2018-05-08, 18:07
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Javisst är DNA-undersökningen också en faktor att väga in. Men att få provsvar dröjer ju länge.
Vilket hade givit Madsen tid. Om de inte bärgat Nautilus och inte fått in övervakningsfilmer från pirområdet och PM hade hållit fast vid att han släppt av KiM i land. Då hade de nog fått släppa PM tills vidare, i brist på bevis.
Jag tror att bärgningen av Nautilus var det som fick PM att inse att han måste ändra sin story i rappet. Fort som f-n.
Men att provsvar kan ta lite tid är inte en faktor om man tänker efter. Han var inte i en situation där litet tid på något sätt skulle gynna hans läge.

Att den första förklaringen inte skulle hålla förstod han när han testades. Fasta bevis för att han inte släppt av Kim behövdes inte om han förstod att han med all säkerhet bar blodspår från Kim.

När Madsen bytte story (samma dag han anhölls vill jag minnas - definitivt innan bärgningen påbörjats) hade inte polisen knappt haft tid att skanna av övervakningskameror (som dessutom inte skulle till 100% bevisa att han inte satt av henne vid någon plats utanför kamerorna).

Ni som läst och kan allt får rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av vallero 2018-05-08 kl. 18:12.
Citera
2018-05-08, 18:23
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t

Madsen har lämnat oerhört med spår/uppggifter efter sig. Skrivit böcker, lämnat ut sin trasiga barndom, sin uppväxt. Sprungit runt på Köpenhamns SM klubbar, swingerstillställningar, öppnat sig i bloggar, talat om sina intressen gällande mördare. Haft filmkvällar med vänner där snuff filmer var temat. Pratat högt om viljan att producera snuff filmer, öppet bjudit in strippor på u-båten i många år. Öppet förhållande med frugan. Pratat om grannar han ”mördat”, pratat om det perfekta mordet och dumpningspltser med kollegor. Precis som han sade till en journalist, han borde tänka sig för lite mera om vad han säger och inte vara allt för öppen. Det finns hur mycket som helst om denna man men ingen förutom du påstår att han levt ett dubbel liv och visst det får du göra men jag håller inte med dig, absolut inte.

Fenomenet du beskriver här är vad som på engelska kallas " to hide in plain sight". Vet inte om det finns nåt svenskt ord för det?
Jag blev medveten om fenomenet när jag följde " Jimmy Saville fallet". En mycket öppen och offentlig person med en mörk sida.
Madsens avresa inför "publik" visar hur han tänker. Det är en form av dubbel liv, et öppet dubbel liv.
Citera
2018-05-08, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
]Men att provsvar kan ta lite tid är inte en faktor om man tänker efter. Han var inte i en situation där litet tid på något sätt skulle gynna hans läge.[/b]

Att den första förklaringen inte skulle hålla förstod han när han testades. Fasta bevis för att han inte släppt av Kim behövdes inte om han förstod att han med all säkerhet bar blodspår från Kim.

När Madsen bytte story (samma dag han anhölls vill jag minnas - definitivt innan bärgningen påbörjats) hade inte polisen knappt haft tid att skanna av övervakningskameror (som dessutom inte skulle till 100% bevisa att han inte satt av henne vid någon plats utanför kamerorna). Just därför bytte han förklaring direkt.

Tid var precis vad PM behövde och nog hade räknat med.
Du har en poäng. Kanske att det var provtagningen som tydde på blodspår (ej bevisat vems då, det skulle ju kunnat vara hans eget blod tex) men sammantaget så skumt, att polisen bestämde sig för att bärga Nautilus omgående!
Den låg på 11 meters djup (mitt läsminne). Så en stor och kostsam operation. Nej, PM bytte inte story samma dag.
Som jag minns det var det under förhör på Söndagen.
Nautilus kom till ytan på Lördagen men måste ju tömmas på vatten försiktigt först innan den kunde undersökas.

Jag hittade inte den rätta videon om bärgningen här, men denna är från nyheterna den 13 augusti.
https://www.youtube.com/watch?v=OiP1XlCYKB8
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-08 kl. 18:50.
Citera
2018-05-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Fenomenet du beskriver här är vad som på engelska kallas " to hide in plain sight". Vet inte om det finns nåt svenskt ord för det?
Jag blev medveten om fenomenet när jag följde " Jimmy Saville fallet". En mycket öppen och offentlig person med en mörk sida.
Madsens avresa inför "publik" visar hur han tänker. Det är en form av dubbel liv, et öppet dubbel liv.

