2018-05-08, 15:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Vi kan väl säga att det var en centrifug då...

Förresten, ingen glad ung fysikstudent som kan visa hur raketen borde ha rört sig för att svajusellen skulle vara en bra simulator?
Ja, hahaha. Nån sorts G-kraft centrifug.
Synd att inte Amygdala skakades rätt. Svimmade gjorde han ju iaf så det var väl rätt bra snurr på grejen.
Erinrar mig att de även var till Tivolit som var stängt och skruvade upp hastigheten på nån åkattraktion. Ditt brukade hans far köra honom titt som tätt från Höng för att han skulle köpa heliumballonger till sina experiment.
Citera
2018-05-08, 15:22
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Men det finns väl inga som helst tvivel kvar? Madsens historia har blivit grundligt motbevisad och nu accepterar han domen utan att överklaga skuldfrågan.
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Ja man måste acceptera hans beslut. Det är det bästa att bara fokusera på påföljden och försöka få straffet sängt. Finns chanser där men en annan anledning till att PM vill få detta överstökat snabbast möjligt är att han vill bli av med restriktionerna. Det om något lider dan mannen av, det värsta tänkbara i hans värld.
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det finns inga tvivel om hans skuld. Det brukar oftast bara vara motvallskärringar som låtsastvivlar i så självklara fall som detta, för att få uppmärksamhet. En bra sak att veta är att sexualsadistiska mördare tillhör en speciell kategori som MYCKET sällan erkänner sina brott. Så att Madsen skulle ta sitt ansvar och vara karl nog att erkänna - det kan vi nog fetglömma.
Nja jag hade hoppats på det som låg närmast-dvs ett frikännande-i andra hand ett erkännande.

Nu tvingas vi till olidliga år av ovisshet om vad som egentligen utspelade sig på havet (olycka, vållande till annans död eller andra inblandade därute som han skyddar av omsorg eller rädsla.).

Det vi kan hoppas på är antingen ett frikännande när resningsansökan blir aktuell-alternativt att han mindre troligt erkänner i någon veckotidning.

Lite märkligt att domstolen var så snabb med detta beslut trots att det som borde krävts som underlag för en fällande dom saknades i utredningsmaterialet. Alltså BOs mobiltelefon som egendomligt nog aldrig återfanns.
Citera
2018-05-08, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har du Ph.D. gällande Madsens hjärna? Nyss hade du ju väldiga utlägg om hans öppenhet.

Självklart blir man förvånad då han överklagar påföljd men inte skuldfrågan - reaktionen ligger snarare på det udda förfarandet juridiskt sett snarare än PM som person.
Hur vanligt förekommande detta är i Danmark har jag dock inte en susning om.

Men du har rätt ur ett perspektiv. På sikt kommer han nog trivas innanför fängelseväggarna:

Gravt störda psykopater brukar komma tillrätta i inrutade miljöer, ska visst vara riktigt vilsamt för den mentala process som kroniskt mal, att inte kunna sänka garden och visa sitt rätta fula jag. Psykopater har periodvis ett stort behov av att dra sig undan för att slippa spela konstanta rollspel utåt.
Måste vara jobbigt att vara så falsk, att behöva tänka på sin persona.

Några kritor och ett block så kommer han bete sig som en fokuserad unge på dagis.

Har du tänkt på hur mycket det är som liknar barns beteende gällande psykopater?
Reaktioner likt när barn får vansinnesutbrott av ilska (Temper tantrum), barns omnipotens där de i en viss ålder tror att hela universum kretsar kring den egna naveln, användandet av outvecklade låga försvarsmekanismer, den "upptäckaranda" ett outvecklat barn kan ha och som kan vara väldigt ondskefullt (mot djur, insekter) om inte en normal vuxen är med och korrigerar, hur barn kan dominera andra och kräva full lydnad; extrem självcentrering (kan ha svårt att samverka).

Det är väl två helt olika ämnen du försöker forma till ett. Hur hans överklagan med tanke på att han nekar till mord kunde bli en reviderad överklagan där han bara angriper längden, det har väl på inget sätt med hans öppenhet om sina intressen och sitt liv att göra.

