Citat:
Äsch, jag tyckte predikan var ganska rolig. Kan inte hålla Monty Python-klass varje gång.
Citat:
Well, urballare till trots är jag ändå rätt nöjd med utgångsläget. Efter valet 2010 trodde jag visserligen att den triangulering som S och M håller på med skulle kicka in tidigare, vid 10% och inte vid 20%, och jag trodde inte heller att härdsmältan 2015 skulle behövas (eller, jag fruktade att den skulle behövas men hoppades vi skulle slippa) för att baxa utvecklingen ända hit, men ändå, nu är vi här. S och M slåss om att vara mest SD. SD tappar inte nämnvärt på det. Man har nästan blivit bortskämd med nyheter som en 2002-svensk bara kunde drömma om. Ta bara senaste dagarna, om vi tar det i omvänd kronologisk ordning... ”Ebba Busch Thor säger ja till att inkludera SD i en utredning om migrationspolitiken”, ”BRÅ vänder - öppnar för att kartlägga gärningsmäns härkomst”, ”Åkesson vann debatten enligt SVT/Novus”, ”Tjena jag heter Löfven och här är mitt 14-punktsprogram för ännu mer skärpt migrationspolitk”... så där rullar det på, och det går sällan en dag utan minst en nyhetsrubrik som varslar om islossning och glaciärsmältning i landet som legat under tjock PK-is under en istid som varat i decennier.
OI i all ära, sanningens kärna ligger i alla efterblivna miffon som skryter med att svara "C", "MP" eller "V" i alla jävla undersökningar samtidigt som man högljutt grinar & gastar om för låga SD-siffror.
Min teori är att det aldrig finns så många Sverigedemokrater som just efter ett val.
Fega jävla skitar som fegar ur ju närmare nästa val vi kommer...
"NÅGON ANNAN"-Syndromet. Någon Annan måste gå i bräschen. Själva har man inte ballar nog att stå för vad man tycker.
Fy fan.
Min teori är att det aldrig finns så många Sverigedemokrater som just efter ett val.
Fega jävla skitar som fegar ur ju närmare nästa val vi kommer...
"NÅGON ANNAN"-Syndromet. Någon Annan måste gå i bräschen. Själva har man inte ballar nog att stå för vad man tycker.
Fy fan.
Att i det läget freaka ut över att SD får si eller så för lite i Sifo eller Inizio känns ungefär som en hockeyfinal där Tre Kronor leder med 14-1 med 5 minuter kvar av matchen och alla börjar tjafsa om nån teknikalitet kring ifall det var offside/tripping/whatever eller inte... jag skiter i om det var offside, onside, inside, wildside, om domaren är full och har clownnäsa och rullskridskor, om isen är lasagne... inget förändrar att vi vann.