Vad man normalt sett menar med dubbelliv är när man lever ett perfekt,välordnat liv på ytan.
Men håller på med kriminalitet (lever tvärtom) i hemlighet.
Som "Amagermannen" och svenskarna "Kapten Klänning" samt "Hagamannen".

PM har aldrig framställt sig som en moralisk, perfekt samt välordnad supermedborgare.
Han var sig själv. Halvgalen, promiskuös, gillade Kinky salons och BD/SM sex. Det har han aldrig dolt.
Citera
2018-05-08, 18:49
Medlem
Citat:
Tid var precis vad PM behövde och nog hade räknat med.
Du har en poäng. Kanske att det var provtagningen som tydde på blodspår (ej bevisat vems då, det skulle ju kunnat vara hans eget blod tex) men sammantaget så skumt, att polisen bestämde sig för att bärga Nautilus omgående! Den låg på 11 meters djup (mitt läsminne). Så en stor och kostsam operation. Nej, PM bytte inte story samma dag. Som jag minns det var det under förhör på Söndagen.
Nautilus kom till ytan på Lördagen men måste ju tömmas på vatten försiktigt först innan den kunde undersökas.

Jag hittade inte den rätta videon om bärgningen här, men denna är från nyheterna den 13 augusti.
https://www.youtube.com/watch?v=OiP1XlCYKB8

7-8 meters djup. Kims kroppsdelar däremot var på ca 11 meters djup.
Citera
2018-05-08, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Tack! Tänk vilket fantastiskt jobb Marinens dykare gjort. Att söka av ett grumligt vatten och dyig havsbotten på 11 meters djup. Minst en radie på 1 km eller mer från var sniffhundarna markerat.
Borde de inte få tapperhetsmedalj? I uthållighet och mod? Inte ett roligt sökuppdrag utan rätt så fasansfullt.
Citera
2018-05-08, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Klart jag ska dra detta igen.
Självklart kan han liknas med en pedofil, en sån som även tänder på sadism och går ut och lurar med sig små barn via att manipulera och vara en patologisk lögnare a la farbror Bosse. Likheten är slående:
- Full hårddisken i äckel
- Samlar på dyngan i små mappar (laddar hem) som om det vore en ordinär hobby
- Sitter och kollar i smyg och blir kåt
- Ute likt ett rovdjur för att få med sig en människa
- Lever ut sin perversa läggning och mördar eftersom det ingår i tändningsmönster
- Har en fru och en omgivning som vet nada om hans egentliga perversiteter
- Han lever med andra ord dubbelliv, dold för offentligheten

Det kanske var för kränkande att PM beter sig som att han stagnerat i utvecklingen. Han är grymt omogen i sitt beteendemönster vid en närmare granskning. Jättebarnslig innerst inne och sett till reaktioner även om han vill framställa sig i annan dager.

Men säg inte att du inte vill dra debatten igen när du tydligen inget annat vill. Ärligt förstår jag inte meningen, du kommer inte kunna ändra min åsikt och speciellt inte med att dra pedofiler farbror a al Bosse som jämförelse. Finns ytterst få farbror a la Bosse där ute, en farbror du säger är ett sadistiskt rovdjur som springer runt och lurar med sig okända barn från gatorna. De flesta pedofiler söker sig till barnen i form av yrket, idrottsledare, fritidsledare, dagisfröken mm. Annars är det vanligt förekommande att det är en granne, en släkting, en föräldragestalt, barnvakt etc.

Utöver det kollar dessa pedofiler på nätet där dom ser och laddar ner eländet men de pedofilerna är upp över skyddade på nätet för ingen av dessa pedofiler sitter i fikarummet och berättar om vad dom tänder på inför kollegor och vänner. Madsen hade inte problem med att tala öppet om sina fantasier. Inte heller hade han problem med att berätta detta för psykologerna på den rättspsykiatriska undersökningen. Han hade inga spärrar alls utan bjöd på allt från hur man bäst gör sig av med ett stort problem, man styckar det i mindre bitar helt enkelt. Önskan om att kidnappas och våldtas som barn ja han lägger fram vad som helst för vem som helst när som helst. Han är helt utan spärrar och så långt ifrån man kan komma att leva i en dold tillvaro, därtill skryter han om att han är en psykopat om och om igen.... etc, etc. etc.

Nu ämnar jag lämna denna debatt, vi kommer inte längre. Madsen är fullständigt öppen med vem han är på alla plan.
Senast redigerad av don.t 2018-05-08 kl. 19:08.
Citera
2018-05-08, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Kl 10 på Lördagen började de bärga Nautilus.
https://www.bt.dk/krimi/uc3-nautilus-bliver-bjaerget-loerdag
Citera
2018-05-08, 19:16
Medlem
Citat:
Men att provsvar kan ta lite tid är inte en faktor om man tänker efter. Han var inte i en situation där litet tid på något sätt skulle gynna hans läge.