Madsen har lämnat oerhört med spår/uppggifter efter sig. Skrivit böcker, lämnat ut sin trasiga barndom, sin uppväxt. Sprungit runt på Köpenhamns SM klubbar, swingerstillställningar, öppnat sig i bloggar, talat om sina intressen gällande mördare. Haft filmkvällar med vänner där snuff filmer var temat. Pratat högt om viljan att producera snuff filmer, öppet bjudit in strippor på u-båten i många år. Öppet förhållande med frugan. Pratat om grannar han ”mördat”, pratat om det perfekta mordet och dumpningspltser med kollegor. Precis som han sade till en journalist, han borde tänka sig för lite mera om vad han säger och inte vara allt för öppen. Det finns hur mycket som helst om denna man men ingen förutom du påstår att han levt ett dubbel liv och visst det får du göra men jag håller inte med dig, absolut inte.

Men att han kommer trivas innanför fängelsemurarna verkar vi vara ense om för skulle han inte acceptera domen så hade han gjort en fullständig överklagan, det orkar han bl a inte säger han och då får man bara se det som om att han anser sig orkar sitta inne istället för att överklaga. Ganska stor skillnad tidsmässigt på att orka sig igenom en fullständig tur i landsretten i jämförelse med att sitta av livstid, det är inte läge att vara lat här och nu för en som nekar till mord. Men så gör Madsen vilket tyder på att han inte bryr sig om fängelsevisiten desto mera, visst han vill ha tidsbestämt men får han tidsbestämt blir det ändå många år.

Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Har nu kollat den delen av "Ubådssagen". Håller med om att den bilden du tar upp är det värsta varggrinet ever. Madsen ser verkligen ut som ett förvildat rovdjur med huggtänder där. Och vad fan har han på sig på huvudet? La in som liten extrabild den stora vargbilden han har på verkstaden.

Psykopat-Varggrin kallar jag bilden:https://minfil.com/s6k7w1eeba/Psykopat Varggrin.png

Tog en bild till från Ubådssagen, där han nog tror att han är en astronaut, har har någon sån hjälm på huvudet i alla fall. Satte ihop den med två närbilder från "landstigningsfilmen".
"Vill åka ut i rymden, men har nåns blod på näsan"-bilden:

Kan bero på min feber men din sista bild "har nåns blod på näsa" känns lite väl magstark, för att inte säga totalt respektlös men det kanske bara är jag. (valde bort bilden i mitt svar till dig, vill inte bidra till att den ens finns två gånger på nätet)
Senast redigerad av don.t 2018-05-08 kl. 15:32.
Citera
2018-05-08, 15:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Sen tror jag absolut att inte han trodde att Nautilus skulle bärgas så snabbt, och framför allt inte bärgas på det sättet som det gjordes (vilket möjliggjorde massor av spårsäkring).
Det har du nog rätt i för han gjorde en tidig utläggning vid kajen om att det nog skulle vara både dyrt och troligen djupt då reportern frågar om han räknade med att få upp UC3:
" Det koster lige så meget som båden. Det ved jeg ikke, om kommer til at ske. Jeg ved heller ikke, hvad vanddybden er i området. Ubåden er ansvarsforsikret, og hvis den skal fjernes… Så langt kan jeg ikke tænke nu."

Strax innan berättar fälskären som nyss kapat Kim i bitar:
"- Jeg har det fint. Jeg er lidt ked af det, siger han velvilligt.
- Er du ked af det?
- Det er jo klart. At se Nautilus gå ned var ekstremt, men... Det er fint nok.
- Har du ligget derude hele natten?
- Jamen, jeg var bare på en øvetur, hvor jeg legede med forskellige ting i ubåden."

Om Kim till personal i helikoptern:
"- Hun har fortalt, at hun er fra magasinet Wired, tilføjer Peter Madsen.
- Du har ikke navnet på hende?
- Altså kun, at hun hed Kim. Jeg tjekker ikke baggrunden, når der er en journalist, der ringer og siger: “Kan jeg få et interview med dig?”. Sådan har jeg ikke gået ind i det. Jeg har jo alle data, men de ligger i telefonen."

