listan kan göras längre men för att förtydliga att inget faktiskt är omöjligt.

En pansarvagn skulle ha kunnat köra in där på stigen och droppat sakerna, ingen skulle märkt någonting i denna stad och om de mot all förnodan hade hört eller sett något så hade de ändå inte berättat det för det råder talförbud!!
Citera
2018-05-08, 16:26
Medlem
[quote=Rudge|63991446]
Citat:
Björ*n Berggren sägs ha blivit näst intill påkörd av ungar som buskörde, utan att det var mer med det.

Någon som vet mer exakt var denna händelse ska ha ägt rum och vad klockan var?
Citera
2018-05-08, 16:39
Medlem
[quote=Ugglan.|63990374]
Citat:

Hur tänkte du där ? Du som alltid är den som tänker rätt här m dina teorier. Att det står en bil parkerad lite konstigt var definitivt inget ovanligt ... många satt / låg i bilarna ... om du fattar vad jag menar? Så du anser om någon slänger ut ringar och skor skulle vara lättare mer konstigt än att någon / några överfaller och baxnar in ett lik i en bil ? Nej och människor kan varken varit döv eller blinda eftersom de sett både bilen och hört en rivstart ! Sedan att en ensam GM skulle gjort detta ? Gömt liket och sprungit hem till en kompis alternativt letat rätt på en telefonkiosk anser jag som helt uteslutit . Hade de haft en mobil i näven som idag så hade situationen sett kanske annorlunda ut. Varken du eller jag VET vad som hänt Helena så sluta att läxa upp andra så fort du inte delar deras uppfattning.
Citera
2018-05-08, 16:42
Medlem
[quote=Rotvagen|63995260]
Citat:

Hur tänkte du där ? Du som alltid är den som tänker rätt här m dina teorier. Att det står en bil parkerad lite konstigt var definitivt inget ovanligt ... många satt / låg i bilarna ... om du fattar vad jag menar? Så du anser om någon slänger ut ringar och skor skulle vara lättare mer konstigt än att någon / några överfaller och baxnar in ett lik i en bil ? Nej och människor kan varken varit döv eller blinda eftersom de sett både bilen och hört en rivstart ! Sedan att en ensam GM skulle gjort detta ? Gömt liket och sprungit hem till en kompis alternativt letat rätt på en telefonkiosk anser jag som helt uteslutit . Hade de haft en mobil i näven som idag så hade situationen sett kanske annorlunda ut. Varken du eller jag VET vad som hänt Helena så sluta att läxa upp andra så fort du inte delar deras uppfattning.

Och vet du ? Någon kan ha gått ifrån bilen och slängt sakerna ... Nu har ju ingen sett någon/ några på stigen överhuvudtaget ?varken misstänkt överfall eller någon som stog och slängde saker i gräset .. så därför kan det ha gått till så .
Citera
2018-05-08, 22:14
Medlem
[quote=Rudge|63991446]
Citat:
Alla verkar ha varit döva och blinda denna natt så helt omöjligt är det inte.

Utmed den väg Helen tog borde åtskilliga människor passerat henne.
Om hon kom så långt som förbi bron så bör flera bilar passerat henne med.
Hur många såg Helena på väg hem? Resten var nog iallafall blinda....

Björ*n Berggren sägs ha blivit näst intill påkörd av ungar som buskörde, utan att det var mer med det. Dumma var visst inte med på din lista..

Någon som möjligtvis är blind lyckas iallafall höra ett förtvivlat skrik, utan att för den skull göra mer än att konstatera innan det är var världen.

Ullber*g plöjer ner ett helt buskage och river sönder sig rejält utan att väcka någon som har lust att berätta om det scenariet. Bråtenborna var i vilket fall döva...

Det var en helt galen natt som en ung kvinna gick upp i rök, eller en galen stad kanske! Listan kan göras längre men för att förtydliga att inget faktiskt är omöjligt.

En pansarvagn skulle ha kunnat köra in där på stigen och droppat sakerna, ingen skulle märkt någonting i denna stad och om de mot all förnodan hade hört eller sett något så hade de ändå inte berättat det för det råder talförbud!!
Ja allt är ju jättemärkligt 😕 Hon har varit på hotellet m sina vänner , promenerar hemåt och sedan ...... borta . Har det varit vinter kallt och mörkt så har jag ändå mer kunnat förstå att ingen har sett henne eller lagt märke till något konstigt . Kommer själv från en mindre Stad och bor ett par kilometer utanför i ett villa område. Jag är ute och går på alla möjliga tider även nätter ( måste röra på mig pga värk) på sommarkvällar så är det alltid folk i omlopp .. cycklistet, mopeder , hundfolk och ungdomar . Därför är ju bara vad JAG tror att hon vart upplockad efter bron av en bil , kan ju varit så att hon slängde sig ur bilen och blev jagad ifatt sprungen ,Strypt sedan inslängd i bilen igen .
Och möjligt så var de två st i bilen + Helena. Sedan vart hon dumpad i ett vatten . Måste vara det snabbaste sättet att göra sig av med någon. Sedan var dessa " två med på söket efter henne och även hade kontakt m familjen .
Citera
2018-05-08, 23:50
Medlem
U-rika bad H-elena ta taxi hem.
Ingen som inte är dretfull eller helt trång i brallan tar taxi den biten. U-rika var rädd att någon skulle ge sig efter H-elena. Varför skulle någon ge sig efter henne? Hon var inte kategorin med ovänner! Något var oroligt runt dem! H-elena tyckte att hennes syster överreagerade då den de var oroliga för enligt henne aldrig skulle skada henne. Vem var han? U-lrika stod närmre problemet och underskattade det inte. När allt gick snett var U-rika den första att börja städa ledtrådar genom att se till att lägga beslag på H-elenas plånbok! Vem skrämde henne så pass? Vem fick de ej ha samröre med? Vem skyddar hon? Varför var H-elenas mamma övertygad om redan i första stund att något hemskt hänt H-elena, vad var hon rädd för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in