När Madsen bytte story (samma dag han anhölls vill jag minnas - definitivt innan bärgningen påbörjats) hade inte polisen knappt haft tid att skanna av övervakningskameror (som dessutom inte skulle till 100% bevisa att han inte satt av henne vid någon plats utanför kamerorna).

Jag hittar inte rätt video. Men här är en annan.

Nautilus bärgning började kl 10 på lördagen den 12/8
PM stod inför domare kl 14 samma dag och PM ville gärna berätta något då.
Så kanske han tänkt ut luckteorin redan då. (?)

EDIT: Häktningsförhandlingen fortsatte dagen därpå bak lykta dörrar pga av känslig information.
Som jag minns det var det på söndagen PM berättade att KiM dött ombord av en lucka i huvudet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-05-08 kl. 19:29.
Citera
2018-05-08, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Men säg inte att du inte vill dra debatten igen när du tydligen inget annat vill. Ärligt förstår jag inte meningen, du kommer inte kunna ändra min åsikt och speciellt inte med att dra pedofiler farbror a al Bosse som jämförelse. Finns ytterst få farbror a la Bosse där ute, en farbror du säger är ett sadistiskt rovdjur som springer runt och lurar med sig okända barn från gatorna. De flesta pedofiler söker sig till barnen i form av yrket, idrottsledare, fritidsledare, dagisfröken mm. Annars är det vanligt förekommande att det är en granne, en släkting, en föräldragestalt, barnvakt etc.

Utöver det kollar dessa pedofiler på nätet där dom ser och laddar ner eländet men de pedofilerna är upp över skyddade på nätet för ingen av dessa pedofiler sitter i fikarummet och berättar om vad dom tänder på inför kollegor och vänner. Madsen hade inte problem med att tala öppet om sina fantasier. Inte heller hade han problem med att berätta detta för psykologerna på den rättspsykiatriska undersökningen. Han hade inga spärrar alls utan bjöd på allt från hur man bäst gör sig av med ett stort problem, man styckar det i mindre bitar helt enkelt. Önskan om att kidnappas och våldtas som barn ja han lägger fram vad som helst för vem som helst när som helst. Han är helt utan spärrar och så långt ifrån man kan komma att leva i en dold tillvaro, därtill skryter han om att han är en psykopat om och om igen.... etc, etc. etc.

Nu ämnar jag lämna denna debatt, vi kommer inte längre. Madsen är fullständigt öppen med vem han är på alla plan.

Ja, öppen om det som han vet är acceptabelt i hans umgängeskretsar. Absolut inte om sina mörka fantasier.

Annars skulle inte alla dessa se ut som Fågelholkar, eller hur? Dom kan inte tro det är sant. Dom hade ingen aning!
Citera
2018-05-08, 19:27
Medlem
valleros avatar
Citat:
Jag hittar inte rätt video. Men här är en annan.

Nautilus bärgning började kl 10 på lördagen den 12/8
PM stod inför domare kl 14 samma dag och PM ville gärna berätta något då.
Så kanske han tänkt ut luckteorin redan då. (?)
Men han hade i förhör ändrat sin story innan häktningsförhandlingen som jag minns det. Det var väl mycket därför som han blev häktad?
Det saknar betydelse egentligen - han visste att blodspår säkrats innan bärgningen säger jag. Du menar att bärgningen utlöste hans ändrade story.
Senast redigerad av vallero 2018-05-08 kl. 19:29.
Citera
2018-05-08, 19:38
Medlem
Citat:
Men han hade i förhör ändrat sin story innan häktningsförhandlingen som jag minns det. Det var väl mycket därför som han blev häktad?
Det saknar betydelse egentligen - han visste att blodspår säkrats innan bärgningen säger jag. Du menar att bärgningen utlöste hans ändrade story.

Läs min EDIT I förra inlägget.

Att polisen berättade att de ämnade bärga Nautilus fick nog PM att tänka om. PM visste ju hur han lämnat Nautilus. Och vad polisen troligtvis skulle finna. Redan på fredagseftermiddagen hade dykare varit nere och kikat i Ubåten. PM har haft samma tillgång till info via media som oss andra. + Ett försprång då polisen berättar allt i förhör för den misstänkte.

Att det var lykta dörrar under fortsatta häktesförhandlingen under söndagen pga känslig information (måste meddela KiMs anhöriga först att PM erkänner att hon dog ombord, innan allmänheten fick veta att polisen nu söker efter en död kvinna. Därför lykta dörrar.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in