Reportern innan han kliver in i polisbilen:
"- Hvad med din makker, hvad skete der med ham?
- Jamen, der er ikke andre end mig ombord på den tur der.
- Nå, er der ikke andre end dig ombord?
- Nej, nej."
http://nyheder.tv2.dk/2017-08-17-det-sagde-peter-madsen-lige-efter-ubaaden-sank
Citera
2018-05-08, 15:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är väl två helt olika ämnen du försöker forma till ett. Hur hans överklagan med tanke på att han nekar till mord kunde bli en reviderad överklagan där han bara angriper längden, det har väl på inget sätt med hans öppenhet om sina intressen och sitt liv att göra.
Nej då - jag skrev tydligt svar om vad som förvånade gällande överklagan och sen om hur han troligen trivs framöver när han väl slutat kämpa mot domen.
Ditt skräp om hans öppenhet nämnde jag bara då det givetvis var samma slags hjärnanalys.
För övrigt är det redan avhandlat och du skulle som sagt (lika lite som hans omgivning) inte ha en susning om det inte vore för rättegång eller denna tråd. Summa summarum är det däremot lätt att se med facit i hand och i sin helhet.

Vad du dock inte begriper är att hans glappkäft inte har ett dugg med innebörden av att leva dubbelliv som sexuell predator.
Det är som sagt förmågan att dölja sina perversa fantasier, det störda monster han egentligen är inombords och som avspeglas utåt i mordet. Detta såg absolut inte nån att det kunde komma, därav förmåga till dubbelliv.
Han påminner om en pedofil - runkar till perversiteter och grovt våld på hårddisken i det fördolda och lever ett annat liv utåt. Låtsas älska S och katterna, from som ett lamm jämfört med detta.

Fortsättningsvis är det du kallar "Öppenhet" (när han förbannar sig själv över till reportern) intet annat än en psykopats störda grandiositet; att han är medveten om att han är en glappkäft och att detta kan vända sig emot honom.
Han skrävlar helt enkelt via sitt storhetsvansinne och är arrogant.

Du "råkade" visst missa slutet och snarare överdoserade med öppenhet som jag rakt inte skrev om för djupanalys IGEN.
Kanske reagerat på det samma? Alltså hur oerhört infantila psykopater är:
Citat:
Några kritor och ett block så kommer han bete sig som en fokuserad unge på dagis.
Har du tänkt på hur mycket det är som liknar barns beteende gällande psykopater?

Reaktioner likt när barn får vansinnesutbrott av ilska (Temper tantrum), barns omnipotens där de i en viss ålder tror att hela universum kretsar kring den egna naveln, användandet av outvecklade låga försvarsmekanismer, den "upptäckaranda" ett outvecklat barn kan ha och som kan vara väldigt ondskefullt (mot djur, insekter) om inte en normal vuxen är med och korrigerar, hur barn kan dominera andra och kräva full lydnad; extrem självcentrering (kan ha svårt att samverka).
Senast redigerad av develi 2018-05-08 kl. 16:03.
Citera
2018-05-08, 16:11
Medlem
Citat:
Det har du nog rätt i för han gjorde en tidig utläggning vid kajen om att det nog skulle vara både dyrt och troligen djupt då reportern frågar om han räknade med att få upp UC3:
" Det koster lige så meget som båden. Det ved jeg ikke, om kommer til at ske. Jeg ved heller ikke, hvad vanddybden er i området. Ubåden er ansvarsforsikret, og hvis den skal fjernes… Så langt kan jeg ikke tænke nu."

Strax innan berättar fälskären som nyss kapat Kim i bitar:
"- Jeg har det fint. Jeg er lidt ked af det, siger han velvilligt.
- Er du ked af det?
- Det er jo klart. At se Nautilus gå ned var ekstremt, men... Det er fint nok.
- Har du ligget derude hele natten?
- Jamen, jeg var bare på en øvetur, hvor jeg legede med forskellige ting i ubåden."

Om Kim till personal i helikoptern:
"- Hun har fortalt, at hun er fra magasinet Wired, tilføjer Peter Madsen.
- Du har ikke navnet på hende?
- Altså kun, at hun hed Kim. Jeg tjekker ikke baggrunden, når der er en journalist, der ringer og siger: “Kan jeg få et interview med dig?”. Sådan har jeg ikke gået ind i det. Jeg har jo alle data, men de ligger i telefonen."

Reportern innan han kliver in i polisbilen:
"- Hvad med din makker, hvad skete der med ham?
- Jamen, der er ikke andre end mig ombord på den tur der.
- Nå, er der ikke andre end dig ombord?
- Nej, nej."
http://nyheder.tv2.dk/2017-08-17-det-sagde-peter-madsen-lige-efter-ubaaden-sank

Så vitt jag vet låg båda hans tidigare ubåtar vid kaj i Köge Bukt och kände till vatten och djup då han flitigt dök just där. Han hävdar Nautilus är ansvarsförsäkrat vilket knappast heller är sant. Vilket försäkringsbolag skulle göra det på ett hemmabygge som inte är sjövärdigt, nu sänkte han Nautilus medvetet vilket gör ingen försäkring skulle utgått.

Patalogisk lögnare.
Citera
2018-05-08, 16:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luniatic
Vad hade hänt eller inte hänt ifall torson inte påträffats

PM hade fällts för mord ändå.
Citera
2018-05-08, 16:54
Bannlyst
Citat:
Nej då - jag skrev tydligt svar om vad som förvånade gällande överklagan och sen om hur han troligen trivs framöver när han väl slutat kämpa mot domen.
Ditt skräp om hans öppenhet nämnde jag bara då det givetvis var samma slags hjärnanalys.
För övrigt är det redan avhandlat och du skulle som sagt (lika lite som hans omgivning) inte ha en susning om det inte vore för rättegång eller denna tråd. Summa summarum är det däremot lätt att se med facit i hand och i sin helhet.

Vad du dock inte begriper är att hans glappkäft inte har ett dugg med innebörden av att leva dubbelliv som sexuell predator.
Det är som sagt förmågan att dölja sina perversa fantasier, det störda monster han egentligen är inombords och som avspeglas utåt i mordet. Detta såg absolut inte nån att det kunde komma, därav förmåga till dubbelliv.
Han påminner om en pedofil - runkar till perversiteter och grovt våld på hårddisken i det fördolda och lever ett annat liv utåt. Låtsas älska S och katterna, from som ett lamm jämfört med detta.

Fortsättningsvis är det du kallar "Öppenhet" (när han förbannar sig själv över till reportern) intet annat än en psykopats störda grandiositet; att han är medveten om att han är en glappkäft och att detta kan vända sig emot honom.
Han skrävlar helt enkelt via sitt storhetsvansinne och är arrogant.

Du "råkade" visst missa slutet och snarare överdoserade med öppenhet som jag rakt inte skrev om för djupanalys IGEN.
Kanske reagerat på det samma? Alltså hur oerhört infantila psykopater är:

Du ska inte dra detta igen och ändå är det precis vad du gör i ett långt inlägg. Du får bara acceptera att jag inte köper din debatt om dubbelliv och speciellt inte liknelsen om att han påminner om en pedofil. Pedofilerna har sina ringar av kontakter där likasinnade under stark sekretess delar material. Madsen delade sina fantasier med allt och alla i eget namn under många långa år.

Aroganta personer med storhetsvansinne är precis som du säger – glappkäftade. Madsen är en riktig glappkäft oavsett om han befinner sig hemma, ute bland folk, på nätet eller på en RPU. Helt utan spärrar, mundiarre är vad han lider av helt utan filter. Sen om folket inte förstod allvaret är inte detsamma som att säga att han levde ett dubbelliv. Tror du exfrun S skulle välja att ta ordet dubbelliv i sin mun, katterna som du drar upp kan inte prata men frågan är om inte dom också skulle ruska på huvudet om du ställde frågan till dem.

Jag har inte missat ditt slut på ditt inlägg denna gång heller, ämnet att psykopater är att likna med barnen på dagis anser jag vara helt skruvad och tänker inte ens kommentera.
Citera
2018-05-08, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Jag tror ni båda misstar er. Det som fick honom att ändra förklaring så snabbt var att han fick genomgå en DNA-undersökning mer eller mindre direkt efter han kom iland. Han förstod att Kims blod-DNA skulle hittas, under hans naglar speciellt.
Sen tror jag absolut att inte han trodde att Nautilus skulle bärgas så snabbt, och framför allt inte bärgas på det sättet som det gjordes (vilket möjliggjorde massor av spårsäkring).
Javisst är DNA-undersökningen också en faktor att väga in. Men att få provsvar dröjer ju länge.
Vilket hade givit Madsen tid. Om de inte bärgat Nautilus och inte fått in övervakningsfilmer från pirområdet och PM hade hållit fast vid att han släppt av KiM i land. Då hade de nog fått släppa PM tills vidare, i brist på bevis.
Jag tror att bärgningen av Nautilus var det som fick PM att inse att han måste ändra sin story i rappet. Fort som f-n.
Citera
2018-05-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
PM hade fällts för mord ändå.

Det behövde finna offrets huvud för att motbevisa PMs påstådda luckolycka.
Och för att bevisa att det var försvårande sexuella övergrepp dvs sexmord så behövde de finna torson åtminstone. Styckningen för att döma PM för griftefridsbrott.

Hade inga kvarlevor återfunnits hade de nog bara kunnat döma PM för vållande till annans död tror jag.
Rent juridiskt.
(Även om de nog misstänkt sexmord eller åtminstone dråp.)
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-08 kl. 18:03.
Citera
2018-05-08, 17:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Du ska inte dra detta igen och ändå är det precis vad du gör i ett långt inlägg. Du får bara acceptera att jag inte köper din debatt om dubbelliv och speciellt inte liknelsen om att han påminner om en pedofil. Pedofilerna har sina ringar av kontakter där likasinnade under stark sekretess delar material. Madsen delade sina fantasier med allt och alla i eget namn under många långa år.
Klart jag ska dra detta igen.
Självklart kan han liknas med en pedofil, en sån som även tänder på sadism och går ut och lurar med sig små barn via att manipulera och vara en patologisk lögnare a la farbror Bosse. Likheten är slående:
- Full hårddisken i äckel
- Samlar på dyngan i små mappar (laddar hem) som om det vore en ordinär hobby
- Sitter och kollar i smyg och blir kåt
- Ute likt ett rovdjur för att få med sig en människa
- Lever ut sin perversa läggning och mördar eftersom det ingår i tändningsmönster
- Har en fru och en omgivning som vet nada om hans egentliga perversiteter
- Han lever med andra ord dubbelliv, dold för offentligheten
Citat:
Jag har inte missat ditt slut på ditt inlägg denna gång heller, ämnet att psykopater är att likna med barnen på dagis anser jag vara helt skruvad och tänker inte ens kommentera.

Det kanske var för kränkande att PM beter sig som att han stagnerat i utvecklingen. Han är grymt omogen i sitt beteendemönster vid en närmare granskning. Jättebarnslig innerst inne och sett till reaktioner även om han vill framställa sig i annan dager.
Senast redigerad av develi 2018-05-08 kl. 17:57.
Citera
2018-05-08, 17:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så vitt jag vet låg båda hans tidigare ubåtar vid kaj i Köge Bukt och kände till vatten och djup då han flitigt dök just där. Han hävdar Nautilus är ansvarsförsäkrat vilket knappast heller är sant. Vilket försäkringsbolag skulle göra det på ett hemmabygge som inte är sjövärdigt, nu sänkte han Nautilus medvetet vilket gör ingen försäkring skulle utgått.
Patalogisk lögnare.
Ja, det framkom via förhör med vittnen och det gällde tiden för CS. Han var väl känd med bukten och trakten. Att han struntar i allt vad regelverk heter har du rätt i, klassisk psykopati.
Den ska ha varit ansvarsförsäkrad om jag inte minns helt fel, det är väl minsta krav för seglats som jag förstod (fritidsbåt). Däremot ansåg han det inte alls så noga då han bråkar med ubåtsföreningen. Kan ju kanske vara ett krav eller nåt som de egentliga ägarna fixat med (som nu vill att den ska förstöras och absolut inte riskera hamna på museum som Kraka hade de lagt till i sin skrivelse).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in